Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 23:44
ikzoekmies
ikzoekmies is offline
ik ben tijdens het surfen op een i-net pagina geweest www.artbymath.net
Hij heeft allemaal van die 3d posters en nou is mn vraag of iemand een programma weet waarmee ik ook zulke dingen kan maken en is dat moeilijk??? Niet dat ik het niet zou kunnen ofzo maar ben helemaal nieuw in deze richting......wie kan mij helpen???

Dikke Kus Debbie
Oud 24-07-2002, 23:47
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Bedoel je soms 3D Studio Max
Oud 24-07-2002, 23:50
ikzoekmies
ikzoekmies is offline
wat is dat voor programma en wat kun je daar precies mee doen/bereiken??
Oud 25-07-2002, 02:56
MaakUt
MaakUt is offline
site is dood
Oud 25-07-2002, 06:26
3D-Geo
3D-Geo is offline
Hier komt 3D-Geo, special for 3D:
3D Studio Max: Hier mee worden filmpjes en plaatjes gemaakt.
Ook wordt dit programma vaak gebruikt om modellen te maken voor games. www.3dmax.com

Blender 3D: Hier worden ook plaatjes en filmpjes mee gemaakt, maar hier kan je ook 3D spelletjes mee maken. Als het goed is, kan Blender geen 3DS openen. www.blender.nl

Lightwave 3D (7): Hetzelfde als Blender, maar hier mee kan je wel 3DS openen. www.lightwave3d.com

3D Game Studio: Dit programma word heel vaak gebruikt. Meestal voor die simpelen 3D schiet spellen (first player shooter).
www.3dgamestudio.com

NOTE: 3DS zijn modellen die je (eigenlijk) met alle 3D programmas kunt gebruiken.
Ik Gebruik nu: Blender 3D en 3D Max 3.
Oud 01-08-2002, 19:12
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
3D-Geo schreef:
Hier komt 3D-Geo, special for 3D:
3D Studio Max: Hier mee worden filmpjes en plaatjes gemaakt.
Ook wordt dit programma vaak gebruikt om modellen te maken voor games. www.3dmax.com

Blender 3D: Hier worden ook plaatjes en filmpjes mee gemaakt, maar hier kan je ook 3D spelletjes mee maken. Als het goed is, kan Blender geen 3DS openen. www.blender.nl

Lightwave 3D (7): Hetzelfde als Blender, maar hier mee kan je wel 3DS openen. www.lightwave3d.com

3D Game Studio: Dit programma word heel vaak gebruikt. Meestal voor die simpelen 3D schiet spellen (first player shooter).
www.3dgamestudio.com

NOTE: 3DS zijn modellen die je (eigenlijk) met alle 3D programmas kunt gebruiken.
Ik Gebruik nu: Blender 3D en 3D Max 3.
Beetje vage uitleg goza!
Als we het over ECHTE filmpjes gaan hebben dan zou je die iig NIET bij max neer moeten zetten maar bij Lightwave, want zover ik weet wordt dat pakket meer gebruikt voor film/video dan max.
Max is echt puur games, en een puur klote pakket.
En nog zeggen dat lightwave hetzelfde is als BLENDER?!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 20:37
Verwijderd
Citaat:
TAFKAB schreef:

Beetje vage uitleg goza!
Als we het over ECHTE filmpjes gaan hebben dan zou je die iig NIET bij max neer moeten zetten maar bij Lightwave, want zover ik weet wordt dat pakket meer gebruikt voor film/video dan max.
Max is echt puur games, en een puur klote pakket.
En nog zeggen dat lightwave hetzelfde is als BLENDER?!
ik heb anders zat filmpjes gezien die met 3dsmax gemaakt zijn, hele mooie, ziet er net zo uit als shrek enzo...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:51
Verwijderd
Ja, vandaar dat 3DsMax ook het best verkochte 3D-pakket is, een slordige € 12.450 moet opbrengen voor de volledige versie en door alle vooraanstaande animatie-studio's gebruikt wordt...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 08:21
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, vandaar dat 3DsMax ook het best verkochte 3D-pakket is, een slordige € 12.450 moet opbrengen voor de volledige versie en door alle vooraanstaande animatie-studio's gebruikt wordt...
Jaaaaja
Digital Domain? ILM? Sectret lab? Wildbrain?Rhythm and Hues?BlueSky studios?Sony Image works?etc etc
85& gebeurt met Maya de rest met eigen ïnhouse software.
Zoals ik al zei Max wordt voor games gebruikt.
Maar Maya komt steeds dichter bij qua games, vooral de tussen filmpjes.
En tuurlijk kan je mooie filmpjes maken met Max, alle 3d pakketten komen op hetzelfde neer, de een wat dieper op een onderwerp dan het andere. De een weer betere particle systems etc etc etc
Dus wie zegt dat je met MAX mooiere filmpes kan maken dat welk pakket (zitten uitzonderingen uiteraard, blender 3d bijv.) die weet er duidelijk niet zo heel erg veel vanaf, ik raad aan is wat websites te bezoeken!!
Trouwens Max is helemaal geen €12,000 ?! Max heb je volgens mij al voor MAX. €3000. Maya is het duurste pakket geloof ik, maar dan heb je wel wat als je Maya complete koopt (+- €1999)(vooral Unlimited).

Laatst gewijzigd op 02-08-2002 om 08:25.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 08:57
3D-Geo
3D-Geo is offline
Als je Lightwave 3d wil gebruiken zou ik maar eens eerst het boek kopen (van 1160 paginas) op nl.bol.com dat vind ik een echte kut programma.

je moet blender gebruiken
Oud 02-08-2002, 09:05
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
3D-Geo schreef:
Als je Lightwave 3d wil gebruiken zou ik maar eens eerst het boek kopen (van 1160 paginas) op nl.bol.com dat vind ik een echte kut programma.

je moet blender gebruiken
Wat?Omdat een boek van lightwave 1160 paginas heeft?
Geef is goede argumenten waarom je Blender boven Lightwave zou gebruiken??
Als je zo begint dat moet je niet eens aan 3D te beginnen, 3D is meer dan alleen wat kunnen modellen in je persp. viewport...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten