Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2008

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2008, 14:17
Lauwie101
Lauwie101 is offline
De meivakantie komt er snel aan, en dan zijn ze al. De IB-examens.

Nog meer 'liefhebbers' van dit examen?
Advertentie
Oud 01-04-2008, 15:10
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik ja. Echt kut hoor. Ik krijg de indruk dat IB-geëxamineerden veel meer moeten doen dan mensen die gewoon op een reguliere school zitten. Ik moet 10 boeken voor Nederlands, 5 boeken voor duits en 5 voor engels. Dat vind ik redelijk veel hoor. En ook nog een bedrijfsbezoek voor Biologie. Trouwens, iemand ervaring waneer de SE's bij de IB-groep zijn? Vanaf 21 mei beginnen de centraal examens. En daarvoor (wat ik van de IB-groep vernomen heb) krijg je ook commissie-examens van de IB-groep zelf (wat dus overeenkomt met SE's). En in juli heb ik mondeling examens.
Oud 01-04-2008, 17:28
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik doe alleen IB-engels. De rest doe ik 'gewoon' op school. Maar mijn klasgenoten die wel volledig IB doen hebben dat allang gehad, in Januari hebben zij allerlei toetsen gehad. En mocks enzow. Welke boeken moet je voor engels leren?

Trouwens wel weird dat de uitslag pas in oktober komt...
Oud 01-04-2008, 18:23
Chris-Verhoeckx
Vreemd. Want pas vanaf februari zeiden ze dat men oproepen kan krijgen voor een examen. Ik had ze zelf gebeld en toen zeiden ze dat ik pas begin mei commissie-examen doe. En de Centrale examens gewoon op de normale data, en in juli na mijn mondelinge examens krijg ik de uitslag.
Oud 01-04-2008, 19:54
elysea
elysea is offline
wij hebben alle orals al gehad, en de tasks. de papers op 5 en 12 mei, geloof ik. en inderdaad: die uitslag in oktober is heel raar. moet je maanden wachten, kun je alsnog gezakt zijn :/ dan weet je dus niet of je het moet overdoen, als het nieuwe jaar begint. als je dat zou willen, dan.
Oud 01-04-2008, 20:02
Chris-Verhoeckx
Dat kan niet. Op de site van de IB-groep staat niets over uitslagen die je pas in oktober zou krijgen. Anders kunnen mensen voor het 2de of 3de tijdvak geen HERexamen doen.

Maak je geen zorgen mensen

Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 20:11.
Oud 01-04-2008, 20:13
elysea
elysea is offline
jij hebt het over het staatsexamen. dat is niet het International Baccelaureate.
Oud 01-04-2008, 20:14
Chris-Verhoeckx
dan zou jij je ook niet aangesproken hoeven te voelen. Dan was het aan lauwie gericht héh.
Oud 01-04-2008, 20:26
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Hihi. Sorry, ik bedoelde ook het International Baccelaureate.
Was daar niet heel erg duidelijk in.

Sorry!!! Maar ben in jouw examens ook wel geïnteresseerd howr!
Oud 01-04-2008, 20:28
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Trouwens. 12 mei is 2de Pinksterdag, maar volgens bij trekt IB zich daar niks van aan he? De herkansingen van IB zijn btw in november. Ik ben dus maar blij dat ik alleen engels zo volg, want als je het hele programma volgt moet je als je herexamens hebt dus wachten tot november. Ik denk trouwens niet dat ik het ga herkansen als ik het niet haal. Maar tot nu toe sta ik er goed voor met m'n cijfers.. Ik kan alleen nog steeds niet helemaal wennen met het tot 7, ipv tot 10.
Oud 01-04-2008, 21:44
Chris-Verhoeckx
Ik volg het hele programma en ik mag herexamens doen in juni en/of augustus (2de en 3de tijdvak).
Oud 01-04-2008, 21:57
elysea
elysea is offline
ja, dat zei je net ook al, maar dat is het staatsexamen.
met het international baccelaureate (http://www.ibo.org/) heeft de ib-groep niets te maken.

overigens ga ik het waarschijnlijk ook niet herkansen als ik het niet haal. maar ik was deel van een steekproef, en de leiding hier in nederland was heel enthousiast over mijn written tasks. ik neem wel aan dat ik het haal, dus. m'n interactive oral was ook ongeveer 22/30
Oud 01-04-2008, 21:58
Chris-Verhoeckx
oww, sorry even kijken of een operator m'n posts kan verwijderen
Oud 01-04-2008, 21:59
elysea
elysea is offline
maakt niet uit
Oud 02-04-2008, 13:48
Missy
Missy is offline
Rda, ik denk niet dat je berichten zoveel uit maken, ze kunnen prima blijven staan. Nu weet iedereen om wat voor examens het gaan.
Oud 02-04-2008, 14:50
Sees.
Sees. is offline
Pff.. Ja, heb vorige week m'n individual oral gehad.. nu alleen de papers nog.. Ze houden idd geen rekening met 'feestdagen' (lekker 2 vrije maandagen kwijt) Maar dat is omdat de papers overal op dezelfde datum moeten worden gemaakt natuurlijk..
Welke boeken hebben jullie behandeld bij IB? (ik weet eigenlijk niet ofdat dat verplichte boeken zijn ofzo..)
Oud 02-04-2008, 15:11
elysea
elysea is offline
vernon god little
propaganda wars
fahrenheit 451
things fall apart
WWI poetry
romantic poetry
the collector
the tempest
en nog wat onafgeronde dingen. althans, dit zouden we gelezen moeten hebben. ik heb the tempest, propaganda wars en fahrenheit 451 niet gelezen, maar met de manier waarop alles behandeld wordt bij ons kan dat ook gewoon. best triest, eigenlijk. ik weet in ieder geval tot in de details waar die boeken over gaan.

en natuurlijk de jaren daarvoor. beetje jammer was dat we eigenlijk alle poëzie en vernon god little al gedaan hadden in de 2e ofzo.
Oud 02-04-2008, 16:34
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Voor de papers moeten wij:
Possession, Where I'm calling from, One day in the live of Ivan Denisovich en Love Medicine kennen.
Verder hebben wij de afgelopen 2 jaar gedaan:
The Tempest, King Lear, One hundred years of solitude, The house of the spirits, If this is a man, Like water for chocolate, the Crucible en Beloved.

@Sees: hoe ging je oral? Oh, en welk niveau doe je? Orals voor A1 zijn volgens mij anders dan voor A2 namelijk!
Oud 03-04-2008, 18:28
Sees.
Sees. is offline
Wij hebben geen een van die boeken behandeld.. Behalve WW1 poetry trouwens.. M'n oral ging wel redelijk, ik kreeg twee gedichten uit WW1 poetry en die moest k dan vergelijken.. Ze zei dat het wel 'sufficient' zou zijn.. dus ik blij Ik weet eigelijk niet welk niveau ik doe.. (is dat heel stom.. ) Ik ben gewoon doorgestroomd vanuit het tweetalig onderwijs.. Volgens mij doen we 'higher' of heeft dat weer met wat anders te maken?..
Oud 03-04-2008, 20:58
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Neej, dat bedoelde ik inderdaad. Alleen doe ik A1 Higher, en Elysea doet A2.. dat kan allebei in Higher en Standard. Bij ons moest je een soort van motivatiebrief schrijven wilde je op Higher komen.. de keuze tussen A1 en A2 kon je verder zelf maken.
Oud 04-04-2008, 09:48
elysea
elysea is offline
wat absurd. bij ons werd de keuze tussen standard en higher door de lerares bepaald. ze zei, jullie doen gewoon allemaal higher. punt. we hadden uberhaupt eigenlijk geen keuze ;/
Advertentie

Regels voor berichten