Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2009, 19:13
catjagirl
catjagirl is offline
Musicals,
Mijn passie, Jullie passie????
als je iets kwijt wil over musicals kun je het hier.
Zelf heb ik mee gespeeld in Annie, Ciske de Rat en Joseph.
Ik hoop dat jullie ook je ding hier kwijt kunnen.
Groetjes Catja
Advertentie
Oud 23-05-2009, 19:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je hebt hier net een topic over geopend en dat mocht toen ook niet?
Oud 24-05-2009, 10:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Je hebt hier net een topic over geopend en dat mocht toen ook niet?
Aangezien er nu wel een goede startpost is, is er geen probleem

Ik ben zelf al te lang niet naar een musical geweest helaas, de laatste is denk ik Saturday Night Fever geweest in 2002 of 2003.
Oud 24-05-2009, 15:59
Verwijderd
Ik ben laatst naar Joseph geweest, jaja. Omdat ik die musical vroeger op de middelbare school heb gedaan, toen ook met Freek in de hoofdrol. Wat ik leuk vind aan die musical is dat ze zichzelf gewoon niet zo serieus nemen. Het is allemaal zo enorm knipoog, dat het voor mij weer kan. Verder vind ik musicals namelijk bijna altijd om te huilen zo kut.
Oud 24-05-2009, 19:00
Balance
Balance is offline
Leuk hoor, dat je in musicals gespeeld hebt. Is vast een belevenis.

Ik ben naar 30 musicals geweest, dus het mag duidelijk zijn dat ik musicals erg leuk vind. Al zitten er enorme verschillen tussen de musicals onderling en heb ik soms ook erg slechte gezien. Net zo goed heb ik ook musicals gezien die ik geweldig vond. Ach, voor ieder wat wils
Oud 26-05-2009, 06:51
Verwijderd
Ik heb net een productie Anatevka achter de rug. Was heel erg leuk om te doen. Ondanks dat je telkens hetzelfde speelt. Leuke collega's, mooie theaters, die bijna allemaal erg vol zaten. En eigenlijk alleen maar goeie lovende kritieken gehad.
Oud 26-05-2009, 15:16
Verwijderd
Joseph, in Londen in februari. Ik had er helemaal geen zin in, mede doordat ik het alleen kende van stukjes tv met die irritante nederlandse jongen, maar de engelse versie vond ik dus best verrassend aangenaam. Ook verbaasd trouwens dat de josephrol niet zo enórm groot is, die van de lerares is vooral groot en uitdagend, moeilijk.
Oud 26-05-2009, 22:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb net een productie Anatevka achter de rug. Was heel erg leuk om te doen. Ondanks dat je telkens hetzelfde speelt. Leuke collega's, mooie theaters, die bijna allemaal erg vol zaten. En eigenlijk alleen maar goeie lovende kritieken gehad.
Euh bij ons waren het niet alleen maar lovende kritieken
Oud 27-05-2009, 06:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben naar de musical Aïda geweest een hele tijd geleden. Ik vond het een beetje vervreemdend. Ik wil wel graag nog een keer naar de opera, Verdi! <3
Verder heb ik vroeger auditie gedaan voor de Sound of Music, maar ik kwam niet verder bij de laatste ronde.
In Februari ben ik, als verjaardagskadootje, naar Chicago geweest in Londen. Ze wilden eigenlijk Oliver Twist voor me regelen maar die was tot augustus uitverkocht
Chicago was ook wel heul gaaf en sexy.
Oud 28-05-2009, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Euh bij ons waren het niet alleen maar lovende kritieken
Ach, dat zal wel, WIJ hebben alleen maar de lovende kritieken meegekregen...

En besides that: of ze nu lovend zijn of niet: eigenlijk kunnen die kritieken me uberhaupt niet zoveel schelen. We spelen daar voor de mensen die een avond komen genieten van een musical uit hun jeugd ( toen nog met Lex Goudsmid ) en die ons dan kwamen vertellen hoe mooi ze het vonden. ( Want over het algemeen waren er heel veel bejaarden in de zaal, en heel weinig jeugd ).
Dat is vele malen meer waard dan welke recensie dan ook, in de krant.
Oud 29-05-2009, 13:49
Uice
Uice is offline
Jesus Christ Superstar en The Rocky Horror Picture Show zijn goed. JCS heeft een goed en interessant verhaal en goede muziek, TRHPS is gewoon leuk en heeft goede muziek.
Verder kunnen musicals me over het algemeen niet schelen. Misschien dat ik Cats wel leuk vind.

Oh en ik ben in Londen naar die Queenmusical geweest op de middelbare school, dat was wel aardig. Queens muziek is in een musicalsetting in ieder geval een stuk beter te verdragen.
Oud 29-05-2009, 23:05
Verwijderd
Ik vind veel composities van musicals heel erg mooi. West Side Story bijvoorbeeld, om maar wat te noemen. En Elisabeth is ook zeker niet slecht geschreven. De manier van spelen en zingen vind ik over het algemeen gewoon tenenkrommend.
Oud 30-05-2009, 00:06
Uice
Uice is offline
Ja, maar de vertolkingen in de verfilming van Jesus Christ Superstar zijn wel allemaal geweldig.
Oud 30-05-2009, 05:31
Verwijderd
Ja, en verfilmingen vind ik ook vaak tien keer minder erg dan de theaterversies.
Oud 30-05-2009, 09:06
Lorelei
Lorelei is offline
Ik hou heel erg van musicals! Niet om erin te spelen maar om naar te kijken. De laatste waar ik naartoe ben geweest was denk ik My fair lady.
Oud 30-05-2009, 11:22
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ja, en verfilmingen vind ik ook vaak tien keer minder erg dan de theaterversies.
Hier ben ik het mee eens ja, heb JCS (Engelse cast) gezien en dat was echt geweldig
Oud 09-06-2009, 19:33
mister-me
mister-me is offline
Ik sta meer aan de technische kant. Heb nog geen volledige tour gedaan, maar heb onlangs wel mee gewerkt aan Anatevka & High school musical.
Oud 11-06-2009, 15:12
sander89
sander89 is offline
Laatste musical dat ik gezien heb is Footloose.
Die was echt heel leuk.

Laatst gewijzigd op 12-06-2009 om 00:01. Reden: Reclame weggehaald.
Oud 14-06-2009, 18:54
Rivka
Rivka is offline
Ik vind musicals vaak wel leuk, als ze echt goed zijn tenminste.
Anatevka vond ik leuk, Edith Piaf ook wel (beetje jammer van de verhaalversie)... Ik ga best vaak omdat mijn vader altijd kaartjes krijgt.
Oud 14-06-2009, 19:12
Sherlock
Sherlock is offline
Ik was in oktober(ja tijd geleden) met school naar Londen geweest toen zijn we naar de musical We Will Rock You! geweest nou ik heb nog nooit zo genoten(maar in het nederlands lijkt me niks)

Regels voor berichten