Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2002, 17:51
Verwijderd
Ik ben van plan ooit eens (lees: in de nabije toekomst) mijn eerste() gsm te kopen, maar... welke is nou goed?

Of is er een site die al die dingen die ik belangrijk vindt opsomt?

En dan heb ik het over:
  • Ontvangst (ja, dat verschilt per mobiel)
  • Levensduur batterij (in standby-mode en gesprek-mode)
  • Goed geluid
  • Goede SMS-mogelijkheden (veel karakters, etc)
  • Groot start woordenboek (Dikke van Dale? )
  • SMS-jes op kunnen slaan/bewaren
  • Veel nummers op kunnen slaan
  • Niet tè zwaar
  • Niet tè groot

Wat er niet op hoeft:
  • Spelletjes
  • Kalender
  • Infra-rood verbinding
  • MP3/FM-speler ( )
  • Planner/Organiser
  • etc (dingen waarvoor een gsm niet bedoeld is dus )

Er vanuit gaande dat prijs niet belangrijk is (): Wie heeft een goed advies voor mij, gebruik makend van bovenstaande gegevens?

Dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2002, 19:01
RenT
RenT is offline
Kies je netwerk:

KPN/Vodafoon/O2/Dutchtone/Ben.

Kies dan Abo/Pre-paid.

Ga dan die site af, kijk welke modellen ze hebben en ga aan de hand van je duidelijke eisenlijst hierboven vergelijken?
Oud 05-08-2002, 10:01
Verwijderd
nou, das duidelijk:

Sony-Ericsson T66

sterkte
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 15:47
Verwijderd
Citaat:
RenT schreef:
Kies je netwerk:

KPN/Vodafoon/O2/Dutchtone/Ben.

Kies dan Abo/Pre-paid.

Ga dan die site af, kijk welke modellen ze hebben en ga aan de hand van je duidelijke eisenlijst hierboven vergelijken?
Ik wil gewoon een mobieltje kopen; niet (perse) ism abo/pre-paid
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:22
MaakUt
MaakUt is offline
Nokia 5210 .. leuk dingetje.. heeft wel paar nutteloze extra's.. thermometer bijvoorbeeld =/ maargoed.. leuke dingetjes en errug stevig
Oud 05-08-2002, 17:39
Unexplained
Unexplained is offline
Ik heb goede ervaringen met de Siemens S45.

Licht dingetje van goede kwaliteit, met genoeg accucapaciteit voor ruim een week.
Oud 06-08-2002, 12:20
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
SAMSUNG t-100
Oud 06-08-2002, 16:35
RenT
RenT is offline
Citaat:
eddie schreef:

Ik wil gewoon een mobieltje kopen; niet (perse) ism abo/pre-paid
IC

Maar dan nog gaat in zo'n topic iedereen gewoon zíjn mobiel roepen zonder toelichting... dus is het waarschijnlijk toch handiger in combinatie met je eisen zélf te gaan kijken wat waaraan voldoet.
Oud 06-08-2002, 16:48
M@rco
M@rco is offline
Wat dacht je van deze:

http://www.my-siemens.com/MySiemens/...2Fdesc,FF.html

Om de één of andere reden zet dat forum hier "<br />" in de URL.. maar ik bedoelde dus de Siemens M50.

Laatst gewijzigd op 06-08-2002 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik heb goede ervaringen met de Siemens S45.

Licht dingetje van goede kwaliteit, met genoeg accucapaciteit voor ruim een week.
Jep, 87 gr. licht, max. ruim 180 stand-by, en heel klein (Niet verliezen! ), en ingebouwde antenne.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 17:35
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Wat dacht je van deze:

Om de één of andere reden zet dat forum hier "<br />" in de URL.. maar ik bedoelde dus de Siemens M50.
Citaat:

Speciale Kenmerken

JAVATM applicaties: ja, voorgeïnstalleerd en Over The Air (OTA) te downloaden

Data
Ingebouwd modem: ja
High Speed Data Transfer: GPRS Klasse 8
Gegevensuitwisseling met PC: ja, met additionele software
uuhm...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 17:36
Verwijderd
Citaat:
RenT schreef:

Maar dan nog gaat in zo'n topic iedereen gewoon zíjn mobiel roepen zonder toelichting... dus is het waarschijnlijk toch handiger in combinatie met je eisen zélf te gaan kijken wat waaraan voldoet.
Ja, ik ben al bezig
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 19:25
wilhelm
wilhelm is offline
tja, ontvangst e.d. is netwerkafhankelijk, heeft niks met de gsm te maken, maar dat wist je denk ik al wel.
GSM los kopen is erg duur, als je er toch een abo/prepaid bij wil zou ik ze samen kopen, want je hebt ze toch samen nodig om er iets aan te hebben! (Tenzij je al een prepaid-sim hebt oid).

Over de GSM....tja, als ik het zo lees wil je een standaard koelkast (maar dan een kleine dus he...koelkastje dus )die gewoon belt en smst en verder geen zooi erop. het vervelende is dat veel van die gsms geen zak aan sms op kunnen slaan.
Zelf heb ik een 6210 (nokia), die kan ontzettend (200+ heb ik ooit gehaald) veel sms opslaan, en een groot telefoonboek e.d. Er zit wel infrarood op enzo, maar omdat t een "verouderd" model is (opvolger 6310 is er al) is ie flink in prijs gedaald. Misschien kan je er ergens 2e hands aankomen.
Ik vind t een erg goede telefoon, weinig mensen hebben m (is voor mij pluspunt), is erg degelijk, en heeft ook ontzettend lange batterijcapaciteit.

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 19:28
wilhelm
wilhelm is offline
owja, nog iets anders
voor overzichten van gsms kan je kijken op webwinkels als gsm.nl of gsmweb.nl. Ook voor kopen van gsms (al dan niet icm abo/prepaid) zou ik persoonlijk op internet kijken. Zelf heb ik al mijn gsms en abo's via internet gekocht, is veel goedkoper en werkt net zo makkelijk. Op pricewatch.nl kan je bijv. zoeken naar lage prijzen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 19:40
Verwijderd
Citaat:
wilhelm schreef:
tja, ontvangst e.d. is netwerkafhankelijk, heeft niks met de gsm te maken, maar dat wist je denk ik al wel.
Eddy Zoë heeft met 'Ook zoiets' aangetoond dat de ontvangst wel degelijk afhankelijk is van het gebruikte toestel. (5 verschilllende toestellen, allemaal hetzelfde netwerk/provider/abbo)

Bedankt voor de rest van je verhaal
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 20:16
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Ontvangst heeft wel degelijk iets te maken met de gsm. je moet eens een ericsson (T10s), nokia (3310) en siemens (M35), naast elkaar leggen. (allemaal op hetzelfde netwerk natuurlijk).

je zult zien dat de siemens het beste ontvangst heeft, dan de nokia en dan de ericsson. je kunt dat het beste testen als je in een "slechtontvangstgebied" zit.

Ga voor een Siemens: maakt niet echt veel uit welke, M35, C35,S35,ME45,S45. allemaal heel degelijk en betere prijs/kwaliteit dan f*ng NOKIA.

De mazzel
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 09:47
Bor
Bor is offline
samsung n620

batterij gaat alleen niet heel erg lang mee, zo'n 3 dagen (met bellen meegerekend)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 13:40
]{ing
]{ing is offline
siemens m35 is een erg goede telefoon inderdaad, en niet duur.. toch zou ik zelf voor een lichtere (liefst niet veel kleiner) gsm gaan..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 13:51
Verwijderd
Citaat:
BlueSkyraider schreef:

je zult zien dat de siemens het beste ontvangst heeft, dan de nokia en dan de ericsson. je kunt dat het beste testen als je in een "slechtontvangstgebied" zit.
Wel apart dat mijn broer met zijn Siemens M35i hier geen ontvangst heeft, en met een willekeurig andere (Nokia) wel...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 19:50
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
eddie schreef:

Wel apart dat mijn broer met zijn Siemens M35i hier geen ontvangst heeft, en met een willekeurig andere (Nokia) wel...
mja, ik zit bij Proximus (Belgie) en het is toch zo dat ik het langst mijn eigen netwerk heb als ik naar Nederland ga.

Ik wou gewoon aantonen dat de kwaliteit van ontvangst ook iets met de gsm te maken heeft.

btw: Siemens Rulezzz!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:19
Verwijderd
nokia 3310
geen nuttelose functies
niet lelijk
wel handige functies
goedkoop
klein
goed

en de mijne is nog steeds niet kapot
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:31
Koen
Koen is offline
Citaat:
McLaren schreef:

en de mijne is nog steeds niet kapot
Laat 'm maar eens van een metertje op je badkamervloer vallen. Dan zul je meemaken hoe houdbaar dat display van dat ding is
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:55
Danny
Danny is offline
Citaat:
Koen schreef:

Laat 'm maar eens van een metertje op je badkamervloer vallen. Dan zul je meemaken hoe houdbaar dat display van dat ding is
Ik kan niet terugvinden in de gebruiksaanwijzing dat het apparaat daarvoor gemaakt is

Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Danny schreef:
Ik kan niet terugvinden in de gebruiksaanwijzing dat het apparaat daarvoor gemaakt is

mijne is al een keer van de trap gestuiterd [wel vloerbedekking erop, maar dan nog]
Toen ik uit d auto stapte op de tegels
een keer op een mooie marmeren vloer bij m'n vriendin, [ook metertje hoog] en nog wat, en hij doet nog steeds
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 21:58
Danny
Danny is offline
Volgens mij volgen veel mensen zo te lezen de gebruiksaanwijzing niet .. ;-)

Ach, soms gebruik ik em ook wel eens op een "rare" manier

Danny
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2002, 22:32
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koen schreef:

lol dan was mijn siemens m35i dus al 10x overleden
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 23:04
Koen
Koen is offline
Citaat:
]{ing schreef:
lol dan was mijn siemens m35i dus al 10x overleden
Precies, die heb ik ook al 10 keer laten vallen en daar is nog niks op te zien. Gelukkig hebben ze bij Siemens iig bij de M35i wél aan de schokbestendheid gedacht. Kan ik van velen Nokia's niet zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten