Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2009, 16:23
Haldun
Haldun is offline
stel:

je deed MBO niveau 3 en je wist in godsnaam niet wat je wilt worden. Je hebt 2 keuze's in je kop eentje is Verpleegkunde en de andere is Onderwijsassistent om zo door te stromen tot de PABO (leraar basisonderwijs). Allebij niveau 4.

Wat zou jij kiezen, je moet hierbij wel letten op qua werkgelegenheid, salaris en werksfeer. Voor welke van de twee zou jij kiezen?

Verpleegkunde of Leraar?

P'S Ik ben een jonge
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2009, 17:02
Verwijderd
Verpleegkunde, pabo wil iedereen, heb je veel minder kans op werk.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Verpleegkunde, pabo wil iedereen, heb je veel minder kans op werk.
Mwa, ze zoeken ook nog leraren. En in tijden van recessie zijn dat juist de beroepen waar weinig ontslagen vallen

@TS: Het maakt geen reet uit wat je kiest. Je werkt allebei voor de overheid, krijgt ongeveer hetzelfde. De sfeer is daardoor ook hetzelfde. Er valt eigenlijk neit veel te kiezen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 18:11
Verwijderd
Ik heb gehoord dat de pabo als erg makkelijk wordt ervaren. Misschien biedt Verpleegkunde dan toch meer uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 18:14
Verwijderd
Het gaat er niet om wat wij kiezen, het gaat er om dat jij een opleiding kiest die bij je past. Wat spreekt je aan? Wat voor werk wil je later doen?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 18:29
Verwijderd
Je vergelijkt appels met peren, wist je dat? Dat is net zoiets als de ict vergelijken met bijvoorbeeld de landbouw. Ik zou als ik jouw was, heel goed nadenken wat je echt zelf wilt.

Wil je mensen verzorgen, of wil je mensen wat bijbrengen?

Laatst gewijzigd op 28-09-2009 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 18:25
Sanne_S
Sanne_S is offline
Ik ben het er niet mee eens dat Verpleegkunde en Leraar appels met peren vergelijken is. Ik zie de logica best wel. In allebei de beroepen/werkvelden ben je met mensen bezig. Als ik jou was zou ik bij allebei de opleidingen een dagje meelopen en dan kijken wat je het leukste lijkt. Het salaris wat je krijgt lijkt me eigenlijk niet zo heel belangrijk bij je keuze voor een opleiding. Je moet iets kiezen waar je je goed bij voelt. Hetzelfde is met de werksfeer. Je kan in een (welke opleiding je ook kiest) instelling terecht komen waar de werksfeer beneden peil is, maar dat kan ook omgekeerd. Op basis van werksfeer hoef je dus geen keuze te maken. De werkgelegeheid is momenteel denk ik gelijk. Leraren zijn er altijd nodig. Verpleegkundigen zijn ook altijd nodig. Dit maakt denk ik niet uit.

Overweeg je keuze dus goed, praat erover, doe testen op het internet en het belangrijkste: loop mee!!

Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 18:29
Sanne_S
Sanne_S is offline
Citaat:
Ik heb gehoord dat de pabo als erg makkelijk wordt ervaren. Misschien biedt Verpleegkunde dan toch meer uitdaging.

Ik weet niet bij welke instelling die mensen de pabo dan gevolgd hebben? Over het algemeen wordt de pabo juist als zwaar ervaren. Kijk maar bij uitslagen van bijvoorbeeld Elsevier. Maar maakt ook niet zo heel erg uit..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 22:39
Tripp
Tripp is offline
Ik heb voor die keuze gestaan en ik koos HAVO.
LoL

Serieus, ik zou hetgeen doen wat jouw het meeste aanspreekt. Als je er gemotiveerd voor bent is de kans op slagen veel groter. Maar als je leraar zou willen worden is onderwijsassistent wel alvast in die richting.
Oud 12-10-2009, 09:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik denk dat het beide wel een goede baanzekerheid e.d. heeft. Ik zou er echt naar gaan kijken wat je leuker lijkt, verpleegkundige worden of leraar?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet bij welke instelling die mensen de pabo dan gevolgd hebben? Over het algemeen wordt de pabo juist als zwaar ervaren. Kijk maar bij uitslagen van bijvoorbeeld Elsevier. Maar maakt ook niet zo heel erg uit..
Voorzover ik hoor van studenten is het niet veel meer dan liedjes zingen en een beetje knutselen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 17:28
marrel
marrel is offline
Heeft niet heel veel nut te kiezen op baanzekerheid of salaris bij deze twee lijkt me. Verdiep je er in wat nou echt leuker is. Ga naar open dagen, meeloopdag en praat met mensen die op de opleiding zitten. Bedenk je ook dat je met MBOen dan HBO best wat jaartjes aan het studeren bent, heb je echt die wens want anders gaat het zwaar worden.
Oud 13-10-2009, 03:46
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Voorzover ik hoor van studenten is het niet veel meer dan liedjes zingen en een beetje knutselen.
Volgens mij hangt het heel erg af naar welke pabo je gaat. Doe zelf geen pabo maar m'n zus is net klaar en die heeft het ook als redelijk zwaar ervaren, niet qua moeilijkheid maar qua hoeveelheid. Zij heeft heel hard moeten werken om alles in de benodigde 4 jaar af te krijgen. De meeste studenten haalden het niet binnen de voorgeschreven 4 jaar. Ze heeft aan de Kempel in Helmond gestudeerd, ik hoor btw wel van die verhalen over de Fontys.
Maar m'n zus is gewoon een goede havo-leerling (teruggegaan van het VWO) geweest dus ik vertrouw wel op haar oordeel.
Oud 01-11-2009, 13:38
Sanne_S
Sanne_S is offline
Citaat:
Volgens mij hangt het heel erg af naar welke pabo je gaat. Doe zelf geen pabo maar m'n zus is net klaar en die heeft het ook als redelijk zwaar ervaren, niet qua moeilijkheid maar qua hoeveelheid. Zij heeft heel hard moeten werken om alles in de benodigde 4 jaar af te krijgen. De meeste studenten haalden het niet binnen de voorgeschreven 4 jaar. Ze heeft aan de Kempel in Helmond gestudeerd, ik hoor btw wel van die verhalen over de Fontys.
Maar m'n zus is gewoon een goede havo-leerling (teruggegaan van het VWO) geweest dus ik vertrouw wel op haar oordeel.
Inderdaad! Pabo is echt niet makkelijk! Maar goed, dat is de discussie niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten