Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je vergelijkt appels met peren, wist je dat? Dat is net zoiets als de ict vergelijken met bijvoorbeeld de landbouw. Ik zou als ik jouw was, heel goed nadenken wat je echt zelf wilt.
Wil je mensen verzorgen, of wil je mensen wat bijbrengen? Laatst gewijzigd op 28-09-2009 om 18:41. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben het er niet mee eens dat Verpleegkunde en Leraar appels met peren vergelijken is. Ik zie de logica best wel. In allebei de beroepen/werkvelden ben je met mensen bezig. Als ik jou was zou ik bij allebei de opleidingen een dagje meelopen en dan kijken wat je het leukste lijkt. Het salaris wat je krijgt lijkt me eigenlijk niet zo heel belangrijk bij je keuze voor een opleiding. Je moet iets kiezen waar je je goed bij voelt. Hetzelfde is met de werksfeer. Je kan in een (welke opleiding je ook kiest) instelling terecht komen waar de werksfeer beneden peil is, maar dat kan ook omgekeerd. Op basis van werksfeer hoef je dus geen keuze te maken. De werkgelegeheid is momenteel denk ik gelijk. Leraren zijn er altijd nodig. Verpleegkundigen zijn ook altijd nodig. Dit maakt denk ik niet uit.
Overweeg je keuze dus goed, praat erover, doe testen op het internet en het belangrijkste: loop mee!! Succes met je keuze! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet niet bij welke instelling die mensen de pabo dan gevolgd hebben? Over het algemeen wordt de pabo juist als zwaar ervaren. Kijk maar bij uitslagen van bijvoorbeeld Elsevier. Maar maakt ook niet zo heel erg uit.. |
![]() |
|
Ik heb voor die keuze gestaan en ik koos HAVO.
LoL Serieus, ik zou hetgeen doen wat jouw het meeste aanspreekt. Als je er gemotiveerd voor bent is de kans op slagen veel groter. Maar als je leraar zou willen worden is onderwijsassistent wel alvast in die richting.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Heeft niet heel veel nut te kiezen op baanzekerheid of salaris bij deze twee lijkt me. Verdiep je er in wat nou echt leuker is. Ga naar open dagen, meeloopdag en praat met mensen die op de opleiding zitten. Bedenk je ook dat je met MBOen dan HBO best wat jaartjes aan het studeren bent, heb je echt die wens want anders gaat het zwaar worden.
||
Citaat:
Maar m'n zus is gewoon een goede havo-leerling (teruggegaan van het VWO) geweest dus ik vertrouw wel op haar oordeel.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |