Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2002, 11:42
Cato328
Cato328 is offline
Ik heb sinds bijna 3 maand een hele lieve vriend waar ik ontzettend verliefd op ben. Het enige probleem is dat ik nu mijn vrienden helemaal niet meer zie. Ik ga niet meer uit, nooit meer de stad in met vriendinnen. Ik zit alleen nog maar bij hem of hij bij mij. Ik vind het wel fijn, maar mis het contact met mijn vrienden vaak erg. Hij is nu 2 week op vakantie en ik probeer bezig te blijven, maar dat gaat een stuk moeilijker dan ik gedacht had. Het contact met mijn vrienden loopt aardig stroef (komt trouwens ook door een aantal andere dingen). Mijn vriend is niet echt het typ om uit te gaan ofzo. Dit alles is niet de schuld van m'n vriend, hij laat me helemaal vrij om dingen te doen met vrienden, hij moedigd het zelfs aan. Maar op een of andere manier heb ik er gewoon geen zin in als hij in de buurt is, hoewel ik het contact wel erg mis. Herkent iemand dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2002, 11:52
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
nee herken het niet, want zo te lezen wil je gewoon meer met je vrienden omgaan...doe dat dan...je hoeft tog niet heel de tijd bij je vriend te zijn of hij bij jouw. Je kan ook gewoon zelf dingen ondernemen enzo! bel gewoon weer is ff vriendinnen en ga stappen ga ook gewoon zelf uit..als je vriend niet wil ga je tog zonder hem...lijkt me simpel?! veel succes ermee
Oud 07-08-2002, 11:53
miro
miro is offline
Ik herken het een btje maar toch wel anders. Bij mijn ex was het echt heel erg. Ik zat eht elke dag bij hem, of hij bij mij. Ik ben toen een beetje mijn vrienden vergeten, of niet vergeten, ging er nog wel mee om maar ik zat liever bij mijn vriend. Het was niet alleen dat, wat dus anders is dan bij jou. Hij vond het ook niet leuk als ik alleen naar mijn vrienden ging. Niet omdat ie bang was dat ik iets "fout" ging doen maar omdat hij mij helemaal voor zichzelf wou claimen. Als het dan na 2 jaar uit gaat dan is het moeilijk om weer een even hechte band met je vrienden te krijgen, sommige hebben misschien wel t gevoel dat jij ze hebt laten vallen, en dan wordt het helemaal moeilijk.

Waardeer je vrienden je hebt ze waarschijnlijk langer nodig dan je liefde. Als het ooit misschien nog uit mocht gaan dan heb je helemaal niks meer, alleen omdat je nu niet de moeite wil nemen om even een dagje je vriend niet te zien en naar je vrienden te gaan.

Ik heb nu een vriend bij wie het allemaal heel gemakkelijk gaat gelukkig. Ik bel/zie mn vrienden regelmatig, zie hem ook niet elke dag. En dat voelt fijn, je hebt meer mensen die om je geven dan alleen je vriend en die mensen moet je in ere houden en dus niet laten vallen als je ineens een vriendje krijgt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 15:12
Signy
Signy is offline
Bij mij is dat niet het geval. Komt ook doordat ik mijn vriendje niet vaak zie ... in ieder geval nooit doordeweeks. Soms maar 1s in de 3 weken.
Ik probeer mijn leven ernaast wel zoveel mogelijk goed te laten verlopen, en mijn sociale contacten niet te verslonzen. Ik ben ook gewoon op vakantie geweest met vriendinnen.
Oud 07-08-2002, 16:43
OrangeWedge
OrangeWedge is offline
jaaaaaaaaaaa!~!!!! ikkuh ikkuh ikkuh
*spreekt vol herkenning*

Probeer gewoon een beetje te plannen dat je um maar 2 of 3 keer doordeweeks ziet en op zondag ofzo.. en ga de rest van de dagen lekker met vrienden/vriendinnen op stap / wat doen!
en vooral op zaterdag moet je gewoon met vrienden naar de stad.... believe me... het is kut, vooral int begin, maar je zal uiteindelijk toch eraan moeten wennen dat je elkaar niet elke seconde kan zien... maar blijf vooral niet rond elkaar hangen en elkaar elke dag zien want dan ken je elkaar uiteindelijk wel en wordt je elkaar zat....

sorriew voor duh spel fouten***
Oud 07-08-2002, 16:47
Angeles
Angeles is offline
Probeer het contact in elk geval zo snel mogelijk te herstellen, hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. Bijna iedereen is in de eerste periode van zijn of haar relatie min of meer blind voor de omgeving, je zit dan vaak het liefste de hele tijd bij je nieuwe partner en dat is leuker dan al het andere. Toch moet je op een gegeven moment ook weer aandacht besteden aan andere mensen. Je ziet zelf wel in hoe vervelend het is als je niemand meer overhoudt.

En misschien heb je er nu weinig zin in of vind je de stap groot om het contact te herstellen. Toch zou ik het verstandig van je vinden. Plan bijvoorbeeld een avond in waarop je met een vriendin of meer vriendinnen gaat eten, plan een middag waarop je gaat winkelen. Het is heel belangrijk om je vrienden te houden.

Leg je situatie uit, ze zullen er vast wel begrip voor opbrengen, zeker als jij nu die stap zet en niet pas als de sleur erin komt met je vriend, of als het eventueel uitgaat. Als je het doet omdat je de vriendschap belangrijk vindt dan roept dat meer respect op dan als je het doet omdat je je anders verveelt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 16:49
PardonMe
PardonMe is offline
nee ik heb dat niet eigenlijk...
Ik spreek al mn vrienden nog vaak genoeg enzo.. af en toe met een paar iets afspreken om iets leuks te gaan doen, allemaal eens zonder de vriendjes erbij en weer eens lekker bijkletsen met elkaar..

Ik zou niet willen dat ik door mijn vriend (niet dat het zijn schuld is!) je andere vrienden niet meer ziet..
Dat vind ik niet echt gezond....

Bel gewoon eens een paar vriendinnen op om iets af te spreken, middagje winkelen, terrasje pikken, gezellig uitgaan..
Gewoon eens lekker bijkletsen met zn allen..
Je moet ook eens wat tijd voor je zelf hebben, en het contact met je vrienden moet je zeker niet laten verwateren..
Oud 07-08-2002, 20:45
Mystique
Mystique is offline
Nee herken ik niet. Ik heb altijd geprobeerd beide te combineren want vrienden zijn voor het leven en met een vriend weet je dat vaak nog niet zeker.
Waarom heb je geen contact met ze gehouden? Het is heel makkelijk veel bij je vriend te zijn omdat dat prettig is maar vrienden zijn ook heel erg belangrijk dus ik zou snel weer contact zoeken en alles uitpraten. Straks gaat het uit en sta je er alleen voor. Nu is het tenminste nog niet te laat.
Oud 07-08-2002, 20:52
Mark
Mark is offline
Ik had hetzelfde probleem. Na een half jaar was ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik nog niet toe was aan een vaste relatie. Mijn ex was een hele leuke meid, maar ik wilde veel andere dingen nog niet opgeven voor haar zegmaar.

Je zou er ook eens over na moeten denken hoeveel jij ervoor over hebt. Maar eerst moet je kijken of het niet te combineren is, want dat is het meestal wel. Gewoon je sociale contacten houden, maar ondertussen ook een relatie hebben. Misschien moet je je vriend er meer bij betrekken? Menemen naar familie enzo? En natuurlijk zijn jouw vrienden ook zijn vrienden, mag ik hopen.

Succes!

Mark.
Oud 08-08-2002, 15:15
tinkerbell070
tinkerbell070 is offline
dumpen die hap dat is gewoon een saaie lul vrienden gaan voor alles zelfs al ben je helemaal super in love............
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:59
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik herken het van enkele vrienden van me. Die gingen ook meer om met hun vriendin dan met ons. Ja en op een gegeven moment bel je zo iemand niet meer om te zeggen waar we op stap gaan, omdat ie toch niet mee gaat, enz. Ja dat is je eigen probleem. Je hebt het voordeel dat je dat nu inziet en niet wanneer je relatie voorbij is en helemaal alleen staat. Doe er nu iets aan!!
Oud 08-08-2002, 18:04
Kazanka
Kazanka is offline
ow ow wat zijn we sociaal
Oud 09-08-2002, 15:39
gizmo
gizmo is offline
Nee ik herken het absoluut niet..
WAt jij moet doen is idd weer contact met je vrienden krijgen enzo...

Zelf persoonlijk zorg ik er wel voor dat ik genoeg contact houd. Regelmatig een leuk avondje organiseren of uitgaan of iets dergelijks.
DAt vind ik zelf echt super belangrijk, want wat moet je zonder vrienden als je vriendje het uitmaatk.. dan ehb je niemand... dat zou erg kut zijn
Oud 10-08-2002, 06:25
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
ik herken het van enkele vrienden van me. Die gingen ook meer om met hun vriendin dan met ons. Ja en op een gegeven moment bel je zo iemand niet meer om te zeggen waar we op stap gaan, omdat ie toch niet mee gaat, enz. Ja dat is je eigen probleem. Je hebt het voordeel dat je dat nu inziet en niet wanneer je relatie voorbij is en helemaal alleen staat. Doe er nu iets aan!!
Het verhaaltje van Neuk!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 13:19
Cato328
Cato328 is offline
Citaat:
tinkerbell070 schreef:
dumpen die hap dat is gewoon een saaie lul vrienden gaan voor alles zelfs al ben je helemaal super in love............
Hij is GEEN saaie lul!!!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 16:38
Angeles
Angeles is offline
Ik vind het ook onzin dat vrienden per se altijd voor alles gaan. Het hangt maar net van de situatie af. Ik laat mijn vriendinnen niet vallen voor mijn vriend, maar ik zou ook niet mijn vriend laten vallen voor mijn vriendinnen. En heel eerlijk gezegd vind ik mijn vriend belangrijker, maar het lijkt alsof je dat helemaal niet meer 'mag' vinden tegenwoordig en dat vind ik onzin.

Ik doe mijn best om mijn vriendschappen allemaal goed te houden en ik steek er heel veel energie in en met plezier. Ik zou mijn vriendinnen nooit zomaar laten vallen. Maar het wil ook niet zeggen dat ze voor alles gaan. En wie ik belangrijker vind maak ik zelf nog altijd uit. Je bent toch de baas over je eigen gedachten? Het wordt tegenwoordig bijna als incorrect gezien om je partner belangrijker te vinden, maar het gaat toch om je inzet in een vriendschap en je gedrag?

En natuurlijk hoef je het niet uit te maken met je vriend. Jij moet hier zelf actie ondernemen. Het probleem ligt bij jou, niet bij hem. Zet je over die drempel heen en bel je vrienden.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 16:52
Verwijderd
jep..

maar ik kreeg dat gevoel pas na 20 maanden.. besefte dat ik ook hetzelfde deed voor hem..

en kheb het uitgemaakt.. want ik kon het niet aan om hieraan 'te gaan werken'

voel nu ook dat het beter zo is.. ookal is de tijd met mn ex echt geweldig geweest..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 20:59
Verwijderd
Ik herken het, maar bij mij ging het zo: hij had minder sociale contacten, dus had toch nix beters te doen. Ik, verliefd als ik was, zat de hele tijd bij hem.
Totdat hij er ineens genoeg van kreeg (gek genoeg op hetzelfde moment dat hij vrienden kreeg)...
Je moet bedenken: stel dat het ineens uit gaat, om wat voor reden dan ook. Dan val je dus echt in een gat, nog erger dan nu waarschijnlijk. Het is ook voor je relatie beter om af en toe wat anders te gaan doen.
En om bijv. samen met hem én je vrienden wat te gaan doen.
Ik bedoel, het is soms beter om niet alleen maar 1 op 1 contact te hebben, maar dat je het ook leuk met hem kunt hebben in een groepje.
Ik weet dat het moeilijk is, soms kun je echt uit gewoonte úren of dágen bij elkaar blijven hangen, maar ergens moet die cirkel doorbroken worden.
heel veel suc6!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:18
foogy
foogy is offline
heet hij toevallig G.L????????
komt namelijk prima overeen met mijn ex.
ik heb de knoop doorgehakt en heb het uitgemaakt, de dag erna, ik stond op and quess what????
ik kon ademen!!!!!!

heb een leuke vriendengroep weer terug gevonden en veel erbij gemaakt, waar ik nooit de kans voor heb gekregen! en ga nu veel uit, ben eindelijk weer VRIJ!!!!!!!

dus denk goed na wat je wil en zeg hem dat je er meer op uit wil.
het probleem als je geen vrienden ernaast hebt is nl het volgende: als het uitgaat met je vriendje (wat niet uitzondelijk is omdat je nog niet echt heel oud bent (niet ter belediging hoor!! maar als je 28 zou zijn is het gewoon een ander verhaal)) heb je niemand om op terug te vallen, dan ben je dus echt heeeeeeel erg alleen!! believe me!
Oud 11-08-2002, 12:31
PardonMe
PardonMe is offline
probeer een goede balans te vinden tussen je vriendje en je vrienden..
je vriendschappen moet je niet laten lijden onder je relatie, maar je relatie ook niet onder je vriendschappen..
laat iedereen merken dat je er wel voor ze bent, maar denk bovenal ook eens aan jezelf!
wat wil jij zelf.. saai met je vriendje op de bank hangen en nooit eens leuk uitgaan ed..
Of wil je af en toe met je vrienden (en vriendje) gezellig gaan stappen...?
Oud 11-08-2002, 16:50
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik herken het eigenlijk helemaal niet...
als ik een vriendje heb, trek ik eigenlijk nog steeds ongeveer evenveel met mijn vrienden op als wanneer ik geen vriendje heb.. gewoon omdat ik daar behoefte aan heb. Ik vind het leuk om dingen met mijn vrienden te doen en met hen uit te gaan, of ik nou een vriendje heb of niet... mijn ex dacht hier gelukkig hetzelfde over..

Maar ehm, ik zou als ik jou was zo snel mogelijk het contact met je vrienden herstellen. In het begin wil je misschien niets liever dan bij je vriendje zijn, maar bedenk je dat je ook nog vrienden hebt en dat die even belangrijk en misschien wel belangrijker zijn...
Oud 11-08-2002, 16:57
Tox
Tox is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
Ik herken het eigenlijk helemaal niet...
als ik een vriendje heb, trek ik eigenlijk nog steeds ongeveer evenveel met mijn vrienden op als wanneer ik geen vriendje heb.. gewoon omdat ik daar behoefte aan heb. Ik vind het leuk om dingen met mijn vrienden te doen en met hen uit te gaan, of ik nou een vriendje heb of niet... mijn ex dacht hier gelukkig hetzelfde over..

Maar ehm, ik zou als ik jou was zo snel mogelijk het contact met je vrienden herstellen. In het begin wil je misschien niets liever dan bij je vriendje zijn, maar bedenk je dat je ook nog vrienden hebt en dat die even belangrijk en misschien wel belangrijker zijn...
iddem dito
Oud 11-08-2002, 17:06
Verwijderd
Ik vind dat heel oneerlijk....
Sinds je een vriend heb ben je alleen maar bij hem en hij bij jou....
Ik neem aan dat je je vriendinnen langer kent dan hem.!
Ik heb/had dus een hele goeie vriendin....Totdat 2/3 maanden geleden ze een nieuwe vriend kreeg....Dankzij mij!!
En op een gegeven moment....Zag ik er steeds minder...Belde minder....En nu hebben we helemaal geen contact meer!!
Ik vind dat diep triest....Eerst ben ik wel goed voor der geweest....En nu ze een vriend heeft ziet ze mij niet meer staan....Klinkt arrogant...Maar het is wel zo!!

Ik kan daar dus absoluut niet tegen!!!
En ze hoeft ook niet bij me aante kloppen als er iets is!!
Maar wat ik dus wil zeggen....Je hebt het dus een beetje voor je eigen verknalt....Je moet je eens indenken hoe je vrienden zich voelen....
Ik heb dat nooit gedaan....Ik weet hoe het is....
En ik wil mijn vrienden niet in de steek laten!!

Groetjes+Kusjes van mij Jacqueline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten