Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2010, 15:59
nachtmens
nachtmens is offline
hoe zit het eigenlijk als je twee studie wil gaan doen? Mmag je eentje zegmaar gratis doen of is dat niet meer zo? En voor degenen die twee of meer studies tegelijk doen, hoe bevalt het? is het zwaar? Ik wil Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek en Journalistiek gaan doen.
groeten,,,,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2010, 18:09
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je mag het niet gratis doen, lol. Zelfs geld terug krijgen als iemand anders iets verkloot is niet gratis.

Het is practisch onmogelijk twee gewone (HBO?) studies te gaan doen. Je kan hooguit een opleiding gaan doen en dan nog een kleine opleiding die bijv alleen op vrijdag of in het weekend gegeven wordt.

Het is hoe dan ook game over social life. Je wordt op dat gebied verplicht om met de mensen van je studie om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 19:16
Annn
Annn is offline
Ik dacht eigenlijk dat dit wel kon?
En dat je dan bepaalde vakken niet hoefde te volgen als het met elkaar overeenstemde..
Maar journalistiek en Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek lijkt niet echt met elkaar in overeenstemming te zijn..
In ieder geval, ik had dus gelezen dat als je twee universitaire studies wilt doen, je maar voor eentje hoeft te betalen.. dacht ik.. maar of dit voor hbo ook geldt en of ik het allemaal precies goed zeg weet ik niet. Wat ik wel weet, als je echt gemotiveerd bent is het niet onmogelijk om twee studies te doen. En 'NaamInGebruik'; je zegt 'game over' social life en tegelijkertijd 'je wordt verplicht om met de mensen van je studie om te gaan'? Die mensen van je studie kunnen toch ook heel aardig zijn? Ze hebben dezelfde interesses toch? Volgens mij is het juist hartstikke leuk om twee studies te doen! Dan ontmoet je nog meer mensen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 11:00
*oma*
*oma* is offline
Ik heb vorig jaar heel even twee studies gedaan (Spaans en pedagogische wetenschappen) en ik hoefde niets extra's te betalen.
Oud 25-03-2010, 21:25
Briseïs
Briseïs is offline
Je hoeft maar een keer collegegeld te betalen, maar natuurlijk heb je wel extra boeken nodig enzo.
Of het kan, twee studies tegelijk, ligt aan jezelf en aan de studies die wilt gaan doen. Aangezien het hier volgens mij om twee hbo-studies gaat lijkt het me vrijwel onmogelijk, aangezien die vaak veel verplichte contacturen hebben.
Oud 26-03-2010, 15:42
Verwijderd
Ik heb Engels en Nederlands een paar jaar naast elkaar gedaan en het is gewoon gratis, hoor. Als jij je ingeschreven hebt bij 1 studie en daarvoor collegegeld betaalt, mag je je daarnaast inschrijven voor alle andere studies die je maar wilt. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je met een of met allebei van de studies gaat uitlopen, want het kost natuurlijk 2x zoveel tijd. Ik heb uiteindelijk mijn bachelor van Nederlands gedaan in de 3 jaar die daarvoor staan en ik ben in mijn 2e jaar begonnen met Engels erbij (en omdat dat allebei talenstudies zijn, kun je een aantal dubbele vakken afstrepen), en ik heb pas 2 jaar na mijn bachelor Nederlands mijn master van Engels gehaald (wel met extra vakken erbij trouwens en honours programma). Die van Nederlands heb ik dus laten zitten omdat ik geen zin meer had in nog een scriptie, maar dat zou me anders nog een jaar kosten. Maar dan heb je relatief lichte studies met dus dubbele vakken. Ik had er wel een ruim sociaal leven naast en ook een bijbaantje van 10 uur in de week, trouwens
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 00:37
Verwijderd
Die 2 studies die jij tegelijkertijd wil gaan doen zijn praktisch onmogelijk. B&M is heel veel practica. Je bent bijna alle dagen op school. Zeker 2 practica van zeg maar 1/2 dag doen per week. Die practica zijn verplicht. Dat gaat je nooit lukken.

De mensen die wel 2 studies doen, dat zijn meestal 2 studies de heel erg theoretisch zijn. Met B&M gaat je dat zeker niet lukken. Onmogelijk. Ik heb zelf chemie gedaan; waarvan 0,5 jaar B&M en Chemie samengingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten