Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2010, 13:43
Studerende
Studerende is offline
Binnenkort stijgen de temperaturen weer, eerst tot lenteachtige waarden en later tot zomerse waarden. Op school heb ik de afgelopen jaren veel mensen op teenslippers zien lopen.

Zijn er hier ook mensen die dat doen?
Wat vind jij daarvan? Kan het of kan het niet?
Advertentie
Oud 01-04-2010, 13:46
Verwijderd
Ja ik draag af en toe mijn DKNY slippers of havainas, kan gewoon mits het weer er naar staat vind ik
Oud 01-04-2010, 13:54
Volk
Volk is offline
Zolang de kledingvoorschriften het toestaan is het prima. Op mijn vorige opleiding was het de bedoeling dat je gekleed was zoals je later ook op je werk rond ging lopen. Als je daar aan kwam lopen in een kapotte spijkerbroek kreeg je daar wat van te horen. En als je dan ook nog een presentatie moest geven kreeg je een onvoldoende. Mijn huidige school staat alles toe zolang je gezicht zichtbaar is. Maar dan nog zou ik niet op slippers gaan, dan kies ik liever voor sandalen.
Oud 01-04-2010, 14:04
Verwijderd
Ik doe het niet, want ik heb geen school maar stage en dan kan het niet, vind ik. Op school vind ik het wel kunnen.
Eerder ging ik trouwens ook nooit op slippers naar school, want dat fietst niet lekker.
Oud 01-04-2010, 14:07
WAT
WAT is offline
ik heb zelfs in super heet weer op blote voeten in de school gelopen, vooral als ik 's ochtens kisten aangetrokken had omdat het nog te koud was en het dan 's middags bloedheet is....
Oud 01-04-2010, 14:18
Verwijderd
Tuurlijk kan het. Mensen die zeggen dat het niet kan zijn ook meestal onzekere pubers met zweetvoeten.
Oud 01-04-2010, 14:29
Verwijderd
Oud 01-04-2010, 15:06
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Het kán niet! Je voeten ontploffen als je dat doet! Luister toch, voordat iedereens voeten opeens ontploffen! Het kán niet!

Maar ok, ik doe het, als het écht mooi weer is, dan ook weinig zin in iets anders hoor.
Oud 01-04-2010, 17:23
*oma*
*oma* is offline
Ja hoor. Lekker met je voetjes wapperen tijdens college.
Oud 01-04-2010, 18:10
Verwijderd
Ik deed het iig wel. Geen idee of dat op mijn huidige opleiding getolereerd wordt.
Oud 01-04-2010, 18:30
Verwijderd
Jakkes
Vind het een afknapper, al helemaal als ze ook nog eens van die felle kleuren hebben...

Op de meste katholieke scholen is het in ieder geval een NO NO NO
In het vrij onderwijs is men wat opengeestiger.

Maar blijft een afknapper
Oud 01-04-2010, 18:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik nog studeerde deed ik het volgens mij zo af en toe maar meestal niet. Droeg ook eigenlijk altijd een lange broek. Nu ik werk doe ik het wel, het wordt gedoogd. Eigenlijk mag het volgens mij niet. Nadeel is wel dat we een inloopvriezer van -20 hebben en dat is niet zo lekker in je zomerse rokje met teenslippers Het moet dus echt wel 25 graden zijn.
Oud 01-04-2010, 20:07
Giles
Giles is offline
Zolang je geen dresscode hebt op school, zal ik het gewoon doen. Ik hield het bij sandalen, dat vind ik wat schoner. Niet te lang op slippers rondsloffen though, ze zijn zeer slecht voor je voeten.
Oud 01-04-2010, 22:20
Verwijderd
En mooie sandaaltjes staat het wel heel stuk mooier dan oranje teensletzen natuurlijk.
Als ik naar dem eisjes zit te kijken, moet het van top tot teen in orde zijn he.
Oud 01-04-2010, 23:17
WAT
WAT is offline
Citaat:
En mooie sandaaltjes staat het wel heel stuk mooier dan oranje teensletzen natuurlijk.
Als ik naar dem eisjes zit te kijken, moet het van top tot teen in orde zijn he.
ik hou van mijn zwarte gothic slippers XP
heerlijk fout, zwart met op het voetbed vlammen XP
Vind ik veel beter dan echt 99% van de slippers XP
Oud 01-04-2010, 23:19
Verwijderd
het hangt van je opleiding af...
als jij rechten studeert kan ik het niet adviseren
maar als jij een opleiding doet die het toelaat om wat meer ''casual'' rond te lopen....geen probleem toch

...TOCH?!
Oud 02-04-2010, 08:47
Verwijderd
Citaat:
het hangt van je opleiding af...
als jij rechten studeert kan ik het niet adviseren
maar als jij een opleiding doet die het toelaat om wat meer ''casual'' rond te lopen....geen probleem toch

...TOCH?!
Hog,juristen en fiskalisten zijn bijlange niet altijd die piekfijn uitgedoste types die je zou verwachten hoor. Ik doe handelswetenschappen en ik vemroed dat ik zelf beter gekleed ben dan menig van mijn docenten eigenlijk

Hier op de hogeschool zijn er eigenlijk zowiezo nauwelijks kledingcodes. Als ik echt zou willen, kan ik gerust afkomen met corpsepaint, een lange leren jas en een kogelriem aan. Af te raden weliswaar, maar er is hier geen reglement die het zou verbieden.
Oud 02-04-2010, 08:49
Verwijderd
Citaat:
ik hou van mijn zwarte gothic slippers XP
heerlijk fout, zwart met op het voetbed vlammen XP
Vind ik veel beter dan echt 99% van de slippers XP
Niet vergeten je teennagels zwart te laken dan he
Oud 02-04-2010, 09:21
Verwijderd
ik doe geen slippers aan naar school, zo kansloos en ik kan echt niet de hele dag op die dingen lopen en dan zijn ze weer kwijt enzo en rennen gaat er ook al niet mee
Oud 02-04-2010, 12:49
Verwijderd
Als de straten niet overal vol met glasscherven en weggegooide drugsnaalden zouden liggen, denk ik dat de warmbloedigen onder ons nog beter af zouden zijn gewoon op blote voeten dat met die onpraktische ondingen aan.
Oud 02-04-2010, 13:28
Erato
Erato is offline
Slippers zitten chill, je kunt er prima mee lopen. Het is alleen kut als het opeens gaat regenen, lekker soppen
Oud 02-04-2010, 13:43
sabrosa
sabrosa is offline
Zolang het leuke slippers zijn die bij mn outfit passen prima, maar liever leuke open sandaaltjes als het kan!
Oud 02-04-2010, 13:44
Verwijderd
Ik hou wel van slenteren in slippertjes. <3 ALS DE ZON MAAR SCHIJNT EH.
Oud 02-04-2010, 13:46
sabrosa
sabrosa is offline
Ik ken zo een hippie dude die gewoon op blote voeten gaat, dat is pas next-level lol
Oud 02-04-2010, 13:47
Verwijderd
Op het strand loop ik ook het liefst met blote voeten. ;o
Advertentie
Oud 02-04-2010, 13:48
sabrosa
sabrosa is offline
Ik ga met slippers onder de douche
Oud 02-04-2010, 13:49
Verwijderd
Je deelt het met gore studenten?
Oud 02-04-2010, 13:53
Erato
Erato is offline
Haha ik ga ook alleen met slippers douchen terwijl ik mijn douche wel proper hou

Maar slippers staan leuk bij skinny broeken.
Oud 02-04-2010, 14:07
Verwijderd
Tenzij je dikke benen hebt! Maar dan moet je sowieso geen skinny dragen.
Oud 02-04-2010, 14:34
Afwezignummer2
Citaat:
Zolang je geen dresscode hebt op school, zal ik het gewoon doen. Ik hield het bij sandalen, dat vind ik wat schoner. Niet te lang op slippers rondsloffen though, ze zijn zeer slecht voor je voeten.
Op slippers lopen is geweldig voor je voeten, mss niet voor je huid ofzo dan?
Oud 02-04-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Op slippers lopen is geweldig voor je voeten, mss niet voor je huid ofzo dan?
Volgens mij 'zakken' je voeten dan uit, zodat je niet in smallere schoenen meer past. Dat probleem heb ik ook door op blote voeten en in dr. martens te lopen, smallere schoenen (Zelfs Allstars) doen pijn aan mijn kleine teen, maar meestal kan ik dit negeren.
Oud 02-04-2010, 16:33
Verwijderd
deze heb en draag ik van DKNY

Oud 02-04-2010, 16:42
Verwijderd
Ik kan niet lopen op slippers en ik vind ze vervelend zitten dus ik draag ze niet.
Oud 02-04-2010, 16:44
Henck
Henck is offline
Op zich kan het wel, zolang je tenen er maar mooi/verzorgd uitzien.
Oud 02-04-2010, 17:22
sabrosa
sabrosa is offline
Citaat:
Je deelt het met gore studenten?
Yes woon echt met een te ranzige gast in huis
Oud 02-04-2010, 23:50
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Ik loop bijna de hele zomer op slippers! Of van die romeinsachtige sandalen! ook relaxed!
Oud 03-04-2010, 12:29
Verwijderd
Ik heb eigenlijk niet eens slippers.
Oud 03-04-2010, 13:08
Vice
Vice is offline
Ik vind het er niet uitzien.
Oud 04-04-2010, 19:56
Studerende
Studerende is offline
Slippers vind ik mooier dan sandalen en dan vooral bij jongens. Op mijn nieuwe opleiding zou het lopen op slippers wel kunnen. Ik moet zelf meer op blote voeten lopen op advies van dokter. Op slippers naar school kan volgens de meerderheid hier dus wel. Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit gedaan, deze lente/zomer bij mooi weer dat dan toch maar eens doen. En ach zo erg is het niet want heel erg veel mensen doen dit. In de warme landen zou iedereen je voor gek verklaren wanneer je niet op slippers zou lopen.
Oud 04-04-2010, 20:06
Afwezignummer2
Citaat:
Volgens mij 'zakken' je voeten dan uit, zodat je niet in smallere schoenen meer past. Dat probleem heb ik ook door op blote voeten en in dr. martens te lopen, smallere schoenen (Zelfs Allstars) doen pijn aan mijn kleine teen, maar meestal kan ik dit negeren.
Vroeger had ik best grote platvoeten (), maar sinds ik op veel op blote voeten en slippers loop zo vaak het maar kan en meer met blote voeten op het strand rennen ben ik 2.5 maat kleiner geworden, ook in de breedte, niet in de hoogte dan
Ik heb dat succes toegeschreven aan het gebrek aan steun van blote voeten en slippers, waardoor je de spieren van je voet meer gebruikt. Maar misschien doen slippers dat wel helemaal niet, of gebeurt dat zowiezo niet! Maar daarnaast loop ik nog altijd graag op die slippers als het warmer weer is^^
Oud 04-04-2010, 21:55
Giles
Giles is offline
Slippers geven je voet geen moment steun en zorgen alleen maar voor een grotere klap op de grond. Met blote voeten 'weten' je voeten tenminste nog wat voor contact ze met de grond hebben. Maar dit is vast slecht uitgelegd.
Oud 04-04-2010, 22:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het ligt er ongetwijfeld ook aan wat voor slippers je draagt. Als ik birckenstock slippers draag is dat vast beter voor m'n voeten dan wanneer ik op van die plastic slippers van twee euro loop. Ik heb zelf steunzolen en kan geen hele dag op schoenen lopen zonder m'n zooltjes maar heb vorige zomer wel een groot deel van de tijd zonder problemen op van die birckenstockslippers gelopen.
Oud 04-04-2010, 22:23
Verwijderd
Sorry hoor, maar die birckenstocks vind ik nog 10 keer lelijker dan flipflops.
Als ik een dame zie op zo'n schoeisel heb ik gelijk geen goesting meer nah

Jak!
Oud 05-04-2010, 18:56
Nona
Nona is offline
Citaat:
Als de straten niet overal vol met glasscherven en weggegooide drugsnaalden zouden liggen, denk ik dat de warmbloedigen onder ons nog beter af zouden zijn gewoon op blote voeten dat met die onpraktische ondingen aan.
QFT. Blote voeten vind ik heerlijk, maar onnoemelijk smerig op straat.

Toevallig heb ik net slippers gekocht. Niet als mode item, maar omdat het verplicht is in de dojo waar ik net lid ben geworden, buiten de mat. Ik vind slippers verder prima staan, maar trek ze niet zo snel aan omdat ze toch echt niet lekker zitten, ik voel me er gewoon niet zo beweeglijk op. Misschien ooit, zodra de strandvakantie me weer beter in de oren gaat klinken. En eventueel naar mijn werk als het weer szo gruwelijk warm wordt, maar dan trek ik ze binnen waarschijnlijk uit.
Oud 05-04-2010, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Misschien ooit, zodra de strandvakantie me weer beter in de oren gaat klinken.
Strandvakantie... Nog zo iets waarvan ik niet begrijp wat de wereldbevolking daar nu zo leuk aan vindt. XD
Hele dag als een fishstick liggen branden in een kankerverwekkende zon? en dat ook nog eens vlak voor een sterk vervuilde zee waar 20 km verderop de riolering in uitkomt? Nee dankje!

Nee. Voor mij is vakantie eens een goede wandeling maken door antieke bossen (of wat ervan overblijft) en vooral het Europees historische erfgoed (waar ookal niet veel meer van overbijft ) gaan bezichtigen.
En zo'n activiteit vereist wel wat steviger schoeisel.

Draag overigens zowiezo nooit slippers. Krijg daar koude voeten van.
Oud 05-04-2010, 21:13
Pyro Power
Pyro Power is offline
meisje met slippers:
jongen met slippers:
Een jongen met slippers is zo, ...mmm... soft zeg maar.
Oud 05-04-2010, 21:53
Giles
Giles is offline
Citaat:
Het ligt er ongetwijfeld ook aan wat voor slippers je draagt. Als ik birckenstock slippers draag is dat vast beter voor m'n voeten dan wanneer ik op van die plastic slippers van twee euro loop. Ik heb zelf steunzolen en kan geen hele dag op schoenen lopen zonder m'n zooltjes maar heb vorige zomer wel een groot deel van de tijd zonder problemen op van die birckenstockslippers gelopen.
Natuurlijk, maar Birkenstocks geven je voet iets meer dan een illusie van ondersteuning. Neemt niet weg dat ze fugly zijn.
Oud 05-04-2010, 22:03
Verwijderd
Meisjes met teenslippers is normaal maar jongens met teenslippers vind ik er gewoon echt niet uitzien xd... Heb NOOIT teenslippers gedragen en ga het waarscheinlijk ook nooit doen
Oud 06-04-2010, 11:25
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ik vind slippers verder prima staan, maar trek ze niet zo snel aan omdat ze toch echt niet lekker zitten, ik voel me er gewoon niet zo beweeglijk op.
Het is ook een kwestie van wennen.
Oud 06-04-2010, 11:26
Studerende
Studerende is offline
Ik snap niet zo goed waarom jongens niet op teenslippers kunnen lopen. Sandalen vind ik dan zelf echt weer niet kunnen bij een jongen. Maar een sportieve slipper vind ik helemaal niet raar. Vezorgde voeten in slippers vind ik bij zowel meisjes als bij jongens belangrijk. Voeten vol eelt vind ik lelijk eruit zien.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten