Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2010, 21:19
Eend
Eend is offline
Een traan
Zo doorzichtig
Dat het niet opvalt
Glijdt langzaam
Langs mijn wang

Er volgt
Nog een traan
En ondertussen
Raakt de vorig traan
Het eind van mijn wang

-STOP-
Denk ik dan
Ik wil niet
Huilen
Omdat ik dan
Rouw om mezelf
Oud 14-06-2010, 15:04
Verwijderd
De laatste twee regels vind ik mooi gevonden, daar zou je nog wel iets van kunnen maken. Daarnaast vind ik het niks, maar oefening baart kunst dus als je de volgende keer eens:
Niet ''zomaar'' iedere regel een hoofdletter zou geven; zou zoeken naar een ritme; regels niet ''zomaar'' ergens af zou breken enherhaling zonder functie, zoals ''wang'' weg zou laten.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 23:07
Eend
Eend is offline
Oké, thanks voor de tips
Ik dicht eigenlijk alleen als ik daar behoefte naar heb. Dit gedicht heeft al in drie bladen vande psychiatrie gestaan
Oud 20-06-2010, 20:13
Daanaap
Daanaap is offline
Ik ben het ook heel erg met Medeia eens. Ook zou ik het vermijden woorden meerdere keren te gebruiken. En dan bedoel ik natuurlijk woorden zoals "wang" en "traan", niet "ik" ofzo.
En dat het al in drie bladen van de psychiatrie heeft gestaan, verandert natuurlijk niets aan de mening van anderen . Maar wel goed van je! Ik moet mijn schrijfsels ook maar eens ergens te zien laten krijgen....
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 20:48
ZitriN
ZitriN is offline
Ik vind het een mooie manier om uiting te geven aan je gevoel.
Oud 22-06-2010, 00:28
Eend
Eend is offline
Thanks!
Oud 22-06-2010, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Oké, thanks voor de tips
Ik dicht eigenlijk alleen als ik daar behoefte naar heb. Dit gedicht heeft al in drie bladen vande psychiatrie gestaan
Ik denk dat iedereen alleen dicht als hij/zij er behoefte aan heeft? Uitgesloten dat het in je levensonderhoud voorziet natuurlijk.
En zoals hierboven al gezegd, dat het in zo'n blad komt zegt alleen iets over de redacteur van zo'n blad, niet over andere lezers.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 11:39
Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Ik ben het ook heel erg met Medeia eens. Ook zou ik het vermijden woorden meerdere keren te gebruiken. En dan bedoel ik natuurlijk woorden zoals "wang" en "traan", niet "ik" ofzo.
En dat het al in drie bladen van de psychiatrie heeft gestaan, verandert natuurlijk niets aan de mening van anderen . Maar wel goed van je! Ik moet mijn schrijfsels ook maar eens ergens te zien laten krijgen....

Offtopic: Schoolkrant is een leuk begin
Ontopic: Leuk gedichtje, maar de hoofdletters zijn inderdaad een beetje storend.
'Raakt de vorig traan' zou ik van maken 'Raakt de vorige traan'. Gewoon qua spelling. Verder raakt het me niet echt, maar had je er op zich iets heel moois van kunnen maken (laatste twee regels zijn inderdaad beter dan de rest).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 09:39
Verwijderd
Ik denk ook dat het in de psychiatriebladen komt omdat je gewoon heel mooi en scherp verwoordt hoe je je voelt, en daar doen hoofdletters en herhalingen (en 'ondertussen' terwijl 'intussen' correcter is én beter in het metrum zou passen ) niets vanaf
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 16:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Precies, voor een psychiatrieblad is het heel geschikt, veel lezers zullen zich erin kunnen herkennen en het is een duidelijk gedicht, makkelijk te begrijpen. Ik vind de laatste twee regels ook goed gevonden, verder zou je inderdaad wat meer op spelling en interpunctie kunnen letten.

@Medeia: Ja, denk je? Voor een deel is dat misschien wel, dat mensen alleen dichten als ze er behoefte aan hebben, maar ik neem aan dat er voor veel mensen ook andere redenen meespelen. Ik dicht ook vaak omdat ik vind dat ik moet dichten, of omdat ik nieuwe gedichten nodig heb, zulk soort dingen.
Oud 09-07-2010, 00:14
Eend
Eend is offline
Thanks
Reageren

Regels voor berichten