Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2010, 22:49
Verwijderd
Krijgen jullie ook zo veel rare spam? Ik heb een NEE/NEE-sticker, maar toch krijg ik maandelijks ongeveer duizend flyers van paragnosten, dubieuze massagesalons, propaganda voor (al dan niet kleinschalige) locale partijen, etc. Er zit ook opvallend veel reclame voor meubelstoffeerders bij.

Dit topic is bedoeld voor beschrijvingen en/of foto's van dergelijke poststukken. Het hoeft niet per se spam te zijn, als je een keer gewoon iets heel gaafs hebt gekregen per post mag je dat hier ook vertellen. Het is een algemeen topic voor leuke post.

In mijn stapel achterstallige post - die ik net heb gesorteerd en dergelijke - lagen o.a. de volgende dingen:

- vier (!) foldertjes van Scientology, waarbij niet vermeld werd dat ze van Scientology waren maar je moest van het foldertje wel gauw Dianetics van L. Ron Hubbard aanschaffen dus het is een zeer waterige vermomming.

- een heel tijdschrift, gedrukt op luxe papier, gewijd aan één of andere locale VVD'er die op deze manier puntjes denkt te scoren bij de gemeenteraadsverkiezingen. Het hele blad gaat over hem. Er staan o.a. 'exclusieve' interviews in, waarin hij vertelt dat hij niet vies is van de Toppers en voornamelijk André Hazes luistert. Ook openbaart hij dat hij vroeger lunchpakketjes maakte voor z'n zoons, maar dat zij die nooit opaten. Ontroerend. Er staan ook heel veel foto's van hem in, en de centerfold is een VVD-poster met zijn lachende hoofd erbij. De foto's zijn allemaal dingen als 'Eric van der Burg kijkt diepzinnig', 'Eric van der Burg poseert bij een paar hijskranen' en 'Eric van der Burg is aan het fietsen, wat een Amsterdammer is het toch'. Hij eet volgens de culinaire bijlage wel scharrelvlees, dat is wel weer sympathiek. Maar niet héél sympathiek, want die man is volgens 't blad directeur van een tiental zorginstellingen, dus als hij zich echt bekommerde om het dierenwelzijn dan at hij wel gewoon biologisch. Het is niet alsof hij 't zich niet kan veroorloven.

- Een Amsterdams Stadsblad, wat verder totaal niet raar is, maar deze heeft een bizar slechte strip op de achterkant. De synopsis gaat ongeveer zo: twee jongens zijn aan het urineren in een portiek. De vrouw van wie 't portiek is informeert wat ze daar aan 't doen zijn, waarop ze "In jouw portiek zeiken, muts!" zeggen. Dan komt er politie, maar de jongens zijn niet ongerust, want het is 'van die neppolitie' die niks mag. "Dat valt vies tegen," zegt één van de neppolitieagenten. "Als handhavers mogen we bijvoorbeeld bekeuren...!" Vlot voegen ze woord bij daad. In het laatste panel zie je een episch shot van de drie handhavers bij zonsondergang, met het silhouet van de Westerkerk op de achtergrond. Hier is de strip in filmvorm te zien. :')

- Een briefje met daarop een uitgeprinte foto van een Barbie in een dubieus kort rokje en de volgende tekst:

Citaat:
Hi...I'm YOLANDA from indonesia
do you want have shining house??
I WILL HELP YOU. Such as:
1. cleaning house
2. folding and ironing
if you need me please call:
Haar naam en het telefoonnummer zijn omringd met een wolk, getekend met roze pen.

Laatst had ik ook een zeer uitgebreide folder van één of andere kwakzalver die beweerde absoluut iedere ziekte (kanker incluis) te kunnen genezen middels zijn revolutionaire massages. Er stonden ook heel veel getuigschriften van ex-patiënten in, die waren heel mooi want ze waren overduidelijk verzonnen. Er stonden ook erg veel hilarische spelfouten in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2010, 23:03
Em.
Em. is offline
Eigenlijk niet. Wij hebben geen NEE/NEE sticker, misschien dat het scheelt.
Of ik krijg het niet mee, natuurlijk. Meestal krijg ik pas na drie dagen toevallig te horen dat er een brief van school was en dat alleen maar omdat de inhoud toevallig aan bod komt.

Maar goed, het enige wat ik normaal tegen kom is de krant, brieven aan m'n vader, nog meer brieven voor m'n vader (bankrekeningen en andere oninteressante dingen) en af en toe zoiets voor m'n moeder. Verder een hele zooi aan reclamefolder, Aldi, Liddle, Hema en folders vol mobieltje van 0 euro en een peperduur abonnement. En verjaardags/kerstkaarten in de tijd van het jaar.

Het enige leuke wat ik me nog kan herinneren, was een boekje van een Christelijk iets. Die gingen helemaal uitleggen dat je iets op één manier kon verklaren (schamele uitleg van wat de wetenschap dacht) maar dat je ook gewoon kon denken dat die fossielen gewoon dode dieren waren die naar de bodem waren gezakt. En grotere botten zijn zwaarder, dus daarom lagen de grootste dieren onderop! En zo nog een paar van die dingetjes, met vrolijke kleuren en leuke plaatjes. En dan als conclusie 'wat vind jij nu logischer?' en nog wat dingen. Ik vond het best sympathiek, hoewel niet bijster geloofwaardig. Heb me er best mee vermaakt. Alleen toen m'n moeder het laatst ging zoeken kon ze het niet meer vinden, dus waarschijnlijk vond m'n vader het wat minder en had ie het weggegooid. Was ik toch bijna Christen geweest.

Weetje.
Eigenlijk denk ik dat ik het gewoon niet meekrijg en we vast wel een kijk-mij-eens-een-geweldig-mens-zijn folder/tijdschrift gekregen van een politicus of een blaadje dat je al je ongewenste goud kon omtoveren in geld of zoiets dergelijks.

Wel een leuk topic, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Hier is de strip in filmvorm te zien. :')
Hahah Wat slecht. Ook een stereotiepe Marokkaan met een bontkraagje

OT:

Ik kreeg een flyer van rijschool Hosanna, die blijkbaar nogal trots is op hun jawel, christelijke identiteit. Ik heb nog nooit gehoord van een RIJschool met een religieuze identiteit... Hun logo is een christelijk vis-symbool, en rondom de promotie "30 lessen voor de prijs van 20" staan bijbelpassages vermeld:

Hebr. 11:1 : Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.

Rom. 1:16 : Want ik schaam mij des Evangelies van Christus niet; want het is een kracht Gods tot zaligheid een iegelijk, die gelooft, eerst den Jood, en ook den Griek.

Jes 12:4-5 : En zult te dienzelfden dage zeggen: Dankt den Heere, roept Zijn Naam aan, maakt Zijn daden bekend onder de volken! vermeldt, dat Zijn Naam verhoogd is.

Joh 14:6 : Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.

Random dingetjes dus, die geen ene ronde drol te maken hebben met autorijles. Wat heeft zo'n christelijke identiteit voor toegevoegde waarde; bijbelles tijdens het rijden? "Denk bij elk kruispunt goed na wat Jezus zou doen"? Theorie-examens die beginnen met: "Jezus wil oversteken, moet u hem voor laten gaan?"?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 07:58
Verwijderd
Godver, een christelijke rijschool.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 09:00
Verwijderd
Wij kregen laatst een brief uit India. Niet voor ons bedoeld. Er stond ook een adres op dat helemaal niet bestaat, al klopte het huisnummer wel. Het was een verjaardagskaart en de brief was al geopend, vermoedelijk door een Indiase postbode die dacht wat extra centen te kunnen verdienen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 09:10
Rationeel
Rationeel is offline
er lag ooit een klein stukje papier op de mat:

"u bent dom

xxx van

bigritte"

<3 ik heb het bewaard
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 09:42
Verwijderd
Citaat:
er lag ooit een klein stukje papier op de mat:

"u bent dom

xxx van

bigritte"

<3 ik heb het bewaard
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 10:32
Volk
Volk is offline
Behalve normale post en briefjes dat ze grof vuil op komen halen krijg ik niks

Misschien moet ik ook maar een nee/nee sticker opplakken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 12:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wij krijgen heeeeeel soms een 'Ik sjchoonmaken bai u thaus!' briefje, maar niet echt van dat soort vreemde dingen
Oud 13-08-2010, 19:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Verdorie, mijn nee/nee-sticker zorgt helemaal niet voor amusante post. Misschien ligt het aan Groningen, misschien wonen hier weinig amusante mensen.

Ik word alleen gestalkt door de postcode loterij, die mij heeft omgedoopt tot ene mevrouw Hoojenga. Een jaar lang spam terugsturen heeft tot nu toe weinig uitgehaald. Wellicht werken ze volgens het principe 'de aanhouder wint', net als hun leden. Ik vind het overigens bepaald lullig dat ze tegenwoordig hun post in witte enveloppen versturen. Daardoor krijg ik niet-direct-als-zodanig-herkenbare-reclame geadresseerd aan 'de bewoner van dit adres', ondanks mijn nee/nee-sticker.
Oud 13-08-2010, 19:52
Verwijderd
Blaaaaaaaaaat
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 14:48
Henck
Henck is offline
Nee, nooit last van gehad gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 18:52
Verwijderd
leuk topic <3
ondanks mijn nee/nee sticker krijg ik een shitload aan christelijke 'informatie' maar dat mag, want ik woon in een klein dorpje.
ik woon hier nu vijf¾ jaar, en ik kreeg tot op heden NOG STEEDS post van de postcode loterij, aan de vórige bewoonster geadresseerd. ik heb nu een maand lang niks van ze gehoord/gezien. komt misschien omdat ik een 'bewoner is overleden, godverdomme' retour heb gestuurd, met dikke zwarte doodse viltstift erop
verder afgelopen(!) kerst een kerstkaart voor de oude(!) bewoonster retour afzender gestuurd, kreeg ik opengemaakt weer terug, was het enige wat er in 't kaartje stond: 'Groet, Henk en Connie'.. zou ze zo eenzaam geweest zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 21:05
Em.
Em. is offline
Citaat:
ik heb nu een maand lang niks van ze gehoord/gezien. komt misschien omdat ik een 'bewoner is overleden, godverdomme' retour heb gestuurd, met dikke zwarte doodse viltstift erop
Geweldig.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 21:51
Geel
Geel is offline
De amusantste post die wij ooit gekregen hebben is de Vodafone rekening van de vorige bewoonster. Maar ja, wij hebben dan ook niet zo'n Nee/Nee sticker.
Oud 17-08-2010, 12:31
Verwijderd
Hmmm, ik heb laatst in het voorbijgaan wel twee folder meegenomen van iemand die met zijn hippiebusje midden in de stad campeerde. De een ging over alle bewijzen tegen de evolutietheorie en voor de schepping, daarvan was de toon nog wel serieus en moest ik alleen lachen om wat ze beweerden, niet om hoe het opgeschreven was. De ander ging over zelfmoord en dat bij de kerk gaan de oplossing was tegen depressiviteit en dat je het WARE moest ontdekken door middel van een gebed op de achterkant. Dat was hilarisch en leek geschreven voor bijna analfabete zwakzinnigen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 12:42
Daboman
Daboman is offline
Bij ons is wel eens het blad de wachttoren terecht gekomen. Is een regelmatig uitkomend blad voor Jehova-getuigen. Ik heb hem op een station in mijn handen gedrukt gekregen en was toch wel nieuwsgierig wat ze nou eigenlijk schrijven. Ehm... het werd een HEEL leuke avond, aangezien ze een hoop bewezen zaken op denigrerende wijze onderuit halen.
Oud 18-08-2010, 01:23
Verwijderd
báh, vandaag tóch weer post van de postcode loterij
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Nog een paar vraagjes dan :$
Ik mag dus niet deze week meer onveilige seks met haar hebben of maakt dat niet uit ?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 18:09
Verwijderd
O wacht, dit topic is voor amusante POST, niet voor amusante POSTS. *fluitend wegloop*
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 18:15
Verwijderd
Ik kreeg laatst een hele brief van een jongen die vertelde over dat hij graag wilde trouwen en bla, met zijn foto er ook bij. Uiteindelijk kwam het er op neer dat hij niets wilde, hij wilde mensen van Nederland alleen maar informeren over zijn wensen. En de brief stonk
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 14:17
Infidel
Infidel is offline
Ik kreeg voor mijn verjaardag een verjaardagskaart van een kerk (mijn ouders lid, ik blijkbaar ook), met een envelopje erbij. Ik blij (denk: geld!), bleek dat 'ie leeg was. Mijn vader zag het grote vraagteken boven mijn hoofd zweven en verlichtte me: 'Nee, met je verjaardag geef jij geld aan de kerk!'
Nuja. Ik wilde maar even zeggen. Overigens was hij al niet zo blij, een paar weken daarvoor, toen ik een kaart kreeg van de kerk en ik 'm vroeg waarom ik die kreeg. Hij: 'Je bent er lid van.' Ik: 'Kost dat geld?' En dat had ik volgens hem niet als eerste mogen vragen. Tja.
Oud 17-09-2010, 15:52
Verwijderd
Geen post, maar mail"

"Ik kom je kliko shcoonmaken! Ik ben de vilniusman! Groeten uit Litauwen!"

Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 16:08
Verwijderd
Daar is Bruchem te saai voor
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg voor mijn verjaardag een verjaardagskaart van een kerk (mijn ouders lid, ik blijkbaar ook), met een envelopje erbij. Ik blij (denk: geld!), bleek dat 'ie leeg was. Mijn vader zag het grote vraagteken boven mijn hoofd zweven en verlichtte me: 'Nee, met je verjaardag geef jij geld aan de kerk!'
Nuja. Ik wilde maar even zeggen. Overigens was hij al niet zo blij, een paar weken daarvoor, toen ik een kaart kreeg van de kerk en ik 'm vroeg waarom ik die kreeg. Hij: 'Je bent er lid van.' Ik: 'Kost dat geld?' En dat had ik volgens hem niet als eerste mogen vragen. Tja.
ai, ik zou 'm echt flippen ..
wat debiel, dat kerkgedoe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2010, 19:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Geen post, maar mail"

Vilnius is in Litouwen
Oud 17-09-2010, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Vilnius is in Litouwen
Ja weet ik. Ik vraag me af of het een woordgrap was
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 15:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ah crikey, ik ook .
Oud 18-09-2010, 16:09
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
hoe had je t opgezegd?
Oud 18-09-2010, 16:12
Em.
Em. is offline
Citaat:
hoe had je t opgezegd?
Citaat:
ik heb nu een maand lang niks van ze gehoord/gezien. komt misschien omdat ik een 'bewoner is overleden, godverdomme' retour heb gestuurd, met dikke zwarte doodse viltstift erop
Of bedoelde je dat niet?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 16:17
Paperz
Paperz is offline
geenzin om te lezen
retour post lezen zulke grote bedrijven niet,,,
je moet een brief sturen (adres op site) met daarop: "haal mij uit het adresbestand" en dan de naam en adres die op de post staat erbij zetten, werkte voor mij prima
Oud 19-09-2010, 03:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Geen post, maar mail"

Godver, ik lag echt dubbel.

Oud 19-09-2010, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Of bedoelde je dat niet?
dat bedoelde ik, maar ik doe dus niet genoeg m'n best zo schijnt
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 19:28
marrel
marrel is offline
Ik krijg echt nooit wat raars Gewoon standaard reclame pakket en krantjes maar niks opvallends/grappigs eigenlijk. Misschien moet ik ook een Nee/Nee sticker gaan plakken want dat helpt blijkbaar.
Reageren

Regels voor berichten