![]() |
||
Verwijderd
|
Krijgen jullie ook zo veel rare spam? Ik heb een NEE/NEE-sticker, maar toch krijg ik maandelijks ongeveer duizend flyers van paragnosten, dubieuze massagesalons, propaganda voor (al dan niet kleinschalige) locale partijen, etc. Er zit ook opvallend veel reclame voor meubelstoffeerders bij.
Dit topic is bedoeld voor beschrijvingen en/of foto's van dergelijke poststukken. Het hoeft niet per se spam te zijn, als je een keer gewoon iets heel gaafs hebt gekregen per post mag je dat hier ook vertellen. Het is een algemeen topic voor leuke post. In mijn stapel achterstallige post - die ik net heb gesorteerd en dergelijke - lagen o.a. de volgende dingen: - vier (!) foldertjes van Scientology, waarbij niet vermeld werd dat ze van Scientology waren maar je moest van het foldertje wel gauw Dianetics van L. Ron Hubbard aanschaffen dus het is een zeer waterige vermomming. - een heel tijdschrift, gedrukt op luxe papier, gewijd aan één of andere locale VVD'er die op deze manier puntjes denkt te scoren bij de gemeenteraadsverkiezingen. Het hele blad gaat over hem. Er staan o.a. 'exclusieve' interviews in, waarin hij vertelt dat hij niet vies is van de Toppers en voornamelijk André Hazes luistert. Ook openbaart hij dat hij vroeger lunchpakketjes maakte voor z'n zoons, maar dat zij die nooit opaten. Ontroerend. Er staan ook heel veel foto's van hem in, en de centerfold is een VVD-poster met zijn lachende hoofd erbij. De foto's zijn allemaal dingen als 'Eric van der Burg kijkt diepzinnig', 'Eric van der Burg poseert bij een paar hijskranen' en 'Eric van der Burg is aan het fietsen, wat een Amsterdammer is het toch'. Hij eet volgens de culinaire bijlage wel scharrelvlees, dat is wel weer sympathiek. Maar niet héél sympathiek, want die man is volgens 't blad directeur van een tiental zorginstellingen, dus als hij zich echt bekommerde om het dierenwelzijn dan at hij wel gewoon biologisch. Het is niet alsof hij 't zich niet kan veroorloven. - Een Amsterdams Stadsblad, wat verder totaal niet raar is, maar deze heeft een bizar slechte strip op de achterkant. De synopsis gaat ongeveer zo: twee jongens zijn aan het urineren in een portiek. De vrouw van wie 't portiek is informeert wat ze daar aan 't doen zijn, waarop ze "In jouw portiek zeiken, muts!" zeggen. Dan komt er politie, maar de jongens zijn niet ongerust, want het is 'van die neppolitie' die niks mag. "Dat valt vies tegen," zegt één van de neppolitieagenten. "Als handhavers mogen we bijvoorbeeld bekeuren...!" Vlot voegen ze woord bij daad. In het laatste panel zie je een episch shot van de drie handhavers bij zonsondergang, met het silhouet van de Westerkerk op de achtergrond. Hier is de strip in filmvorm te zien. :') - Een briefje met daarop een uitgeprinte foto van een Barbie in een dubieus kort rokje en de volgende tekst: Citaat:
Laatst had ik ook een zeer uitgebreide folder van één of andere kwakzalver die beweerde absoluut iedere ziekte (kanker incluis) te kunnen genezen middels zijn revolutionaire massages. Er stonden ook heel veel getuigschriften van ex-patiënten in, die waren heel mooi want ze waren overduidelijk verzonnen. Er stonden ook erg veel hilarische spelfouten in. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() OT: Ik kreeg een flyer van rijschool Hosanna, die blijkbaar nogal trots is op hun jawel, christelijke identiteit. Ik heb nog nooit gehoord van een RIJschool met een religieuze identiteit... Hun logo is een christelijk vis-symbool, en rondom de promotie "30 lessen voor de prijs van 20" staan bijbelpassages vermeld: Hebr. 11:1 : Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet. Rom. 1:16 : Want ik schaam mij des Evangelies van Christus niet; want het is een kracht Gods tot zaligheid een iegelijk, die gelooft, eerst den Jood, en ook den Griek. Jes 12:4-5 : En zult te dienzelfden dage zeggen: Dankt den Heere, roept Zijn Naam aan, maakt Zijn daden bekend onder de volken! vermeldt, dat Zijn Naam verhoogd is. Joh 14:6 : Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. Random dingetjes dus, die geen ene ronde drol te maken hebben met autorijles. Wat heeft zo'n christelijke identiteit voor toegevoegde waarde; bijbelles tijdens het rijden? "Denk bij elk kruispunt goed na wat Jezus zou doen"? Theorie-examens die beginnen met: "Jezus wil oversteken, moet u hem voor laten gaan?"? |
Advertentie |
|
![]() |
|
geenzin om te lezen
![]() retour post lezen zulke grote bedrijven niet,,, je moet een brief sturen (adres op site) met daarop: "haal mij uit het adresbestand" en dan de naam en adres die op de post staat erbij zetten, werkte voor mij prima
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Een vraag over seks johnnyruk | 72 | 09-03-2010 07:17 | |
Lifestyle |
plaatjes plz ragdoll | 500 | 15-12-2007 14:31 | |
Drugs & Alcohol |
Hoe papaver te kweken? E Che Guevara | 25 | 25-07-2004 22:19 | |
Verhalen & Gedichten |
column-ethiek sublime | 23 | 04-03-2004 20:03 | |
De Kantine |
[Enquete] Over de Enquete`s van de Kantine en haar zeik mensen Verwijderd | 56 | 25-10-2003 09:58 | |
Liefde & Relatie |
de abt van sion kondigt zijn vertrek aan de abt van sion | 120 | 23-06-2002 17:02 |