Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
''Eerder had Den Uyl een novelle geschreven met een veel serieuzere toon: “Het graf van Bach”, een verhaal dat zich afspeelt tegen het surrealistische decor van het fall-out landschap van zijn ‘geboortestad’ na de atoombom, na de vernietiging van Europa, Azië en Amerika. Qua stijl sluit het verhaal goed aan op zijn eerste surrealistische verhalen, met dit verschil dat het absurdistische element en de humor geheel ontbreken. '' (...) ''“Het graf van Bach” laat zien dat Den Uyl dan stilistisch al goed op dreef is. Het geheimzinnige verhaal bevat reeds de belangrijkste motieven (drank, seks, oorlog) en thema’s (desillusie, zinloosheid, dood) die de inhoud van zijn gehele werk bepalen.'' http://boeken.vpro.nl/artikelen/39168908/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() het zijn van die boeken over het ''doorsnee tienermeisje'' misschien heb ik wel een hekel aan die boeken omdat ik zelf ook absoluut geen doorsnee tiener ben ofzo ik weet t niet, maar ik lees die boeken echt niet graag. ik zelf houd meer van boeken over probleemjongeren, duizend kilometer is daar een mooi voorbeeld van, of andere boeken waarin jongeren met problemen voorkomen, net als blauwe plekken ofzo. ook boeken over WOII vind ik erg interessant. het probleem is echter dat ik bang ben dat mijn klas hier opmerkingen over zal maken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom zouden ze daar nou weer opmerkingen over maken?
Je denkt bij alles na of je klasgenoten/ouders/familie of wat dan ook daar geen opmerkingen over gaan maken. Altijd maken klasgenoten wel opmerkingen. Zoek gewoon een boek uit die je leuk vind. Je weet welke boeken je leuk vindt dus dan kan je die toch nemen? En anders vraag je aan je leraar of het wel mag. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je hebt mss wel gelijk, het wordt n beetje te gek om overal rekening mee te houden, een lerares op school die redelijk veel van mijn problemen op school weet zei pas nog tegen me dat ik gestoord was, dat ik zo makkelijk kan zeggen ''je raakt eraan gewend'' en ''je leert er mee leven'' als mensen vragen of t niet rot is om gepest te worden. maarja weer ff ontopic. ik wil idd een boek kiezen dat mij ook boeit. maar zijn er hier nog mensen die een boek aanbevelen?? of moet ik dan bij letteren zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien 'Het verrotte leven van Floortje Bloem', van Yvonne Keuls. Bij ons (op VWO) werd het beschouwd als een redelijk makkelijk boek, maar het mocht sowieso op onze lijst. Het is een leuk boek, en het gaat over een meisje met veel problemen. En volgens mij wordt dat ook wel vrij veel gelezen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Thea Beckmann, en dan niet de kinderboekjes maar de ECHTE boeken.
oh wacht, er zijn vast niet veel mensen zoals ik die op hun 13de volwassenliteratuur gingen lezen ![]()
||
Citaat:
|
Ik wist niet dat Thea Beckmans boeken als volwassenenliteratuur beschouwd konden worden? Niet dat het geen fantastische boeken zijn, trouwens..
![]() En @Infidel: beste opmerking op heel scholieren.com!<3 Om weer op het topic terug te komen: de beste tip die ik kan geven is om toch gewoon maar de bibliotheek binnen te lopen! Neem er lekker de tijd voor en trek gewoon wat boeken van de planken. Sommige bibliotheken (de meeste denk ik inmiddels?) hebben een gecomputeriseerd systeem waarin je ook op thema kunt zoeken! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar neem gewoon een boek wat jij leuk/goed/fijn vindt. Mensen denken toch wel dingen. Doorsnee en gemiddeld ben je toch niet (en zowel, dan /care) en wanhopig proberen om doorsnee en gemiddeld te zijn maakt je echt geen leuker mens. Als jij in mijn klas zat en als enige niet met een mierzoek prulboek naar voren kwam, zou ík het als positief opvatten. En andere mensen misschien als negatief. En anders weer andersom. Man, man, als je dáár rekening mee moet houden. Er vindt altijd wel iemand iets, maar het is (meer dan) oké om boeken te bespreken die jij leuk vindt, dus doe dat lekker. |
![]() |
||
Citaat:
Moet je trouwens per se iets van een Nederlandse auteur lezen? Wij moeten dat altijd wel, dat beperkt de keuze nogal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar heb nu hoofdbrekens van Sandra Oosterveen gelezen. was eigenlijk helemaal niet mn bedoeling om t te gaan gebruiken voor mn boekbespreking maar mss dat ik t toch maar ga doen ![]() is wel een goed boek, en lijkt ook niet veel op andere verhalen, dus als ik tussendoor nog wat lees onthoud ik wel waar die over ging |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In mijn ogen zijn het zeker goede boeken, maar toch echt wel kinder- en jeugdboeken en geen volwassenliteratuur ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet of jij het een interessant boek vind maar ik heb een boekbespreking gehouden over 'Zwarte Sneeuw' van Simone van der Vlugt. Het boek gaat over een meisje dat moet gaan werken in een steenkolen mijn. Verder vond ik (ook van Simone van der Vlugt) de Guillotine ook erg mooi. Dat boek gaat over een meisje dat van adel is en moet zien te overleven in de Franse Revolutie. Ik weet niet of dit te anders voor je is, maar mijn Nederlands lerares was razend enthousiast over dit boek en de schrijver. In mijn klas werd het ook gewoon normaal ontvangen. Veel succes! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
* UPDATE * [Boekbespreking] Frans Kellendonk - Mystiek Lichaam Verwijderd | 39 | 03-01-2007 11:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Boekbespreking: het gekozen boek! Verwijderd | 56 | 24-12-2004 17:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Boekbespreking: het kiezen van het boek! Verwijderd | 16 | 11-02-2004 15:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Boekbespreking. Verwijderd | 29 | 29-01-2004 14:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek gaan we lezen voor de boekbespreking, deel twee! Vlooienband | 20 | 30-05-2003 22:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek gaan we lezen voor de volgende boekbespreking? Vlooienband | 24 | 05-05-2003 09:15 |