Ik schets even de situatie:
Ik ben samen met een meisje en ik hou heel erg veel van haar. Zij houdt ook van mij, dat weet ik, maar toch ontbreekt er nog iets. Wij komen zo traag op gang. Als we elkaar zien, dan voelt het altijd eerst wat onwennig aan en moeten we precies weer wennen aan elkaar. Pas na 2 uur begint zij wat los te komen en kan er misschien eens een kusje af. Dat stoort mij enorm. Dan gaan we meestal nog uit, ofwel gaan we direct slapen. En in bed komt ze dan helemaal los en vrijen we met elkaar. 's ochtends is het dan echt super, dan is ze echt volledig op haar gemak en loopt ze naakt in mijn kot rond. Ik bedoel: waarom heeft zij zo'n grote aanloop nodig? En zijzelf heeft er ook geen verklaring voor, dus ligt het probleem misschien bij mij en ik wil er graag aan werken want ik hou van haar.
Daarom mijn eerste vraag: Hebben jullie tips zodat ik mijn vriendin een beetje op haar gemak kan stellen?
Een tweede vraag:
Ze gaat nog veel om met haar ex. Ze sturen mailtjes naar mekaar en eens in de maand spreken ze wel eens af. Op zich heb ik daar geen probleem mee, ware het niet dat ik weet dat hij haar wel terug wil (hoewel dat niet kan omdat hij gelukkig gaan studeren is op 200km van waar wij studeren). Ik weet echt niet hoe ik daarmee moet omgaan. Het doet me zoveel pijn, maar zij wil nog graag vrienden blijven met hem. Ik kan haar toch haar vrienden niet ontzeggen? Dat zou heel egoïstisch van mezelf zijn.
Bijvoorbeeld vandaag: we zitten beiden in de blokperiode en we zien elkaar niet vaak. Daarom waren we aan het chatten, maar ze zei de hele avond niet veel tegen me en negeerde me een beetje. Toen ik hoorde dat ze met haar ex aan het praten was kon ik wel de muren oplopen. Ik heb haar gewoon slaapwel gezegd en ben boos offline gegaan.
Ik weet echt niet hoe ik daarop moet reageren, ik hoop dat iemand me hier wat goede raad kan geven want ik zit hier echt mijn kas op te vreten.
bedankt voor de tijd om mijn lange verhaal te lezen,
Jens
edit: even vermelden: ik ben 21 en zij is 20.
|