Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Versie twee! Hij is een beetje snel-snel, maar toch:
Kind Lichtgele voetjes, hoe die klinken, zo 's avonds laat nog door het huis; hoe de gang dan kraakt en hoe ze met getik van zware klokken speelden koe-koek, koe-koek, iemand thuis? En de muren mochten altijd bruin zijn, grof zijn en bedekt met tekeningen. Maar als je kind weg is – waar blijf je dan? Als je denkt dat hij naast je staat als je hem het uitzicht van de kerk wil laten zien of de lege polder waar je door naar school moest fietsen, jij zo oud als hij zou zijn. En je handen, je muren en je klokken blijven alle leeg, zo zonder kussen op zijn bed en op je wangen, zijn muur was bruin, maar wordt nu geel; je had het verven nog niet af maar wel al halverwege. Wat is verf dan water wat gekleurd was, geelbruingroen, en wat is kleur dan kinderhanden of de lichtjes die de zon gooit in zijn haar. En later nog, duizend jaar later of honderd of vijf, later kun je weer opnieuw beginnen; hij had gezegd dat hij op geel wel uitgekeken was. Nu moet het rood, een meisjeskleur, je zet zijn spullen aan de kant: de knuffels door de dvd's die jij voor zijn verjaardag gaf. Je legt een matras op de gang, hij kan niet slapen bij de verf. Je verft. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
het erkennen van een kind door een vrouw? Fantôme | 9 | 14-03-2006 23:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Volg me maar mijn kind. Napoleonfan | 2 | 02-11-2005 17:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Willy Alberti - De glimlach van een kind VERTAALD lukas15 | 2 | 16-10-2005 15:00 | |
Psychologie |
Soms word ik een kind, help HelpMePlease | 40 | 02-10-2003 16:11 | |
Psychologie |
Ik wil een kindje. )Vampje( | 150 | 07-08-2003 13:00 |