Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2011, 11:12
LW
LW is offline
Een en al ellende met mij en mijn werk.
Voor een paar maanden geleden ben ik aangenomen op mijn werk, maar ik vind het helemaal niets daar. Ik voel me niet welkom in de groep en moet altijd maar de rot klusjes opknappen. Ook de mentaliteit van de klanten bevallen mij niet, ik ben altijd erg beleefd en vriendelijk maar de klanten die er komen, de klanten kopen vaak alleen maar bier en zijn in de ochtend al dronken. Ik ben echt al heel vaak bedriegt door klanten en al een paar keer gebeurd dat ze met dingen richting mij gingen gooien.

Ook met het personeel kan ik het maar niet vinden, iedereen schreeuwt over en weer naar elkaar waar klanten bij zijn, i.p.v. dat ze even naar elkaar toe bellen. Gisteren ruimde ik de mandjes op en een iemand van de leiding de wagentjes, ik wachtte even tot ik verder liep zodat zij de bocht beter kon halen. Zegt ze waar wacht je op dom wicht je ziet toch dat er meer werk is. Ik heb het genegeerd en liep dus verder. Ik werk nooit in de avond maar gisteren vroegen ze of ik asjeblieft wilde komen, nou prima als ze toch mensen te kort komen…. Dus gister avond was ik er, iets over half 8 had ik heel veel klanten gehad die met groot geld betaalde en was ik aan het afromen. Zegt die verantwoordelijk van die avond wie heeft er GVD dat geld na half 8 geroomt? Laat maar ik weet het al dat is die domme. Zegt ze verder waar klanten bij zijn je weet toch GVD ( continu vloeken ) dat dat na half 8 niet meer mag ( was 5 minuten later ofzo ) jij bent echt de slechtste die ik ooit heb gekend. Dus ik zeg sorry hoor, wees ten eerste blij dat ik vanavond wil werken. Daarbij ik werk nooit in de avond dus als niemand het tegen mij zegt weet ik dit ook niet. Zegt ze niks meer…. Maar ze stond wel flink over mij te roddelen daar na.

Goed, ik kom gister thuis met tranen dus.
Met mijn ouders gepraat etc. Ik durf er niet meer naar toe, de maat is vol. Vanmorgen voelde ik me echt niet goed en heb mij ziek gebeld, wat ook maar goed is want ben ook al flauw gevallen vandaag. En toch waren ze erg kwaad dat ik niet kwam, ik hoorde op de achtergrond dat ik het maar moest bekijken etc. Nou toen werd er gezegd kom dan maar alleen vanmiddag vraag maar aan de dokter of dat kan. Nou ik wilde de dokter bellen maar mijn moeder heeft ingegrepen en heeft gezegd dat ik niet in de staat was te komen.

Nu moet ik maandag ochtend weer werken, maar wat nu? Ik ben hier serieus niet blij mee.

Laatst gewijzigd op 26-05-2011 om 11:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2011, 11:22
ilse
ilse is offline
Wow wat een bizarre situatie. Ik zou daar echt geen stap meer binnen doen als ik jou was. Ontslag nemen en je, als je opzegtermijn hebt, die tijd ziek melden. Dat kan, want je bent ook als ik het zo hoor niet in staat om daar te werken. Als je zo bang wordt daar is het het niet waard om door te gaan.
Oud 26-05-2011, 11:22
Verwijderd
Neem ontslag?

Waar werk je trouwens?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 11:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Pfff, wat een ellende zeg, kan me voorstellen dat je van zo'n situaties niet echt blij wordt. Is er een mogelijkheid om hierover met een leidinggevende een gesprek te hebben, waarin je aangeeft waar je je aan stoort (schreeuwen in het bijzijn van de klanten, geen informatie krijgen als er op bepaalde momenten dingen anders gedaan worden dan dat je gewend bent)? Misschien een soort functioneringsgesprek, zodat jij ook beter weet waar je op moet letten? En als het zo blijft, kijken of je ergens anders een baan kunt vinden waar een prettiger klimaat heerst...?
Oud 26-05-2011, 11:24
LW
LW is offline
Reverend ik stuur jou een privé berichtje.

Ilse, ik heb een 25 uren contract.
Het gekke is ik durf daar helemaal niet meer te komen en ik durf ook geen ontslag te nemen.
Ben al wel overal aan het solliciteren.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 11:27
LW
LW is offline
Citaat:
Pfff, wat een ellende zeg, kan me voorstellen dat je van zo'n situaties niet echt blij wordt. Is er een mogelijkheid om hierover met een leidinggevende een gesprek te hebben, waarin je aangeeft waar je je aan stoort (schreeuwen in het bijzijn van de klanten, geen informatie krijgen als er op bepaalde momenten dingen anders gedaan worden dan dat je gewend bent)? Misschien een soort functioneringsgesprek, zodat jij ook beter weet waar je op moet letten? En als het zo blijft, kijken of je ergens anders een baan kunt vinden waar een prettiger klimaat heerst...?
Tja dat lijkt een optie, maar de leidinggevende van de afdeling waar ik mee te maken heb heeft het absoluut niet op mij. En hij kan weer heel goed met de eigenaar.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 11:35
ilse
ilse is offline
Citaat:
Reverend ik stuur jou een privé berichtje.

Ilse, ik heb een 25 uren contract.
Het gekke is ik durf daar helemaal niet meer te komen en ik durf ook geen ontslag te nemen.
Ben al wel overal aan het solliciteren.
Kan me voorstellen dat je het eng vind om ontslag te nemen, kan me zo bedenken dat je bang bent dat ze daar dan ook wel weer een drama van maken of je helemaal afmaken. Maar, on the other hand, dan ben je er wel van af. Even er door heen. En, ontslag nemen kan ook per brief toch? Des noods kan je dat doen.

Ik snap van Vogelvrij dat ze zegt dat het handig is om het gesprek aan te gaan, en als je dat aan zou kunnen en denkt dat het zou helpen, doe dat dan ook vooral! Alleen als ik het zo hoor zou ik denken, laat maar.
Oud 26-05-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Ik zou juist heerlijk persoonlijk ontslag gaan nemen. Om ze daarna veel plezier te wensen met het vakkenvullen.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 12:33
T_ID
T_ID is offline
Wat voor tent is dat wel niet? Agressieve klanten waar niets aan wordt gedaan is één ding, maar collega's die zo negatief en oncollegiaal zijn is echt spul dat willekeurig welk bedrijf kan (en zal) nekken.

Wat al eerder werd gezegd, ziek melden en ontslag nemen. Als zulke negativiteit zo ver in de organisatie zit kun je het niet zelf veranderen.
Oud 26-05-2011, 14:22
LW
LW is offline
Inmiddels durf ik écht never meer terug, maar ik durf ook niet te bellen met de mededeling dat ik het ontslag neem. De huid word mij vol gescholden dat weet ik zeker. Is mailen ook een optie?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Helaas niet... Ik zou toch zeker proberen om persoonlijk langs te gaan en je moet jezelf dan maar voorhouden dat je je na afloop heel opgelucht zal voelen. Veel succes!
Oud 26-05-2011, 14:26
LW
LW is offline
Als je mailt is dat dan geen geldig ontslag of wat? Ja onpersoonlijk dat weet ik, maar mij behandelen ze ook niet echt als een persoon.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:29
Verwijderd
Je moet je niet zo druk maken als ze je uitschelden. Je hebt er dan immers toch niets meer mee te maken. Als ze echt lastig gaan doen kan je altijd een flinke klacht indienen bij een eventueel hoofdkantoor.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 15:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je mailt is dat dan geen geldig ontslag of wat? Ja onpersoonlijk dat weet ik, maar mij behandelen ze ook niet echt als een persoon.
Een brief is beter. Juridisch is e-mail met onvangstbevestiging richting gelijk aan papieren correspondentie, maar nog steeds is het goed om op safe te spelen.

Maar waarom laat je hen zo in je hoofd zitten? Jij loopt nu een partij te stressen terwijl dat volstrekt overbodig is. Laat eventuele debiele collega's gewoon lekker voor wat ze zijn. Hun gedrag is hun probleem. Het is wel zaak om een beetje een dikke huid te hebben, anders zul je dit soort dingen nog veel vaker beleven bij toekomstig werk. Conflicten met collega's, groot en klein, zullen er altijd zijn.
Oud 26-05-2011, 17:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
Je kunt ook gewoon een brief via de post sturen.

Zie hier. http://www.leren.nl/artikelen/2005/ontslagbrief.html

En op internet zal vast wel meer over te vinden zijn.
Oud 26-05-2011, 17:53
Verwijderd
Herkenbaar verhaal.

Ik zou echt proberen zelf terug te gaan. Zodat je laat zien dat ze je niks kunnen maken.
Eigenlijk moet je ontslag nemen waar klanten bij staan en dan zo'n winkel negatief afschilderen(ook waar de klanten bij staan)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 06:35
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk moet je ontslag nemen waar klanten bij staan en dan zo'n winkel negatief afschilderen(ook waar de klanten bij staan)
en dat moet je nu juist niet doen. Het feit dat je collega's en leidinggevenden zo onprofessioneel zijn, wil niet zeggen dat je jezelf moet verlagen tot datzelfde niveau
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 07:43
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Is er nog iemand die boven die leidinggevende( n) staat? Misschien kan je daar nog een klacht indienen.
Verder gewoon ontslag nemen, ik zou er dan wel naartoe gaan en dan echt met het idee dit is de laatste keer dat je er naartoe moet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 10:18
LW
LW is offline
Ik heb zojuist een brief gekregen dat mijn contract niet word verlengt. Mooi zo....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 14:57
Verwijderd
Citaat:
en dat moet je nu juist niet doen. Het feit dat je collega's en leidinggevenden zo onprofessioneel zijn, wil niet zeggen dat je jezelf moet verlagen tot datzelfde niveau
Maar zoiets kun je op een hele zakelijke manier zeggen maar waarmee je toch een steek onder water geeft.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 15:13
Lente
Lente is offline
Citaat:
Maar zoiets kun je op een hele zakelijke manier zeggen maar waarmee je toch een steek onder water geeft.
je neemt toch geen ontslag waar klanten bij staan? en als ts dat wel gedaan zou hebben, had ze vast een supervalse reactie gekregen hebben; niet handig als je niet assertief genoeg bent om op rare opmerkingen goed te kunnen reageren.

ts: je contract wordt niet verlengd, maar tot wanneer loopt het?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 16:06
Verwijderd
Citaat:
je neemt toch geen ontslag waar klanten bij staan? en als ts dat wel gedaan zou hebben, had ze vast een supervalse reactie gekregen hebben; niet handig als je niet assertief genoeg bent om op rare opmerkingen goed te kunnen reageren.

Als er op die manier met je wordt om gegaan? Dan zou ik dat wel doen.

@ts hebben ze nog toegelicht waarom contract niet verlengd werd?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 18:13
LW
LW is offline
Hierbij de ontslag brief: http://forum.scholieren.com/showthre...704&highlight=
Het stikt ook van de fouten, zoiets hoort gewoon perfect voor elkaar te zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 22:40
LW
LW is offline
Citaat:

Nee zo zou ik dus ook zeker geen ontslag nemen, niet eens om de reactie die je terug zult krijgen maar wel om de redenen dat je je zelf voor schut zet.

Antwoord op je vraag is denk ik niet meer nodig gezien je ook in het andere topic hebt gereageerd.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 11:12
Verwijderd
Hoe zet je jezelf voor schut als je die kakkerlakken even flink de wind van voren geeft voor de ogen van de klant?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2011, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Als er op die manier met je wordt om gegaan? Dan zou ik dat wel doen.

@ts hebben ze nog toegelicht waarom contract niet verlengd werd?
*nooit* doen. Professionaliteit boven alles.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 10:41
Verwijderd
Niet boven het genot om ontslag te nemen waar eventuele klanten bij staan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 16:34
Verwijderd
Goed dat je daar weg gaat, ik zou niet weten wat je daar nog te zoeken hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:16
Daboman
Daboman is offline
Hoe vervelend ook; je moet daar zo snel mogelijk weg, liefst morgen. De manier waarop maakt niet uit, maar het maakt wel uit dat het zo snel mogelijk gebeurt. Het zal confronterend zijn om te horen, maar dit heeft effect op je andere sollicitaties. Je moet wel heel stevig in de schoenen staan wil dit geen effect hebben op je zelfvertrouwen. Hierdoor kom je minder goed voor de dag op andere sollicitaties.

Je kunt nog wel allerlei klachtencommissie en juridische wegen gaan bewandelen, maar als je dat doet zijn er alleen maar verliezers; het is verspilde moeite. Laat je niet verleiden tot het nemen van "wraak", maar kijk vooruit.
Oud 16-06-2011, 14:14
Verwijderd
Is de situatie inmiddels al veranderd?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten