Advertentie | |
|
![]() |
|
Hey, Google is je vriend.
||
Citaat:
Dikke balken kersenhout kersenhout ![]() ![]() Heel fijn om te bewerken maar hij vraagt geen blokken, puur balken! ![]() Kersenhout kersenhout. Buurman Paulo, een man die pas sinds kort buurman was geworden hier in de Roemeniastraat (de kant van de even nummers) was onderdeel van een kersvers getrouwd stelletje, dit samen met zijn vrouw Julia. Waarom ik dit verhaal begin over mijn buurman is eigenlijk vanzelfsprekend maar niet voor de mensen die mij noch Paulo kennen. Ikzelf ben niet zo interressant als Paulo, nee, de man is een genie. Maar voordat ik begin over mij of Paulo vertel ik iets over de mensen in de Roemeniastraat. Hier aan de kant van de even nummers kunnen de mensen, en zelfs de dieren, geheel andere dingen dan de mensen aan de kant van de oneven nummers. Zo kunnen wij vloeken en schelden tussen 12 en 4, de oneven-kant lukt dit dan niet maar in tegenstelling tot dit kunstje kunnen zij met succes op zoek gaan naar houten kersenbalken, geen latten noch blokken, neen. Kersenhout-kersenhouten balken. Maar er is 1 probleem met het succesvol zoeken naar Kersenhout-kersenhout. Zelfs de mannen zowel als de vrouwen van de oneven kant doen er minstens 5 jaar over. Ik heb ze in de gaten gehouden maar door de intense lange wachttijden tot de mensen van de onevenkant om hun zoektocht voort te ztten liet ik het geheim snel link liggen. Gelukkig was het toen half drie en kon het vloekfestijn beginnen. Nu werk ik in het kleine cafe op de hoek dichtbij mijn huis. De booijmansbrug over en je staat er praktisch al voor. Vorige week leek het weer een gewone avond te worden. De vaste stamgasten zoals Karel Biesbeek, een man die zijn vrouw verloor tijdens gijzeling. Johanna van Kuipdijk, een vrouw met zo'n lelijk gezicht dat zelfs haar personelijkheid erdoor was aangetast. En Daan Craanen, een "even" die de geheimen van de "oneven" mensen wilde ontdekken. Als je het mij vraagt deed hij dat op de verkeerde plek want in dat cafe, cafe Het Pulke, kwamen alleen even mensen en mensen van de Even-Generatie. Vandaag ging alles anders worden want Paulo kwam binnen, een nieuwe even. Bestelde een witbier en nam plaats aan de bar naar Karel. Ik kan nu wel een heel verhaal schrijven over hoe hij ervoor zorgde dat Biesbeek zijn wereldreis begon of hoe hij Johanna van Kuipdijk kon vertellen dat het niet een-van-haar-eigenheden was dat haar lelijk maakte maar een tumor in d'r gezicht. Maar dat doet ik niet. Nee want wat bij Daan Craanen gebeurde was veel aparter. Daan trilde met zijn lippen op het moment dat Johanna van Kuipdijk wegging. "WAAR HAALT EEN SIMPELE EVEN ALS IK KERSENHOUT KERSENHOUT?!" Mooi dacht ik, nu hebben we hem tuk want hoe kan een even dat nou weten? Laat staan een kersverse even. Paulo haalde iets uit zijn zak, een plat ding. Ow, een i-phone touch of zoiets. Hij ging internetten op het ding, Google.nl en kwam hier terecht: http://www.google.nl/search?hl=nl&so...&aqi=&aql=&oq= In 1 klap was het gedaan precies. Buurman Paulo, wat geniaal.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
BELANGRIJK: slaapkamer Sproetjee | 4 | 27-12-2009 20:27 | |
Muziek |
[klussen met kijkers] Zelfbouw Gitaar Verwijderd | 28 | 29-11-2005 16:41 | |
Verhalen & Gedichten |
{verhaaltje} Aléantheriël | 24 | 22-07-2004 21:07 | |
Lifestyle |