![]() |
|
De media is momenteel erg traag met de verslaggeving over Israël en haar buren. Er is echter toch flink wat gaande, misschien zijn de nieuwsbureaus een beetje Midden-Oosten moe? Iran English radio in ieder geval nog niet.
Het gebruikelijke; ogenschijnlijk onschuldige dagelijkse raketaanvallen vanuit de Gaza op burgerdoelen. Na een raketje of wat slaat Israël terug op een aantal specifieke doelen, 15 militanten zijn bevorderd tot martelaar en er volgt een raketregen op Israël. Ik vind het vreemd dat de Nederlandse media er zo stil over Laatst gewijzigd op 12-03-2012 om 14:56. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik vond dit een mooie locatie voor deze bijdrage;
Israeli poll finds majority in favour of 'apartheid' policies Ik noem gescheiden rijbanen, stemrecht, andere behandeling bij vacatures op overheidsniveau, segregatie op schoolniveau en qua woonruimte. Citaat:
Ooit was het een Godwin om de politiek van Israel te vergelijken met het Derde Rijk. Inmiddels ben ik er bang voor dat de vergelijking gewoon legitiem wordt. De volgende stap wordt het merkteken en wie weet wat er daarna komt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
De Nederlandse pers is eindelijk wakker geworden. Wekenlang regent het raketten vanuit de Gaza, waarna
Israël een rake, preciese tik aan Ahmed al-Jaabari uitdeelt. En dan heeft de Palestijnse ambassadeur bij de VN nog het lef om te beweren dat "Israël met de luchtacties in de Gazastrook de stemming in de Verenigde Naties over de verhoging van de status van Palestina wil torpederen." Wat ik ook jammer vind is dat bijvoorbeeld Rusland met een "foei" richting Israël komt. Ik vraag me werkelijk af (nou, eigenlijk niet) wat Rusland zou doen als Georgië eens wat rakketten over grens zou gooien... Hypocrieten.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Haaretz zelf baalt als een stekker dat linkse media met hun poll aan de haal zijn gegaan en schrijft op hun website: "CLARIFICATION: The original headline for this piece, 'Most Israelis support an apartheid regime in Israel,' did not accurately reflect the findings of the Dialog poll." En tja, dus ze zijn niet heel positief over volledige opname van mensen die hen al bijna een eeuw naar het leven staan? Goh, wat verrassend zeg... Echt, wereldschokkend, wie had dat gedacht. Dat is doodnormaal. Hoe ging het ook alweer met hoe we tegen Duitsers aankeken tijdens en na Tweede Wereldoorlog? Maar doen Israeli's wat doodnormaal is, dan staan twijfelachtige media en nog twijfelachtigere personen opeens op hun achterste benen.
|
![]() |
Ja, je zou toch maar relevante context weglaten om berichtgeving te manipuleren...
Maar goed, Haaretz zei dus: CLARIFICATION: The original headline for this piece, 'Most Israelis support an apartheid regime in Israel,' did not accurately reflect the findings of the Dialog poll. The question to which most respondents answered in the negative did not relate to the current situation, but to a hypothetical situation in the future: 'If Israel annexes territories in Judea and Samaria, should 2.5 million... Godzijdank had The Guardian dit al direct in de eerste alinea van het artikel meegedeeld.
||
Citaat:
![]() Decennia gedoe om niks, als een stelletje kibbelende kleuters en pubers die toevallig allebei een legertje hebben. Als de VS Irak binnenvalt voor de olie snap je tenminste nog waarom, maar dat hele gedoe om Israel/Palestina gaat al heel lang nergens meer over, behalve over hele domme mensen die om niks geven, niet om geloof, niet om principes en al helemaal niet om het welzijn van hun volk. Tot zover mijn hoogstaande bijdrage aan deze discussie. Ik ga even de herhaling van BZV kijken. ![]()
||
Citaat:
Daarnaast worden ze verplicht uiterst voorzichtig om te gaan met de aanvallen op militaire doelen in de Gaza vanwege de Pallywood propaganda. Is het je opgevallen dat bij elk mediabericht wordt vermeld hoeveel kinderen er gedood/gewond zijn? Liefst nog voorzien van een foto van een koddig speeltje vakkundig in een plas bloed (?) gelegd. Er is maar één regering die zich blind staart op haar taak in haar handvest tot de vernietiging van haar buurland en dat is de Hamas. Punt. |
![]() |
|
Ik moet ook wel weer lachen om mensen die vinden dat je terroristen niet dood moet schieten omdat je een staak het vuren met ze had kunnen afspreken. Ik moet eigenlijk vooral lachen om dit hele conflict, of het nu een stel moslims zijn die met een kinderlijk van camera naar camera rennen of een paar joden die het internationale recht in het gezicht spugen met een bijbel in hun handen. Maar de VS stuurt wat materieel dus ik denk dat de kolonisator de inheemse bevolking gaat vernietigen zoals ze daar ooit met de indianen deden
![]()
|
Lees dit maar eens (colomn van Jerry Goosens in het AD).
Zodra in het Midden-Oosten het hellevuur weer eens losbarst en levenloze kinderen, besmeurd met bloed, vuil en stof, voor het oog van de camera uit stukgeschoten huizen worden gedragen duiken ze als vanzelf op: de loodsvisjes van het Israelisch-Palestijnse conflict. De mannen en vrouwen met de ferme standpunten en onwrikbare stellingnames. Al het obscene leed dat Joden en Arabieren elkaar aandoen, weten zij met argumenten, geillustreerd door al dan niet historische "feiten" tot betreurenswaardige onvermijdelijkheden te reduceren. Heel verdrietig ja, de 10-jarige Audi Nasser die bij een Israelische beschieting om het leven kwam, maar Hamas vuurt enorme hoeveelheden raketten op Israel af, dus Netanyahu moest wel terugslaan. Erg sneu, u zegt het, de Holocaust-overlevenden die dag-in-dag-uit vanuit de Gazastrook beschoten worden door types die uit naam van hun vredelievende god alle joden de zee in wil jagen. Maar hoor eens, Hamas heeft het recht zich te verdedigen tegen de illegale bezetting van Palestijns grondge-bied en de belegering van Gaza. Allebei valide argumenten waar je, zeker als buitenstaander, weinig tegenin kunt brengen. Of het moeten al die andere valide argumenten zijn waarmee de Ronnie Naftaniels en Gretta Duisenbergs van deze wereld elkaar om de oren slaan zodra de boel aan die kant van de Middellandse zee explodeert. Klaarblijkelijk zijn ze in de veronderstelling dat zoiets tot begrip moet leiden. Dat een Palestijnse boer die Israelische bulldozers over zijn huis en olijfbomen heeft zien walsen, denkt:tsja, zolang Hamas de vernietiging van de staat Israel nastreeft, vraag ik er zelf ook een beetje om. Of dat een Israelier in de schuilkelder zich vlak onder zijn keppeltje op het achterhoofd krabt en in zichzelf mompelt:"Het is ook een gotspe om op Bijbelse gronden een natiestaat te claimen."In dit conflict zijn argumenten als twee lodderige, goedkope hoeren die elk aan een andere mouw trekken: kies mij, kies mij! Het is verleidelijk daar gehoor aan te geven, als is het maar omdat je al snel als een ruggegraatloze windvaan te boek staat als je geen keuze maakt. Velen hebben die stap wel genomen, met de beste bedoelingen en gevoed door een oprecht rechtvaardigheidsgevoel. Maar het is een perverterende keuze, die je linksom of rechtsom moreel medeplichtig maakt aan de verschrikkingen die ze elkaar aandoen in dat heilloze land van valse beloftes. Dode kinderen en bejaarden in doodsangst kunnen nooit het resultaat zijn van een redelijk argument. Dan maar een windvaan.
||
Citaat:
En betreffende illegale bezetting, als je Israel zelf bedoelt, dat is een bona fide staat, erkend door de VN. Als je de illegale nederzettingen op de Westbank bedoelt, (waar ik ook wel wat problemen mee heb) daar worden geen raketten vanaf gevuurd, wat heeft de Hamas daarmee te maken? De veroverde Syrische Golan idem, daar zou waarschijnlijk met een vredesverdrag met Syrië over gesproken kunnen worden (à la Sinaï). Dus.. over welke bezetting en belegering heb je het nou eigenlijk? En waarom zou je veroverd land na een laffe aanval vanuit alle buurlanden niet mogen behouden? Had Duitsland/Polen ook niet zo'n gedeeld stukkie? Hoe is dat ook al weer afgelopen? |
Advertentie |
|
![]() |
|
Hookee heeft denk ik niet helemaal de bedoeling van Goosens stuk willen begrijpen. De wereld is geen dambord waar je of op een zwart veld of op een wit veld staat. Daartussen heb je nog een heleboel tinten grijs. Gretta Duisenberg heeft waarschijnlijk het beste voor met de Palestijnen maar als ik een foto van haar zie met een gewond Palestijns kind moet ik denken aan babyknuffelende Amerikaanse presidentskandidaten. En van Hollandse biblebelters die zwaaiend met de Statenbijbel alles klakkeloos verdedigen wat Israël uitvreet onder het motto het is Gods uitverkoren volk krijg ik ook nogal jeuk.
|||
Citaat:
Zoek daarnaast eens op waarom veel van deze "vluchtelingen" het land (voor hun idee tijdelijk) verlieten. De meeste zijn trouwens al dik de 80 gepasseerd, het lijkt me niet wenselijk deze opa's te scheiden van hun familie. Trouwens, verjaart zoiets gewoonlijk niet? Kunnen holocaust overlevenden hun bezittingen in Polen nog terugeisen? Citaat:
En natuurlijk worden er minder nette dingen door Israëlische militairen uitgevoerd, er is oorlog en daarbij probeer je alles om de tegenstander te ontmoedigen. Dat geldt voor beide zijden. Daarnaast zijn er nog soldaten die misbruik maken van hun machtspositie, die worden echter gewoon berecht. Laatst gewijzigd op 20-11-2012 om 23:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Deze groep gewoon laten 'terugkeren' is vragen om een explosie van het conflict in buitengewone proporties. Weet ik dan een goede oplossing? Nee, dat niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
In mijn ogen kunnen we het beste naar een democratische eenstaten-oplossing, waarbij de joden een minderheid vormen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bloodyb post een column, dus niet door bloodyb geschreven. In die column beschrijft de schrijver een fictief standpunt, het is niet het standpunt van de schrijver van de column. Jij valt een fictief standpunt aan van iemand die niet op deze site actief is en die iemand had niet eens zelf dit standpunt ingenomen. Dat is nogal dwaas. |
![]() |
||
Citaat:
Als iemand een quote plaatst ga ik er van uit dat deze er een mening over heeft, en mij is altijd geleerd; "wie zwijgt stemt toe". Ik ontkracht een aantal standpunten en daarmee draait voor mij de windvaan meer één kant op. Als bloodyb zich aangevallen had gevoeld had hij alsnog kunnen zeggen "dit is niet mijn standpunt maar die van Goossens". |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Brekend nieuws: wapenstilstand.
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Je gelooft zulke luchtfietserij toch niet daadwerkelijk zelf? Citaat:
Hezbollah? Hetzelfde laken een pak na de operatie in Libanon. Die houden zich nog behoorlijk koest tegenwoordig. Niet gek als je bedenkt dat ze het grote merendeel van hun arsenaal en duizenden soldaten kwijtraakten. Aantal bomaanslagen in Israël zelf? Bijna wekelijkse kost in the jaren '90, tegenwoordig vrijwel ongehoord. Lynchpartijen of moorden op burgers? Ook niet zo vaak meer sinds de strikte grenscontroles en veiligheidsmaatregelen. Statistieken die daarbij horen: http://www.johnstonsarchive.net/terr...israelsum.html Het enige dat duidelijk niet heeft gewerkt was de settlements in Gaza ontruimen. Daarna greep Hamas de macht, en steeg het aantal aanslagen. Duidelijk werkt het beleid van met veiligheidsmaatregelen en eventueel geweld de terreur van de Palestijnen bestrijden wel. En aangezien de pallies het stelselmatig verdommen om te onderhandelen over vrede is dat waarschijnlijk het beste dat er gedaan kan worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In Israel is min of meer kunstmatig de macht gegeven aan een minderheidsgroep, dat gaat nooit goed komen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Koran-Memorization Channel Indoctrinates Anti-Semitism In Children. Gatara | 199 | 20-09-2009 13:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel versus Hezbollah deel III Verwijderd | 500 | 27-07-2006 13:34 | |
Israel wilt Arafat verbannen! Isa | 7 | 14-09-2003 19:53 | |
Antisemitisme in Nederland: enkele verhalen Rabbi Daniel | 179 | 13-08-2003 13:41 | |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 | |
Israel vs Pallestina bratislava | 3 | 30-09-2002 09:01 |