Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2013, 23:10
bicycle
bicycle is offline
Hallo,

ik heb nu iets meer dan esn jaar een vriensin, en zij speelt toneel. (ze gaat toneel accedemie doen enzo) maar nu zit ik met het probleem dat ik het echt verschrikelijk vind als ze moet spelen dat ze verliefd is op een andere jongen, of dat ze op het toneel waar honderden mensen naar kijken iemand anders een knuffel of een kus moet geven. En ik kan het natuurlijk niet maken om haar dat te "verbieden" en we komen er samen niet over uit... Is het raar van mij dat ik dat vind? en Zijn er meer mensen die zoiets soortgelijks hebben meegemaakt/meemaken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2013, 23:25
slolglolflol
slolglolflol is offline
Haha jep heb ik ook gehad maar je moet je er gewoon bij neerleggen of uitmaken omdat zij het waarschijnlijk niet leuk vind als je er over begint. Ik ben er over begonnen dikke ruzie en toen uit elkaar....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 07:43
Qimm
Qimm is offline
ze moet SPELEN dat ze verliefd is op iemand... hoe kun je je daar nu druk over maken
Oud 14-05-2013, 17:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ze moet SPELEN dat ze verliefd is op iemand... hoe kun je je daar nu druk over maken
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 22:28
Verwijderd
Haha. Tja, reken er maar op dat het op de toneelacademie vaak genoeg gaat voorkomen. Zet je eroverheen, dat is iets dat bij het vak hoort en dat inderdaad gespeeld is en dus niet echt. Serieus, ik spreek uit ervaring, tenzij je toevallig toch al een oogje had op je tegenspeler, het is een puur technische handeling in dienst van het stuk.

Waarom is je tt trouwens 'musical'?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 22:38
bloodyb
bloodyb is offline
Als jij al vreselijk jaloers wordt als ze op het toneel moet spelen dat ze verliefd is zou ik het maar uitmaken. Als ze dan een keer irl aardig doet tegen een jongen sla jij waarschijnlijk zijn of haar hersens in of je gooit jezelf voor een intercity (en dat vindt Deadlock helemaal niet leuk)
Oud 15-05-2013, 23:07
Verwijderd
Ik vind het anders best grappig als mensen zich voor een intercity gooien. Zolang het maar niet voor de mijne is.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 09:35
Calliej
Calliej is offline
Jaloezie zal je blijven houden, ook als het uitgaat en je krijgt misschien over een poosje een nieuwe vriendin. Die heeft wel weer iets anders waar je jaloers op gaat worden. Laat het je relatie niet verpesten !
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 10:22
Verwijderd
Als je vriendin in de zorg werkte en dagelijks aan andermans piemel zat, was je dan ook jaloers geweest?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Als je vriendin in de zorg werkte en dagelijks aan andermans piemel zat, was je dan ook jaloers geweest?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 10:53
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Oud 16-05-2013, 12:22
Verwijderd
Ik zou me eerder druk maken op het feit dat ze in musicals speelt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Ik zou me eerder druk maken op het feit dat ze in musicals speelt.
Als dat zo is, dan inderdaad
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 21:11
Verwijderd
Ik was heel serieus volgens mij is dat de enige goeie vergelijking. Ik zit bijna dagelijks aan andere piemels dan die van mijn vriend maar dat is ech allesbehalve seksueel. Dat is hetzelfde bij toneelspelen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Ik was heel serieus volgens mij is dat de enige goeie vergelijking. Ik zit bijna dagelijks aan andere piemels dan die van mijn vriend maar dat is ech allesbehalve seksueel. Dat is hetzelfde bij toneelspelen.
Ik vond het ook een scherpe vergelijking
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 00:37
Verwijderd
Then again, als ze zou moeten zoenen met een dude als ik zou ik me ook druk maken.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 09:12
igfy
igfy is offline
Citaat:
Then again, als ze zou moeten zoenen met een dude als ik zou ik me ook druk maken.
Hoezo? (of was dit sarcasme?)

Ik speel zelf toneel (als hobby, niet professioneel) en ik kan je vertellen dat er weinig romantisch is aan spelen dat je verliefd bent op iemand.
Oud 17-05-2013, 09:43
Verwijderd
Nou ja, ik kan me voorstellen dat je het niet tof vindt, maar het is niet alsof je er iets aan kunt doen, het is onderdeel van iets wat ze graag doet. Als je haar gaat verbieden om toneel te spelen, heb je een ander probleem en ben je een lul en raak je haar waarschijnlijk kwijt. Misschien scheelt het als je een keer bij een repetitie gaat kijken, zodat je ziet hoe het gaat en in de gaten krijgt dat het echt niet romantisch is, allesbehalve dat. Leg je er maar bij neer.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? (of was dit sarcasme?)
Omdat ik dermate seksueel aantrekkelijk ben dat je als jongen niet anders kan doen dan benijden als ik met je chick zoen, ookal is het voor iets doms als toneel.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 19:18
Verwijderd
Oh, ik dacht dat je tegenspeelster toch wel als een blok voor je zou vallen om je zoenskills oid.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 18:15
Verwijderd
Ik speel zelf toneel, en heb een paar weken geleden een stuk opgevoerd waar ik ook iemand heb moeten zoenen en waar we een beetje aan elkaar moesten zitten enzo. Ik kan alleen maar zeggen dat:
1: Er wordt meestal pas gekust op de generale repetitie en de voorstellingen zelf.
2: Het blijft SPELEN, van een echte zoen is dus meestal niet de sprake, en de acteurs zijn zich er ook van bewust dat het maar gespeeld wordt.
3: Als jullie een gelukkig stel zijn, zou zij het nooit in d'r hoofd halen met hem iets te beginnen.

Misschien heeft haar tegenspeler wel een vriendin? Ik zou me d'r niet zo veel zorgen over maken, al is dat natuurlijk makkelijk gezegd. Maar als je nu ruzie gaat maken en je maakt het uit, kan ze evengoed wél iets beginnen met Mr. Tegenspeler. Relax!

Laatst gewijzigd op 26-05-2013 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik dacht dat je tegenspeelster toch wel als een blok voor je zou vallen om je zoenskills oid.
Dat ook, maar is bijzaak.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 20:40
igfy
igfy is offline
Citaat:
Er wordt meestal pas gekust op de generale repetitie en de voorstellingen zelf.
Die ervaring heb ik niet. Als je er niet mee oefent, dan zal het raar zijn tijdens de voorstelling, vandaar dat ik gewend ben dat kussen gebeurt vanaf het moment dat er zonder script gespeeld wordt. Maar verder kan ik me wel vinden in wat je zegt.
Oud 18-05-2013, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Die ervaring heb ik niet. Als je er niet mee oefent, dan zal het raar zijn tijdens de voorstelling, vandaar dat ik gewend ben dat kussen gebeurt vanaf het moment dat er zonder script gespeeld wordt.
O, bij ons was dat in ieder geval zo. De laatste repetitie dan voor het eerst. Maar wij treden dan ook niet groots op ofzo, waarschijnlijk daarom. Als er eens een vluchtige kus gegeven moest worden, wel natuurlijk. Maar de grote zoen pas later.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2013, 22:43
Padzorz
Padzorz is offline
Maak je niet druk, vrouwen worden niet zo snel verliefd ...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 08:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maak je niet druk, vrouwen worden niet zo snel verliefd ...
Wat?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 10:41
Verwijderd
Citaat:
1: Er wordt meestal pas gekust op de generale repetitie en de voorstellingen zelf.
Dat is gewoon vette onzin.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 14:38
Verwijderd
Oké, oké, die neem ik terug. Bij ons is dat zo, zal er wel aan liggen dat het een vrij katholieke vereniging is.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 19:59
Verwijderd
Oh, dus je zit bij een vereniging en noemt jezelf actrice?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 22:16
denisa
denisa is offline
Citaat:
Dat is gewoon vette onzin.
Dat gebeurt gewoon ok! Zo doen wij het ook.

Bij onze repetitie ging het zo: o, wacht, we moeten nu zoenen. de actrice viel(ze stonden op een plateau ) acteur hè je moet pas de volgende scène vallen. Kortom alles behalve romantisch.

Laatst gewijzigd op 21-05-2013 om 09:17. Reden: Samengevoegd :)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Dat gebeurt gewoon ok! Zo doen wij het ook.
Slechte methode. Amateuristisch.
(bovendien reageerde ik op het feit dat AoC het bracht alsof het altijd zo gaat, en dat is -godzijdank- dikke onzin)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 18:19
bicycle
bicycle is offline
Ik lees allemaal reactie's met 'je kan het haar niet verbieden' en dat is ook juist het gene wat ik in mijn bericht zet. Het 'verliefd spelen' zelf vind ik ook helemaal niet erg, maar gewoon het idee dat ze met iemand anders zou moeten kussen, en dat ik daar dan naar zou moeten kijken... Maar ik begin me er eerlijk gezegd langzamerhand wel overheen te zetten!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 19:32
Verwijderd
Als dat het enige is dat je leest, lees je niet goed.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 17:06
yvette<3
yvette<3 is offline
ze speelt het
het is niet zo dat het echt is
je moet gewoon vertrouwen in haar hebben, haar vertrouwen dat ze niks geks doet.
en dat doet ze ook niet als het over toneel gaat want dat is spelen, alsof, fake, nep.
vertrouwen staat op nummer 1 in een relatie dus geloof me maar dat ze niks doet.

succes
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 17:50
Verwijderd
Of ze speelt dat ze het speelt en als jullie na de voorstelling in bed duiken denkt ze heel hard aan de jongen uit het toneelstuk.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 17:56
A$AP
A$AP is offline
Hmmm, nare situatie. Ik denk dat het meer aan de gene ligt die het allemaal moet aan zien (jij dus). Ik denk dat je je er niet zo druk over hoeft te maken. Als ze jouw daardoor niet meer leuk gaat vinden merk je dat in alle opzichten. Het is alleen heel erg vervelend om dat allemaal te zien, de keuze is aan jouw.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 18:35
igfy
igfy is offline
Ik denk dat je ook moet bedenken dat het voor haarzelf waarschijnlijk ook raar is. Zij moet met iemand zoenen waar ze verder geen gevoelens bij heeft terwijl iedereen er naar kijkt en op de avond zelf haar vriendje/ouders/broers/zussen/klasgenoten ook allemaal naar komen kijken.
Oud 24-05-2013, 19:29
Tink*
Tink* is offline
Heb je er al met haar over gepraat en wat vindt zij ervan?
Reageren

Regels voor berichten