Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2014, 14:02
ninaaax99
ninaaax99 is offline
Zou iemand deze tekst in het Engels kunnen vertalen? Ik zou je erg dankbaar zijn!


Na 9 maanden met veel tranen, angst maar toch ook steun van haar vriendje was het de dag van de geboorte van hun kind, dat ze doornroosje noemde. Toen ze haar kindje in haar armen hield keek ze vol verwondering en blijdschap naar het beeldschone kindje met prachtige blonde haren en diepblauwe oogjes. Maar haar blijdschap verdween toen haar ouders ineens de kamer binnenstormde. Hoe wisten ze van de geboorte? Ze keek naar haar vriendje en ze zag hoe de tranen over zijn wangen stroomde. Toen wist ze dat haar vriendje voet bij stuk had gehouden en het nieuws aan haar ouders had verteld.

En ook haar ouders hadden voet bij stuk gehouden en deden hun vreselijke wens, hun nachtmerrie was immers uitgekomen en het meisje was hierop voorbereid. Maar wat die wens ook was, ze had nooit verwacht dat deze zo erg zou zijn. Haar vader ging voor zijn dochter en zijn kleinkind ´Doornroosje´ staan en bulderde: ´wat jij hebt gedaan zal ik je nooit meer vergeven, dit zijn mijn laatste woorden die ik tegen je spreek en daarna wil ik je nooit meer zien. Ik wil dat jij en je vriendje weten dat als Doornroosje 16 wordt, dat ze ziek word en dat ze waarschijnlijk zal sterven.´ de ouders van het meisje draaien zich om en lopen woest naar de deur, ze rukken hem open en laten hem dichtvallen met een harde knal. Dan valt er een diepe stilte en beginnen de ouders van Doornroosje luid te snikken. Dan ineens gaat de deur weer langzaam open en verschijnt een vriend van de jongen, hij loopt naar de jonge ouders toe en geeft ze beide een hand en drie zoenen. Dan zegt hij; ´ik heb goed nieuws, jullie kunnen jullie dochter alleen nog redden door een medicijn. Wat dat medicijn is weet ik niet precies, maar ik weet dat er een mogelijkheid is om de ziekte tegen te gaan.´ hij draait zich om en loopt de kamer uit. Verbijsterd blijven de jonge ouders achter.

Doornroosje groeit op en is het meest lieve meisje dat ooit op de wereld heeft geleefd, haar ouders doen alles voor haar en proberen haar zoveel mogelijk te beschermen. Maar ze word ouder en ouder en op haar 14e verjaardag komt de vriend van de jongen weer langs en vraagt aan hem: ‘heb je het medicijn al?’ de vader schrikt en herinnert zich dat zijn lieve dochter over 2 jaar ziek word. Dan zegt zijn vriend: ‘maak je geen zorgen, als doornroosje 15 wordt, is haar cadeautje het tegengif’ en hij geeft de vader van doornroosje een knipoog.
Het jaar duurde lang en de vader en de moeder konden alleen maar afwachten tot hij het tegengif had. Intussen zorgde ze zo goed als ze konden voor hun dochter en de dag van haar 15e verjaardag brak aan. Opnieuw kwam de vriend hun huis binnen en zei stil: ‘het spijt me, maar ik denk niet dat we haar nog kunnen redden’ hij draaide zich om en liep snikkend de kamer uit. De ouders van Doornroosje bleven verslagen achter. In de tussentijd deden ze er alles aan zodat doornroosje van niets wist.

Toen kwam de gewreeste tijd dat ze bijna 16 werd. De dag brak aan en wat de ouders van het meisje hadden voorspeld gebeurde: doornroosje werd doodziek. Ze kon niets meer, alleen maar in bed liggen en wachten tot haar dood…

Maar een dag na haar 16e verjaardag belde er een beeldschone jongen aan, de vader van doornroosje deed open, en de jongen vroeg is doornroosje hier? De vader knikte en besefte zich niet precies wat de jongen wilde. Maar hij liet hem binnen. De jongen bleek precies te weten waar het meisje lag en rende zo snel hij kon de trap op naar boven. Hij deed de deur open en de ouders van doornroosje volgden hem, daar lag ze zo mooi, zo onschuldig, zo lief. De jongen drukte zijn lippen tegen die van haar en ineens stond ze op en begon ze te dansen.

Een paar maanden later was de bruiloft en zelfs de ouders van het toen nog 16 jarige meisje waren er, en ze hadden hun dochter alles vergeven. Maar vandaag was het meisje op de bruiloft van haar 16 jarige dochter die met een beeldschone, lieve jongen trouwde, die doornroosje haar leven had gered. Ze leefden allemaal nog lang en gelukkig!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2014, 16:46
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Pak er eens een woordenboek Nederlands-Engels en een overzicht van de Engelse grammatica bij en probeer het eerst eens zelf.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels vertaling
rikketikkeikke
8 01-11-2004 21:17
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Tekst naar engels vertalen.
Samantha
8 21-09-2003 19:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engelse tekst controleren/verbeteren
Pammie
2 12-06-2003 12:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits spreekbeurt: Vertaling gevraagd
lauwerens
4 16-02-2003 16:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen vertaling engelse tekst
fib
3 03-02-2003 15:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Franse tekst met vertaling?
S@nne :)
3 08-01-2003 14:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.