Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 12:47
fib
fib is offline
Ik moet een spreekbeurt houden over de doodstraf (death penalty)

Kan iemand de volgende tekst vertalen in het engels, want ik kom er niet uit.

Galg (hanging): Dan word je aan een touw opgehangen. Het touw wordt in een lus om de nek van de veroordeelde gehangen. De veroordeelde wordt op een valluik gezet, dat vervolgens geopend wordt. Als de lengte van het touw goed is, dan breekt de ruggengraat en is het slachtoffer op slag dood. Anders sterft het slachtoffer aan verstikking.

Spuitje (lethal injecton): De veroordeeld wordt vastgebonden en in beide armen wordt een infuus ingebracht, waarvan 1 als reserve. Door deze infusen krijg je hartritmestoornissen en uiteindelijk een hartverlamming.

Elektrische stoel: Iemand wordt op de stoel vastgebonden en krijgt twee elektroden op zijn hoofd. Zowel de stijging van de lichaamstemperatuur een verstoring van het hartritme leiden uiteindelijk tot de dood

Doodschieten (gun execution) : De veroordeelde wordt met zijn hoofd tegen een muur aangeplaatst, vervolgens schieten een aantal schutters. Een van de schutters schiet met een losse flodder. De schutters weten niet wie dit is zodat niemand echt de dood op zijn geweten heeft.

Vergassen (gassing): De veroordeelde wordt vastgebonden op een stoel in een luchtdichte kamer, de kamer wordt gevuld met gas, hierdoor stikt de veroordeelde. Dit kan soms wel een kwartier duren.
Oud 03-02-2003, 07:30
barkrukkie
barkrukkie is offline
Hanging: The convict is hanged by a rope. The rope is hanged around the neck of the convict in a slip knot. The convict is placed above a trap door, which next is opened. If the lenght of the rope is correct, the spine will break and will the convict die instantly. Otherwise the convict will die of suffocation.
ik heb slachtoffer overal vervangen door veroordeeld

Lethal injection: The convict is tied down and a drip is inserted in both arms, of which one as spare. As result of these drips you'll get heartpacedisturbances, which ultimately will lead to cardiac arrest.
ik wist niet wat hartritmestoornissen waren, dus heb ik het maar letterlijk vertaald

Electrival chair: The convcit is tied down on a chair and two electrodes are placed on the convict's head. Both the result of the increasement of the body temparature and the result of the disturbance of the heartpace will lead to the convict's dead.

Gun exexution: The convict is positioned with his head against a wall, after which a number of marksman will shoot. One of the marksman shoots with loose powder. The marksman do not know which one of them is this persons so that nobody really has the convict's dead on his conscience.
ipv marksman kun je misschien ook gewoon shooter gebruken, aangezien marksman ook meer 'scherpschutter' betekent. Ook heb ik 'op zijn geweten' letterlijk vertaald

Gassing: The convict is tied down on a chair in a gastight room, which is filled with gas. As result of this the convict will suffocate. This may take up to fifteen minutes.

Ook hoop dat je hier wat aan hebt (waarom heb ik dit eigenlijk gedaan )
Oud 03-02-2003, 13:26
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
(waarom heb ik dit eigenlijk gedaan )
omdat je veel te aardig bent?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:50
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat: