Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2014, 10:02
12bambi34
12bambi34 is offline
hoi,

ik heb al een tijdje last van aambeien. ik heb hiervoor ook meerdere cremempjes gekocht, maar alle zonder echt goed effect. vaak zijn ze ook opengegaan, omdat het zo erg jeukte. nu ben ik bang dat het misschien 1 of andere uitslag geworden is. weet niet of dat kan? is er iemand die hier ervaring mee heeft? of weet welke creme wel werkt? want loop hier al maanden mee, en de laatste tijd word ik er echt gek van.

dank u
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 19:08
Pluis
Pluis is offline
Hier staat handige informatie over wat te doen bij aambeien: http://www.thuisarts.nl/aambeien/ik-...t-van-aambeien

Kort gezegd: aambeien ontstaan door hoge druk op de anus bij het poepen. Je komt er pas vanaf, als je zorgt dat je niet meer hard hoeft te persen en dat je de ontlasting ook zo zacht mogelijk houdt. Dat betekent veel water drinken en voldoende vezels eten (brood, fruit, groente). Als het dan nog hard blijft, kan de huisarts je iets voorschrijven om de boel nog wat zachter te maken.
Wat zit er in die aambeiencremes die je hebt gebruikt? Alleen vaseline/zink achtige dingen, of heb je ook al eens een creme met lidocaïne gebruikt? Lidocaïne verdooft de boel wat van onderen, en dan heb je niet meer zoveel last van jeuk.

Overigens moet je een uitslag gewoon kunnen zien als je met een spiegeltje kijkt, want dan is de huid rondom de anus ook rood en geïrriteerd. Als dat zo is dan kan het zijn dat je een ontstekingsremmende zalf nodig hebt, en daarvoor moet je wel even naar de huisarts. Het is helemaal niks om je voor te schamen: aambeien komen heel veel voor.

Regels voor berichten