Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2002, 17:25
moedergans
moedergans is offline
Ik heb dit onderwerp hier nog nooit gezien dus ik vond het wel eens leuk om hier het een en ander over te vragen.
Hoe ziet het eruit?
Hoe kom je eraan?
En wat kun je er aan doen?
Is het gevaarlijk?

Nou is het niet zo dat ik ze heb hoor, maar vragen kan geen kwaad toch?
__________________
Ik zat met m'n vriend in bad toen ik greep naar de zeep....en voelde dat ik ergens anders in kneep.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 17:55
Verwijderd
Aambeien zijn knobbelachtige zwellingen van aders rond de endeldarm.
Die krijg je door te harde ontlasting.
De dokter kan je hier een zalfje voor geven.

Je kan het voorkomen door optijd naar de wc te gaan, en bijvoorbeeld 's ochtends een glas lauw water te drinken. Dat werkt namelijk laxerend.

Het is, voor zover ik weet, niet gevaarlijk. Maar wel erg pijnlijk. De aambeien kunnen namelijk opengaan, dat is niet erg prettig. Daarnaast kan je er niet erg plezant door zitten...

Ik heb ze nooit gehad, btw.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 18:02
Verwijderd
't kan ook dat ze 't moeten opereren ofsow. het wegsnijden
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 18:17
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
aambeiof hemorroïde, plaatselijke, onregelmatige verwijding van een van de sponsachtige kluwens van bloedvaten (adernetten; Lat. enk.: plexus) die in de wand van het onderste deel van de endeldarm en in die van de anus liggen. Aambeien zijn bedekt met een dun slijmvlies. Men onderscheidt inwendige aambeien (van buiten niet zichtbaar) en uitwendige aambeien (puilen buiten de anus uit als blauwrode knobbels, één tot enkele centimeters groot). Inwendige aambeien kunnen bij sterk persen tijdens bijv. de stoelgang naar buiten komen. Aambeien kunnen week of – als ze stolsels bevatten – hard en vaak zeer pijnlijk zijn.

1. ONTSTAAN

Aambeien ontstaan wanneer de druk in de adernetten groter wordt dan de wand kan verdragen. Sommige mensen hebben aanleg voor het ontstaan van aambeien, maar ook wordt het ontstaan bevorderd door een belemmerde bloedafvoer (bijv. door een zittende levenswijze, hoog lichaamsgewicht, chronische verstopping, persen, zwangerschap) of door onvoldoende steun van de dunne aderwanden.

2. SYMPTOMEN

Aambeien kunnen bestaan zonder enige klacht te veroorzaken, maar zij kunnen ook zeer hinderlijk zijn. De bekendste verschijnselen zijn: brandende of krampende pijn in de anus, verergerend bij zitten en bij ontlasting; aanhoudende hinderlijke jeuk; (soms hevige) bloeding (helderrood bloed) tijdens of vlak na de ontlasting. De uitpuilende zwelling kan afgeklemd raken, wat zeer pijnlijk is en soms leidt tot een bloedstolsel in de aambei. Echter ook zonder inklemming kan trombose in een aambei optreden. Dikwijls leiden aambeien tot hardnekkige eczemen en soms, door het vochtverlies, tot ontstekingen. Doordat aambeien vaak moeilijk genezen, kunnen ook aarskloven ontstaan.

Microsoft® Encarta® Encyclopedie 2002 Winkler Prins. © 1993-2001 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 16:36
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
AU!!!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 16:41
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
AU!!!

dat bedacht ikme nounet ook yukkie!

__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 21:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
je hebt bepaalde smeerseltjes ervoor, ik weet niet of dat is zodat het weg gaat of de pijn vermindert, maar ik weet wel dat die smeerseltjes er zijn.

heb het ook nog nooit gehad, maar lijkt me wel super irritant, want je zit er toch altijd op!!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 14:37
MaZzeLdUdE
MaZzeLdUdE is offline
Nou ik heb het dus ook gehad, en het is echt KUT!!!!!!
IK had er heel af en toe beetje last van, om de maand ofzo, zal waarschijnlijk door stress reactie komen enzo, maar goed, toen was er weekje dat het echt heel groot was en heeeeel erg irri!!
Toe heb ik het voor het eerst aan me ouders vertelt, en had me moeder zalfje gehaald en daar gingen ze heel langzaam van weg, nu heb ik nix meer zitten.

Ik had ontdekt dat het ook kwam als ik uitging ( drink te veel bier !! ) dus dat kan ook een reden zijn, dus als ik nu weg ga dan smeer ik het beetje in zodat het voorkomt dat ze komen..... en probeer heel ontspannen te staan enzo, dat is volgens mij ook een reden.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Aambei
pietjeneinstijn
2 20-07-2016 00:17
Lichaam & Gezondheid aambeien?
12bambi34
1 21-08-2014 19:08
Lichaam & Gezondheid Aambeien?
jesse111
1 23-06-2011 21:23
De Kantine Oncorrect taalgebruik #16
Verwijderd
500 16-06-2011 19:31
Lichaam & Gezondheid Aambeien
anjali
11 20-04-2005 12:36
Lichaam & Gezondheid bilnaad....
the_man32
30 09-06-2002 16:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.