Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 22:48
priet
priet is offline
Ja ik weet dat dit mn 2e post is

Ik zit met een probleem. Ik ben 2 jaar met een jongen gegaan. Toen ik het uitmaakte hebben we afgesproken dat we vrienden bleven. Dat lukte ook heel goed, ik vertelde hem evengoed alles wat ik altijd al tegen m zei (vertrouwelijke dingen) en we waren echt vrienden. Totdat hij een nieuwe vriendin kreeg. "hij kon t niet meer aan om me te zien". Hij heeft toen van de een op de andere dag een punt achter onze vriendschap gezet. Ik voelde me verraden en mn vertrouwen was een beetje geschonden (we hadden immers een belofte die we nakwamen en hij laat me als een baksteen vallen) T was een echte vriend die ineens niks meer van zich liet horen.

Zijn vriendin is jaloers en heeft daardoor een aantal dingen over mij gezegd. Mijn ex weet heel erg goed dat alles wat er over mij gezegd wordt daar kom ik achter.

Na hem een half jaar niet meer gezien te hebben (ook niks met mn verjaardag gehoord) kwam ik m gister tegen. Ik dacht "ik doe gewoon normaal, ik sta boven die onzin van hem" Dus zei gewoon "hoi" tegen hem. En wat krijg ik? Een kwaad knikje. Net alsof dat ik iets fout heb gedaan! Ik weet niet wat ik voelde op dat moment, kwaadheid, verdriet. HIj zorgt er zo een beetje voor dat ik spijt ga krijgen van die 2 jaren met hem, die 5 maanden vriendschap die we daarna nog hadden, terwijl dat die (meestal)fijn waren.

Nu dus mijn probleem: Ik zou hem eigenlijk best willen vertellen hoe ik me erover voel. Bijvoorbeeld dmv een email. Maar van de andere kant, laat ik me dan niet vreselijk kennen? Ik wil m ook wel vertellen hoe hij mij teleurgesteld heeft. Of sta ik boven hem en doe ik niks?

ps. Ik hoef hem absoluut niet terug! Voel niks meer voor hem en heb zelf een vriend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2002, 22:56
Verwijderd
Ja moeilijk..

Ik vind het trouwens altijd heel erg raar dat wanneer mensen iets willen doen om zichzelf beter te voelen ze dat dan niet doen omdat ze het 'zwak' ofzo vinden??

Ik snap dat dus echt niet. Hoe kan iets nou laten kennen zijn als jij je er daarna beter door voelt, als het jou verder helpt. Iets niet doen om wat anderen er van zouden kunnen denken is toch juist je laten kennen? Dan kies je niet voor jezelf.. Ik vind voor jezelf kiezen, en doen wat jou het beste lijkt, juist veel sterker dan het maar niet doen omdat je het raar vind staan..

Is dit nou mijn rare mening?

Ik zou hem dus dan gewoon mailen. Jij wil hem toch graag weten wat je ervan denkt..? En dat mag je hem ook best laten weten, want ondanks dat hij een nieuwe vriendin heeft kan ie nog wel respect tonen voor jou. Hij is hier juist zwak door zn gedrag..??
Dus doe waar JIJ je beter door voelt!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 23:24
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
sta erboven, laat hem stikken

goes around, comes around

sorry, komt beetje vaag over zo. maar ik heb bijna hetzelfde soort probleem en je moet er boven staan, want anders doet het je alleen pijn en verdriet.....
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 23:28
Verwijderd
Citaat:
cybergurlie17 schreef:
sta erboven, laat hem stikken

goes around, comes around

sorry, komt beetje vaag over zo. maar ik heb bijna hetzelfde soort probleem en je moet er boven staan, want anders doet het je alleen pijn en verdriet.....
maar waarom betekent niet laten weten hoe jij je erbij voelt erboven staan?? Dat snap ik dus niet.. waarom is het zogenaamd 'zwak' om hem te laten weten dat hij verkeerd is wanneer je die drang eigenlijk hebt..

Nou ja.. ik snap ut niet
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 23:52
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

maar waarom betekent niet laten weten hoe jij je erbij voelt erboven staan?? Dat snap ik dus niet.. waarom is het zogenaamd 'zwak' om hem te laten weten dat hij verkeerd is wanneer je die drang eigenlijk hebt..

Nou ja.. ik snap ut niet
daar doe je jezelf onnodig veel pijn mee als ie niet reageert zoals jij eigenlijk wil dattie reageert. althans dat was mijn bevinding. hij heeft duidelijk gemaakt hoe ie erover denkt door "kwaad te knikken". hij wil geen contact meer blijkbaar. dus zeg ik laat hem stikken.. goed around, comes around
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 10:25
Verwijderd
Citaat:
cybergurlie17 schreef:

daar doe je jezelf onnodig veel pijn mee als ie niet reageert zoals jij eigenlijk wil dattie reageert. althans dat was mijn bevinding. hij heeft duidelijk gemaakt hoe ie erover denkt door "kwaad te knikken". hij wil geen contact meer blijkbaar. dus zeg ik laat hem stikken.. goed around, comes around
Ja okeej.. Maar ik bijv. zou zoiets hebben van ik wil hem laten weten dat ie verkeerd is, meer niet.. reactie zou ik niet hoeven.

Ik heb zo ook met mn ex contact verbroken. Hem eerst laten weten dat ie mij onnodig heel veel pijn heeft gedaan, en dat als gevolg ik hem niet meer hoef te zien enzo.

Dan krijg je vaak reacties van dan stel je je kwetsbaar op, maar daar vinnik niets mis mee. Hij heeft me namelijk dan gekwetst, ik wil dan alleen eerlijk zijn tegen hem en tegen mezelf, en niet doen alsof het me niet deert en dr op die manier zogenaamd boven staan.. dat vinnik juist dr niet boven staan..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 10:30
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik zou hem gaan negeren en er gewoon niks over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 11:04
guesst
guesst is offline
Ik zou hem het wel laten weten. Stuur m gewoon een emailtje..jullie waren ooit goed bevriend en door een of ander knullig iets is dat nu niet meer zo..Je mag toch laten merken dat je dat erg jammer vindt, en zeker dat je de manier waarop het nu gaat helemaal niet aanstaat ofzo..

Ik zou het gewoon doen, anders blijf je dr mee rondlopen, en schiet het niet op..gewoon doen dus!

Goodluck!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten