Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2017, 02:20
Thenewboy
Thenewboy is offline
Laat berichtje op de avond, net terug van een lange rit.

Ik zit met een probleem, althans dat vind ik zelf. Het probleem is namelijk dat ik nog nooit een echte lange relatie heb gehad. Nu heb ik wel eens een kleine relatie van paar maandjes gehad, maar nog nooit wat serieus. Nu hoor ik wel altijd "ach, dat komt vanzelf wel". Maar aangezien ik nu 20 ben wil ik daar toch wel verandering in brengen

Hier even een kleine schets over mezelf. Ik ben 20 jaar (wat nog het ergste is), redelijk gespierd, blond en blauwe ogen. Ik heb een aardige persoonlijkheid en ben bereid iemand te helpen waar nodig. En voor de rest zie ik er gewoon uit als een normale jonge/ jong volwassenen.

Nu is mijn vraag aan jullie hoe vind ik een leuke vriendin. Want ben niet echt het uitgaande typen, ik hou van een drankje op z'n tijd ergens in de stad maar ga niet naar clubs etc.. Daarnaast ben ik wel een beetje kieskeurig, is dit fout of?

Hoop dat iemand me toch een zetje de juiste kant op kan helpen. Alle advies is welkom, maar ben vooral geïnteresseerd wat meiden hiervan zeggen

Groetjes,
Thenewboy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2017, 07:43
Elin3
Elin3 is offline
Daten via internet? Nieuwe mensen leren kennen via een (sport)club of vereniging?

Kieskeurig zijn is niet zo erg, maar wees wel realistisch. Jij bent ook niet perfect. Bedenk goed wat het waard is om kritisch op te zijn.

Daarnaast, ga voor de persoon en niet voor een relatie. Als het jou vooral te doen is om het abstracte idee van een relatie hebben kan dat nog wel eens tegenvallen. Investeer in je sociale contacten, maar push jezelf niet te hard om maar een relatie te krijgen. Een relatie gaat over de persoon, niet het labeltje.

Mag ik vragen waardoor je eerdere relaties uit gingen?
Oud 21-01-2017, 15:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik herken mezelf heel erg in jou! Ik ging vroeger wel uit (toen ik 15-18 was, was ik nooit thuis), maar nu eigenlijk nooit meer. Al mijn relaties duurden zo'n 3 tot 5 maanden, maar ik voelde me al snel opgesloten of verveeld, of de ander had dat. Het was het gewoon nooit helemaal.
Ik was "pas" 24 toen ik mijn huidige vriendin tegen kwam. Per toeval, omdat ik door omstandigheden terecht kwam op haar werk.

Je kan het niet forceren. Je kan proberen te daten (tinder, internet, vrienden die dates fiksen) of ga bij een sportvereniging of wat dan ook, en wie weet kom je een leuk meisje tegen. Maar leg niet al die druk erop, soms werkt het en soms gewoon niet. Als het goed zit, blijf je vanzelf bij elkaar en dan ineens zijn er jaren voorbij, maar het is niet de bedoeling dat je een relatie aangaat of aanhoudt, omdat je graag een langdurige relatie wil.
Oud 21-01-2017, 17:06
Thenewboy
Thenewboy is offline
Citaat:
Mag ik vragen waardoor je eerdere relaties uit gingen?
Ik denk toch een beetje wat "little phoebe" zegt. Ben snel verveeld met iemand. Wellicht omdat ik niet dezelfde interesses deel of iets in die trant, maar ben er nog niet echt achtergekomen wat het nou is.

en de reden is (denk ik)
Veel vrienden om mij heen hebben tegenwoordig een wat langere relatie en ik zie aan hen dat ik toch wel iets mis (vind ik persoonlijk).

Citaat:
Ik herken mezelf heel erg in jou! Ik ging vroeger wel uit (toen ik 15-18 was, was ik nooit thuis), maar nu eigenlijk nooit meer. Al mijn relaties duurden zo'n 3 tot 5 maanden, maar ik voelde me al snel opgesloten of verveeld, of de ander had dat. Het was het gewoon nooit helemaal.
Ik was "pas" 24 toen ik mijn huidige vriendin tegen kwam. Per toeval, omdat ik door omstandigheden terecht kwam op haar werk.

Je kan het niet forceren. Je kan proberen te daten (tinder, internet, vrienden die dates fiksen) of ga bij een sportvereniging of wat dan ook, en wie weet kom je een leuk meisje tegen. Maar leg niet al die druk erop, soms werkt het en soms gewoon niet. Als het goed zit, blijf je vanzelf bij elkaar en dan ineens zijn er jaren voorbij, maar het is niet de bedoeling dat je een relatie aangaat of aanhoudt, omdat je graag een langdurige relatie wil.
Gelukkig ben ik dus niet de enige . Ik heb ongeveer het zelfde qua gevoelens over bepaalde relaties.

Ik wil het zeker niet forceren maar ik mis toch wel wat vind ik en daar baal ik van. Daarnaast ben ik niet iemand die via internet iemand zoekt, vind het idee toch lastig. Je hoort vaak verhalen dat mensen elkaar ontmoeten via werk, feesten en andere plekken en zo zie ik het ook graag. Ik zit immers op een sportvereniging en ben in de sportschool te vinden dus daar kan het denk ik niet aan liggen

----

Dus ik twijfel nou of het aan mij ligt of aan mijn aanpak of misschien wel heel iets anders.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2017, 17:07
Thenewboy
Thenewboy is offline
Ik wil jullie overigens wel bedanken voor de reacties. Ik waardeer dat jullie er wat tijd in steken om het door te lezen en vervolgens wat advies te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2017, 17:25
Elin3
Elin3 is offline
Via internet iemand vinden betekent niet altijd "via een datingsite", er zijn bijvoorbeeld ook stelletjes hier op het forum die elkaar als vrienden hebben leren kennen hier. Dat kan dus ook nog

In de sportschool, op straat, bij de vereniging, het komt allemaal een beetje aan op spontaniteit. Even een praatje maken met iemand, een grapje maken, een complimentje geven. Alleen op een plek zijn waar ook andere mensen zijn is geen wondermiddel, soms moet je zelf ook wat initiatief nemen en contact leggen (misschien doe je dat al hoor - dan heb ik niks gezegd).

Een jongerenreis, singles-reis of werkvakantie kan ook een mooie manier zijn om nieuwe vriendschappen op te bouwen en nieuwe mensen te leren kennen. Omdat je direct een paar dagen met die groep doorbrengt heb je gelijk een band met je groepsgenoten, en wie weet komt van het een het ander.
Oud 21-01-2017, 22:58
Thenewboy
Thenewboy is offline
Citaat:
Via internet iemand vinden betekent niet altijd "via een datingsite", er zijn bijvoorbeeld ook stelletjes hier op het forum die elkaar als vrienden hebben leren kennen hier. Dat kan dus ook nog

In de sportschool, op straat, bij de vereniging, het komt allemaal een beetje aan op spontaniteit. Even een praatje maken met iemand, een grapje maken, een complimentje geven. Alleen op een plek zijn waar ook andere mensen zijn is geen wondermiddel, soms moet je zelf ook wat initiatief nemen en contact leggen (misschien doe je dat al hoor - dan heb ik niks gezegd).

Een jongerenreis, singles-reis of werkvakantie kan ook een mooie manier zijn om nieuwe vriendschappen op te bouwen en nieuwe mensen te leren kennen. Omdat je direct een paar dagen met die groep doorbrengt heb je gelijk een band met je groepsgenoten, en wie weet komt van het een het ander.
Ik ben nou niet iemand die zo op iedereen afstapt, maar zo nu en dan houd ik wel eens een praatje met iemand. Maar dat idee over een "jongerenreis dan wel een singlereis of een werkvakantie" ga ik me eens in verdiepen. Eens kijken of daar wat leuks tussen zit qua bestemming en activiteiten.

Hartstikke bedankt.

PS: als er nog andere tips zijn, zijn van harte welkom. Ik blijf even een beetje rond hangen om te kijken of er meerdere mensen reageren
Met citaat reageren
Oud 22-01-2017, 05:34
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ken je jezelf goed?

En kun je goed geïnteresseerd zijn in andere mensen? Dus niet alleen in hun lichaam/gezicht maar in wie ze zijn en wat ze voelen?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2017, 11:47
Skyle
Skyle is offline
Als je echt op zoek gaat naar "een relatie" moet je oppassen dat je dit doet voor het persoon en niet om het hebben van een relatie. Ook al duurt het een tijd voordat je een echt leuk persoon hebt gevonden, zodra je daar een relatie mee hebt is de kans groter dat die langer en gelukkiger is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2017, 12:44
Verwijderd
Heb je vriendinnen ( ik bedoel gewoon als vriend ofz.) Wat nou als je meer met hun omgaat. Ik zou eig. zeggen maak je geen zorgen en denk niet de hele tijd ik wil een relatie ik wil een relatie. Miss helpt het als je dat even los laat en misschien vind je dan de juiste persoon.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2017, 00:18
Thenewboy
Thenewboy is offline
Ben niet zo zeer op zoek naar " de relatie " maar gewoon iemand die ook ongeveer het zelfde idee heeft zoals mij, en helaas heb ik die nog niet gezien.. vandaar de vraag waar ik moet zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten