Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2002, 12:17
goddezzz
goddezzz is offline
Zeg maar wat je d'r van vindt...of je het niet te zoet vindt of zow...en als je zegt wa'k allemaal verkeerd geschreve heb vindt ik da oowk fijn (mag wat beter op m'n grammatica lette )
xxx goddezzz

24 oktober,
Dit was dus niet mijn bedoeling. Ik weet het, het is mijn eigen schuld. Ik trap d’r steeds weer in. A player for life. Of zoiets in die richting. Ik pak ’t steeds verkeerd aan.
Ik ben een flirt. Een Gigaflirt en ik praat nergens liever over dan jongens. Maar in de plaats dat ik er voor zorg dat ze achter mij aanlopen, word ik hopeloos verliefd op hun.
Elke keer weer. Wat ben ik stom.
Ik laat de ander altijd winnen. Of ter wel, ik verlies altijd.
En nu ben ik dus hartstikke op jou. Op jou Wilco, ja op jou. En het is niet dat ik waanzinnig gek op je ben omdat je d’r lekker uitziet of zo. Want dat doe je niet. Ik viel voor je omdat je zoveel op mij leek. Een flirt, maar dan de winnende versie.
Je ziet natuurlijk niet dat ik gek op je ben. Ik zie ’t ook niet als iemand op me valt.
Als ik aan jou denk voel ik me warm van binnen.
De ene keer geef je me aandacht in overvloed, de volgende dag zie je me niet meer staan. Je speelt het spel mee. Maar je neemt de leiding over.
Ja het is zo, ik ben hier de gene die nou zoveel aandacht van je probeer te trekken. Het zou anders om moeten zijn.

25 oktober,
Ik heb besloten dat ik geen werk van je ga werken. Als ’t aan jou lag, had je vandaag niets tegen me gezegd. Hoewel ik aan je merk dat je mijn gezelschap fijn vindt. Dit is misschien je spel. Maar ik realiseerde me dat je niet bewust met me flirtte. Je maakte hoogstens een seksistische opmerking.
Nu hoef ik alleen nog mezelf ervan te overtuigen dat mijn besluit juist is. Waarschijnlijk wordt het toch nooit wat tussen ons.
Er zijn andere jongens, Wilco, dat weet je. Ik pak de eerste de beste, alleen maar omdat ik graag geliefd wil worden door ’n jongen.
Verliefd op verliefd zijn. Dat ben ik. Het is kut. .
Je was alleen maar mijn eerste keus. Op naar de tweede. Just like that.

Je maakt me in de war. Ik hoop zo dat je je morgen net zo tegenover me gedraagt als vandaag.
Dan wil je me namelijk niet, en ik kan je vertellen dat het dan ook wederzijds is.
Tenminste dat hoop ik. Naïef misschien.
Morgen is je laatste kans. En als je me dan weer ziet staan, dan weet ik dat je het expres doet: Me gek maken. Je hebt meer controle over mij, dan wat ik je gun.

26 oktober,
ik weet dus niet wat ik met je aan moet, maar veel meer als leuk vind ik je niet meer.
Als je me moet hebben, come and get it. Maar doe dat dan snel.
Sure, je overlaadt me weer met complimentjes. Fijn, want je hebt concurrentie. Natuurlijk heb je dat Wilco, want ik ben niet blind.
Ik zie je maandag weer, ik loop nu een weekend tegemoet, zonder jou.
Misschien is je beste vriend wel wat voor mij.
Het gaat me lukken. Natuurlijk wel.
Jongens als jij, kan ik vergeten.
Of het waar is?
Ik wil er in geloven.

27 oktober,
Het was jij die ik tegenkwam op stap.
Het was jij Wilco, die naar mij toe liep en niet anders om.
Het was jij die me naar jou toe trok om me beter te kunnen verstaan.
En je lachte zo lief, en toonde interesse in mij.
Je legde je hand op mijn schouder.
Mijn hart begon sneller te kloppen.
Ik voelde me op mijn gemak.
En nu besef ik pas dat ik je meer dan leuk vind. Dat ik je niet zomaar kan vergeten, hoe graag ik het ook wil.
Stiekem keek ik of ik je nog ergens kon zien, maar het was ter vergeefs.
Het was jij.
En eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg om toe te geven, dat ’n jongen, alleen maar ’n gewone jongen, macht heeft over mij.

28 oktober,
Waarom Wilco? Waarom?
Je zei dat je net zo was als mij.
Maar dat ben je niet.
Je hebt me zo erg gekwetst. Zo erg pijn gedaan.
Lieve Wilco, waarom zei je niet meteen dat je wel op meisjes valt?

Laatst gewijzigd op 29-09-2002 om 12:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2002, 13:05
Verwijderd
Whaaaaaaa!

Ik schrok me rot van het einde! Ik dacht ik te maken had met een zoetsappig dagboek van een jong meisje dat de knoop van haar gevoelens probeerde te ontwarren, ik had mentaal al een arm om haar heengelegd en haar mijn steun toegezegd, en dan opeens dit! Whaaaaa! Ik kreeg angstige visoenen van een ongeschoren kerel die in mijn nek aan het hijgen was! Aaah! En dat op de vroeger zondagmorgen. Wil je dat nooit meer doen?

Afijn. Ik vond het niet overdreven zoetsappig, hoewel het soms wel wat langdradig wordt. Het constante getwijfel en gemijmer of wat nu wel of niet te doen, of wat er nu wel of niet aan de hand is, gaat me soms op de zenuwen werken. Dat komt ook nog eens omdat de stijl nogal hortend en stotend is. Het is geen vloeiend geheel. Probeer het nog eens hardop na te lezen en te kijken waar het gezang stokt. Dat kan je herschrijven.

Omdat je er om vroeg, hier wat spelfouten:

"Ik trap d’r steeds weer in." - 'D'r' wordt alleen in de spreektaal gebruikt en alleen wanneer we 'haar' bedoelen. Wanneer je 'er' bedoeld, kan je dat beter voluit schrijven. Dit geld overigens ook nog voor een aantal andere 'afkortingen' in je stuk zoals ''n' voor 'een' en ''t' voor 'het'. Doe maar voluit.

"Of zoiets in die richting." - Contaminatie van de bovenste plank. Het is 'of zoiets' en 'of iets in die richting'. Dat moet je niet door elkaar gaan gooien.

"Ik ben een flirt. Een Gigaflirt en ik praat ..." - Dit is maar één voorbeeld van waar je wel meer moeite mee hebt. Je weet nooit goed wanneer ergens een punt, een komma of zelfs een puntkomma moet komen. Er zijn natuurlijk regels voor, maar het is zinloos die op te noemen. Lees het zelf nog eens na. Ik ben er van overtuigd dat je ze vindt.

"... word ik hopeloos verliefd op hun." - Ik geloof dat 'hun' bezittelijk is en dat je hier dus 'hen' moet gebruiken. Maar ik weet het niet zeker.

"Of ter wel" - Oftewel.

"anders om" - Andersom.

"ter vergeefs" - Tevergeefs.

Je hebt hier en daar ook nog de neiging om een Engelse zin of woord er doorheen te gooien. Persoonlijk vind ik dat niet mooi, maar het is jouw verhaal.

Nogmaals; de onthulling aan het einde is goud waard.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 14:14
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
"... word ik hopeloos verliefd op hun." - Ik geloof dat 'hun' bezittelijk is en dat je hier dus 'hen' moet gebruiken. Maar ik weet het niet zeker.
'hun' is behalve een bezittelijk voornaamwoord ook meewerkend voorwerp maar hier is het dus wel 'hen'

en godezz: heel vet einde idd
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 16:32
Vlooienband
Vlooienband is offline
Goed verhaal! Echt leuk, dat zeker. Het einde, hear hear!
Maar toch ga ik mijn lijstje af, i.p.v. lukraak maar wat te blaten.

Het verhaal geef de werkelijkheid nauwkeurig weer, goed gedaan. Er komen geen onzinnige dingen in voor, alles is duidelijk, behalve dan het geslacht van de hoofdpersoon. Dat was een verrassing voor het einde.
Ik vond het verhaal leuk, niet saai. Het boeide me goed.

Qua structuur: goede verhaalopbouw, je hebt de witregels en de alinea's goed geplaatst. Brava.
Het verhaal is origineel, vanwege de afloop. Goed gedaan. Je hebt het voorspelbare "meisjeseinde" achter je gelaten en bent een stapje verder gegaan.

Ik kon me goed identificeren met de hoofdpersoon, omdat het personage al verteld wie hij is, daarom had ik geen moeite met alles voor te stellen. Je hebt het geheel goed beschreven.
Het verhaal is makkelijk te volgen en, zoals eerder gezegd, zijn de stijl en het taalgebruik goed.
De Engelse zinnen die je erbij zet, laat ons goed zien hoe het personage echt denkt. Brava, brava.

Maar toch:
Citaat:
Ik heb besloten dat ik geen werk van je ga werken.
Ben ik de enige die deze zin niet snapt?

Citaat:
Ik pak de eerste de beste, alleen maar omdat ik graag geliefd wil worden door ’n jongen.
"alleen maar omdat ik graag geliefd wil zijn bij de jongens."

Citaat:
Tenminste dat hoop ik.
Tenminste, dat hoop ik.

Citaat:
Het was jij die ik tegenkwam op stap.
Het was jij Wilco, die naar mij toe liep en niet anders om.
Het was jij die me naar jou toe trok om me beter te kunnen verstaan.
Na elke keer "Het was jij" hoort een komma.
Reageren

Regels voor berichten