Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2002, 11:37
Kez
Kez is offline
Ik wil de harde schijf formatteren, staat vol met rotzooi. Ik heb een Windows 98 cd. Als je dan de computer leeg hebt en je wilt windows opnieuw installeren, dan heb je toch een opstartdiskette nodig zodat ie oa de cdrom-drive vindt? Hoe kan ik die aanmaken????
Oud 01-10-2002, 11:44
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je hebt inderdaad een opstartdiskette nodig. Of je moet een kunnen booten van je CD-speler (kun je instellen in je BIOS), want de W98 CD is bootable.

Maar goed, hoe maak je de opstartdiskette? Ga naar configuratiescherm, en dan naar Systeem, en dan moet je even zoeken, er staat daar (dacht ik) ergens een optie om een opstartdiskette te maken.

Dan moet je de diskette even testen. Doe hem in de PC, en start opnieuw op. Kies dan de optie opstarten MET cd-ondersteuning...eventjes wachten, en een CD erin stoppen en kijken of hij hem kan lezen. Zo ja, dan kun je gaan formatteren.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 11:49
Kez
Kez is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Je hebt inderdaad een opstartdiskette nodig. Of je moet een kunnen booten van je CD-speler (kun je instellen in je BIOS), want de W98 CD is bootable.

Maar goed, hoe maak je de opstartdiskette? Ga naar configuratiescherm, en dan naar Systeem, en dan moet je even zoeken, er staat daar (dacht ik) ergens een optie om een opstartdiskette te maken.

Dan moet je de diskette even testen. Doe hem in de PC, en start opnieuw op. Kies dan de optie opstarten MET cd-ondersteuning...eventjes wachten, en een CD erin stoppen en kijken of hij hem kan lezen. Zo ja, dan kun je gaan formatteren.
Ok, tnx!
Had zelf die opstartdiskette maken al wel gevonden, maar wist niet of dat ook bootable was met cd.
Oud 01-10-2002, 19:04
1234remco
1234remco is offline
win 98 cd erin opstarten met ondersteuning en dan typ je in d:win98\format.com c:

als d je cd rom drive is en c je harde schrijf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten