Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2002, 17:36
rickert
rickert is offline
incest vind ik verkeerd hoor maahaar

stel nou dat zus en broer het vrijwllig met elkaar willen doen (wel veilig) dus dat ze het allebei echt WILLEn wat is dr dan eigenlijk mis meej???

ik bedoel dan heb je sex met iemand van wie je houdt en je wilt het allebei

nogmaals IK zou het nooit doen maar hoe denknen jullie hierover in zo'n situatie?
Oud 18-03-2002, 17:47
JFK
JFK is offline
Ranzig en t is ziek als je t met je eigen zusje doet!

Is toch een teken van zwakte!!!
Oud 18-03-2002, 17:47
rickert
rickert is offline
Citaat:
JFK schreef:
Ranzig en t is ziek als je t met je eigen zusje doet!

Is toch een teken van zwakte!!!
jah maar als je zusje ut ook wil en jij ook komt ut toch eigelijk op ut zelfde neer als met gewone mensen je voelt je aangetrokken tot elkaar en hebt dan sex metelkaar....
Oud 18-03-2002, 17:50
JFK
JFK is offline
Kom op zeg...
Je hebt toch je normen en waarden, of niet?
Ga dan naar de hoeren ofzo!
Oud 18-03-2002, 17:50
JFK
JFK is offline
En t is niet zo als bij "gewone" mensen want tis famillie!
Oud 18-03-2002, 17:53
french kiss
french kiss is offline
eerst en vooral denk ik dat dit voor jezelf bedoelt is... en anders waarom vraag je dit? ikvind het niet kunnen, danschaam je je toch je hele leven lang tegenover elkaar... enals je dan nog eens betrapt word ook nog,tis trouwens ranzig broer-zus ieek sorry,en waarschijnlijk is er dan nog een gleeftijdsverschil,als je dan nog verliefd word op elkaar... of er gaat iets mis
kvind ut dus niet kunnen
Oud 18-03-2002, 17:54
ConnX
ConnX is offline
Waarom denken mensen zo in hokjes?

Het is niet zo simpel als jullie denken of het proberen simpel te praten...

Denk na voordat je post en formuleer een mening niet als een feit...

Of post gewoon helemaal niet....
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 17:58
JFK
JFK is offline
Citaat:
ConnX schreef:
Waarom denken mensen zo in hokjes?

Het is niet zo simpel als jullie denken of het proberen simpel te praten...

Denk na voordat je post en formuleer een mening niet als een feit...

Of post gewoon helemaal niet....
Goed jij je zin...

Volgens de wet is dit verboden (feit)

En in mijn ogen is t fout om t met je eigen famillie te doen... Stel dat t verkeerd gaat en je zusje raakt zwanger....
Volgens mij krijg je dan kinderen die bepaalde "dingen" missen!

Oud 18-03-2002, 18:40
mathfreak
mathfreak is offline
Zelfs als deze broer en zus op vrijwillige basis sex met elkaar zouden hebben heeft dit ernstige bezwaren. Allereerst omdat het volgens de wet verboden is, maar het legt ook een enorme psychische druk op beiden omdat ze genoodzaakt zouden zijn om hun relatie voor anderen geheim te houden. Het is dus voor beiden veel beter dat ze allebei een andere partner zoeken zodat ze dan zonder verdere schaamte of wat dan ook een sexuele relatie kunnen hebben, die voor hen beiden dan ook veel bevredigender is.
Oud 18-03-2002, 20:16
SuperS
SuperS is offline
als je nou 'n lekkere zus heb hahahahahaha
Oud 18-03-2002, 20:20
sas_andrea
sas_andrea is offline
getsie!!!! nee dankje! bah... ken die nog zo lekker en geweldig zijn, maar met mn broer: NEE!!!!! (ook niet met andere familie)
Oud 18-03-2002, 20:42
15 Enrique
15 Enrique is offline
Dit keer ben ik het met Rickerd eens. Als ze het beide willen dan hebben wij als buiten staanders er echt niks mee te maken. Of ik het zelf zou doen kan ik niet zeggen omdat ik geen zus heb. Maar stel dat je opeens te horen krijgt dat je nog een zusje hebt die bij de geboorte weg genomen is( heb vee naar soaps gekeken). En ze komt opeens in huis wonen. Dan is het mogenlijk dat jullie wat voor gaan voelen omdat je geen echt broer-zus relatie hebt. En is het dan nog steeds zo ranzig dat jullie toevallig de zelfde ouders hebben.
Oud 18-03-2002, 20:42
Verwijderd
alsof je dan geen meid/jongen ken krijgen!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:46
Verwijderd
Citaat:
french kiss schreef:
eerst en vooral denk ik dat dit voor jezelf bedoelt is... en anders waarom vraag je dit?

Is natuurlijk onzin! Ik heb ook een topic over dubbele penetratie en dat heb ik ook nog nooit gedaan , en ik ben het ook neit van plan..!

Verder ontopic...
Mjah ik hou er vast rare ideeën op na. "eigenlijk", volgens de maatschappelijke normen en waarden, mag/kan het niet. Maar daarnaast: Je bent allebei een mens, en dat je nou toevallig broer en zus bent, heeft nix te maken met het wel of niet sexueel aangetrokken voelen tot elkaar... Natuurlijk kan het fout gaan, vooral in verband met kinderen (risico op genetische afwijkingen enzo), maar als je het echt allebei wilt...

Waar je dan wel voor uit moet kijken is dat je idd niet betrapt wordt, want de meeste mensen zijn te bekrompen om ook anders te denken dan volgens de normen en waarden die er door de maatschappij zijn ingestampt. Daarbij zijn er genoeg volken en stammen die wel gewoon seks hebben met familie...
Bij de apen hebben ouders ook gewoon sex met kinderen enzo, dus volkomen onnatuurlijk is het ook niet... (trouwens, de mens is de cultuur)

Dus, eigenlijk kan het niet, ikzelf zou het ook nooit kunnen/willen en dus ook nooit doen...
Maar als je er beiden achter staat... Jah... kweenie, denk dat je dan moet kijken hoe sterk je in je schoenen staat, en of je tegen kritiek kan... Anders, doe maar wat je niet laten kan denk ik zo...

(en nou moet niet iedereen denken dat ik dagelijks met mijn broertje in bed lig ofzo , maar ik bekijk de zaak niet zo bekrompen denk ik, omdat ik familie nix vind betekenen... )
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:45
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
ach
als je er goed bij voelt
hoef je er niet eens over na te denken
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:53
-Enid-
-Enid- is offline
ik zou het wel doen, ik snap wel dat mensen het raar vinden, maar ik heb er nix tegen eigenlijk.
Oud 18-03-2002, 23:15
Whuzz
Whuzz is offline
Citaat:
JFK schreef:
Als je net gaat doen of je er verstand van hebt, zoek het dan wel even op aub?
De wet verbied trouwen met familie van de eerste (en ik d8 ook tweede graad). Als ik het goed weet dan zegt de wet niets over seks tussen familileden.

Citaat:

Volgens mij krijg je dan kinderen die bepaalde "dingen" missen!
Ook niet waar. Je loopt een vergoohd risico op genetische imperfecties, maar dan alleen als die al in de familielijn voorkomen. Dat risico is d8 ik 10 procent hoger dan bij een
'normale' zwangerschap.
Mensen die een mognooltje in de familie hebben of een andere genetische afwijking hebben meer kans op een 'misvormd' kind dan een broer en zus uit een verder gezonde familie die het met elkaar doen...

Oud 19-03-2002, 08:59
rickert
rickert is offline
Citaat:
french kiss schreef:
eerst en vooral denk ik dat dit voor jezelf bedoelt is... en anders waarom vraag je dit? ikvind het niet kunnen, danschaam je je toch je hele leven lang tegenover elkaar... enals je dan nog eens betrapt word ook nog,tis trouwens ranzig broer-zus ieek sorry,en waarschijnlijk is er dan nog een gleeftijdsverschil,als je dan nog verliefd word op elkaar... of er gaat iets mis
kvind ut dus niet kunnen

neej tis zeker neit voor mezelf ik bedoel ik zou het zelf DENK ik niet doen hoor maar ik zou het me alleen voor kunnen stellen als je in deze situatie zit dat het voro zou kunnen komen....

en sex heb je meestal als je van iemand houdt en je je veilig bij elkaar voelt

nou als je dat hebt dan boeit het toch eigelijk niej eens zoveel...?
----------------
positieve energie!!!!!!!!

[Dit bericht is aangepast door rickert (19-03-2002).]
Oud 19-03-2002, 14:07
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Je bent allebei een mens, en dat je nou toevallig broer en zus bent, heeft nix te maken met het wel of niet sexueel aangetrokken voelen tot elkaar...
Nou, dat is denk ik niet helemaal waar... Je schijnt je dus voornamelijk aangetrokken te voelen tot mensen met een volkomen andere genetische samenstelling, handigheidje van de natuur om foutjes zo veel mogelijk te voorkomen.
Bovendien zijn er maar heel weinig broers en zussen die zich tot elkaar aangetrokken voelen, en dat is denk ik niet echt maatschappelijk bepaald. Ik denk dat heel veel mensen gewoon er iets tegen hebben en dat is ook goed. Als we allemaal dezelfde genotypes zouden hebben, konden we wel delen en was sex niet nodig.

Aan de andere kant, ik kan me voorstellen dat je je aangetrokken kunt voelen tot een broer of zus (ok, dus niet mijn broertje *YUCK*), als je die bijvoorbeeld nooit gekend hebt of niet eens weet dat het je broer of zus is. Als je er mee opgegroeid bent zouden de meesten denk ik sowieso niets sexueels voelen.
Voor mij is het in ieder geval net zoiets als sex met betrekking tot je ouders, daar wil ik ook niets over weten. Van mijn broertje ook niet, laat staan dat ik het met hem mee wil maken...

Het idee staat me tegen. Maar idd, niet alles ligt zo simpel en zwart-wit, als je nu eenmaal iets voelt voor elkaar wordt het een stuk ingewikkelder.... Blij dat ik nie in zo'n situatie zit! Yuck.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 15:07
SlipKnoT_FaN
SlipKnoT_FaN is offline
niemand wil dat vrijwillig
wij zijn zo op de wereld gezet met normen en waarden
je meotut niet met je broers of zussen doen
mijn moeder is door haar broer, hoe zeg je dat, nouja gedwonge tot sex hebben met hem
dat klopt dan toch niet
kweet gewoon zeker dat ze het nooit allebie zoude willen en dan wordt er eentje altijd gedwongen en dat vind ik echt goed fout
Oud 19-03-2002, 17:59
JFK
JFK is offline
Citaat:
Whuzz schreef:
Ook niet waar. Je loopt een vergoohd risico op genetische imperfecties, maar dan alleen als die al in de familielijn voorkomen. Dat risico is d8 ik 10 procent hoger dan bij een
'normale' zwangerschap.
Mensen die een mognooltje in de familie hebben of een andere genetische afwijking hebben meer kans op een 'misvormd' kind dan een broer en zus uit een verder gezonde familie die het met elkaar doen...

Ik zeg toch ook "volgens mij" Kant fout hebben!
Oud 19-03-2002, 18:06
eztah
eztah is offline
Lees "Ik en mijn broer"van Katherine van Bredow..
Een adembenemend mooi boek over een broer en zus, die verliefd op elkaar worden en een relatie krijgen, en hoe dit verder loopt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 18:11
*Moonflower*
*Moonflower* is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Verder ontopic...
Mjah ik hou er vast rare ideeën op na. "eigenlijk", volgens de maatschappelijke normen en waarden, mag/kan het niet. Maar daarnaast: Je bent allebei een mens, en dat je nou toevallig broer en zus bent, heeft nix te maken met het wel of niet sexueel aangetrokken voelen tot elkaar... Natuurlijk kan het fout gaan, vooral in verband met kinderen (risico op genetische afwijkingen enzo), maar als je het echt allebei wilt...

Waar je dan wel voor uit moet kijken is dat je idd niet betrapt wordt, want de meeste mensen zijn te bekrompen om ook anders te denken dan volgens de normen en waarden die er door de maatschappij zijn ingestampt. Daarbij zijn er genoeg volken en stammen die wel gewoon seks hebben met familie...
Bij de apen hebben ouders ook gewoon sex met kinderen enzo, dus volkomen onnatuurlijk is het ook niet... (trouwens, de mens is de cultuur)

[/B]

Zit wel wat in, ik weet het niet eigenlijk. het feit dat het verboden is heeft er natuurlijk mee te maken dat in zo'n broer-zus verhouding er makkelijk misbruik van je kan wordne gemaakt. Maar verder kan ik eigenlijk weinig argumenten bedenken waarom (sex alleen dan he) niet zou kunnen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 18:26
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Citaat:
eztah schreef:
Lees "Ik en mijn broer"van Katherine van Bredow..
Een adembenemend mooi boek over een broer en zus, die verliefd op elkaar worden en een relatie krijgen, en hoe dit verder loopt.
Bloemen op zolder van Virginia Andrews gaat daar ook een beetje over..

Ontopic:
Ik vind t geen goed idee, gewoon omdat dat mijn normen en waarden zijn.
Ik zie sex met familie gewoon als een grens dingen die niet kunnen..
Oud 19-03-2002, 18:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
JFK schreef:
Goed jij je zin...

Oh ja. Welk artikel?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 20:27
-Enid-
-Enid- is offline
Citaat:
SlipKnoT_FaN schreef:
kweet gewoon zeker dat ze het nooit allebie zoude willen en dan wordt er eentje altijd gedwongen en dat vind ik echt goed fout

hoe kan jij het nou zeker weten, ken jij alle broers en zussen van de wereld? tuurlijk kan het wel zo zijn dat ze het allebei willen. voor hun is het heel lastig en ze zullen het er niet over hebben. het zijn er heel weinig, maar zeg niet dat er ALTIJD iemand is die gedwongen wordt, want dat is onzin
Oud 19-03-2002, 20:28
my baby
my baby is offline
als ze het zelf willen doen ze het tog wel of het nou verboden is of nie

kus my baby
Oud 19-03-2002, 21:25
JFK
JFK is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Oh ja. Welk artikel?

Heb t even nagezocht en sex is niet verboden maar trouwen wel!
Oud 19-03-2002, 21:37
Kennedy
Kennedy is offline
ik heb best een hele mooie zus maar ik krijg braakneigingen als ik er aan denk met haar naar bed te moeten. das puur mijn gevoel hoor, want als je het allebei lekker vind en helemaal vrijwillig doet, wie ben ik dan om te zeggen het mag niet? ik vind het alleen nogal eng met de gedachte dat er wel eens iets mis kan gaan en dat er dan een kindje van komt.

maar eerlijk gezegd denk ik (weet ik niet zeker maar is een vermoeden) dat er veel meer broertjes en zusjes met elkaar vozen dan iedereen durft te denken. ook broertjes met broertjes en zusjes met zusjes.

de mens is een vreemd wezen hoor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 22:19
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
In Peru (voorbeeld) komt polygamie vrij vaak voor. Polygamie is dit soort gedrag, voorbeeld: vijf broers van 22 jaar doen het met een zusje van 14 (allemaal) om kinderen te verwekken die op het land kunnen werken. Ik vind het geen fris idee, ik heb ook geen zus (wel een broer ).

Wat kinderen betreft, de kans op 'misbaksels' is inderdaad vergroot, omdat de kans op erfelijke recessieve ziektes nu niet 25% is, maar (1-.75^2) * 100%= 43,75% is. Is de ziekte niet recessief maar dominant, dan is het nog veel erger. Wat er meer mis kan gaan weet ik niet.

Ethisch gezien: zoals bij het verhaal van Peru al gezegd vind ik het niet echt kunnen, ten eerste omdat je broer en zus bent en het gewoon niet kan maken om het met elkaar te doen, ten tweede om de reden die mathfreak gaf:
Citaat:
Mathfreak zei ergens:
Allereerst omdat het volgens de wet verboden is, maar het legt ook een enorme psychische druk op beiden omdat ze genoodzaakt zouden zijn om hun relatie voor anderen geheim te houden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 22:40
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Socratesss schreef:
BLAATVERHAAL
Polygamie is met meerdere mensen trouwen dropstaaf .
Oud 20-03-2002, 12:42
Verwijderd
Wat ik al wel merk is dat veel mensen ertegen zijn "omdat het niet mag van de wet"

"omdat het mijn normen en waarden zijn"

"omdat wetenschappelijk verklaart is dat.."

Allemaal erin gestouwt door de maatschappij... Dit is waarom ik zo'n hekel heb aan de maatschappij. Damn! Waarom zou je je gevoelens onderdrukken omdat het niet kan/mag volgens de maatschappij.
Zie het eens niet zo zwart-wit en verplaats je eens in de mensen die in zo'n situatie zitten...
Als je gevoelens hebt, maakt het niet uit wat anderen er van zeggen... Het is niet fout... Weetje wat pas fout is? Jezelf ongelukkig gaan maken door dingen NIET te doen, omdat anderen vinden dat het niet mag/kan...

En het is niet onnatuurlijk, of raar, want zoals ik al zei, zijn er zat stammen en volkeren bij wie het absoluut normaal is. En zelfs in het dierenrijk fucken ouders hun kinderen enzo...

(mijn mening hoor)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 13:01
rickert
rickert is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Wat ik al wel merk is dat veel mensen ertegen zijn "omdat het niet mag van de wet"

Allemaal erin gestouwt door de maatschappij... Dit is waarom ik zo'n hekel heb aan de maatschappij. Damn! Waarom zou je je gevoelens onderdrukken omdat het niet kan/mag volgens de maatschappij.
Zie het eens niet zo zwart-wit en verplaats je eens in de mensen die in zo'n situatie zitten...
Als je gevoelens hebt, maakt het niet uit wat anderen er van zeggen... Het is niet fout... Weetje wat pas fout is? Jezelf ongelukkig gaan maken door dingen NIET te doen, omdat anderen vinden dat het niet mag/kan...

En het is niet onnatuurlijk, of raar, want zoals ik al zei, zijn er zat stammen en volkeren bij wie het absoluut normaal is. En zelfs in het dierenrijk fucken ouders hun kinderen enzo...

(mijn mening hoor)

helemaal mee eens
Oud 20-03-2002, 13:24
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

(mijn mening hoor)

De meeste (neej, niet *alle*) normen en waarden in een maatschappij zijn ontstaan omdat ze nut hadden voor de mensheid.

Als ze zeggen 'mijn normen en waarden', dan kunnen ze zich nog steeds verplaatsen in anderen, hoor. Ik kan me ook best voorstellen dat iemand in zo'n situatie zit, maar dan nog vind ik het een ziek idee.
Je kunt dan wel zeggen dat je als je gevoelens ergens om hebt, niet moet letten op wat anderen er van zeggen, maar dat is ook gelul. Stel dat je ontzettende haatgevoelens voor iemand hebt, zou je hem dan zomaar vermoorden? Nee, omdat 'de maatschappij' bepaald heeft dat dat niet goed heeft. En daar hebben ze toch gelijk mee, of niet dan?

Ik zou maar niet al te minachtend doen over 'de maatschappij', want daar hoor je zelf ook bij. Of je het nu wilt of niet.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 13:59
rickert
rickert is offline
Citaat:
Morgan schreef:
De meeste (neej, niet *alle*) normen en waarden in een maatschappij zijn ontstaan omdat ze nut hadden voor de mensheid.

Als ze zeggen 'mijn normen en waarden', dan kunnen ze zich nog steeds verplaatsen in anderen, hoor. Ik kan me ook best voorstellen dat iemand in zo'n situatie zit, maar dan nog vind ik het een ziek idee.
Je kunt dan wel zeggen dat je als je gevoelens ergens om hebt, niet moet letten op wat anderen er van zeggen, maar dat is ook gelul. Stel dat je ontzettende haatgevoelens voor iemand hebt, zou je hem dan zomaar vermoorden? Nee, omdat 'de maatschappij' bepaald heeft dat dat niet goed heeft. En daar hebben ze toch gelijk mee, of niet dan?

Ik zou maar niet al te minachtend doen over 'de maatschappij', want daar hoor je zelf ook bij. Of je het nu wilt of niet.

ik ben het met DV eens hoor een groot deel van wat mensen zeggen is gewoon omdat het "zo hoort" wat is nou fout en wat is slecht geef daar maar is een defenitie van het gaat er om dat je je zelf er goed bij voelt
Oud 20-03-2002, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:

Owja? wat heeft de rest van de mensheid er nou voor last van als een broer en zus het met elkaar doen?

Citaat:

Maak jij onderscheid in mensen dan? Je broer is nog steeds een gewone jongen, met een gewoon gevoel. En dan komt er nog bij dat je je familie helemaal niet hebt kunnen kiezen.. Ik vind het een stom idee dat je van je familie moet houden, omdat het je familie is. Ik vind het al helemaal een stom idee dat je er geen sex mee zou mogen hebben, omdat het je familie is... Damn, net zoals voor je familie, heb je ook voor je gevoel niet kunnen kiezen... En het laatste dat je moet doen is voor anderen jouw eigen gevoel wegstoppen...

Citaat:

Als iemand mij verkracht heeft ofzo, dan haat ik diegene en dan zou ik hem wel kunnen vermoorden jah (met mijn zieke kop :rolleyes En dan boeit het me echt niet. En als ze me dan zouden kunnen pakken, dan maak ik mezelf wel van kant... Boeien

Citaat:
Nou jah en daar schaam ik me dan ook gigantisch voor.. Maja de maatschappij geeft mij al het naamplaatje "deel van de maatschappij" voordat ik daar ook maar zelf voor heb kunnen kiezen...

Ik vind gewoon dat mensen hier niet zo moeilijk over moeten doen. twee van die mensen doen er niemand kwaad mee. En dan zegt iemand wel dat het niet goed is omdat ze hun relatie dan ook geheim zouden moeten houden, maar door wie komt dat? Inderdaad, niet door die twee mensen zelf, maar door de mensen eromheen. Als de mensen eromheen er niet zo moeilijk over zouden doen, zouden zij het niet geheim hoeven te houden..

Ik vind dat mensen zich eens meer met hun eigen zaken meoten gaan bemoeien... En dat de maatschappij eens moet gaan nadenken over wat er echt belangrijk is...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 17:38
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
iel !
Oud 21-03-2002, 12:11
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
dan is er dus nix mis mee of wel?
Oud 21-03-2002, 12:39
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Nou jah en daar schaam ik me dan ook gigantisch voor.. Maja de maatschappij geeft mij al het naamplaatje "deel van de maatschappij" voordat ik daar ook maar zelf voor heb kunnen kiezen...

Ik vind gewoon dat mensen hier niet zo moeilijk over moeten doen. twee van die mensen doen er niemand kwaad mee. En dan zegt iemand wel dat het niet goed is omdat ze hun relatie dan ook geheim zouden moeten houden, maar door wie komt dat? Inderdaad, niet door die twee mensen zelf, maar door de mensen eromheen. Als de mensen eromheen er niet zo moeilijk over zouden doen, zouden zij het niet geheim hoeven te houden..

Ik vind dat mensen zich eens meer met hun eigen zaken meoten gaan bemoeien... En dat de maatschappij eens moet gaan nadenken over wat er echt belangrijk is...

Als je niet bij de maatschappij wilt horen, moet je kluizenaar worden. Elk contact met andere mensen maakt je deel van de maatschappij.

Natuurlijk heeft de mensheid er baat van als er geen sex met familie is. Sex is in de eerste plaats bedoeld voor voortplanting (ookal geldt dat bij ons niet zo meer), en voor de voortplanting is het slecht als teveel dezelfde genotypes met elkaar gecombineerd worden, dan krijg je dus inteelt. Het is goed voor de soort om veel verschillende genotypes te hebben, dan hebben virussen, bacterien, etc, minder kans om de hele soort neer te halen.
Dat lijkt me toch logisch...

Natuurlijk maak ik onderscheid tussen mensen, ik vat dat niet?
Natuurlijk is mijn broertje een gewoon mens, dat betwijfel ik niet (ok, dat doe ik misschien ook wel ). Dat is het punt niet. Het punt is dat het bij mensen, of het nu door de maatschappij is of niet, ingeprent is dat sex tussen familie fout is - om boven genoemde redenen.

En van familie houden... Wat heeft dat met het topic te maken? Dat hoeft natuurlijk niet, ik heb ook geen bijzonder sterke band met mijn familie, maar ze zijn toch speciaal omdat ze van dezelfde stam komen. Bovendien, als je vaak met iemand om gaat, ga je er nogal eens van houden (vandaar dat ik ook geen bijzondere band heb met mijn familie, ik zie ze nauwelijks).

Maar nogmaals, het kan me geen fuck schelen of er broers en zussen met elkaar de koffer in duiken, zolang ik het maar niet hoef.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten