Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind Grieks leuker en moeilijker, maar dat laatste is mijn eigen schuld. Ik heb Grieks een tijdje verwaarloosd (ik had het laten vallen en ik heb het na de herfstvakantie weer opgepakt), met als gevolg dat de basis er niet helemaal goed in zit. Als je zorgt dat je de grammatica en stamtijden goed bijhoudt maakt het denk ik niet veel uit.
||
Citaat:
||
Citaat:
Mee eens, wij lezen nu geloof ik ook echte teksten, ie een stuk leuker. En ik kon ook niet kiezen, maar heb het wel gedaan.. [off-topic]Wanneer ben je weer online?? Heb je al weer een paar dagen niet meer gesproken (er zijn nog heel wat dingen gebeurt die ik je wil vertellen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik wilde ook eerst latijn gaan doen om die reden, maar heb (na lang twijfelen) toch grieks gekozen. Reden: Je leert een hele oude taal&cultuur, een beetje het begin van de beschaving, en grieks is nog net ietsje ouder dan latijn, bovendien wilde ik graag Homeros lezen. Reden 2: (hoewel die minstens zo zwaar heeft meegeteld) De leraar griex is zooo veel beter dan die van latijn. Enne.. Ik heb er geen moment spijt van gehad. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Sorry als ik je weer aan het twijfelen heb gebracht... Maar ja, dat is echt waar (zeiden zowel mijn oude talen docenten, als die van bio), dus ik denk dat je echt moet kiezen wat je het leukst vindt. En als je voor beide talen nu dezelfde lerares hebt, kan je misschien ook eens met haar gaan praten als je het echt niet meer weet! Die kan jou misschien een beetje 'inschatten' ofzo. Succes! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik heb Latijn gekozen en daar heb ik zeker geen spijt van. Ik heb van de mensen, die Grieks hebben, gehoord dat ze nog steeds overspoeld worden met nieuwe grammaticale zaken, terwijl wij bij Latijn eigenlijk alleen nog maar herhalen en de puntjes op de i zetten. Ook moet je eraan denken dat Latijnse teksten veel realistischer zijn. Caesar bijvoorbeeld. Griekse teksten daarentegen zijn veel meer filosofisch gericht. De Odyssee van Homerus bijvoorbeeld. Tenslotte wil ik nog even zeggen dat Latijn vanaf de vierde heel anders wordt. Het is dan niet meer domweg vertalen, maar je moet nu ook teksten verklaren enzo. Dat is echter heel erg leuk. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Latijn schijnt makkelijker te worden omdat je vrijwel geen nieuwe grammatica meer krijgt, maar met Grieks ga je tot het eind van de 4e nog door met nieuwe grammatica. En volgens mijn eigen mening heeft Grieks met werkwoordsvormen veel meer uitzonderingen dan Latijn.
Met Grieks zit je met Aoristus met de thematische, sigmatische, stam, pseudosigmatisch en uh... wat heb je dan nog meer. Nou ja, da's eigenlijk maar precies wat ik bedoel ![]() Maar ik ieder geval veel succes met je keus! Janet
||
![]() |
Citaat:
Hmz, ik zit lekker grieks te promoten hier zeg... ![]() ![]() Maar duzz.. Heb je al definitief gekozen? |
![]() |
||
Citaat:
Tsja, ik heb nu nog Latijn op m'n formuliertje staan, maar ik heb nog twee weken om dat te kunnen veranderen (? vage zin). Ik denk dat ik het toch maar zo laat. Maar ik weet het toch weer niet zeker... ![]()
|
![]() |
Doe gewoon wat je het leukste vindt! Ik heb zowel Grieks als Latijn en qua moeilijkheid maakt het elkaar niet zoveel. Eerst vond ik Grieks moeilijker, daarna Latijn. Nu is het allebei ongeveer even moeilijk, ligt aan de schrijvers. Bovendien is Latijn echt niet nuttiger dan Grieks! Er zijn wel veel woorden uit het Latijn in andere talen, maar die ken je al! En de Romeinen hebben wat betreft cultuur heel veel van de Grieken gejat, dus de Grieken zijn weer 'nuttiger'wat betreft cultuur, maar ook weer niet helemaal. Kun je het nog volgen? Maakt iig niet uit. Wat ik wil zeggen is: DOE WAT JE HET LEUKST VINDT
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
Studeren |
scholen amstelveen yorannie | 3 | 26-07-2008 18:01 | |
De Kantine |