Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
probeer me maar 's te verbeteren ergens dan.. dán praten we verder.. MISSCHIEN.. ------------------ zo land ik op schiphol, met heel mun poepert vol *metalraad* [Dit bericht is aangepast door Dobermann (08-07-2001).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
-----
EDO Extended Data Output, ook wel aangeduid met Hyper page mode. Eigenlijk een verbeterde snellere versie van het FPM-DRAM geheugen. Tijdens het lezen van data kan bij EDO-DRAM al weer opdracht gegeven worden om het volgende geheugendeel uit te lezen, terwijl bij FPM-DRAM gewacht moest worden tot het lezen klaar was. FPM-DRAM en EDO-DRAM zijn bedoeld voor gebruik van een busklok tot ongeveer 66 MHz. De frequentie waarmee het geheugen werkt wordt steeds hoger en toekomstige chipsets zullen dan ook met een klokfrequentie van 100 MHz en hoger werken. Voor deze snelheden zijn FPM-DRAM en EDO-DRAM minder geschikt, terwijl het nieuwere SDRAM goed voldoet. SDRAM Synchronous Dynamic Random Access Memory, het snelst van alle types DRAM. Zeer snel geheugen, zelfs zo snel dat de RAM is gesynchroniseerd met de processor. Deze processors hebben een hoge verwerkingssnelheid, maar de gebruiker heeft daar vaak weinig profijt van omdat de omringende, langzamere chips de datadoorvoer weer vertragen. SDRAM is geschikt voor snelheden tot 133 MHz. De Synchronous Dynamic RAM-chip voert de datatransfer op door gebruik te maken van virtual memory channel waardoor gegevens sneller beschikbaar komen voor de processor. Het lijkt mij dat EDO en SD allebei een apart soort zijn. [Dit bericht is aangepast door pimpo (09-07-2001).] |
![]() |
|
![]() |
anyways.... als die 128 MB PC 133 niet werkt is 't niet door de PC 133..... of je boederbiard slikt geen 128 MB stripjes (meest waarschijnlijk) of je stripje is kapuut.... ruilen dus!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[RAM] Mhz? Raytheon | 33 | 11-11-2004 15:20 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] DDR samen met SDRAM combineren? [NL]mootje^ | 13 | 09-11-2004 20:39 | |
Software & Hardware |
[Geheugen] Teveel intern geheugen? Sweetsurrender | 39 | 15-09-2004 12:56 | |
Software & Hardware |
[Geheugen] DDR/400 draait op 266MHz SuperS | 27 | 14-03-2004 17:38 | |
Software & Hardware |
[Geheugen] Watvoor type geheugen heb ik? AtOx | 11 | 05-04-2003 14:31 | |
Software & Hardware |
[Probeem met nieuw RAM geheugen] Verwijderd | 12 | 13-12-2002 13:28 |