Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb alleen altijd problemen met die Duitse teksten, de woordjes gaan altijd wel gemakkelijk. Maar die teksten tellen dan ook gelijk voor 75% mee, en de woordjes voor 25%
![]() ![]() Heb net SE duits en Frans gehad, krijg er nog 1. Voor Duits nu een 5,83 en voor Frans een 6,7 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wij krijgen helemaal geen woordjes, laat staan een herhaling van de grammatica om te leren.
Ja, ik zit op de HAVO dus daar is het meer van belang dat je de taal kunt spreken en kan verstaan, maar als mijn woordenschat zo klein is kan ik ook moeilijk een heel verhaal vertellen in 't Duits ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ligt eraan welk profiel je hebt.
Ik heb N&G en doe dit jaar (in de 4e) voor het laatst Duits en Frans. Dit is wel erg vroeg, bij de meeste scholen is het in de 5e, maar ik heb dit jaar geen biologie, wat andere scholen wel weer vaak in de 4e geven. Als je Duits1,2 doet, moet je dan niet Duits1 in de 5e examen doen en Duits 2 in de 6e? |
![]() |
|
Uit-Duitsland
![]() Alsjeblieft verbeteren, als er fouten in deze tekst zitten. Er zijn, staan, blijven, zitten, komen, etc ( zijn daar geen vaste werkwoorden voor?) *fouten kunnen niet zitten -> zij zitten erin / zij zitten ergens in. Je moet gewoon als je aangeeft dat iets ergens is, "er" erbij zetten! Ook bij personen, denk ik: Jan is er al! Jan koopt er twee/geen! Jan en Klaasje zitten erop.
|||
Citaat:
Op elke school is het dus zo dat je frans1 en duits 1 in de 4e of de 5e afrondt. Dat je geen opdrachten maakt is raar, maar dat je veel woordjes moet leren niet. De toetsen bestaan namelijk vooral uit woordjes. Toch is d'r ook een leesgedeelte wat je wel hoort te oefenen... Ik zou het er eens met je docent / mentor over hebben. Citaat:
Bij ons is dat iig ook zo.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Problemen met leraar thimoharte10 | 3 | 17-05-2013 22:17 | |
De Kantine |
Ricky is saaiing his weights, what a lunk! #1501 Verwijderd | 500 | 20-09-2011 10:32 | |
Studeren |
Duits of Frans?? Juultjeh | 21 | 03-05-2011 12:35 | |
Algemene schoolzaken |
Mensen met Dyslexie hoeven minder talen te doen? lottaa | 90 | 28-06-2006 09:49 | |
Algemene schoolzaken |
Vraagje over tweede fase, eindexamen??? ikkeleerlinge | 54 | 26-11-2004 21:21 | |
Algemene schoolzaken |
talen sicilion | 18 | 24-09-2002 08:54 |