Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2002, 13:17
FreakXL
FreakXL is offline
Ik denk dat op onze school alles qua talen slecht is geregeld. Ik doe 5VWO en we hebben dit jaar al examen in deze talen. Ik vind dit zelf erg vroeg en op de meeste scholen is het gewoon pas in de 6e. Ook maken we weinig opdrachten uit het boek en zijn vooral bezig met woorden leren.

Iedereen heeft ook een probleem met deze talen omdat we in vorige jaren veel ziekteverzuim van leraren hadden en dus weinig lessen duits hadden. Ook hebben we toen weinig nuttigs geleerd wat ik duidelijk dit jaar kan merken omdat we dit jaar de officiele sito toetsen oefenen die duidelijk boven ons niveau zit.

Hoe zit dit bij jullie op school?

Freak

Trouwes bij ons op school heeft 40 % meer dan 2 onvoldoendes op hun rapport van 5VWO, is dit ook normaal??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2002, 16:28
Vlooienband
Vlooienband is offline
Wij hebben het nog leuker: wij leren geen woorden, maken luistertoetsen waarbij de docente Frans alles al zegt eer wij de antwoorden zelf kunnen zeggen én we hebben het systeem van de examens in de vijfde van het vwo (bij Havo in de vierde) volgend jaar ook.

Uit-duitsland:
Het is niet "danke je". Het is: "dank je/u (wel)"
Oud 20-12-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef:

Uit-duitsland:
Het is niet "danke je". Het is: "dank je/u (wel)"
en het is ook: als je problemen hebt en niet als je problemen heeft

Maar ik heb geen problemen met frans/duits.
Frans af en toe wel, dan moeten we opdrachten maken voor de spreekvaardigheid, maar dan zegt de lerares alle zinnen voor, je hoeft niks zelf te verzinnen, ze zegt alles voor, en dat moet je uit je kop leren. Op zich wel makkelijk, maar niet echt leerzaam
Luisteren deed ze wel heel goed, gewoon cd laten lopen en wij moesten de vragen beantwoorden, nadat de toets klaar was ging ze uitrekenen welk cijfer je gehad zou hebben als het een echte toets was geweest.

Duits gaat ook altijd goed, daar praten we heel veel (in het duits dus ) en luisteren doet 'ie de eerste 5 ofzo vragen samen, dat je dus eerst een antwoord in gedachten moet nemen, en dan gaan luisteren of het echt dat antwoord is, is het niet dat antwoord heb je iig nog 50% kans dat je goed gokt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 07:52
Verwijderd
Ik heb alleen altijd problemen met die Duitse teksten, de woordjes gaan altijd wel gemakkelijk. Maar die teksten tellen dan ook gelijk voor 75% mee, en de woordjes voor 25% Maar ik rond ook dit jaar (5VWO) Frans en Duits af, ben ik wel blij mee, omdat ik het zulke ***vakken vind. Frans is iets beter want daar tellen de woordjes voor 33% mee
Heb net SE duits en Frans gehad, krijg er nog 1. Voor Duits nu een 5,83 en voor Frans een 6,7
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 07:59
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
Ik kan je in Duits helpen, als je problemen heeft. ksukevin@t-online.de , en jij kunt mij hopelijk in het Nederlands helpen

Alsjeblieft verbeteren, als fouten in deze tekst zitten. Danke je!!!!

Zou heeel erg fijn zijn als je me een beetje kon helpen met mn duits, kwil je ook zeker best helpen met je nederlands
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 08:07
Verwijderd
Wij moeten ook allemaal van die gare woorden leren voor duits, zoals: der Töpferkurz, der Düsenantrieb, etc. Die woorden gebruik ik in het Nederlandse zelfs nooit
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 08:16
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Wij krijgen helemaal geen woordjes, laat staan een herhaling van de grammatica om te leren.
Ja, ik zit op de HAVO dus daar is het meer van belang dat je de taal kunt spreken en kan verstaan, maar als mijn woordenschat zo klein is kan ik ook moeilijk een heel verhaal vertellen in 't Duits
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:39
Verwijderd
ligt eraan welk profiel je hebt.
Ik heb N&G en doe dit jaar (in de 4e) voor het laatst Duits en Frans.
Dit is wel erg vroeg, bij de meeste scholen is het in de 5e, maar ik heb dit jaar geen biologie, wat andere scholen wel weer vaak in de 4e geven.
Als je Duits1,2 doet, moet je dan niet Duits1 in de 5e examen doen en Duits 2 in de 6e?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 18:05
faan
faan is offline
Uit-Duitsland

Alsjeblieft verbeteren, als er fouten in deze tekst zitten.

Er zijn, staan, blijven, zitten, komen, etc ( zijn daar geen vaste werkwoorden voor?)

*fouten kunnen niet zitten -> zij zitten erin / zij zitten ergens in.

Je moet gewoon als je aangeeft dat iets ergens is, "er" erbij zetten! Ook bij personen, denk ik: Jan is er al!
Jan koopt er twee/geen!
Jan en Klaasje zitten erop.
Oud 29-12-2002, 20:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
FreakXL schreef:
Ik denk dat op onze school alles qua talen slecht is geregeld. Ik doe 5VWO en we hebben dit jaar al examen in deze talen. Ik vind dit zelf erg vroeg en op de meeste scholen is het gewoon pas in de 6e. Ook maken we weinig opdrachten uit het boek en zijn vooral bezig met woorden leren.

Iedereen heeft ook een probleem met deze talen omdat we in vorige jaren veel ziekteverzuim van leraren hadden en dus weinig lessen duits hadden. Ook hebben we toen weinig nuttigs geleerd wat ik duidelijk dit jaar kan merken omdat we dit jaar de officiele sito toetsen oefenen die duidelijk boven ons niveau zit.

Hoe zit dit bij jullie op school?
je mag in de 6e frans en duits niet afronden. Alleen frans12 en duits12, maar ik neem aan dat jij het over deel 1 hebt? (Moet wel).
Op elke school is het dus zo dat je frans1 en duits 1 in de 4e of de 5e afrondt.
Dat je geen opdrachten maakt is raar, maar dat je veel woordjes moet leren niet. De toetsen bestaan namelijk vooral uit woordjes. Toch is d'r ook een leesgedeelte wat je wel hoort te oefenen...
Ik zou het er eens met je docent / mentor over hebben.

Citaat:
Trouwes bij ons op school heeft 40 % meer dan 2 onvoldoendes op hun rapport van 5VWO, is dit ook normaal??
Volgens mij is dat vrij normaal tegenwoordig...
Bij ons is dat iig ook zo.
Oud 01-01-2003, 16:23
Veenbes
Veenbes is offline
In 4 VWO in Fa1 en Du1 examen (dus dat punt staat vanaf eind vierde vast...), telt niet mee voor degenen die Fa2 en Du2 in 5 en 6 VWO hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten