Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 20:38
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik probeer het ook maar even bij software en multimedia.
Bij populaire wetenschappen werd ie verplaatsd naar de kantine dus daar heb ik niet veel aan.
Hier is mijn post:

Mijn vader heeft een of andere dvd set gekocht voor in de auto. Is zo'n dvd speler met een tft schermpje erbij.
Maar de koptelefoon uitgang van de dvd speler is veels te zwak. We hebben dat ding nog maar heel kort en met de afgelopen vakantie hebben we de video camera als versterker gebruikt, maar ja, dat is natuurlijk een beetje omslachtig.

Weet iemand of en waar je een 'koptelefoon' versterkertje kan kopen. Dat moet dus een 3,5 minijack stekker zijn die je dan in de dvd speler stopt, waar dan de versterker aan zit en dat je daar dan weer je koptelefoon in kan pluggen.
Maar die versterker moet dus wel op baterijen zijn, of als het echt niet anders kan op 12 volt aansluiting voor in de auto.

Ik heb geen idee of er zoiets bestaat, maar er zijn hier vast wel mensen die daar verstand van hebben.

Alvast bedankt!
Oud 04-01-2003, 22:03
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Dit klinkt als Hardware en niet als Kantine-voer of S&M-iets.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:24
Koen
Koen is offline
Zelf in elkaar flansen?

Is zo snel ff 't enige wat ik aan voorversterkers van 12 volt kon vinden..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:25
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Mag ik je er wel aan herinneren dat wanneer je stereo wilt je deze schakeling 2 keer moet bouwen. Ik heb deze schakeling zelf ook al eens gemaakt, op zich niet zo heel moeilijk maar wanner je er helemaal niets vanaf weet zou ik het toch afraden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:55
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Wuzzelez schreef:
Mag ik je er wel aan herinneren dat wanneer je stereo wilt je deze schakeling 2 keer moet bouwen. Ik heb deze schakeling zelf ook al eens gemaakt, op zich niet zo heel moeilijk maar wanner je er helemaal niets vanaf weet zou ik het toch afraden.
Naja, ik ben eertse jaars elektotechniek, dus het moet er toch is een keer van komen hè , om zelf zoiets te maken

Werkt dat ding goed bij jou? Was het trouwens dezelfde als die link die hier gegeven is?
Valt dat volume ook nog te regelen, of is het een versterking met een vastgestelde waarde?
Oud 06-01-2003, 18:00
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Het ding werkt op zich wel goed, heb hem alleen niet in stereo gebouwd heb hem ooit gebruikt voor een klein radiootje als versterkertje (alleen mono). De versterking is te regelen met een potmetertje.
(Op deze site staan nog wel meer leuke schakelingen om mee te beginnen)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:47
G.T.C.
G.T.C. is offline
Verder niet iemand die een adresje weet waar je dit soort dingen gewoon zou kunnen kopen?
Oud 08-01-2003, 21:32
notbonefish
notbonefish is offline
behold the Boostaroo
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 12:24
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
bonefish schreef:
behold the Boostaroo
ahhhh, dat is precies wat ik zoek!!! Thnx man

hopelijk kost het niet te veel om het in nederland te bestellen.

Naja, nogmaals bedankt
Oud 23-01-2003, 19:23
G.T.C.
G.T.C. is offline
NOu, ik heb die boostaroo binnen hoor !!!

En het werkt perfect. Was precies wat ik nodig had. Het is ook mooi dat er 3 uitgangen op zitten. Kan je dus met zijn 3en teglijk luisteren

NOgmaals bedankt voor de tip!
Oud 23-01-2003, 22:40
notbonefish
notbonefish is offline
cool. waar heb je hem gekocht?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 22:12
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
bonefish schreef:
cool. waar heb je hem gekocht?
ik heb em gewoon via de site besteld. Ik had geen idee waar ik het in nederland kon kopen. IK ben de grotere winkels wel afgegaan, maar die hadden niks. En op internet was er ook niks nederlands over te vinden.

Ach, mijn vader betaald . Was trouwens in totaal met verzend kosten en alles erbij 29 dollar.
Reageren

Regels voor berichten