Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2003, 11:32
charly not
charly not is offline
Iemand ervaring mee?
--> Zoja,
hoe is het je bevallen en zou je het aanraden?
Oud 24-01-2003, 11:59
Verwijderd
Ik doe het nu, heb vorig mijn Havo-diploma gehaald en doe nu dus Vwo in 1 jaar.. Ik doe het allemaal thuis, ga dus niet naar school oid.. Doe in mei en juni/juli staatsexamen en heb het idee dat het wel goed gaat komen. Ik zou het alleen aanraden wanneer je genoeg discipline hebt om jezelf elke dag aan het werk te zetten..

Mijn zus heeft top-vwo gedaan, op een roc. Ik werd daar niet toegelaten, omdat ze de minimumleeftijd van 18 niet meer wilde overtreden (ik was 17). Dus tjaaa...

Maar ik kan het je zeker aanraden, als je naar een uni wil laten ze je met vwo-diploma altijd toe, met een hbo propedeuse niet altijd... (ik wilde overigens ook geen hbo gaan doen, liever vwo eerst)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:03
charly not
charly not is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik doe het nu, heb vorig mijn Havo-diploma gehaald en doe nu dus Vwo in 1 jaar.. Ik doe het allemaal thuis, ga dus niet naar school oid.. Doe in mei en juni/juli staatsexamen en heb het idee dat het wel goed gaat komen. Ik zou het alleen aanraden wanneer je genoeg discipline hebt om jezelf elke dag aan het werk te zetten..

Mijn zus heeft top-vwo gedaan, op een roc. Ik werd daar niet toegelaten, omdat ze de minimumleeftijd van 18 niet meer wilde overtreden (ik was 17). Dus tjaaa...

Maar ik kan het je zeker aanraden, als je naar een uni wil laten ze je met vwo-diploma altijd toe, met een hbo propedeuse niet altijd... (ik wilde overigens ook geen hbo gaan doen, liever vwo eerst)
Ja ik wil het evt ook gaan doen.. Eerst wilde ik dat op het ROC gaan doen in 1 jaar, maar verschillende mensen hebben gezegd dat ik dat beter niet kan doen aangezien de mensen die daar zitten . Uhm, dus ik dacht.. dan misschien wel in 2 jaar gewoon op de school waar ik nu zit.
--> maar wat doe jij dan precies voor iets? Daar heb ik namelijk nog nooit wat over gehoord/gelezen???
Ga je dan helemaal Niet naar school, of krijg je wel af en toe les?
Oud 24-01-2003, 12:31
ScAryGurL
ScAryGurL is offline
Zelf geen ervaring mee, maar mijn broer was Vwo gaan doen na de Havo en dat was zwaar moeilijk zei hij... Midden in het jaar is hij ermee gestopt omdat de overstap veel te groot was. Hij liep ook met bepaalde vakken achter geloof ik, en hij merkte dat de mensen in die klas heel anders waren, serieuzer, meer bezig waren met het nieuws volgen e.d. Als hem iets werd gevraagd in de klas wist hij nix, en heel slechte cijfers...

Maar ja, dat zegt niet veel over een ander.... Ik zou het zelf niet doen, omdat ik ook zo'n beetje hetzelfde in mekaar zit als mijn broer...... Maar misschien dat jij of iemand anders er wel geschikt voor ben..?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:45
Verwijderd
Mijn conrecter en decaan zeiden dat ik het op school niet kon doen, dan moest ik nml na 5 Havo naar 4 Vwo, dat ging me te ver. Ik wilde niet op m'n 17de in de vierde zitten en pas op m'n 21ste examen doen. ROC wilde me niet, dus dan maar thuisstudie. Ik ga inderdaad nooit naar een school, heb gewoon de stof gekregen en moet die doornemen voor het examen (voor alle vakken een schriftelijk én een mondeling).
Er wordt goed uitgelegd wat je moet kunnen en kennen, ben ik erg tevreden over. En het lukt me best goed, 't is veel herhaling van de Havo. Ik doe nu trouwens oude stijl en deed op de havo de tweede fase. Maar ik vind het heel fijn... Hopelijk slaag ik
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:
bijnaampje schreef:
ehh nee.. lijkt me alleen heel moeilijk.. maar als je alle vakken die je op de havo ookal had gehad ook op t vwo krijgt zal t wel meevallen.. alleen op vwo zijn bijv frans EN duitsa verplicht en op duitsmaar 1 van die 2 dus als je dan vwo wil doen krijg je dr weer een taal bij die je al 2 jaar nie gehad heb..

maar ik ga t later msshcien ook doen op hogeschool in amsterdam.. daar kan je je vwo in 1 jaar halen
als ik jou was zou ik de oude stijl doen, zit je niet met vakken die je in moet halen op rare manier etc.. en het is makkelijker omdat je maar twee talen hoeft (bv. Engels en Nederlands).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
bijnaampje schreef:
oude stijl kan je doen tot en met 2004.. oftewel dit jaar en volgend jaar kan je dr nog examen in doen.. drna nie meer
en ik zit nu btw pas in 4 havo.. dus dat haal ik toch nooit meer.
ow, dacht dat je dit jaar examen zou doen in havo... jammer
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 13:43
kleutertje
kleutertje is offline
Ik heb het gedaan. Vorig jaar mijn havo gehaald, en aangezien ik echt niet wist wat ik erna zou doen .... 5 vwo. Het bevalt me eigenlijk heel goed, ben gemiddeld goed zeg maar. het werd me alleen wel afgeraden omdat het verschil nu eenmaal groot is. Het enige probleem waar ik mee zit is frans, omdat ik op de havo alleen duits had. Maar ik ben echt heeel blij dat ik het gedaan heb.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 14:20
Verwijderd
Ik wou het doen, maar dan zou ik in 5 vwo nieuwe stijl terecht zijn gekomen (havo oude stijl gedaan) (event. als ik het echt per se wou mocht ik naar 6 v...maar das dan echt heel veel inhaalwerk enz en of ik dat zou hebben gehaald?), wat dus in hield dat ik heel veel in zou moeten halen ed. En daar had ik niet zo'n zin in (ik kon alleen C&M (event. E&M) doen, geloof ik, en dan moest ik ak en ges nemen en als ik ergens een hekel aan heb...). Nu eigenlijk wel spijt van dat ik het niet gedaan heb, waarom weet ik ook niet, want ik zou er niks aan gehad hebben, maar goed. Ik denk wel dat het pittig is (ik heb wel mavo - havo overstap gemaakt), je mist toch bepaalde dingen, soms is het verschil te groot. Maar als je het echt wilt, kan het, denk ik best. Heb je al op je eigen school geinformeerd wat de mogelijkheden daar zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 15:31
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Mijn conrecter en decaan zeiden dat ik het op school niet kon doen, dan moest ik nml na 5 Havo naar 4 Vwo, dat ging me te ver.
Je mag toch na 5 havo.. gewoon naar 5 vwo???
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef:
Je mag toch na 5 havo.. gewoon naar 5 vwo???
mocht ik niet omdat ik alleen maar duits 1 had en geen frans.. ofzo, heel achterlijk...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 15:47
Balance
Balance is offline
Kheb iemand in m'n klas die van 5 havo komt (kzit in 5vwo).
Diegene haalt niet zo bijster goede cijfers. Dat kan toeval zijn, maar 't komt volgens mij ook wel deels omdat ie alles gewoon een stukje simpeler gewend is. Ze gaan wat dieper in op de stof, dus de meeste inzichtvragen heeft ie fout en frans is helemaal een ramp, gezien het feit dat hij duits heeft gedaan op de havo.
Toch ligt het ook erg aan z'n houding, want echt veel inzet heeft ie niet. Kdenk dat dat al een hoop scheelt. Dus als je het echt wilt en er echt voor gaat moet het wel lukken denk ik.
Oud 25-01-2003, 09:46
charly not
charly not is offline
Ik heb wel een voordeel als ik het zou gaan doen..
Ik heb in de 3de namelijk bewust gekozen voor frans en duits, omdat ik toen al van plan was om na de havo vwo te gaan doen.
Mijn enige probleem is gewoon dat ik er tegenop zit om met m'n 19de pas van school te gaan, en of ik het uberhaupt wel aan kan qua cijfers enzow... Maar ik wil het gewoon heel graag!
Over Roc heb ik ook nog tijdje nagedacht, maar door negatieve reacties van vrienden ben ik daar ook aan gaan twijfelen..

Iig, bedankt voor de reacties!!
Oud 25-01-2003, 10:45
alpha
alpha is offline
Ja, ik wil volgend jaar ook SprintVWO gaan doen. Kon eerder alleen maar in Emmen (in mijn omgeving) maar nu kan het ook bij ons op school. 3 of 4 doen dat. VWO in 1 jaar dus. Ach, ik weet niet of het me lukt, ik probeer het gewoon. En omdat ik dus gewoon bij mijn vriendinnen in de klas kom die vwo doen, das wel gezellig!
Oud 25-01-2003, 12:10
Thomas
Thomas is offline
Zeker doen, alleen wel meer werken.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:44
Shibby
Shibby is offline
Ik wil ook vwo gaan doen, ik ben dan dus ook pas met mn 19e klaar met vwo... dan ben ik 20 in het eerst beginnende schooljaar. best een goede leeftijd om te gaan studeren en op je eigen benen te gaan staan. vind ik
Oud 27-01-2003, 08:13
.:SuPaHGuRl:.
.:SuPaHGuRl:. is offline
HeY,

Ik ben 11 en ga naar Havo-Vwo dat is hetzelfde toch? als ik het haal dan,maar kan je me vertellen van:Is het nou 1 jaartje na de havo dat ik gelijk naar vwo moet?(als ik hoge cijfers haal)of 2 jaar?

Thnx,
Oud 27-01-2003, 08:22
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Uhh ik heb havo afgemaakt 2 jaar geleden, toen een jaar nutteloss hbo, nu vwo in 2 jaar gewoon, omdat ik gewoon rustig aan wil deon ,,,maare der is echt niet veel verschil met dehavo vind ik, alleen de beoordeling is iets zwaarder...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten