Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
pffff... vroeger kreeg je gewoon heel simpel een 1 voor dat werkstuk, nu krijg je niet eens meer de kans om die 1 te halen!
|
![]() |
Waarom vinden gullie de 2e fase zo slecht? Omdat je niet meer eindeloos naar het eentonig gebrabbel van een leraar hoeft te luisteren, maar in plaats daarvan ZELF aan de slag mag en praktijkervarig opdoet? Omdat je dankzij de verplichte talen je vervolgopleiding makkelijker kunt halen (want er zijn ook belangrijke natuurkundigen in Duitsland die boeken schrijvenn over hun onderzoek) en bovendien nog een lekker brede algemene kennis hebt? Omdat je es een keertje echt iets moet DOEN ipv achteruitzakken en wat nutteloze feitjes in je hoofd stampen onder het mom van: Goh, wat ben ik slim? Omdat je zelf een keer een gymles mag bedenken en zo ervaart hoe je iemand iets moet leren terwijl het ook leuk moet zijn? Omdat je van zo'n les meer leert dan van een hersenloos partijtje voetbal (nix tegen voetbal, overigens
![]() ![]()
||
Citaat:
-zelf een gymles maken = veel extra voorbereiding terwijl je toch uiteindelijk hetzelfde doet als dat je in een normale gymles zou doen (het domme potje voetbal wat jij noemde bijv.) alleen nu met het verschil dat er totaal geen afwisseling meer te vinden is in de gymlessen aangezien iedereen de makkelijkste weg kiest (logisch) en je dus 30 domme potjes voetbal achter elkaar doet. -anw, als dat nou alleen bij triviant handig is... hoe vaak speel ik triviant? hoogstens 1 keer per jaar -zelf aan de slag ipv naar een leraar luisteren die uitleg geeft... ja hoor, heel praktisch! je laat de leerlingen elke les in de mediatheek achter een compu zitten en zegt 'ga zelf maar aan de slag'.. nee daar leren we veeeel meer van als dat we vroeger leerden ![]() -iemand met N&G of N&T kan ook gewoon een vertaald boek lezen hoor en die zijn er zat! en bovendien leer je echt bijna niks bij dat deelvak frans/duits, na zo'n deelvak kan ik geen boeken lezen hoor (boeken lezen doen wij btw bij frans2 en duits2) -ja, aan die algemene kennis heb je enorm veel meer als dat je vroeger had.. nu leer je om te schrijven dat je de nieuwste film heel leuk vind en krijg je daar vervolgens een + voor omdat je het zo goed hebt verteld ![]() ![]() oh ja, dat concert van de nieuwste band was ook heel mooi (want alsof er ook maar iemand bij ons naar een museum gaat nu die ckv heeft) -en jij zegt dat je al dat extra werk voor hetzelfde +je dat je hebt als je minder werk doet??? nou, ik ken maar weinig mensen die dat ook echt doen hoor, voor die 9 gaan ipv een 6! als het toch resulteert in het zelfde +je??? dan doe je het dus NIET voor jezelf, maar voor de docent die dan of een dikker pakket van je krijgt of wat meer kwaliteit.. dat boeit mij dus echt niet hoor, als het maar positief is, dan vind ik het wel best! dus ja, misschien moeten we wel de positieve kanten bekijken, maar ik zie ze erg weinig.. en bovendien vinden we de 2e fase misschien wel slecht door: - de werkdruk - docenten die er ook niet mee overweg kunnen (nog steeds niet!) - het aantal verslagen - de extra uren die je nou op school zit zodat je 'zelfstandig' kan gaan werken (alsof dat thuis niet kan?!) sorry voor dit lange verhaal, maar ik heb gewoon zo de pest in over die k*t 2e fase...!! bij ons is al meer als 10% van 't vwo naar de havo gegaan omdat ze de werkdruk niet aankonden en vorig jaar is meer als 30% blijven zitten!!! das toch niet normaal? ![]() kijk eens wat ze wel niet vragen van 15/16 jarigen!
|
dank jullie wel
(namens een vriendin van mij, he marin!) ik ga zelf namelijk debatteren over de stelling tv kijken belemmert de ontwikkeling van kinderen (ik ben een tegenstander) misschien hebben jullie ook nog wat stelling voor mij! kus LOES
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Tweede fase Tommiev | 16 | 15-05-2004 13:11 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NE] Stelling mondeling betoog Verwijderd | 5 | 11-05-2004 09:57 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |