Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
*sjugt* Nouja ik blijf proberen..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goed slapen helpt trouwens wel, dan ben je meteen wel minder kortaf. |
![]() |
||
Citaat:
Een logisch cirkeltje.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik herken het heel erg... ik had met m'n exen ook zoooo vaak ruzie. Maar dat ging meestal niet over dagelijkse dingetjes ofzo, maar over dat ik dingen niet kon accepteren / geen plaats kon geven die hij in het verleden had gedaan / gezegd.
Die dingen bleven dan altijd aan me knagen, waardoor ik 'm nooit kon vertrouwen..en soms schoot me dan ineens weer iets te binnen en begon ik daarover en hadden we weer ruzie. Maar als je nou eens uitlegt waar de ruzies bij jou over gaan.. ![]() Je zegt nu van "als hij even niet op me reageert, ga ik meteen kortaf doen"... als je er nou voor jezelf goed achter probeert te komen waar het aan ligt, kun je proberen er wat aan te doen. En dat komt dan vooral neer op rustig blijven, jezelf beheersen, weten dat je met een bepaalde reactie nix positiefs bereikt, maar met een andere reactie weer wel. ![]() Tsja, het is een beetje moeilijk omdat ik dus niet weet waar het nou eigenlijk over gaat bij jullie. Wanneer ik in zo'n situatie zit, probeer ik het bovenstaande dus ook altijd te doen. Maar meestal lukt dat me niet en zeg ik niet wat er echt is, maar ga ik eromheen draaien...opmerkingen maken...juist reacties van hém proberen uit te lokken...hij ziet dat dan natuurlijk niet, voelt zich rot, wordt kwaad en dan komt er weer een ruzie. |
![]() |
|
Waar die ruzies over gaan?
Nou over alles waar mogelijk ruzie over valt te maken. Het is ook zo dat hij in het begin heeft lopen flirten met een vriendin van hem en zelfs dingen tegen haar zei als " als ik toch eens bij jou zou kunnen zijn" en "met Marieke (ik dus) is het fijn, maar met jou zal het misschien nog wel fijner zijn" Ik vertrouwde hem al niet helemaal omdat hij al in de war was over haar en heb die dingen toen gelezen in een logbestand van hem. Hij heeft inmiddels het contact met dat meisje verbroken en heeft zelfs ruzie met haar om mij, maar nogsteeds vertrouw ik hem niet. Dit is nu denk ik 3 maanden geleden. Nouja maar ik weet niet of die ruzies daardoor komen, want die hadden we eigenlijk daarvoor ook al. Maargoed daarvoor was ik redelijk depressief. Ja het gaat echt ge-wel-dig ![]() Misschien klinkt dit behoorlijk hopeloos, maarja het uitmaken kan ik niet en wil ik eigenlijk ook niet. *sjugt* ![]() *Offtopic: thanx Anja je bent lief en ja ik zie je inderdaad veel te weinig, maarja school... ![]()
||
Citaat:
maar ten tweede is het dus ook helemaal niet makkelijker om het uit te maken. Al zou ik dat willen dan lukt het me nog niet, simpelweg omdat hij teveel voor me betekend.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt dus bestwel op de situatie zoals het was tussen mij en m'n ex.. Maar waarom koos hij dan uiteindelijk voor jou? Omdat zij hem niet wou of omdat hij jou écht leuker vond? Dat is wel een essentieel verschil. Ik vind het wel verschrikkelijk dat je zoiets weet, want ik zou er ook ontzettend onzeker van worden, me tweede keus voelen, etc. Nou...hmm...probeer je dan in te houden als je merkt dat je weer kortaf wilt doen enzo.. Probeer te accepteren wat hij heeft gezegd/gedaan....jullie zijn nu bij elkaar en probeer dat gewoon zo leuk mogelijk te maken ![]() Ik weet dat het "verleidelijk" kan zijn om ruzie te zoeken...je raakt eraan gewend, je raakt in een cirkeltje. Ik ga door ruzies niet minder om iemand geven, eerder méér. Ik voel dan steeds weer hoeveel ik eigenlijk om iemand geef. Maar wat ik nu al van 3 jongens heb gehoord is dat zij dat dus niet hadden. Integendeel, zij begonnen echt zoiets te krijgen van "vind ik dit nog wel zo leuk"...en daarna "vind ik háár nog wel zo leuk.."... en dat gaven ze pas aan toen het al te laat was. ![]() Daar moet je dus mee uitkijken... ik zou proberen er een leuke tijd van te maken ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ze zijn heel lang verliefd op elkaar geweest maar veroorzaakten alleen maar problemen voor elkaar. Daarom durfde hij zoiezo niets met haar te beginnen. Dus of hij toen echt voor mij koos om mij weet ik niet. Nu achteraf zegt hij dat hij gewoon in de war is en niet weet waarom hij die dingen tegen haar zei, maarja daar heb ik niet zoveel aan. Hij beweert ook dat ie niet echt verliefd mer op haar was maar dat het een herinnering was van oude gevoelens. Maar voor mij voelt het echt alsof hij haar wou en ik ben er niet van overtuigd dat dat niet zo is. Nouja ik voel me dus momenteel weer zo rot. Ik doe mijn best om gewoon met hem te praten, maar echt geweldig gaat dat niet. Mijn vriend heeft trouwens door die ruzie's niet minder gevoelens voor me, maar eerder meer.. tenminste dat was altijd zo, maar hij wil me voorlopig in ieder geval niet kwijt.
|
ik ken het geveol maar al te goed....ik heb nu dus 1,5 jaar een vriend en we hebben echt vaak ruzie...maar we houden wel heel erg veel van elkaar. De ruzies gaan vaak over kleine onbenullige dingen....daar moet je na zo'n ruzie gewoon met elkaar om kunnen lachen!
Maar als julie ieder dag ruzie hebben, zou ik toch eens heel erg goed na gaan denken en met hem gaan praten...want dat maakt de relatie er ook niet leuker op natuurlijjk.... veel succes ermee!
|
Ik praat er ook met hen over. Elke keer als we ruzie hebben
gehad gaan we er over praten en roepen we weer dat het niet weer moet. Maarja het gebeurt toch weer. Het is trouwens wel meestal s avonds laat, maar t komt niet omdat ik moe ben ofzo. Ik ben gewoon moeilijk ofzo ![]()
|
![]() |
Nou we hebben weer ruzie. Maar dit keer is het niet mijn schuld!
Ik en een vriendin waren vrolijk aan het doen. Hij vond ons irritant en werd kwaad. Toen belde hij even later en ik wou echt gewoon met hem praten, maar hij bleef maar boos, en toen hing ie op. Buh ik snap er echt niks van! ![]() |
![]() |
|
Je moet vooral ruzies goed uitpraten omdat je er anders steeds maar weer op terug komt
![]()
|
Ja ik weet het. Ik probeer me echt niet kwaad te maken, maar nouja toen hij de telefoon erop gooide had ik geen zin meer om met hem te praten. Maargoed uiteindelijk hebben we het (om half 1 s nachts) redelijk uit kunnen praten.
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vriend en ik hebben een tijdje terug echt elke dag wel ruzie gemaakt, om de meest onzinnige dingen. We hebben er een tijdje serieus over gepraat en tja, daarna ging het steeds beter... Nu hebben we eigenlijk nooit meer ruzie, gemiddeld 1 keer per maand ofzo.. en dan over iets serieus of omdat 1 van ons gewoon wat knorrig is
![]() Mja, praat er dus eens goed over en probeer er dan samen uit te komen, succes!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je moet natuurlijk wel vechten voor je relatie maar bij ons was het punt gewoon bereikt dat het niet meer ging, hoe vervelend het ook is. Ook al hangt het ook van je situatie af, ik weet niet precies hoe het precies tussen jou en je vriend zit.
||
Citaat:
Houden van <--> vijf maanden ruzie Houden van <--> zeventien jaar oud Ik merk hier een paar tegenstellingen op.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Dat is meestal zo. 3. Je wilt gewoon niet single zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Maar zij dus wel en ze vroeg om raad en niet om 'dan maak je het maar uit'
||
Citaat:
Ze heeft geen ruzie meer, en stapt uit de gevangenis van haar eigen angsten.
||
Citaat:
Laatste redmiddel. En haar angst is zoals ze zelf zegt juist dat ze het uit moet maken. Dus is uitmaken niet DE oplossing.
||
Citaat:
Jet is trouwens ook zo dat we die ruzie alleen hebben als we niet bij elkaar zijn. (doordeweeks)
|
Als je niet het probleem waar het werkelijk over gaat kan uitpraten, is de relatie gedoemd op de klippen te lopen.
Praat dus met hem over wat je dwars zit. Kan of wil hij er niet over praten, is uitmaken de enige oplossing mogelijk. Vergeet ook niet dat het mogelijk is dat hem dingen over jou dwars zitten en dat jullie daar ook over moeten kunnen praten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb dus een jaar met hem gehad, het ging wel goed, maar als ik 1 x een afgezeken werd, niet genoeg aandacht ofzo kreeg, hadden we weer zo'n onwijs domme 'ruzie'. Heel fijn dat het zo goed gaat in die twee weken, dat geeft je ook weer hoop maar hoe langer je iets met die jongen hebt, hoe moeilijker het ook wordt om afstand van hem te nemen. Je moet zelf beslissen wat je doet, maar denk alsjeblieft goed na of je zelf zo nog wel verder wil... ik weet hoe moeilijk het is als je je elke keer weer kut voelt en je denkt dan ook nog eens vaak dat het aan je zelf ligt... dat is ontzettend vervelend. Bij ons was het ook zo dat we alleen doordeweeks ruzie hadden. Hij woont namelijk in Enschede, en ik 60 km van hem vandaan en doordeweeks waren er ontzettend gauw misverstanden over de telefoon of op msn. Dat moest dan in het weekend weer goed gemaakt.. en daar werd ik op een gegeven moment serieus gek van.. Ik hou nog steeds ontzettend veel van die jongen, maar ben 'opgelucht' dat het nu over is. Ik kan er goed met hem over praten en mis hem ook nog steeds, maar het kon zo niet langer... Denk er maar over na meis, en misschien komt het ook wel weer helemaal goed, als je maar nooit de schuld bij jezelf zoekt, het is van beide kanten zo.
||
Citaat:
![]() Nouja ik wil het op dit punt in ieder geval nog niet opgeven. Ik heb niet het gevoel dat ik er genoeg voor heb gevochten en ik weet dat ik er spijt van krijg als ik het uitmaak. Vrijdag valentijnsdag en 5 maanden samen dus ik hoop dat we dan samen een fijne dag gaan hebben en dat alles weer wat beter wordt. Maar gelukkig heb jij de juiste beslissing genomen ![]() Nou las ik trouwens een tijdje geleden op een site eigenschappen van Borderline... Het zinnetje "Bordeline is "rot op, rot op" en tegelijkertijd "bel me, bel me" en nog een paar zinnetjes. Nou geloof ik niet dat ik Borderline heb maar ik heb wel een paar van die dingen heel sterk. Die hielpen mij om mezelf een beetje te vertalen zeg maar en misschien kan hij me nu ook wat beter begrijpen. Nouja ik hou hoop ![]()
|
wow na 5 maanden al dan is er iets goed mis. Ik heb het nu 2 jaar met mijn vriend en hij begint lichtelijk te zueren en IK twijfel er al over of we zo verder moeten.
bij 5 maanden moet je ermee stoppen. Er zijn ook relaties waarin het niet voortkomt, tenzij je zelf een driftig karakter hebt..
|
Hmm ja, maar ik wil het nu nog niet opgeven...
Het was niet na 5 maanden.. het is altijd zo geweest.. Maar juist nu lijkt er verbetering in te komen... EN het zijn ook niet echt ruzies, maar meer dat ik me erg rot voel en dat op hem af reageer... en dat praten we dan vervolgend weer uit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom zou je na 5 maanden niet van elkaar kunnen houden? Wat kenmerkt 'houden van' dan volgens jou en welke factor speelt tijd daarbij? En waarom zou je met 17 jaar niet van iemand kunnen houden? *is benieuwd* |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
ruzie kbaolakz | 2 | 05-01-2015 21:49 | |
Liefde & Relatie |
Onmogelijk om uit te maken barafranca | 66 | 20-09-2011 11:35 | |
Liefde & Relatie |
te erge ruzie met vriend :S mizz-unknown | 11 | 19-07-2005 13:01 | |