Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zit er wel is over te denken. Nu praten mensen wel is over hippies, "ik wou dat ik toen leefde" enzo, hippies zijn cool, gave tijd. Je ziet shirtjes met peace, en make love not war.
Zouden ze later nou zo spreken over alto's, want dat is echt iets van deze tijd..
||
Citaat:
Ik denk dat je hier iedere subcultuur kan noemen, want naast de hippies leefden er ook nog andere mensen, dus het zijn altijd de extremen die genoemd worden. Dus gothics/kakkers/skaters etc. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar in de hippietijd hadden ze ook ballen (kakkers) enz. Ik denk dat alto's toch wel typerend zijn, met lowlands enzo..
||
![]() |
Citaat:
![]() toch is daar niet veel van bekend, tenminste zover ik weet. Natuurlijk zullen er toen andere mensen geweest zijn, maar was het toen ook zo divers zoals bv nu? ik zou het niet weten. Alhoewel ik wel denk dat vroegere generaties meer belast waren met rijke en lage milieu verschillen en verschil in geloof(met die zuilen etc). Nu vast en zeker ook maar minder aanwezig oid? Het is nu meer verschillende kledingstijlen en verschillen qua huidskleur (zeker na 11/9) naar mijn idee. |
![]() |
||
Citaat:
"opa, was jij vroeger ook fagg?" ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
aan de andere kant hebben we daardoor wel weer veel mogelijkheden daardoor, veel vrijheid en veel keuze ![]() maar goed voor alles in dit topic geld: we zullen zien ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, maar serieus, deze generatie heeft helemaal niets eigens. Een bepaald gedeelte is alto, een ander gedeelte kakker, weer een zootje is 'hiphop' (of whatever), de rest kan het niets schelen wat er gebeurt zolang ze maar onopvallende kleding kunnen dragen en later een goede baan krijgen...we zijn te verdeeld, hebben geen gezamenlijke idealen. Wat de Love and Peace-generatie van eind jaren 60-begin jaren 70 kenmerkte, was de massaliteit waarmee de idealen werden nagestreeft. Iedereen was hippie en zette zich af tegen z'n ouders. Dat zie je tegenwoordig niet meer, mensen zijn te individualistisch. |
![]() |
||
Citaat:
wat is dat voor generatie? het lijkt nu meer een beetje alsof we maar 1 sterk opvallende generatie hebben gekend. Daarvoor was het ook maar een saaie boel.. Toen wilde ook iedereen zo min mogelijk opvallen en een goede baan krijgen. Dus is er weinig veranderd sindsdien..?
||
Citaat:
Jaren 50 was je idd blij als je een baan kreeg, en vanwege de angst voor terugval, werkloosheid, economische achterstand. Bovendien de gemiddelde burger had een laag opleidingsniveau en nam klakkeloos aan wat de regering etc. zei. Die konden het immers weten. Jaren 60/70 door de opkomst van tv/andere soorten muziek, ontzuiling, securalisatie en de stijging van het opleidingsniveau zien voornamelijk jongeren dingen die ze anders willen. IN tegenstelling tot hun brave ouders, gaan zij wel de straat op en vechten (al dan niet letterlijk) voor hun idealen. Welke idealen hebben wij nou nog? Idd een goed betaalde baan, een vrij staande villa *op een landgoed van 15m2*, 2 kinders, en een labrador..
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
nou al met al, kan ik niet echt zeggen dat ik trots ben op onze generatie ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Na de pragmatische generatie zal een nieuwe generatie ontstaan, de Millenium generatie. Deze generatie zal nog steeds enkele kenmerken van de pragmatische generatie dragen zoals de (altijd durende) technische ontwikkeling, de zakelijke instelling van jongeren. Gaan de aanslagen in New York en de spanningen rond moslim extremisten en Irak de wereld veranderen? Een nieuwe economische crisis is aangebroken. Welke invloed zal deze hebben op de maatschappij? Het is niet meer zo gemakkelijk om een goede baan te vinden en jongeren moeten op de middelbare school goed presteren, de lat wordt steeds hoger gelegd. Een andere belangrijke ontwikkeling in de scholing van jongeren is het studiehuis. Het studiehuis zorgt ervoor dat jongeren zelfstandiger werken en sluit haarfijn aan bij een HBO of universitaire studie. Verdere individualisering en onafhankelijkheid leer je zelfs op school.
In Nederland komen steeds meer allochtonen wonen en dit ‘probleem’ zal zich voortzetten door de uitbreiding van de Europese Unie. De Lijst Pim Fortuyn stormde in 2002 met 26 zetels de Tweede Kamer in. De heersende politiek moest het ontgelden. Typische bijeenkomsten van tegenwoordig zijn stille tochten. Nieuwe rituelen zoals bij de begrafenis Van Princes Diana, Pim Fortuyn vervangen de ouder godsdienstige rouwrituelen. Condoleance register op websites. Zelfs nu met de dreigende oorlog tegen Irak lijkt iedereen toe te kijken. Dertig jaar geleden zouden we massaal de straat op zijn gegaan. Valt er nog wat te protesteren? Enkele namen voor de nieuwe generatie: achterbankgeneratie, ortodontist-generatie, individualist generatie, zap-generatie. |
![]() |
|
Het is een Poep-generatie, in de beledigende zin van het woord. Alles is maar kant-en-klaar, voorgekauwd en niemand hoeft meer ergens wat voor te doen omdat niemand meer om het collectief geeft. Waar is de MVM gebleven, de Provo's (nou ja....) en vooral: Dolle Mina. Weg met die individualistische kutmaatschappij.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Hoe zou jij reageren als.... Verwijderd | 70 | 08-01-2013 16:19 | |
De Kantine |
Ouders met moderne gadgets. Missy | 51 | 02-11-2007 12:30 | |
Lifestyle |
Onze generatie Otis | 75 | 27-06-2005 11:13 | |
Psychologie |
geïndividualiseerde generatie? zo conventioneel als wat ja! Verwijderd | 12 | 12-08-2004 16:17 | |
De Kantine |
Zwartboek van de wereld niceman1984 | 29 | 29-03-2004 19:08 | |
Lifestyle |
onze generatie is saai Ninnoc | 69 | 15-09-2002 14:44 |