Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 15:24
scala
scala is offline
Elke generatie heeft zijn lifestyle, wat wil zeggen bepaalde kenmerken en typische dingen qua kleding, muziek, normen/waarden, opvattingen, gedrag etc

Als we het over hippies hebben, weet iedereen zo ongeveer waar het over gaat: flower power, lang haar, wijde broeken, vrijheid, xtc etc. Of het allemaal klopt is de vraag, er zullen vast en zeker vooroordelen en stereotypen bij zitten. Maar het is iig hoe er over die generatie wordt gepraat.

Wij hier allemaal maken ook deel uit van een generatie, nu wordt erover ons gepraat (de jeugd van tegenwoordig bla) en later zullen ze het ook over ons hebben zoals wij praten over de hippies bv.
Hoe zullen ze ons later gaan noemen denk je, wat zijn de kenmerken van onze generatie, onze houding (zijn we bv verwend of juist kritisch?), wat is kenmerkend voor onze stijl in kleding, haar, make-up of is het tegenwoordig zo divers dat je spreekt van een hokjescultuur? of heeft dat te maken met onze hedendaagse multicultuur? En wat is de invloed van computers/internet, is dat beperkend of juist verbredend voor onze generatie? Zijn we ontevreden, egoistisch of juist heel vrij volgens jou?

Wat denken jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 15:28
DeadNation
DeadNation is offline
Generation X was t toch...
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Niet geheel off-topic; alhoewel XTC in 1912 ontwikkeld is, werd het eind jaren '70 pas echt populair. Deze drug is dan ook niet bepaald kenmerkend voor de hippiecultuur (dan zou ik eerder denken aan LSD, wiet e.d.).

On-topic;

we hebben plat gezegd te maken met een simplistische kutgeneratie. Een mening die ik later nog wel op een gegronde wijze zal uitwerken.
cha0s
cha0s is offline
'die klootzakken die de wereld voor ons vergald hebben'
Oud 12-02-2003, 15:29
scala
scala is offline
Citaat:
a new nose schreef:
Turken
shaddap ik doe een serieuze poging voor een serieus topic, krijg je dit
Met citaat reageren
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
DeadNation schreef:
Generation X was t toch...
dat was jaren tachtig / negentig toch?
Fleur
Fleur is offline
Hokjescultuur.
Oud 12-02-2003, 15:30
scala
scala is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Niet geheel off-topic; alhoewel XTC in 1912 ontwikkeld is, werd het eind jaren '70 pas echt populair. Deze drug is dan ook niet bepaald kenmerkend voor de hippiecultuur (dan zou ik eerder denken aan LSD, wiet e.d.).
ow nou dat bedoel ik dan hoewel ik al had gewaarschuwd maar bedankt voor de info
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
On-topic;
we hebben plat gezegd te maken met een simplistische kutgeneratie. Een mening die ik later nog wel op een gegronde wijze zal uitwerken.
ik zie enige herkenning en wacht
Met citaat reageren
Mysterons
Mysterons is offline
Ik zit er wel is over te denken. Nu praten mensen wel is over hippies, "ik wou dat ik toen leefde" enzo, hippies zijn cool, gave tijd. Je ziet shirtjes met peace, en make love not war.

Zouden ze later nou zo spreken over alto's, want dat is echt iets van deze tijd..
Verwijderd
Altooos!

Nee ik denk dat breezers vrij kenmerkend zijn voor deze tijd.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:31
scala
scala is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
'die klootzakken die de wereld voor ons vergald hebben'
lol, maar toch zit er wat in
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:33
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
Ik zit er wel is over te denken. Nu praten mensen wel is over hippies, "ik wou dat ik toen leefde" enzo, hippies zijn cool, gave tijd. Je ziet shirtjes met peace, en make love not war.

Zouden ze later nou zo spreken over alto's, want dat is echt iets van deze tijd..
en wat dan over de gothics?

Ik denk dat je hier iedere subcultuur kan noemen, want naast de hippies leefden er ook nog andere mensen, dus het zijn altijd de extremen die genoemd worden.
Dus gothics/kakkers/skaters etc.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:35
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
en wat dan over de gothics?

Ik denk dat je hier iedere subcultuur kan noemen, want naast de hippies leefden er ook nog andere mensen, dus het zijn altijd de extremen die genoemd worden.
Dus gothics/kakkers/skaters etc.
Juh.. of gothics

Maar in de hippietijd hadden ze ook ballen (kakkers) enz.

Ik denk dat alto's toch wel typerend zijn, met lowlands enzo..
Oud 12-02-2003, 15:38
DeadNation
DeadNation is offline
Nou ik ben opgegroeid in de 80s en 90s , maar naar mijn weten ben ik geen generatie doorgeskipt. Die nieuwe generatie komt er pas over een jaar of 5 a 10 denk ik.
Oud 12-02-2003, 15:40
scala
scala is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
want naast de hippies leefden er ook nog andere mensen, dus het zijn altijd de extremen die genoemd worden.
hier zit wel wat in ja...
toch is daar niet veel van bekend, tenminste zover ik weet. Natuurlijk zullen er toen andere mensen geweest zijn, maar was het toen ook zo divers zoals bv nu? ik zou het niet weten. Alhoewel ik wel denk dat vroegere generaties meer belast waren met rijke en lage milieu verschillen en verschil in geloof(met die zuilen etc). Nu vast en zeker ook maar minder aanwezig oid? Het is nu meer verschillende kledingstijlen en verschillen qua huidskleur (zeker na 11/9) naar mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:38
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
eXo schreef:
Altooos!

Nee ik denk dat breezers vrij kenmerkend zijn voor deze tijd.
nee altos zijn niet in overmaat aanwezig

ik denk dat onze generatie de telefoon generatie genoemt gaat worden
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:42
LangBaard
LangBaard is offline
veel verschillende toch wel, maar ik zie ook helaas veel faggs komen, liever niet dat ik in die tijd wil leven
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
LangBaard schreef:
veel verschillende toch wel, maar ik zie ook helaas veel faggs komen, liever niet dat ik in die tijd wil leven
?!!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:50
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
LangBaard schreef:
ja ja..
"opa, was jij vroeger ook fagg?"
Oud 12-02-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
LangBaard schreef:
lift your head up and blow ya brains out..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:11
LangBaard
LangBaard is offline
niet op die denkwijze, ik ben zeer tevreden met me leven, maar ik word gek van veel mensen uit me omgeving..maar veel mensen zien dat weer niet in
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:25
Verwijderd
onze generatie is verveeld...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:35
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
nee altos zijn niet in overmaat aanwezig

ik denk dat onze generatie de telefoon generatie genoemt gaat worden
informatie generatie

ook de copmuter en eht internet
althans we zijn de eersten ermee
Oud 12-02-2003, 17:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
Juh.. of gothics
dat is meer jaren '80
Oud 12-02-2003, 18:02
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Avelon schreef:
informatie generatie

ook de copmuter en eht internet
althans we zijn de eersten ermee
idd, wij zijn de eerste generatie die er echt mee opgroeien. En waar het tot vervelends toe wordt uitgebuit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 18:05
Verwijderd
Ik vind onze generatie wel dope.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:06
Evito
Evito is offline
De dommen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:10
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
de generatie aan de vooravond van de derde wereld oorlog
Oud 14-02-2003, 10:01
machtigespa
machtigespa is offline
onze generatie voert niks uit

blowed zn hersens eruit en zuipt bier tot ze erbij neer vallen.

en dat heerst :hb:
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 10:02
machtigespa
machtigespa is offline
Citaat:
Vice schreef:
dat is meer jaren '80
hmm jaren 80 right?

al die gothic sletten die je nu overal ziet is toch echt '00
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 17:31
rodina
rodina is offline
Citaat:
bertbart schreef:
verwend, lui, irritant, dom en naïef.
Oud 15-02-2003, 10:09
machtigespa
machtigespa is offline
hehe en jij bent zeker een uitzondering
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 17:34
rodina
rodina is offline
Citaat:
machtigespa schreef:
hehe en jij bent zeker een uitzondering
K neem aan dat je op mij doelt?

Ik zeg niet dat ik niet verwend en dom ben..

Maar ik zie wel dat dat de complete tendens is betreffende de hedendaagse jeugd.
Oud 15-02-2003, 17:38
scala
scala is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Citaat:
rodina schreef:
Ik zeg niet dat ik niet verwend en dom ben..
Maar ik zie wel dat dat de complete tendens is betreffende de hedendaagse jeugd.
Dit heb ik idd ook wel een beetje....misschien is al die luxe toch een beetje teveel van het goede....verwend en daarom verveeld.
aan de andere kant hebben we daardoor wel weer veel mogelijkheden daardoor, veel vrijheid en veel keuze

maar goed voor alles in dit topic geld: we zullen zien pas als er een nieuwere generatie is, kan je het overzien denk ik
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:26
rodina
rodina is offline
Citaat:
scala schreef:
Dit heb ik idd ook wel een beetje....misschien is al die luxe toch een beetje teveel van het goede....verwend en daarom verveeld.
aan de andere kant hebben we daardoor wel weer veel mogelijkheden daardoor, veel vrijheid en veel keuze

maar goed voor alles in dit topic geld: we zullen zien pas als er een nieuwere generatie is, kan je het overzien denk ik
Ja Maar ik kan me niet voorstellen dat de volgende generatie tegen ons op kan kijken van wouw die hebben echt wat betekend en wat gepresteerd
Oud 16-02-2003, 11:54
Verwijderd
Niets.

Deze generatie is in zijn algemeenheid te nietsbetekenend om de geschiedenisboeken in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:55
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
De 'eet meer gras, het bevordert de kuddegeest' - generatie...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:56
Talon
Talon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Niets.

Deze generatie is in zijn algemeenheid te nietsbetekenend om de geschiedenisboeken in te gaan.
misschien moeten alle jongeren eens een keer bijeen komen en grote vuren ontsteken
Oud 16-02-2003, 12:03
kiek
kiek is offline
de 'reality-show' generatie (The Real World, Big Brither, Idols, Starmaker, The Osbournes enz.) de 'we willen steeds meer weten van 'sterren' en proberen die ook te worden enz' generatie
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:05
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
kiek schreef:
de 'reality-show' generatie (The Real World, Big Brither, Idols, Starmaker, The Osbournes enz.) de 'we willen steeds meer weten van 'sterren' en proberen die ook te worden enz' generatie
'want we hebben zelf geen leven' idd
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
misschien moeten alle jongeren eens een keer bijeen komen en grote vuren ontsteken
Brandende kruizen zeker

Nee, maar serieus, deze generatie heeft helemaal niets eigens. Een bepaald gedeelte is alto, een ander gedeelte kakker, weer een zootje is 'hiphop' (of whatever), de rest kan het niets schelen wat er gebeurt zolang ze maar onopvallende kleding kunnen dragen en later een goede baan krijgen...we zijn te verdeeld, hebben geen gezamenlijke idealen.

Wat de Love and Peace-generatie van eind jaren 60-begin jaren 70 kenmerkte, was de massaliteit waarmee de idealen werden nagestreeft. Iedereen was hippie en zette zich af tegen z'n ouders. Dat zie je tegenwoordig niet meer, mensen zijn te individualistisch.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:35
Talon
Talon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Brandende kruizen zeker

Nee, maar serieus, deze generatie heeft helemaal niets eigens. Een bepaald gedeelte is alto, een ander gedeelte kakker, weer een zootje is 'hiphop' (of whatever), de rest kan het niets schelen wat er gebeurt zolang ze maar onopvallende kleding kunnen dragen en later een goede baan krijgen...we zijn te verdeeld, hebben geen gezamenlijke idealen.

Wat de Love and Peace-generatie van eind jaren 60-begin jaren 70 kenmerkte, was de massaliteit waarmee de idealen werden nagestreeft. Iedereen was hippie en zette zich af tegen z'n ouders. Dat zie je tegenwoordig niet meer, mensen zijn te individualistisch.
en in de tijd van voor de jaren 60/70?
wat is dat voor generatie?
het lijkt nu meer een beetje alsof we maar 1 sterk opvallende generatie hebben gekend. Daarvoor was het ook maar een saaie boel..
Toen wilde ook iedereen zo min mogelijk opvallen en een goede baan krijgen.
Dus is er weinig veranderd sindsdien..?
Oud 16-02-2003, 17:51
rodina
rodina is offline
Citaat:
Talon schreef:
en in de tijd van voor de jaren 60/70?
wat is dat voor generatie?
het lijkt nu meer een beetje alsof we maar 1 sterk opvallende generatie hebben gekend. Daarvoor was het ook maar een saaie boel..
Toen wilde ook iedereen zo min mogelijk opvallen en een goede baan krijgen.
Dus is er weinig veranderd sindsdien..?
Om even voor de oorlog te kijken; Hierarchische verhoudingen. Kerk-elite-boer/arbeider. Of die mensen iets aparts hadden nee niet echt.
Jaren 50 was je idd blij als je een baan kreeg, en vanwege de angst voor terugval, werkloosheid, economische achterstand. Bovendien de gemiddelde burger had een laag opleidingsniveau en nam klakkeloos aan wat de regering etc. zei. Die konden het immers weten.
Jaren 60/70 door de opkomst van tv/andere soorten muziek, ontzuiling, securalisatie en de stijging van het opleidingsniveau zien voornamelijk jongeren dingen die ze anders willen. IN tegenstelling tot hun brave ouders, gaan zij wel de straat op en vechten (al dan niet letterlijk) voor hun idealen.
Welke idealen hebben wij nou nog? Idd een goed betaalde baan, een vrij staande villa *op een landgoed van 15m2*, 2 kinders, en een labrador..
Oud 16-02-2003, 20:35
Darkpunker
Darkpunker is offline
Citaat:
Dat zie je tegenwoordig niet meer, mensen zijn te individualistisch.
Misschien wordt dit dan de 'individualistische generatie' genoemd

individualistisch, wat een woord
Oud 17-02-2003, 00:26
scala
scala is offline
Citaat:
rodina schreef:
Ja Maar ik kan me niet voorstellen dat de volgende generatie tegen ons op kan kijken van wouw die hebben echt wat betekend en wat gepresteerd
ben ik ook met je eens maar we zitten nu midden in de generatie dus wie weet wat er nog gaat gebeuren...hoewel ik niet echt iets spectaculairs verwacht, vooral eigen belangen dus geen algemene grote gezamelijke doelen...
Citaat:
nare man schreef:
we zijn te verdeeld, hebben geen gezamenlijke idealen....mensen zijn te individualistisch.
ja precies..
nou al met al, kan ik niet echt zeggen dat ik trots ben op onze generatie en zo te lezen hebben meerdere mensen dat, vrijwel niemand in dit topic is er blij mee...toch best wel triest als we zo de geschiedenisboeken in gaan
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 00:57
Verwijderd
Nou, we gaan gewoon helemaal niet de geschiedenisboeken in daarvoor betekenden we juist te weinig voor de ontwikkeling van de Nederlandse samenleving :0
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 01:06
scala
scala is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou, we gaan gewoon helemaal niet de geschiedenisboeken in daarvoor betekenden we juist te weinig voor de ontwikkeling van de Nederlandse samenleving :0
daar had ik nog niet aangedacht maar op zich zouden we natuurlijk wel de gsboeken in kunnen gaan als minst-nuttige-generatie of meest-trieste-generatie
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 07:13
Talon
Talon is offline
Citaat:
nare man schreef:
soort middeleeuwen
Oud 17-02-2003, 07:34
lukas15
lukas15 is offline
Na de pragmatische generatie zal een nieuwe generatie ontstaan, de Millenium generatie. Deze generatie zal nog steeds enkele kenmerken van de pragmatische generatie dragen zoals de (altijd durende) technische ontwikkeling, de zakelijke instelling van jongeren. Gaan de aanslagen in New York en de spanningen rond moslim extremisten en Irak de wereld veranderen? Een nieuwe economische crisis is aangebroken. Welke invloed zal deze hebben op de maatschappij? Het is niet meer zo gemakkelijk om een goede baan te vinden en jongeren moeten op de middelbare school goed presteren, de lat wordt steeds hoger gelegd. Een andere belangrijke ontwikkeling in de scholing van jongeren is het studiehuis. Het studiehuis zorgt ervoor dat jongeren zelfstandiger werken en sluit haarfijn aan bij een HBO of universitaire studie. Verdere individualisering en onafhankelijkheid leer je zelfs op school.
In Nederland komen steeds meer allochtonen wonen en dit ‘probleem’ zal zich voortzetten door de uitbreiding van de Europese Unie.
De Lijst Pim Fortuyn stormde in 2002 met 26 zetels de Tweede Kamer in. De heersende politiek moest het ontgelden. Typische bijeenkomsten van tegenwoordig zijn stille tochten. Nieuwe rituelen zoals bij de begrafenis Van Princes Diana, Pim Fortuyn vervangen de ouder godsdienstige rouwrituelen. Condoleance register op websites. Zelfs nu met de dreigende oorlog tegen Irak lijkt iedereen toe te kijken. Dertig jaar geleden zouden we massaal de straat op zijn gegaan. Valt er nog wat te protesteren?
Enkele namen voor de nieuwe generatie: achterbankgeneratie, ortodontist-generatie, individualist generatie, zap-generatie.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 09:15
Hukkie
Hukkie is offline
Het is een Poep-generatie, in de beledigende zin van het woord. Alles is maar kant-en-klaar, voorgekauwd en niemand hoeft meer ergens wat voor te doen omdat niemand meer om het collectief geeft. Waar is de MVM gebleven, de Provo's (nou ja....) en vooral: Dolle Mina. Weg met die individualistische kutmaatschappij.
Reageren

Regels voor berichten