Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 15:20
Verwijderd
ik wou toch graag weten hoe jullie erover denken.
is zm plegen egoistisch?
ik vind van niet eigenlijk. moet je es zien wat een bevolkingsprobleem we hebben. ik zou graag helpen om dat op te lossen, want door dat probleem leven er mensen onder slechte omstandigheden en bovendien is er minder plaats voor natuur.
laat de natuur toch lekker zun gang gaan. mensen die ernstig ziek zijn, laat ze ziek zijn...
ik vind de dood niet erg, lijden wel. waarom zou ik dan niet mogen gaan?
de natuur zorgt zelf voor evenwicht, en wij proberen daar met alle macht tegenin te gaan... waarom?

ik hoop dat iemand mij kan helpen,
knuf
mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2002, 15:23
wicce
wicce is offline
ik vind zelfmoord plege niet echt egoistisch, maar ik vind et wel iets wat jou niet aan gaat. ik vind niet dat jijzelf mag bepalen dat jij dood mag gaan. iedereen is even belangrijk op deze bol en je bent vast ook wel hard nodig, of dat zal je worden in de toekomst. ik vind datje dat soort zaken aan de natuur moet overlaten.
Oud 24-01-2002, 15:24
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef:

de natuur zorgt zelf voor evenwicht, en wij proberen daar met alle macht tegenin te gaan... waarom?
ik vind zelfmoord toch niet echt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 15:25
Verwijderd
krijg ik die ideeen dan niet van de natuur?is het dan geen ziekte oid die de natuur mij heeft gegeven om te zorgen dat er evenwicht komt?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 15:32
wicce
wicce is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
krijg ik die ideeen dan niet van de natuur?is het dan geen ziekte oid die de natuur mij heeft gegeven om te zorgen dat er evenwicht komt?

de natuur gaf ons de mogenlijkheid om logisch na te kunne denken, en dan denk ik dat je "the whole package (ja fout)" krijgt...dus dan kan je ook zo nadenken van, wat doe ik hier? ik ben nutteloos jadajada. terwijl dat complete b.s is..
Oud 24-01-2002, 15:33
Verwijderd
je gaat vanzelf dood. dat zorgt voor een natuurlijk evenwicht. maar er komen ook heel veel mensen hierheen, dus = meer bevolking.

en, je bent zowieso beinvloed. je bent niet alleen "natuur" maar ook voor een groot deel "niet-natuur" denk ik...

ik vind zelfmoord gewoon NIET natuurlijk, omdat je lichaam nog gewoon door had kunnen leven.

voor een natuurlijk evenwicht zou er geen zelfmoord plaats hoeven vinden.

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 15:35
Verwijderd
ok, dan is zelfmoord niet natuurlijk, maar dan kan ik toch wel dmv zm zorgen dat er weer wat meer evenwicht komt?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 15:39
Verwijderd
oja, zelfmoord plegen vind ik in sommige gevallen wel, en sommige gevallen niet egoistisch.

niet
wanneer je dat doet doordat je allemaal psychische problemen hebt, zwaar depresief enzo. want dan zie je het misschien gewoon helemaal niet meer zitten..... ehm, dit weet ik niet goed uit te legge

wel
wanneer je bv. hele criminele dingen hebt gedaan. en om je straffen te ontlopen dan maar zelfmoord pleegt... dat is natuurlijk ook wel een straf, en sommige mensen zullen ook wel heel blij zijn dan... maar toch vind ik 't niet goed denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 15:42
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef:
ok, dan is zelfmoord niet natuurlijk, maar dan kan ik toch wel dmv zm zorgen dat er weer wat meer evenwicht komt?
ik geloof dat als alles natuurlijk gebeurt, dat er dan altijd (een goed) evenwicht is.
dus dan is dit overbodig.

maar anders, stel dat m'n vriendin ofsow zelfmoord zou plegen. en iemand anders zegt dan tegen mij: ach, dan komt er wat meer evenwicht..
dan zou ik dat erg egoistisch vinden en heeeel kwaad worden!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 15:49
Verwijderd
en stel dat een kind bv. zelfmoord wil plegen om dat ie zich heel slecht voelt .
z'n ouders zullen als eerste natuurlijk proberen dat kind weer beter te krijgen. want ze wensen het beste voor dat kind. maar als dat kind 't nou nog steeds niet ziet zitten en daarom zelfmoord pleegt.
dan zijn die ouders natuurlijk niet blij ( ) maar aangezien ze het beste voor hem willen, vinden ze het wat dat betreft denk ik niet egoistisch.....

dit is een moeilijk onderwerp
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 16:17
Mey
Mey is offline
sorry, ik vind zelfmoord plegen niet alleen egoistisch, het is ook nog eens weglopen van al je problemen...... en wie zegt dat je overal van af bent na zelfmoord?
maar ok, om bij je vraag te blijven: ja, heel erg egoistisch
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 16:24
Verwijderd
[QUOTE]Mey schreef:

het is ook nog eens weglopen van al je problemen......

das waar

en wie zegt dat je overal van af bent na zelfmoord?

of je nou in de hemel oid of gewoon in niets gelooft. niemand hier die 't weet... dus wat dat betreft gelijk, maar ik zou toch zeggen dat je van je problemen, inelkgeval die je hier (on earth ) hebt af bent.

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 16:38
lithium
lithium is offline
het is mesgien wel een beetje egoistisch als je zelfmoord pleegt voor de mensen die je dan in de steek laat.

Maar aan de andere kant ook weer niet, omdat het je eigen keuze is, en omdat je het leven zelf niet meer aankan
Oud 24-01-2002, 17:07
dystopia
dystopia is offline
Ff mijn mening geven dan,

ik vind het ten eerste al niet vriendelijk tegenover den medemens. Welke medemens? Er zijn altijd mensen die om je geven, dat is gewoon zo, ook al weet je niet precies wie, dan kun je er nog wel achter komen, want ze bestaan echt.

Bovendien vind ik het niet een verstandige zet: je kunt er altijd wat mooiers van maken, ook al is 't nog zo'n zooi. Dan kan 't ook niet zoveel slechter worden.

Een strijd opgeven terwijl er zoveel mogelijkheden zijn iets moois te maken in 't leven, vind ik zeer onverstandig. Ook al zie je die mogelijkheden nog niet, je kunt ze wel gaan zien in de toekomst. Natuurlijk wel geduld en inzet tonen.
Oud 24-01-2002, 17:38
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Ja ik vind het egoistisch tegen over je familie, vrienden en klasgenoten. Je kan zoiets niet maken en vooral niet met de reden Nederland is overbevolkt. Ga in Drenthe wonen, ergens op een boerderij, merk je niks meer van de overbevolking. Maar je zelf vermoorden vind ik veelste veel. Je ouders hebben je niet op de wereld gezet om je dood te laten gaan. Jij bent hier om iets voor anderen te betekenen. Jij kan zoveel meer zijn dan jezelf denkt, luister naar je hart en je zal je zoveel beter voelen, geloof me! Liefs mij
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:11
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

Een strijd opgeven terwijl er zoveel mogelijkheden zijn iets moois te maken in 't leven, vind ik zeer onverstandig. Ook al zie je die mogelijkheden nog niet, je kunt ze wel gaan zien in de toekomst. Natuurlijk wel geduld en inzet tonen.

klinkt goed

*neej, ik denk niet aan zelfmoord*
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:20
Verwijderd
*heeft bericht wat hierbij hoort gedelet *

houd je mond!

[Dit bericht is aangepast door marianne22 (24-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:31
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
houd je mond!
Zeker! Je hebt geen idee hoeveel mensen je op je ziel trapt!

Ontopic: zelfmoord is die zin egoistisch doordat je iig een aantal mensen in verdriet achterlaat en jij daar zelf de hand in hebt gehad (imho).

Oud 24-01-2002, 18:45
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Ik vind het enorm egoistisch om te doen, ook al is het iets waar je zelf over mag beslissen en niemand anders, het is immers jouw leven!
Maar denk eens na aan al het verdriet dat je bijvoorbeeld je ouders aan zou doen? Of je hele familie? Je vrienden, kennissen, buren, familie, etc, die doe je meer pijn dan je jezelf doet op dat moment. En ik vind dat een belangrijk punt om goed bij na te denken, dat is wat mij ooit heeft tegengehouden. Denk daar maar eens overna!

XWiccaleenX
Oud 24-01-2002, 20:05
Kazanka
Kazanka is offline
ik vind ut ook egoistisch, daarom leef ik nog
Oud 24-01-2002, 20:34
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
wicce schreef:
ik vind zelfmoord plege niet echt egoistisch, maar ik vind et wel iets wat jou niet aan gaat. ik vind niet dat jijzelf mag bepalen dat jij dood mag gaan. iedereen is even belangrijk op deze bol en je bent vast ook wel hard nodig, of dat zal je worden in de toekomst. ik vind datje dat soort zaken aan de natuur moet overlaten.

iedereen even belangrijk als in eigenlijk compleet onbelangrijk?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:37
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
me blackrose schreef:

natuur zorgt zelf voor zen evenwicht zeg je?
daarom dat deze planeet overbevolkt is
de mensheid de natuur verkloot
en we langzaam aan elk dier op deze aarde zijn aan het uitmoorden
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:57
BlackMystery
BlackMystery is offline
ok iedreen die ier zegt dat het egoïustisch is en shit
stel je voor
euthanisie
iemand die oud is
constant aan de medicijnen zit
en niets meer kan doen zonder pijn te lijden

ok
nu ff dit
stel je voor
dat je in je leven meer pijn lijd
en dat je daardoor niet meer normaal kan leven
dat alles wat in je leven gebeurt is niets anders dan negatieve dingen zijn
dat je leven erger is dan eenders welk
en dat zelfs dood niet erger is
dat je constant godverdomme
pijn leid
doordat 1 of andere klote maatschappij heel je leven sinds de dag dat je geboren bent heeft verkloot
dat je mensen hoort zeggen "geluk maak je zelf"
maar dat je godverdomme goed weet dat dat niet zo is
al jullie die denken dat het egoïstisch is
hebben jullie er soms bij stilgestaan
dat het soms niet anders kan????
omdat ons leven te hard verkloot is
en we nooit meer een normaal leven zullen hebben
en we eigenlijk nooit een een zorgeloze zonsopgang zullen zien?
dat het eerste waar we aan kunnen denken smorgen pijn is
zo ook savonds
en je elke avond godverdomme al huilend in slaap valt omdat je er allemaal niet meer tegen kunt
en je nog maar eens een paar littekens bij zet
wie is er dan egoïstisch?
diegene die zelfmoord pleegt of diegene die degene die leid niet laat sterven
en hem niet respecteerd omdat zij/hij die keuze maakt
waarom zijn er zo weinig die het begrijpen
dat soms dood niet erger kan zijn dan leven
dat je alles zou opgeven voor een beetje liefde maar al wat je krijgt haat is
en dat je woorden niet worden gehoord
dat je nergens meer licht ziet
dat er ergens wel een lichtschakelaar is
maar je te zwak bent om hem te zoeken
dat je constant strijd met jezelf moet leveren om elke dag te overleven
snapt dan niemand niet dat soms die strijd je te veel word?
kan iemand me dan vertellen waarom diegene niet zou mogen sterven
en dat het dan een kwestie van egoïsme zou zijn
hoe kunnen de meeste van jullie er over oordelen zonder te weten hoe het voelt?
je kunt niet zeggen dat iets slecht smaakt als je het nog nooit geproeft hebt
hoe kan je zeggen dat zelfmoord laf en egoïstisch is als je het nog nooit vanuit hun standpunt hebt gezien?

[Dit bericht is aangepast door BlackMystery (24-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 21:18
Black Reina
Black Reina is offline
ik vin zelfmoord plegen best wel heel erg egoïstisch en je ernt alleen maar voor alles weg ennet is juist de bedoeling dat je alles oplost maar door zelfmoord te plegen maak je het alleen maar erger

en euthenasie zie ik niet als zelfmoord dus zie ik het ook niet als egoïsme

en black mystery jou verhaal snap ik wel, maar het ligt voor een ieder anders

[Dit bericht is aangepast door Black Reina (24-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 21:43
timonx
timonx is offline
Zelfmoord plegen is absoluut niet egoistisch integendeel. Als je zou moeten leven omdat andere mensen je "niet" kunnen missen en je eigen leven kut is en blijft ben je eerder fout bezig.

Als het aan de natuur is om dood te gaan dan mag je jezelf dus doden omdat je een onderdeel vormt van de natuur.
Oud 25-01-2002, 08:04
Internationalist
Internationalist is offline
Zelmoord is egoistisch. Blijven leven ook. Alles is (helemaal geretaliveerd) terug te brengen op egoisme. Is egoisme wel verkeerd?
Oud 25-01-2002, 09:48
MarilynManson
MarilynManson is offline
ik vind zelfmoord wel egoistisch .....welke manier dan ook ...je wordt toch altijd gevonden door iemand anders ...of je je nou door je kop schiet of van een gebouw springt whatever....
conducteurs die hun levenlang last hebben van het feit dat er iemand voor de trein is gesprongen..en voor de passagiers is het ook geen lolletje , heb t zelf ook meegemaakt

en de mensen die je achterlaat , de nadelene wegen voor mij gewoon zwaarder dan de voordelen
Oud 25-01-2002, 10:04
Kazanka
Kazanka is offline
eigenlijk heeft internationalist wel gelijk
zelfmoord is egoistisch en blijven leven ook
er is 1 duidelijke eigenschap die ieder mens heeft en da's egoisme, soms is het verkeerd, maar meestal is het goed. Als dokter iemand helpt kan die zeggen dat ie graag patienten helpt, maar daarachter liggen ook nog dat ie inkomen ervoor krijgt en zich nuttig maakt in de maatschappij wat hem een goed gevoel over zichzelf geeft

jaja off-topic
Oud 25-01-2002, 10:35
Mabo
Mabo is offline
Zelfmoord is niet egoistisch, alleen misschien tegen over jezelf en je familie.
Als je zelf denkt dat de wereld je niet nodig heeft en geen doel meer zit om een functie te vervullen en iets goeds te doen in de wereld, m te overleven en dat je nix toevoegt, kan je misschien maar beter meteen een enkeltje naar 'bet paradijs' nemen als je daarvan denkt beter te kunnen worden.
Darwin zei al dat de sterkte overleven.
Degenen voor wie geldt 'Je bent de zwakste schakel, toe ziens' kunnen misschien beter zelf die beslissing nemen over hun lot, of ze vinden dat ze de overvolle aarde als zwakke schakel langer met hun bestaan moeten vullen.
Oud 26-01-2002, 00:50
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Zelfmoord ik vind te ver om meteen te zeggen egoistisch.
ik denk dat 80% van de mensen die zelfmoord wil plegen (en helaas is dit ervasring geweest) niet in termen van is dit egoistisch voor de mensen om me heen denkt
ik denk dat zo iemand eerder in wanhoop denkt misschien dat hulp zo'n persoon kan helpen misschien moeten al z'n pogingen mislukken op een of andere manier(zoals bij mij) soms denk ik weleens dat het een lot is ofzo dat het een gedachtegang is waarin je verzeild moet raken..
fuck ik raak van het topic af..
nevermind ga ook niet verder

Groeten

Edwin
Oud 26-01-2002, 06:51
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
MarilynManson schreef:
ik vind zelfmoord wel egoistisch .....welke manier dan ook ...je wordt toch altijd gevonden door iemand anders ...of je je nou door je kop schiet of van een gebouw springt whatever....
conducteurs die hun levenlang last hebben van het feit dat er iemand voor de trein is gesprongen..en voor de passagiers is het ook geen lolletje , heb t zelf ook meegemaakt

en de mensen die je achterlaat , de nadelene wegen voor mij gewoon zwaarder dan de voordelen
je spreekt nu over de andere mensen
maar denk je soms wel eens aan diegene die zelfmoord heeft gepleegd
zijn motieven and shit
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:19
MarilynManson
MarilynManson is offline
ookal denk ik aan de motieven van degene die zelfmoord pleegt dan vind ik het nog egoistisch ..sorry maar zo denk ik er gewoon over !!!

als iemand de weg zover kwijt is dat ie door de bomen het bos niet meer ziet ...dan zou ik kunnen begrijpen dat diegene denkt aan zelfmoord.....maar wie weet gaat t over ..wie weet wordt het beter ..dat KAN toch altijd nog ?! dan kan ik niet begrijpen hoe iemand de hoop op kan geven en hoe iemand het over zn hart krijgt om zn familie zo in de steek te laten....

ik heb zelf de hoop gewoon niet opgegeven en ik ben blij met wat ik nu heb !!
Oud 26-01-2002, 11:19
BlackMystery
BlackMystery is offline
ooit wel eens gedacht als iemand zelfmoord pleegt hij of zij waarschijnlijk wel een doorgronde rede er voor heeft
men doet het niet zomaar
als het echt niet anders meer kan
dan vind ik de mensen die aan hun eigen denken van: nu kan ik nooit meer met haar praten and stuff
een beetje meer egoistisch
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 12:38
Verwijderd
poeh, er zijn een heleboel reacties gekomen...
ik heb er nog es goed over nagedacht.
ik vind dat zelfmoord absoluut niet egoistisch is. als je moet leven omdat andere je niet kunnen missen zijn die anderen egoistisch, vind ik maar goed.
ik ben het helemal met black mysterie eens.
aan de andere kant vind ik ook wel dat het idd zo is dat je alles als egoistisch uit kan leggen. toch voel je zelf wel waar een realistische grens ligt. die is misschien voor iedereen anders...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 13:25
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef:
ik wou toch graag weten hoe jullie erover denken.
is zm plegen egoistisch?
ik vind van niet eigenlijk. moet je es zien wat een bevolkingsprobleem we hebben. ik zou graag helpen om dat op te lossen, want door dat probleem leven er mensen onder slechte omstandigheden en bovendien is er minder plaats voor natuur.
laat de natuur toch lekker zun gang gaan. mensen die ernstig ziek zijn, laat ze ziek zijn...
ik vind de dood niet erg, lijden wel. waarom zou ik dan niet mogen gaan?

ik hoop dat iemand mij kan helpen,
knuf
mir
ik vind zelfmoord niet egoistisch omdat het er vanaf hangt ik bedoel stel je hebt heel veel problemen en die problemen zijn op te lossen ik zou dan zeggen van: kom op jo los die problemen op maar... stel je hebt heel veel problemen en je hebt bijvoorbeeld een paar jaar lang met psychiater(s) gesproken en het heeft nog niks geholpen en stel die problemen zijn niet op te lossen en de psychiater(s) weten ook geen raad meer en je wilt als nog dood tja... sorry maar dat zou ik dan begrijpen... ik bedoel ik ken iemand die ontzettend veel problemen heeft en die persoon is heel vaak somber/depresief... en hij leeft nog en dat vind ik heel knap... het hangt er eigenlijk ook een beetje van de situatie af
www.ggzdrenthe.nl

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:41
Mabo
Mabo is offline
Vraag: Als zelfmoord = zelfbescherming. Als je weet dat je door te blijven leven dingen gaat doen waar je niet achter zou staan, die je niet wilt maar toch doet omdat je bewust bent van je eigen zwakte? Is het dan nog zo egoistisch???
Oud 26-01-2002, 23:15
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Hoi Mir,

K heb niet dehele topic gelezen.. maar tuurlijk is zelfmoord niet egoïstisch!

*knuf*

Lau
Oud 27-01-2002, 00:19
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
Door zelfmoord te plegen breng je geen evenwicht...één persoon op de 6 miljard is peanuts...als je echt de overpopulatie wil verminderen, dan moet je (netals ik) een plan maken om snel van 50% van de mensen af te komen, zonder dat iemand dr ook maar een flauw benul van heeft dat jij et was...

[Dit bericht is aangepast door D@mien (27-01-2002).]
Oud 27-01-2002, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Door zelfmoord te plegen breng je geen evenwicht...één persoon op de 6 miljard is peanuts...als je echt de overpopulatie wil verminderen, dan moet je (netals ik) een plan maken om snel van 50% van de mensen af te komen, zonder dat iemand dr ook maar een flauw benul van heeft dat jij et was...
alle kleine beetjes helpen, en ik vind dat iedereen zelf maar moet kiezen wat ie doet... daar ga ik niet over. ik weet niet hoe jij van 50% van de bevolking af wil komen, maar je moet mensen wel laten kiezen. waarom mogen ze trouwens niet weten dat jij het was? ik neem toch aan dat jij dan ook voor de dood kiest? en als het een geweldig plan is, zal je als een held worden beschouwd...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 16:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Alles is (helemaal geretaliveerd) terug te brengen op egoisme.
Da's slechts een filosofie.

Ooit gehoord van onvoorwaardelijke liefde? Dus zonder het nemen-gedeelte?
Oud 27-01-2002, 16:23
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Ooit gehoord van onvoorwaardelijke liefde? Dus zonder het nemen-gedeelte?

Wel van gehoord, nooit in geloofd. Iedereen neemt, hoe dan ook. Echte liefde, zoals jij hier op doelt, bestaat IMHO pertinent niet. Geloof jij wel in echte, pure liefde? zonder welke neem-vorm dan ook?
Oud 27-01-2002, 19:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Wel van gehoord, nooit in geloofd. Iedereen neemt, hoe dan ook. Echte liefde, zoals jij hier op doelt, bestaat IMHO pertinent niet. Geloof jij wel in echte, pure liefde? zonder welke neem-vorm dan ook?
Jawel maar dat was maar heel kort. Na een tijdje verwacht je toch wat terug.

Kijk ik begrijp wat je bedoeld en helaas gaat jouw definitie mijns inziens vaker op maar ik ben ervan overtuigd dat er uitzonderingen op die regel zijn. Sommige mensen wijden hun leven aan andere. Dat is voor hun het genoegen: dat die andere gelukkig zijn. Dus dat is het nemen in dat geval en dat is iets dat moeilijk te definieren of te meten valt omdat het een ingewikkelde emotionele waarde is (ingewikkelde vorm van liefde ontvangen).
Oud 27-01-2002, 20:12
Rufus
Rufus is offline
als je mensen om je heen hebt die ook maar iets om je geven. dan is het per definitie egoistisch ik bedoel als je er geen echt goeie reden voor hebt.
Oud 27-01-2002, 20:29
Verwijderd
Superegoïstisch en nog zwak ook.

Als je zelfmoord pleegt geef je aan je problemen niet te kunnen/willen oplossen. Als je ze niet zelf kúnt oplossen moet je hulp zoeken. Als je ze niet zelt wílt oplossen ben je zwak.

Bovendien: ook al blijf jij ongelukkig in leven, er zijn altijd nog meer mensen ongelukkig wanneer je dood bent...familie, vrienden, noem maar op...die doe je ontzettend veel pijn.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 20:39
luveya
luveya is offline
aan de eene kant wl ande andere kant niet

je laat wle je familie achter en zo en soms denke hun dat het hun schuld is en zo
en aan de andere kant als ut beter voor die geen is nou ja moet die ut doen
Oud 28-01-2002, 15:28
Mabo
Mabo is offline
Zelfmoord is zeker een uiting van zwakte.
Maar als je zelf bewust bent van die zwakte en juist daarom uit (zelf)bescherming een einde maakt omdat je zwakte in je leven je steeds meer tegen gaat werken dat je weet dat je het op den duur niet meer gaat zien zitten, is het dan nog zo zwak?
Oud 28-01-2002, 15:45
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik vind zelfmoord zeker niet egoistisch. Maar het is wel weglopen van problemen, maar als je geen mogelijkheid ziet om ze op te lossen . . . tjaaa

En waarom ik het niet egoistisch vind, omdat als je zelfmoord egoistisch vind, je alle handelingen die je doet egostisch kunt noemen. En daarnaast vind ik het leven op deze aardkloot niet echt iets wat je niet kunt missen . . .
Oud 28-01-2002, 17:18
Joyce-b
Joyce-b is offline
Ik vind zelfmoord wel egoistisch.

Niet vanuit jezelf gezien, maar vanuit je omgeving.
Zij zijn de gene die met alle vragen blijven zitten, zij zijn de gene die je opzadel met meer verdriet dan je zou doen dan terwijl je leefde.
UIteindelijk doe je hen het meeste pijn dus.. dus vanuit die gedachte gezien is het wel erg egoistisch..

[i](Ik kan het trouwens wel begrijpen dat iemand zelfmoord pleegt, dat heeft hier helemaal niets mee te maken, maar het is wel behoorlijk egoistisch vind ik..)
Oud 28-01-2002, 18:40
BlackMystery
BlackMystery is offline
zoveel blinden
zo weinig tijd
blehz
als er een god is
snap ik nu waarom hij deze wereld tot een eind wil brengen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 19:28
WinterQueen
WinterQueen is offline
Citaat:
marianne22 schreef:

ik vind zelfmoord gewoon NIET natuurlijk, omdat je lichaam nog gewoon door had kunnen leven.

maar misschien je geest wel niet !!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten