Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
je gaat vanzelf dood. dat zorgt voor een natuurlijk evenwicht. maar er komen ook heel veel mensen hierheen, dus = meer bevolking.
en, je bent zowieso beinvloed. je bent niet alleen "natuur" maar ook voor een groot deel "niet-natuur" denk ik... ik vind zelfmoord gewoon NIET natuurlijk, omdat je lichaam nog gewoon door had kunnen leven. voor een natuurlijk evenwicht zou er geen zelfmoord plaats hoeven vinden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
oja, zelfmoord plegen vind ik in sommige gevallen wel, en sommige gevallen niet egoistisch.
niet wanneer je dat doet doordat je allemaal psychische problemen hebt, zwaar depresief enzo. want dan zie je het misschien gewoon helemaal niet meer zitten..... ehm, dit weet ik niet goed uit te legge wel wanneer je bv. hele criminele dingen hebt gedaan. en om je straffen te ontlopen dan maar zelfmoord pleegt... dat is natuurlijk ook wel een straf, en sommige mensen zullen ook wel heel blij zijn dan... maar toch vind ik 't niet goed denk ik ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus dan is dit overbodig. maar anders, stel dat m'n vriendin ofsow zelfmoord zou plegen. en iemand anders zegt dan tegen mij: ach, dan komt er wat meer evenwicht.. dan zou ik dat erg egoistisch vinden en heeeel kwaad worden! |
![]() |
|
Verwijderd
|
en stel dat een kind bv. zelfmoord wil plegen om dat ie zich heel slecht voelt .
z'n ouders zullen als eerste natuurlijk proberen dat kind weer beter te krijgen. want ze wensen het beste voor dat kind. maar als dat kind 't nou nog steeds niet ziet zitten en daarom zelfmoord pleegt. dan zijn die ouders natuurlijk niet blij ( ![]() dit is een moeilijk onderwerp ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Mey schreef:
het is ook nog eens weglopen van al je problemen...... das waar en wie zegt dat je overal van af bent na zelfmoord? ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ff mijn mening geven dan,
ik vind het ten eerste al niet vriendelijk tegenover den medemens. Welke medemens? Er zijn altijd mensen die om je geven, dat is gewoon zo, ook al weet je niet precies wie, dan kun je er nog wel achter komen, want ze bestaan echt. Bovendien vind ik het niet een verstandige zet: je kunt er altijd wat mooiers van maken, ook al is 't nog zo'n zooi. Dan kan 't ook niet zoveel slechter worden. Een strijd opgeven terwijl er zoveel mogelijkheden zijn iets moois te maken in 't leven, vind ik zeer onverstandig. Ook al zie je die mogelijkheden nog niet, je kunt ze wel gaan zien in de toekomst. Natuurlijk wel geduld en inzet tonen.
|
![]() |
Ja ik vind het egoistisch tegen over je familie, vrienden en klasgenoten. Je kan zoiets niet maken en vooral niet met de reden Nederland is overbevolkt. Ga in Drenthe wonen, ergens op een boerderij, merk je niks meer van de overbevolking. Maar je zelf vermoorden vind ik veelste veel. Je ouders hebben je niet op de wereld gezet om je dood te laten gaan. Jij bent hier om iets voor anderen te betekenen. Jij kan zoveel meer zijn dan jezelf denkt, luister naar je hart en je zal je zoveel beter voelen, geloof me! Liefs mij
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *neej, ik denk niet aan zelfmoord* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ontopic: zelfmoord is die zin egoistisch doordat je iig een aantal mensen in verdriet achterlaat en jij daar zelf de hand in hebt gehad (imho).
|
![]() |
Ik vind het enorm egoistisch om te doen, ook al is het iets waar je zelf over mag beslissen en niemand anders, het is immers jouw leven!
Maar denk eens na aan al het verdriet dat je bijvoorbeeld je ouders aan zou doen? Of je hele familie? Je vrienden, kennissen, buren, familie, etc, die doe je meer pijn dan je jezelf doet op dat moment. En ik vind dat een belangrijk punt om goed bij na te denken, dat is wat mij ooit heeft tegengehouden. Denk daar maar eens overna! XWiccaleenX
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
daarom dat deze planeet overbevolkt is de mensheid de natuur verkloot en we langzaam aan elk dier op deze aarde zijn aan het uitmoorden |
![]() |
|
ok iedreen die ier zegt dat het egoïustisch is en shit
stel je voor euthanisie iemand die oud is constant aan de medicijnen zit en niets meer kan doen zonder pijn te lijden ok nu ff dit stel je voor dat je in je leven meer pijn lijd en dat je daardoor niet meer normaal kan leven dat alles wat in je leven gebeurt is niets anders dan negatieve dingen zijn dat je leven erger is dan eenders welk en dat zelfs dood niet erger is dat je constant godverdomme pijn leid doordat 1 of andere klote maatschappij heel je leven sinds de dag dat je geboren bent heeft verkloot dat je mensen hoort zeggen "geluk maak je zelf" maar dat je godverdomme goed weet dat dat niet zo is al jullie die denken dat het egoïstisch is hebben jullie er soms bij stilgestaan dat het soms niet anders kan???? omdat ons leven te hard verkloot is en we nooit meer een normaal leven zullen hebben en we eigenlijk nooit een een zorgeloze zonsopgang zullen zien? dat het eerste waar we aan kunnen denken smorgen pijn is zo ook savonds en je elke avond godverdomme al huilend in slaap valt omdat je er allemaal niet meer tegen kunt en je nog maar eens een paar littekens bij zet wie is er dan egoïstisch? diegene die zelfmoord pleegt of diegene die degene die leid niet laat sterven en hem niet respecteerd omdat zij/hij die keuze maakt waarom zijn er zo weinig die het begrijpen dat soms dood niet erger kan zijn dan leven dat je alles zou opgeven voor een beetje liefde maar al wat je krijgt haat is en dat je woorden niet worden gehoord dat je nergens meer licht ziet dat er ergens wel een lichtschakelaar is maar je te zwak bent om hem te zoeken dat je constant strijd met jezelf moet leveren om elke dag te overleven snapt dan niemand niet dat soms die strijd je te veel word? kan iemand me dan vertellen waarom diegene niet zou mogen sterven en dat het dan een kwestie van egoïsme zou zijn hoe kunnen de meeste van jullie er over oordelen zonder te weten hoe het voelt? je kunt niet zeggen dat iets slecht smaakt als je het nog nooit geproeft hebt hoe kan je zeggen dat zelfmoord laf en egoïstisch is als je het nog nooit vanuit hun standpunt hebt gezien? [Dit bericht is aangepast door BlackMystery (24-01-2002).] |
![]() |
|
ik vin zelfmoord plegen best wel heel erg egoïstisch en je ernt alleen maar voor alles weg ennet is juist de bedoeling dat je alles oplost maar door zelfmoord te plegen maak je het alleen maar erger
en euthenasie zie ik niet als zelfmoord dus zie ik het ook niet als egoïsme en black mystery jou verhaal snap ik wel, maar het ligt voor een ieder anders [Dit bericht is aangepast door Black Reina (24-01-2002).] |
![]() |
|
![]() |
Zelfmoord plegen is absoluut niet egoistisch integendeel. Als je zou moeten leven omdat andere mensen je "niet" kunnen missen en je eigen leven kut is en blijft ben je eerder fout bezig.
Als het aan de natuur is om dood te gaan dan mag je jezelf dus doden omdat je een onderdeel vormt van de natuur.
|
![]() |
|
![]() |
ik vind zelfmoord wel egoistisch .....welke manier dan ook ...je wordt toch altijd gevonden door iemand anders ...of je je nou door je kop schiet of van een gebouw springt whatever....
conducteurs die hun levenlang last hebben van het feit dat er iemand voor de trein is gesprongen..en voor de passagiers is het ook geen lolletje , heb t zelf ook meegemaakt en de mensen die je achterlaat , de nadelene wegen voor mij gewoon zwaarder dan de voordelen ![]()
|
eigenlijk heeft internationalist wel gelijk
zelfmoord is egoistisch en blijven leven ook er is 1 duidelijke eigenschap die ieder mens heeft en da's egoisme, soms is het verkeerd, maar meestal is het goed. Als dokter iemand helpt kan die zeggen dat ie graag patienten helpt, maar daarachter liggen ook nog dat ie inkomen ervoor krijgt en zich nuttig maakt in de maatschappij wat hem een goed gevoel over zichzelf geeft jaja off-topic ![]()
|
Zelfmoord is niet egoistisch, alleen misschien tegen over jezelf en je familie.
Als je zelf denkt dat de wereld je niet nodig heeft en geen doel meer zit om een functie te vervullen en iets goeds te doen in de wereld, m te overleven en dat je nix toevoegt, kan je misschien maar beter meteen een enkeltje naar 'bet paradijs' nemen als je daarvan denkt beter te kunnen worden. Darwin zei al dat de sterkte overleven. Degenen voor wie geldt 'Je bent de zwakste schakel, toe ziens' kunnen misschien beter zelf die beslissing nemen over hun lot, of ze vinden dat ze de overvolle aarde als zwakke schakel langer met hun bestaan moeten vullen.
|
![]() |
Zelfmoord ik vind te ver om meteen te zeggen egoistisch.
ik denk dat 80% van de mensen die zelfmoord wil plegen (en helaas is dit ervasring geweest) niet in termen van is dit egoistisch voor de mensen om me heen denkt ik denk dat zo iemand eerder in wanhoop denkt misschien dat hulp zo'n persoon kan helpen misschien moeten al z'n pogingen mislukken op een of andere manier(zoals bij mij) soms denk ik weleens dat het een lot is ofzo dat het een gedachtegang is waarin je verzeild moet raken.. fuck ik raak van het topic af.. nevermind ga ook niet verder Groeten Edwin
||
Citaat:
maar denk je soms wel eens aan diegene die zelfmoord heeft gepleegd zijn motieven and shit |
![]() |
|
![]() |
ookal denk ik aan de motieven van degene die zelfmoord pleegt dan vind ik het nog egoistisch ..sorry maar zo denk ik er gewoon over !!!
als iemand de weg zover kwijt is dat ie door de bomen het bos niet meer ziet ...dan zou ik kunnen begrijpen dat diegene denkt aan zelfmoord.....maar wie weet gaat t over ..wie weet wordt het beter ..dat KAN toch altijd nog ?! dan kan ik niet begrijpen hoe iemand de hoop op kan geven en hoe iemand het over zn hart krijgt om zn familie zo in de steek te laten.... ik heb zelf de hoop gewoon niet opgegeven en ik ben blij met wat ik nu heb !!
|
ooit wel eens gedacht als iemand zelfmoord pleegt hij of zij waarschijnlijk wel een doorgronde rede er voor heeft
men doet het niet zomaar als het echt niet anders meer kan dan vind ik de mensen die aan hun eigen denken van: nu kan ik nooit meer met haar praten and stuff een beetje meer egoistisch |
![]() |
|
Verwijderd
|
poeh, er zijn een heleboel reacties gekomen...
ik heb er nog es goed over nagedacht. ik vind dat zelfmoord absoluut niet egoistisch is. als je moet leven omdat andere je niet kunnen missen zijn die anderen egoistisch, vind ik maar goed. ik ben het helemal met black mysterie eens. aan de andere kant vind ik ook wel dat het idd zo is dat je alles als egoistisch uit kan leggen. toch voel je zelf wel waar een realistische grens ligt. die is misschien voor iedereen anders... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
www.ggzdrenthe.nl |
![]() |
|
Vraag: Als zelfmoord = zelfbescherming. Als je weet dat je door te blijven leven dingen gaat doen waar je niet achter zou staan, die je niet wilt maar toch doet omdat je bewust bent van je eigen zwakte? Is het dan nog zo egoistisch???
||
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door D@mien (27-01-2002).]
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ooit gehoord van onvoorwaardelijke liefde? Dus zonder het nemen-gedeelte?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kijk ik begrijp wat je bedoeld en helaas gaat jouw definitie mijns inziens vaker op maar ik ben ervan overtuigd dat er uitzonderingen op die regel zijn. Sommige mensen wijden hun leven aan andere. Dat is voor hun het genoegen: dat die andere gelukkig zijn. Dus dat is het nemen in dat geval en dat is iets dat moeilijk te definieren of te meten valt omdat het een ingewikkelde emotionele waarde is (ingewikkelde vorm van liefde ontvangen).
|
Verwijderd
|
Superegoïstisch en nog zwak ook.
Als je zelfmoord pleegt geef je aan je problemen niet te kunnen/willen oplossen. Als je ze niet zelf kúnt oplossen moet je hulp zoeken. Als je ze niet zelt wílt oplossen ben je zwak. Bovendien: ook al blijf jij ongelukkig in leven, er zijn altijd nog meer mensen ongelukkig wanneer je dood bent...familie, vrienden, noem maar op...die doe je ontzettend veel pijn. |
![]() |
|
Zelfmoord is zeker een uiting van zwakte.
Maar als je zelf bewust bent van die zwakte en juist daarom uit (zelf)bescherming een einde maakt omdat je zwakte in je leven je steeds meer tegen gaat werken dat je weet dat je het op den duur niet meer gaat zien zitten, is het dan nog zo zwak?
|
Ik vind zelfmoord zeker niet egoistisch. Maar het is wel weglopen van problemen, maar als je geen mogelijkheid ziet om ze op te lossen . . . tjaaa
En waarom ik het niet egoistisch vind, omdat als je zelfmoord egoistisch vind, je alle handelingen die je doet egostisch kunt noemen. En daarnaast vind ik het leven op deze aardkloot niet echt iets wat je niet kunt missen . . .
|
![]() |
Ik vind zelfmoord wel egoistisch.
Niet vanuit jezelf gezien, maar vanuit je omgeving. Zij zijn de gene die met alle vragen blijven zitten, zij zijn de gene die je opzadel met meer verdriet dan je zou doen dan terwijl je leefde. UIteindelijk doe je hen het meeste pijn dus.. dus vanuit die gedachte gezien is het wel erg egoistisch.. [i](Ik kan het trouwens wel begrijpen dat iemand zelfmoord pleegt, dat heeft hier helemaal niets mee te maken, maar het is wel behoorlijk egoistisch vind ik..)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #75 Martiño | 500 | 24-11-2007 11:51 | |
Psychologie |
Wat vind je Van Zelfmoord? FreeYourMind | 144 | 15-09-2004 16:20 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Zelfmoord, egoistisch of niet??? Double J | 14 | 28-05-2004 20:16 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |