Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Vraag hem wat hij echt wilt,en zeg dat je een eerlijk antwoord wilt,het is ook zijn kind,jullie moeten er samen uitkomen lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
Vraag hem wat hij echt wilt,en zeg dat je een eerlijk antwoord wilt,het is ook zijn kind,jullie moeten er samen uitkomen lijkt me. [/B][/QUOTE] Ik denk dat ik niet eens meer moet v4ragen nu hij leest dit toch wel binnen een kwartier.
||
![]() |
Citaat:
als ik in jouw positie stond, zou ik op zo'n leeftijd nieteens nadenken over het krijgen van een kind.. ik zou van mn jeugd willen genieten, school afmaken, studeren, werken, en dan misschien nog kinderen.. voor je vriend is het nog onwaarschijnlijker en vager, omdat hij niet leeft met het besef dat er toch iets raars in je zit.. omdat jij dat wel hebt, en omdat jij uiteindelijk 9 maanden ermee zal zitten, zal hij zich aan moeten passen aan jouw keus.. je kunt aan hem vragen of hij vader wil zijn op zn leeftijd, en van daaruit je eigen conclusie trekken, maar het blijft je eigen keuze..
|
![]() |
Heb je dit al gelezen: http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/001741.html
(ik geloof dat Dark Angel daar iets interessants zegt over een overtijdsbehandeling) Wereld stort eeeecht niet in hoor. Wel mogelijk als je het kind laat komen, LIJKT MIJ DAN omdat je 17 bent aar goed dat zijn mijn zaken niet. Zo te zien is het niet gewenst..... doe er dan wat aan!!! (en kom niet aan met 'jij hebt makkelijk praten' want dat is niet zo.. heb missch. zelfde probleem)
||
![]() |
Citaat:
ik ben zelf ook zwanger sinds kort dus ga mij niet niet vertellen hoe ik me moet gaan voelen! je voelt je zo egoistisch! tenminste dat heb ik. het idee dat ik een kindje bij me heb maar dak me eigen leven verkies boven die van hem/haar maar aan de andere kant wil ik absoluut nu nog geen kind maar toch ik voel me zo ontzettend schuldig! ik haat mezelf ook met de gedachte: als ik het nou maar superveilig had gedaan dan had ik niet eens hoeven kiezen. je moet veel praten (doe ik zelf ook niet omdat ik het haat om er over te lullen) als je dat niet doet en je kropt het op dan komt het er later uit bijv als je 22 bent ofzo dan krijg je er weer last van. het zal je natuurlijk je hele leven bij blijven. en het idee dat ik zooit zal weten hoe het eruit zal zien brrr vreselijk maja ik kan nu helemaal nog geen kind opvoeden ben veel te veel bezig met me eigen leventje... als ik ouder ben en me leven op orde heb dan wil ik wel een kindje en zijn/haar naam laat ik dan ergens tatoeren maar ik wil dit kindje ook niet vergeten dus ik wil een tatoeage (ofzo) en dat staat dan voor dit ongeboren kindje en als ik later een kind krijg laat ik die naam erbij zetten en niemand die weet dat het eigenlijk voor 2 kinderen staat dat vond ik wel mooi eigenlijk... maja ik lul weer alleen over mezelf. ik heb iig veel gehuild enzo gelukkig trooste me vriendje me dan... en je hebt geluk net als ik dat je vriendje bij je blijft! er zijn heel veel jongen die zouden zeggen van: hey doei he je zoekt het maar uit het is mijn probleem niet! had ie net zo makkelijk kunnen doen en als ie dat niet doet en hij wil je steunen vind ik toch dat je ziet dat ie echt van je houd! dat had je natuurlijk liever op een andere manier gezien maja.... nou meissie héééééél veel succes!!! xxxxxxx en veel liefs.
||
Citaat:
En ik heb het dan wel niet zelf meegemaakt,maar ik heb het wel al een paar keer van heel dichtbij meegemaakt. Maar goed,jij ook sterkte dan! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dank je (vinnik toch weer lief)
||
Citaat:
![]() Meisje, we moeten er toch voor vechten. Ik weet dat het zinloos klinkt en voelt, maar toch. Ik heb ook het idee dat ik nooit meer in het rijne kom, dat ik een moord ga plegen. Godverdomme, ik hoor steeds weer die stem (uislag: 'positief') van die dokter, ik moet steeds denken aan onschuldige kindertjes en ik voel me leeg. Leeg omdat ik, of eigenlijk wij, een leven gaan ontnemen. Toch moeten we verder ![]() Ik hou van je.....
||
Citaat:
Dat is waar, maar het is een keus die ik niet kan maken (zwak, ik weet het), het doet me denken aan vragen als 'van wie hou je meer' e.d., vragen waar je echt geen antwoord op kan geven. Doch besef ik al te goed dat nu een kind nemen ontzettend veel met zich mee brengt en ik snap dat dat eigenlijk niet kan, echter moet ik wel eerlijk zijn: als iotje 'm zou willen houden zou ik dat niet echt erg vinden. Zwak, ik weet het, heel zwak ![]()
||
Citaat:
Tja verder heb ik eigenlijk niks te zeggen waar jullie wat aan zouden hebben,wil jullie alleen maar heel veel sterkte wensen. |
![]() |
|
![]() |
Beste internationalist en Iotje
Dit is echt weer eens zo'n kutsituatie. Ben ook van mening dat jullie veel moeten praten. Als jullie besluiten het kindje te houden moet er echt een hoop veranderen, mischien wel te veel. Maar ik weet dat je daar ook al zelf over hebt nagedacht. Het is dan niet meer zo dat je de hele dag in de koffieshop kan hangen ofzo. Ik hoop jullie in ieder geval snel weer te zien. ![]()
|
hey
een vriendin van mij zat een jaar geleje in dezelfde situatie, en toen heeft ze abortus laten plegen (ze zat nog op school, ze wou het niet ...) ze was er best wel down van, maar ik denk nog niet half zo down als ze had gehouden. nu was ze dit jaar weer zwanger (ze had er blijkbar ni veel van geleerd, hmz) en ze wou het nu echt houden,en het had ook gekunt, want ze studeert af volgend jaar, en dan kon ze aan jaar vrija nemen. dus ik denk dat je alles gewoon goed moet overwegen, niet te vlug zeggen dat het weg moet of dat je het houd. met mesen over praten wiens mening je daarover zu respecteren (je moeder, lerares, ...) en die iets zinnigs te zeggen hebben.. en met internationalist uiteraard, maar ik vind wel dat het jouw beslissing blijft veel sterkte !
||
Citaat:
Ik denk dat het het beste is als jullie proberen te bedenken waar je later het minst spijt van zult krijgen (al is dat heeel erg moeilijk). Soms zou het gewoon handiger zijn als je geen keus had, al is dat ook niet alles (ja kom ik weer met een niet boeiend verhaal) Iemand die ik ken was ook zwanger, alleen dat wist ze dus niet, ging ze naar de dokter, die zette haar op een dieet omdat ze zo'n dikke buik kreeg. Dat hielp natuurlijk niet en ze zijn naar een andere dokter gegaan, die constateerde dat ze al zo lang zwanger was dat ze het niet meer weg kon laten halen. Dan zie je meteen wie je vrienden zijn, een deel liet haar in de steek, maar haar goede vriendinnen en haar vriendje hebben haar goed gesteund en nu heeft ze een baby en ze is er gelukkig mee. (ze was 16 btw). Aan de andere kant is het wel een deel van je toekomst die je kwijt raakt. Je zult een heleboel dingen moeten laten. Wat trouwens ook nog een aardige oplossing is, je kind opgeven voor adoptie. Veel mensen denken daar niet over na, maar je kunt zo je kind wel laten leven de nieuwe ouders zullen goed voor het kind zorgen (als je niet heel graag kinderen wil ga je die lange weg naar adoptie van een kind niet inslaan). Je maakt die mensen zonder kinderen er gelukkiger mee. Er is wel een kans dat je kind naar je op zoek gaat, maar dat zal waarschijnlijk pas komen als je zelf ook een stuk ouder bent en er meer klaar voor bent als nu. Maareh het is jullie keus, praat er goed over met elkaar zou ik zeggen. veel sterkte
|||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Bedankt.
|||
Citaat:
enneh misschien is het een goed idee om met mensen te praten die voor abortus of juist niet hebben gekozen en kijken wat zij de slechte en de goede punten vinden van wat ze gekozen hebben, khoop dat een keuze maken dan iets makkelijker is. Citaat:
Maareh als haar moeder er niets van mag merken en je vriendin thuis woont, dan zou ze het kind toch sowieso niet kunnen houden, dat merkt d'r moeder dan toch? (of ben ik hier nou blont?)
|
![]() |
het is toch hartstikke leuk om op je 17 kinderen te krijgen! je moet het gewoon positief inzien! en ander als je het echt niet wil moet het weg laten halen, best heftig, en je moet er zeker over praten met mensen wel zo als je een kind krijgt op je 17 is je leven volgens mij verneukt
succes
|
![]() |
k weet niet wat ik zou doen... ik ben een hele grote voorstander om eerst te gaan studeren en mijn diploma te halen, daarna flink te gaan werken en veel geld sparen. en dan pas aan kinderen denken. als ik vroeg zwanger zou raken, op mijn 17e dus, zou ik het laten weghalen. maar als ik zwanger zou raken wanneer ik mijn diploma heb, én voor het vwo én voor de universiteit, zou ik het niet doen... dan zou ik mijn werk tijdelijk aan de kant zetten...
echt kut voor je, zeker omdat je je er zelf kut onder voelt... probeer goed na te denken, wat wil je met je toekomst? wat gebeurt er als je het kind houdt? veel sterkte... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is trouwens bijna zover, de arbortus is om 9,15 deze morgen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik ben homo en verliefd, maar hij woont ver weg :( MarcA | 11 | 20-05-2011 07:13 | |
Liefde & Relatie |
Een hebbedingetje Ske* | 50 | 29-07-2006 22:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Soms hoor ik een schaterlach Verwijderd | 0 | 05-03-2006 18:20 | |
Algemene schoolzaken |
!!!proefwerkweek!!! The Vole | 11 | 27-06-2004 13:40 | |
Liefde & Relatie |
Vriend gaat 3 maanden naar Nieuw zeeland: hoe overleef ik dit? Optima | 7 | 18-09-2002 00:00 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend gaat zonder mij naar lloret hoe overleef ik dat? MissBi@tch | 4 | 16-05-2002 19:15 |