Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 17:53
Verwijderd
Ik wil heel graag met mijn vriend over een groot probleem praten. Ik heb hem er al over verteld, en hij zei dat ik het er altijd met hem over kon hebben. Maar toen ik er een tijdje geleden over begon en het een en ander in detail vertelde, werd hij zo emotioneel dat ik niet verder kon gaan...
Daarna heb ik het nog een keer geprobeerd, maar hij draaide er heel erg om heen...

Hoe moet ik hem duidelijk maken dat ik heel graag met hem over mijn probleem wil praten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2002, 18:22
pati
pati is offline
Wat is je probleem dan? Of wil je dat liever niet zeggen. Ik zou zeggen dat het echt dringend is . Emotioneel worden hoort toch bij zoiets of niet? Het is niet leuk, maar als jij er echt mee zit zou ik het wel doen. Sterkte en laat nog weten hoe het is gegaan!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 22:30
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik wil heel graag met mijn vriend over een groot probleem praten. Ik heb hem er al over verteld, en hij zei dat ik het er altijd met hem over kon hebben. Maar toen ik er een tijdje geleden over begon en het een en ander in detail vertelde, werd hij zo emotioneel dat ik niet verder kon gaan...
Daarna heb ik het nog een keer geprobeerd, maar hij draaide er heel erg om heen...

Hoe moet ik hem duidelijk maken dat ik heel graag met hem over mijn probleem wil praten?

dat hij emotioneel werd, wil iig wel zeggen dat hij er wel om geeft. maar hoezo kon je niet verder gaan? wou je niet dat hij zo emotioneel werd? of zei hij dat je niet verder mocht/hoefde te gaan?

ik denk dat je hem nog een keer goed duidelijk moet maken dat het heel belangrijk voor je is dat hij dit weet. schrijf hem anders een brief... dan hoef je zijn reacties niet te zien, en hoeft hij ook niet bang te zijn dat jij zijn reacties ziet. hij kan dan gewoon zelf beslissen wanneer hij het leest... daarna zou hij een brief terug kunnen schrijven, of jullie zouden er toch over kunnen praten...

veel succes en sterte!
Oud 27-03-2002, 10:13
Nena21
Nena21 is offline
Mwah ik heb wel zoiets nu (nou ok wel wat anders)
Maar er dwalen op dit moment echt heel veel dingen door m'n kop heen,en ik kan er met niemand over praten,en durf ook tegen niemand te zeggen dat ik ergens mee zit en dat ik erover wil praten,ook omdat ik weet hoe mensen reageren,en dat het ze niks kan schelen,dat is ook erg vervelend,maar goed,daar ging het hier niet over

Maar goed,als ik jou was zou ik er toch gewoon over praten,en als hij er omheen draait zou ik vragen waarom.
Hij zei dat je altijd bij 'm terecht kon,dus ja,gewoon doen
Sterkte in ieder geval!

Celesta,die weer vaag brabbelt,en mensen vandaag wel hele slechte adviezen geeft
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 11:34
Verwijderd
Wat het probleem is, zeg ik liever niet hier, aangezien hier ook mensen komen die ik ken.. en het is eigenlijk nogal persoonlijk (als in: alleen mijn vriend weet ervan).

Ik heb hem al een brief geschreven, waarin ik alles vertelde, maar hij reageerde er niet echt op. Hij zei dat hij hem had gelezen, voila... Maar ik wil er dus écht over praten...

Het betekend zoveel voor me, dat begrijpt hij. Ik zal het weer proberen...

Thx...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 12:12
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik heb hem al een brief geschreven, waarin ik alles vertelde, maar hij reageerde er niet echt op. Hij zei dat hij hem had gelezen, voila... Maar ik wil er dus écht over praten...

Het betekend zoveel voor me, dat begrijpt hij. Ik zal het weer proberen...
hmmz, dat is wel minder van je vriend, sorry dat ik het zeg. vraagt het hem anders, hij heeft gezegd dat je altijd bij hem terecht kunt, hij weet dat het veel voor je betekend. vraag hem waarom hij er dan niet over wil praten, terwijl jij al wel zo ver bent dat je er over kunt praten...

succes!
Reageren

Regels voor berichten