Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2003, 23:04
?OWAN!
?OWAN! is offline
Ik had een half uur geleden bijna mijn boot in brand gezet!!!!
toen ik thuis kwam kwam er dikke rook uit de ventilatie gaten van mijn dieselkachel en het stonk verschrikkelijk.....
ik opende de deksel om te kijken wat er mis was en toen vlogen de vlammen tot 1,5 meter hoog uit de kachel en stond ik in een dikke rookmist.
Dus de deksel er weer op, maar de vlammen bleven eruitslaan. Dus dieseltoevoer uit en wachten maar.

Wie heeft hier ook bijna zijn eigen onderkomen in de vlam gezet?
Oud 20-02-2003, 23:21
Tofke_H
Tofke_H is offline
nooit bewust gedaan...
Oud 20-02-2003, 23:38
poesiefox
poesiefox is offline
Daar heb ik een smakelijk verhaal over.

Het was in de tijd dat we nog op ons zoldertje drie hoog achter woonden, een kippenhok waar we in de loop der jaren steds meer zooi in hadden gestouwd en waar alleen nog looppaadjes open waren. Je kon echt letterlijk nergens met zijn tweeen langs elkaar heen. Alle deuren konden ook nog maar op een kier open, of er stond een stapel kisten of een meubelsstuk half de deuropening te blokkeren.

Get the picture?

Goed, mijn vriend smookte toen nog een pakje per dag, en omdat hij te beroerd was om een halve meter te reiken naar een asbak, maakte hij zijn peuken uit in een bloempot naast hem op de vensterbank.

Op een avond, het was al laat, vonden wij het opeens wel erg gaan stinken. Echt zo'n scherpe brandlucht. Maar waar het toch vandaan kwam? En mijn vriend voelde toch warmte van de vensterbank afstralen...

Wij trokken vervolgens de conclusie dat de buurman met het afbranden van zijn oude verflagen blijkbaar een smeulend brandje had gesticht in de houten balken waar ons huis op rust.

Wij de brandweer gebeld en het evacuatieplan in werking gesteld. Ik de katten, hij de papieren. Liep gesmeerd.

We waren nog onderweg naar buiten toen er in optocht een hele grote rode ladderwagen, twee gewone brandweerwagens en twee politiewagens met loeiende sirenes de straat met een spookachtig oranje zwaailicht kwamen opschrikken. Alle buren in pyama de straat op, huilende kindjes.

Zes potige brandweermannen met helm, bijl en persluchtapparatuur stormden de trap op. Konden natuurlijk geen kant op in dat volgestouwde hokkie. En wij wilden er ook nog langs met twee jammerende katten in mandjes!

Was het dus de turf in de bloempot die was gaan smeulen. Emmertje water. Opgelost. Brandweer weer teleurgesteld naar de kazerne. Wat je noemt een sisser.

Maar ik heb wekl eens met verfafbranden zelf de trap in de hens gezet. Om een uur 's nachts. Mijn vriend was al naar bed, maar ik wou nog even die tree afmaken. Was het toch wel warm opeens. Was het riet waar het stucwerk op vast zat gaan branden. Dat zit ACHTER de traptreden. Ik heb er vier plantenspuiten vol ingespoten door de kiertjes tussen de treden, en iedere keer laaide het weer ergens anders op. Na de vierde spuit bleef het koud, en konden we eindelijk gaan slapen.

Kun je nagaan hoe de onderkant van die trap er de volgende ochtend uitzag, vol met vochtplekken en doorgeslagen roet....
Oud 21-02-2003, 07:41
Thomas
Thomas is offline
Ja, had toen ik klein was een keertje een bureaulamp (die overigens aan stond) onder het dekbed op een matras gelegd. Toen mijn moeder verscheidende uren later daar achter kwam had ik per ongeluk een gat in het matras gebrand. Ach ja, was nog kind.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
nooit bewust gedaan...
maar???~~~!!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 18:03
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Havock schreef:
maar???~~~!!!

nee eigenlijk nooit.
Oud 22-02-2003, 18:32
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Hier nog een goeie:

Het is nu denk ik alweer 4 jaar geleden...
Maar het was een mooie, warme, zonnige zomerdag in Praag, en ik en wat vrienden besloten naar een soort "bos" (het was naast n sportvliegveldje, er stonden wat bomen en hoog lang DROOG gras of riet eigenlijk) te gaan om "lekker"te gaan zuipen.
Het ligt langs de weg en het gebied is best wel groot, dus wij daar naar toe wandelen.
We hadden wat flessen bier en vodka, en weet ik veel wat allemaal.
We waren met zijn 10en geloof ik, iedereen was al best wel aangeschoten/dronken en ik was ook wel aardig "heen" ik verveelde me, en uit verveling begon ik dat droge gras aan te steken en daarna weer uit te maken met mijn hand. Het ging best wel goed, totdat de vlammen opeens wel HEEL erg groot werden. Ik stond op en begon het met mijn voeten uit te stampen, het vuur verspreidde zich al snel en ik riep om hulp, helaas niemand reageerde zo snel en het vuur werd maar groter en groter.
Ik begon panisch te gillen en eindelijk trok ik de aandacht van de rest, we begonnen met zijn alleen het vuur uit te trappen, maar het mocht niet baten, enige jongens probeerde het vuur nog charmant uit te blussen met WODKA en PIS.
Het lukte ons niet meer dus we gingen er snel vandoor.
Onderweg keken we steeds boven het bos en de rookwolk werd groter en groter...
Na 10 min. lopen waren we al dicht bij huis, in de verte hoorden we brandweer, blijkbaar is het al snel gesignaleerd.
Ik ging eten en ik was best wel in een shock.
Inmiddels wisten veel vrienden in de buurt al dat er brand was (het is namelijk een bekende spot om te zuipen) maar gelukkig wist niemand dat wij er waren geweest.
Ik was echt bang, maar ik was blij dat ik de volgende dag weer naar Nederland ging
Pas 9 maanden later ben ik er uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken, en tot mijn schrik, was dat hele bos zowat afgebrand, er was inmiddels alweer groen gras, en dat was eerst allemaal riet.
Ik schat dat het ongeveer 10 tot 15 voetbalvelden groot gebied is dat afgebrand is geweest.
Ik zal ook nooit meer met vuur spelen.
Oud 22-02-2003, 18:44
PV
PV is offline
mja een keer zat ik stom te doen met n waxinelichtje in zo'n gekleurd glaasje... stukjes papier bij gooien enzo dat ging op een gegeven moment verkeerd en toen kwamen er bruine vlekken op mn witte bureau toen ik t uit probeerde te blazen ( ) blaasde ik te hard waardoor t brandende glaasje onder mn beeldscherm schoof, waardoor mn computer bruine vlekken kreeg

verder alleen een x keukenpapier in brand gegaan, maar was niet zo erg
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 18:48
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
PV schreef:
blaasde ik te hard
Euh.....moet dat niet BLIES zijn....??
Oud 22-02-2003, 19:10
PV
PV is offline
Citaat:
wondersbestaan schreef:
Euh.....moet dat niet BLIES zijn....??
zou best kunnen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 19:23
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Hier nog een goeie:

Het is nu denk ik alweer 4 jaar geleden...
Maar het was een mooie, warme, zonnige zomerdag in Praag, en ik en wat vrienden besloten naar een soort "bos" (het was naast n sportvliegveldje, er stonden wat bomen en hoog lang DROOG gras of riet eigenlijk) te gaan om "lekker"te gaan zuipen.
Het ligt langs de weg en het gebied is best wel groot, dus wij daar naar toe wandelen.
We hadden wat flessen bier en vodka, en weet ik veel wat allemaal.
We waren met zijn 10en geloof ik, iedereen was al best wel aangeschoten/dronken en ik was ook wel aardig "heen" ik verveelde me, en uit verveling begon ik dat droge gras aan te steken en daarna weer uit te maken met mijn hand. Het ging best wel goed, totdat de vlammen opeens wel HEEL erg groot werden. Ik stond op en begon het met mijn voeten uit te stampen, het vuur verspreidde zich al snel en ik riep om hulp, helaas niemand reageerde zo snel en het vuur werd maar groter en groter.
Ik begon panisch te gillen en eindelijk trok ik de aandacht van de rest, we begonnen met zijn alleen het vuur uit te trappen, maar het mocht niet baten, enige jongens probeerde het vuur nog charmant uit te blussen met WODKA en PIS.
Het lukte ons niet meer dus we gingen er snel vandoor.
Onderweg keken we steeds boven het bos en de rookwolk werd groter en groter...
Na 10 min. lopen waren we al dicht bij huis, in de verte hoorden we brandweer, blijkbaar is het al snel gesignaleerd.
Ik ging eten en ik was best wel in een shock.
Inmiddels wisten veel vrienden in de buurt al dat er brand was (het is namelijk een bekende spot om te zuipen) maar gelukkig wist niemand dat wij er waren geweest.
Ik was echt bang, maar ik was blij dat ik de volgende dag weer naar Nederland ging
Pas 9 maanden later ben ik er uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken, en tot mijn schrik, was dat hele bos zowat afgebrand, er was inmiddels alweer groen gras, en dat was eerst allemaal riet.
Ik schat dat het ongeveer 10 tot 15 voetbalvelden groot gebied is dat afgebrand is geweest.
Ik zal ook nooit meer met vuur spelen.

jezus christus

wees blij dat niemand dood is
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 19:46
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
GRRR schreef:
jezus christus

wees blij dat niemand dood is
idd, wat een verhaal...
Oud 23-02-2003, 13:07
Quiana
Quiana is offline
:\ jeetje..

Heb nog nooit een brandje meegemaakt, gelukkig.
(op boeken/pwblaadjes na dan )
Oud 23-02-2003, 13:18
Verwijderd
Toen ik 10 was ofzo, ging ik "tussen de middag" een tosti maken in ons mini tosti oventje...

Toen ik ff ging kijken offie al klaar was, stond het brood en dat apparaat in de fik.

Ik helemaal in paniek *waaaahh* dat ding uitgegooid en de stedelijke brandweer gebeld Toen ze aankwamen was het vuur al uit *trauma*
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:37
Souris
Souris is offline
mja wel een bijna brand.
zat met een papiertje en aansteker te klotuh op mijn kamer.
ik blies telkens het vlammetje weer uit dat op het papiertje zat.
toen inneens lukte het niet meer en had ik dat papiertje in mijn hand.
toen ben ik maar snel naar mijn wastafel gelopen en heb het geblust.
Oud 23-02-2003, 16:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
ik niet
Oud 23-02-2003, 21:16
Adrenaline
Adrenaline is offline
niet bijna....HEB gewoon mijn tapijt in de hens gezet

....ik was kwaad
Oud 23-02-2003, 21:48
poesiefox
poesiefox is offline
Ik laat ook jaarlijks een fluitketeltje droogkoken. En een keer een pannetje met borstplaat met een pollepel erin die spontaan verhoutskoolt was. En ook een keer een zwartgeblakerd hardgekookt ei.

Toch kan ik best lekker koken.
Oud 23-02-2003, 22:10
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
ooit mijn eigen haar in de brand gezet toen was 3 ofzo

en onze kat ging met zijn staart in de kaars zwaaien en toen ging ie me broer het snel doven
Oud 23-02-2003, 22:29
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb een keer bijna een heel huis in de fik gezet, liep gelukkig met een sisser af

We waren met familie op vakantie in zo'n grote bungalow waar we met z'n alle in sliepen. Ouders waren weg en wij (neefjes en nichtjes) verveelde ons, we waren een jaar of 12, dus dan ga je fikke steken. Maar we waren lui dus deden we dat naast het huisje. Klein brandje gemaakt maar het was niet echt boeiend, dus hebben we een heleboel toiletrollen gepakt en die erin gegooit, dat fikte al aardig. Totdat de hele muur van het huisje zwart was, toen hebben we het maar uitgemaakt. Later zagen we dat er aan de andere kant van het muurtje (wat trouwens niet meer was dan een dun gipswandje) een stuk of 10 grote volle gasflessen stonden, die goed heet waren geworden. Niemand heeft het gelukkig gezien, het was aan de kant van het huis waar geen deuren waren, en waar je eigenlijk nooit kwam omdat het er best dicht begroeid was. De eigenaar zou het wel is gezien kunnen hebben, maar we hebben er nooit meer wat van gehoord. Maar voor het zelfde geld waren die gasflessen ontploft en waren wij er ook niet meer geweest.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 23:49
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
uhm, nee nog nooit gehad
Reageren

Regels voor berichten