Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik werk dagelijks met internetbankieren van de Postbank, en ik vind het een erg fijn systeem. De internetspaarrekening is ook erg prettig, omdat je meteen de door jou gespaarde rente kan bekijken, en bedragen erg makkelijk kan opnemen en inleggen. De rente is overigens gemiddeld 4%.
...als je wat méér rente wil kun je een internetspaarrekening openen bij de DSBBank. Ik twijfelde aanvankelijk over de betrouwbaarheid van deze bank, maar ze is onderdeel van de DSB Groep N.V., welke weer op een of andere manier met De Nederlandsche Bank verbonden is. De rente van de rekening bedraagt 4.6%, maar da's eigenlijk pas de moeite waard bij de hogere bedragen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als dat zo was, zouden alle pensioenfondsen hun geld bij ABN op "de bank" zetten ![]() De rente bedraag 2,6% per jaar, wat een % hoger is als gangbare spaarrekeningen. (maak maar een berekening op de site) Het normale tarief is trouwen 1,75% en die 2,6% geld voor het geld boven de € 500,-. Lekker onduidelijk dus, waardoor veel mensen het doen en er niets mee opschieten behalve de ABN-amro.
Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 19:30. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb al 2x ong 14 euro rente gehad. |
![]() |
||
Citaat:
![]() GroeiGemak spaarrekening Eindwaarde Uw eindwaarde zal EUR 1.026,- bedragen. De door u ingevulde gegevens: Eerste inleg EUR 1.000,- Maandelijkse inleg EUR 0,- Looptijd 1 jaar Effectieve rente bij saldo tot EUR 500,- 1.5 Effectieve rente boven EUR 500,- 2.6 Heb jij ongeveer €750 euro of € 2500 op je rekening staan?
||
Citaat:
Over die berekening snap ik niet, want toen ik de rekening afsloot was dat eindbedrag veel hoger. Voorlopig heb ik gewoon na elk kwartaal 2,80% rente gehad. Misschien dat het veranderd is in de tussentijd en dat er nu andere regels gelden? Ik heb de rekening afgesloten in oktober dus misschien is het in de tussentijd veranderd |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen idee hoe al die banken dat soort gigantische rente % kunnen geven (het is zo ongelofelijk veel)
Misschien een andere vorm van rente? (weet de exacte Nederlandse naam er niet voor, dus het kan anders heten). Je hebt simpele rente, dan krijg je rente over het originele bedrag (dus geen rente over rente). Je hebt ook rente op rente (gestapelde rente), dan krijg je dus steeds steeds rente over het originele rente.... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Vraagje energie / kosten (eneco) dwight88 | 15 | 24-08-2011 07:43 | |
Werk, Geld & Recht |
Internet spaarrekening Repeating | 3 | 18-08-2010 15:47 | |
Werk, Geld & Recht |
Aandelenportefeuille gebruiken als spaarrekening Gambokkur | 11 | 12-03-2007 17:29 | |
Werk, Geld & Recht |
Geld opnemen van spaarrekening da leentjuh | 7 | 14-12-2006 16:10 | |
De Kantine |
hoe groot is jouw spaarrekening? devilzsangel | 33 | 17-03-2006 17:42 |