Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2003, 21:46
Verwijderd
K weet niet of niet op software of hardware moet want ik heb namelijk geen flauw idee van de aard van het probleem. Goed mijn situatie.

1 computer met win2000 erop en 'n zooitje mp3 files
1 computer met winXp erop
1 sweex broadband router / switch

alles zit fijn in elkaar en internet en mappen etc delen werkt allemaal vrij in orde.

Alleen als ik mp3s afspeel vanaf een andere pc dan hapert ie vaak.. blijft ie hangen enzo. Met wmp krijg ik vaak 'n 'kan netwerkbron niet vinden' melding. Als ik dan opnieuw op play druk doet ie het weer wel..

wat is de oorzaak van dit? de fysieke verbinding is niet meer dan 3 meter utp dus daar kan het toch niet aan liggen?

Iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2003, 13:12
DwEePStocK
DwEePStocK is offline
in xp als je mp3's afspeeld van de W2K computer afspeeld dan zou het kunnen zijn de problemen met mappen delen in XP je zal dan jezelf volledige rechten al gegeven hebben maar je zal eerst je moeten aan melden naar de w2k map met mp3, kun je script voor schrijven bij het aan melden van XP

en het haperen kan liggen aan verschillende oorzaken, een voorbeeld is dat je sound driver niet kan omgaan met andere drivers van bijv een scanner of andere randapparatuur, dan geeft ie om de minuut een tik in je muziek programma's
Oud 16-04-2003, 13:51
dystopia
dystopia is offline
wat voor netwerkkaarten?
Oud 16-04-2003, 15:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Het haperen heb je niet als je de bestanden lokaal afspeelt? En als 'ie dan hapert, zie je dan dat de win2000 computer veel met zn HDD (hardeschijf) bezig is? Draai je daar verder zware apps op, of een spel actief oid? Of je CPU zo rond de 5%?

Als je een fileserver zou willen kan ik je Linux/UNIX aanraden met Samba erop, dat werkt fantastisch. Maar met win2000 zou het ook moeten kunnen. Gaat het kopiëren van bestanden wel redelijk snel? Hoeveel MB/s haal je dan? Kun je testen met b.v. FTP.
Oud 16-04-2003, 15:56
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-04-2003 @ 16:40:
Als je een fileserver zou willen kan ik je Linux/UNIX aanraden met Samba erop, dat werkt fantastisch.
wel met Samba > 2.2.x, tenzij het niet door anderen bereikbaar is
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 16:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 16-04-2003 @ 16:56:
wel met Samba > 2.2.x, tenzij het niet door anderen bereikbaar is
Op FreeBSD houdt ik mn software heel makkelijk up-to-date met CVS. Is echt makkelijk, makkelijker dan in Windows iig.
Oud 16-04-2003, 19:58
Verwijderd
Nou, op de 1 of andere manier doet ie het nu wel feilloos. Heel vreemd maar ja niets is zo onvoorspelbaar als 'n computer.

Ik heb onlangs Knoppix gedownload, daar ga ik 'ns mee spelen omdat ik nog een onwijze linux n00b ben. Maar na de tentamens. Iedereen vriendelijk bedankt hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten