Advertentie | |
|
![]() |
|
jeugdzorg helpt wel je met gewoon ff bellen ofzo ern dan leggen ze wel wat uit of sturen ze je wat folders en je kunt ook via het internet zoeken naar de beste oplossing mischien is intrekken bij je vriend wel goed want als je ouderszo over je praten lijkt het wel of ze niks van je willen (klinkt lullig maar helaas is het zo)
probeer maar eerst ff op internet te kijken of bel ff wat rond dat is gewoon het beste
|
hoi!
ik zou het gewoon eens voorleggen bij jeugdzorg. begeleid wonen lijkt mij iig de beste oplossing, omdat je leert hoe alles moet en je je zo later beter in de maatschappij kan 'bewegen' zeg maar... als ik jou was zou ik NIET bij je vriend gaan wonen. Je kan hem altijd blijven zien, maar ik vind dat bij je vriend gaan wonen niet bepaald een oplossing is. Je bent nog maar 15 (wat best jong is om bij je vriend te wonen). Hoe oud is je vriend trouwens? woont hij dan al alleen als je zegt dat hij nog een kamer vrij heeft? Als hij al alleen woont lijkt mij het al helemaal niet verstandig daar in te trekken, maar ja, da's mijn mening. |
![]() |
||
Citaat:
me vriend is 16 en woont dus gewoon bij z'n ouders en die stelden het zelf ook voor omdat ze weten dat het bij mij thuis er echt super slecht aan toe gaat. hij zit ook bij me in de klas en opzich zou ik het denk ik wel fijn vinden maar aan de andere kant weet ik het ook weer niet. maar ik ken wat mensen die begeleid gewoond hebben zegmaar en die raden het me dus zwaar af omdat je daar echt geen vrijheid hebt en je komt er met zwaar gefrustreerde mensen ofzo. ik weet het niet ![]()
|
ik zou eerst proberen het er met je ouders over te hebben, dat je het beter vind als je af en toe een weekendje wegbleef...dat dat voor jou gewoon beter is...en dat dat de sfeer in het huis bevorderd...
zou dat niet lukken zou ik idd naar de jeugdzorg gaan, het is best een goede oplossing, je zit met meerdere mensen in een normaal huis, krijgt geld voor te eten en je moet idd zelf de dingen doen die je normaal ook zou moeten doen, en er zitten iig 2 begeleiders in dat huis... |
![]() |
||
Citaat:
nou, als zijn ouders het zelf ook voorstelden en zowel hij als jij het ook echt willen, zou ik er eens over nadenken. zelf zou ik het niet doen, omdat je niet echt kunt weten hoe de relatie met je vriend en zijn ouders verder zal verlopen. als ik jou was zou ik toch eens gaan informeren naar dat zelfstandig wonen... je kan dan ook gelijk vragen wat kan en wat niet, welke verplichtingen je hebt en wat de regels zijn. mijn pappie is zelf psycholoog en bij hen kun je ook "zelfstandig wonen volgen". ik heb eens navraag gedaan, en mij lijkt het wel redelijk vrij... het is wel zo dat je één maal in de week moet koken voor de groep en dat ze 'controleren' hoe je met alles omgaat (kamer opruimen, geld, andere mensen, ....), maar op zich zou ik het denk ik best leuk vinden... ik zou zeggen: denk er nog eens over na en maak de juiste keuze voor jezelf... succes! laat je me weten wat je verder doet?? groetjes, Ilse |
![]() |
|
kwoon bij me vriend sinds een jaar..kben pas 17, en niet door een ruzie weggegaan hoor...maar tis egt heel erg wennen, dus denk er goed over na waar je aan begint want het is niet altijd leuk :/ alles zelf doen.....wasse.....koken....eten maken.....boodschappen...
ik las in je verhaal dat je ouders jou nooit meer wouden zien als je egt weg zou gaan....geloof mij maar je gaat ze missen :/ al denk je nu van niet, toch is het zow :/ *kannet weten*
|
ja dat zou ik ook zeggen blijf thuis als je thuis kan blijven.
ik moest wel uit huis want het ging niet meer, heb urgentie gekregen en heb een oning van de woon maatschappij. maar ik zou ook veel liever een gewoon gezin hebben hoor. vandaar blijf thuis als je thuis kan blijven! groetjes chretienne
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je er echt HEEL erg goed over na moet denken; waarschijnlijk kan je toch thuis, bij je ouders het beste groot worden. Hoe denken je ouders er over? En anders regel (via jeugdzorg) een gezinstherapeut; dat kan al een hoop oplossen! En ergens wordt de puberteit als ''schuld'' genoemd. Dat lijkt mss oppervlakkig maar kan het toch wel zijn. Toen ik een jaar of 15 was was ik echt super ongelukkig; bij mij uitte dat zich mss anders dan bij jou. En nu mijn zusje is 15, en voor haar is nu alles, ook thuis, rot. Dus denk er goed over na... maar uit het huis gaan is ook niet alles!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
zwanger worden snoopy | 500 | 10-11-2007 22:26 | |
De Kantine |
Tik je naam in en laat ons zien wat er gevonden wordt! Verwijderd | 103 | 06-09-2007 06:59 | |
Verkeer & Vervoer |
[fototopic] Trein fototopic... TheRedArrow | 239 | 07-03-2006 16:19 | |
Liefde & Relatie |
Ik heb problemen met een vriendin Mousse | 20 | 21-09-2005 12:44 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
Psychologie |
Kindertjes slaan? Yamyam | 55 | 02-04-2003 10:28 |