Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 01:29
Luminance
Luminance is offline
Hoi hoi,

Mijn eerste post hiero dus: Hallo!

Ik heb niet alle forum berichten gelezen en ik weet niet of dit al aan de orde is gekomen, maar dit is voor de mensen die zo een laagdrempelig zelfbeeld hebben , opper-gestressst zijn of faal-angst hebben..

OK..

Een hele goede tip/manier om jezelf op te peppen is... Jezelf gewoon OPPEPPEN!

Jaja, en dat doe je het best gewoon door jezelf met positieve dingen aan te praten.
Denk je bijv. dat je gaat zakken? Zeg dan steeds wanneer deze gedachte voorbijkomt (in je hoofd): "Ik kan het wel, het gaat me gewoon lukken". Probeer je dan ook zo te voelen... alsof het ook echt gaat lukken!!

Doe dit steeds keer op keer en probeer steeds positief te denken. Als je dit even volhoud kun je verschil al merken...

Ik heb eigenlijk nog veel meer tips/trucks die ik allemaal heb gehaald uit boeken, internet en via cursus faalangst. Maar ik heb geen zin om dat allemaal te typen (je gaat het toch niet lezen) en het is eigenlijk beter als ik tegen je zou praten.

Blijf gewoon positief denken, ook al sta je slecht of doe je niets! Je zal merken dat je beter presteert onder dit soort invloeden. Alles kan en niets is onmogelijk!!

Of je zegt dat je het kunt of niet kunt... JIJ hebt GELIJK!!

Succes!!!! en POWWEEERRRRRRRR!!!!!!!!!

p.s mensen die echt een probleem hebben wil ik wel spreken via de tel.

Greetzz,
Lorenzo
Advertentie
Oud 16-05-2003, 01:56
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Onze eigen forum-Ratelband?
Oud 16-05-2003, 02:01
Verwijderd
Citaat:
Luminance schreef op 16-05-2003 @ 02:29:
wat hierna volgt
thanks for the tip. je hebt me weer ff helpen herinneren dat het idd echt werkt! ik ben nu met biologie bezig. over 10,5 uur heb ik examen.

boek a geleerd.
b1 over 1 uur 100% cker geleerd
b2? doe ik erna dus vanaf 4 uur tot ???
Oud 16-05-2003, 02:20
Mark
Mark is offline
Citaat:
********** schreef op 16-05-2003 @ 03:01:
thanks for the tip. je hebt me weer ff helpen herinneren dat het idd echt werkt! ik ben nu met biologie bezig. over 10,5 uur heb ik examen.

boek a geleerd.
b1 over 1 uur 100% cker geleerd
b2? doe ik erna dus vanaf 4 uur tot ???
je kan beter iets vroeger naar bed gaan, dan ben je morgen beter in vorm dan dat je nu zo laat gaat.
Oud 16-05-2003, 02:23
Verwijderd
Citaat:
snowboarder schreef op 16-05-2003 @ 03:20:
je kan beter iets vroeger naar bed gaan, dan ben je morgen beter in vorm dan dat je nu zo laat gaat.
nah. ik ga gewoon 7 uur max slapen!
Oud 16-05-2003, 07:27
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 16-05-2003 @ 03:23 :
nah. ik ga gewoon 7 uur max slapen!
7 uur s'ochtends???
Oud 16-05-2003, 07:40
D@mien
D@mien is offline
Zo te zien is dr hier een te laat begonnen met leren

mijn oppepper:
"We gaan over vuur lopen!! TSJAKKAAAA!!!!!"
Oud 16-05-2003, 09:31
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:

Danoontje

POWWEEERRRRRRRR!!!!!!!!! :
Oud 16-05-2003, 09:36
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Jaja, en dat doe je het best gewoon door jezelf met positieve dingen aan te praten.
Denk je bijv. dat je gaat zakken? Zeg dan steeds wanneer deze gedachte voorbijkomt (in je hoofd): "Ik kan het wel, het gaat me gewoon lukken". Probeer je dan ook zo te voelen... alsof het ook echt gaat lukken!!
Oooo dus daarom was ik vorig jaar zo heilig ervan overtuigd dat ik geslaagd was, en doe ik nu weer examen....
Oud 16-05-2003, 09:57
Luminance
Luminance is offline
Citaat:
Multilot schreef op 16-05-2003 @ 10:36:
Oooo dus daarom was ik vorig jaar zo heilig ervan overtuigd dat ik geslaagd was, en doe ik nu weer examen....
hehe, ik wist dat dit antwoord zou komen...

Het leven heeft soms (bij sommige mensen vaak) tegenslagen. Dit is zo een (grote) tegenslag voor jou. Niet iedereen is 100% happy en het lukt niet iedereen om alles 100% goed te doen...

wedden dat het jou dit keer wel lukt! (maar dan moet je niet op je luie reet blijven zitten hé! )

Anywayzz, het examen gaat om je prestatie en niet hoe goed je geleerd heb. Leren is wat anders dan Studeren. Bij je schoolonderzoeken heb je moeten leren... nu moet je studeren (dus begrijpen wat je geleerd heb).

En ja, slapen is ook heeeeeeeeel belangrijk! Je kan beter vroeg naar bed gaan dan om 12 uur s'nachts nog ff leren (70% vergeet je toch weer).

Good luck peoplezz!
Oud 16-05-2003, 10:01
Verwijderd
Citaat:
marcovische schreef op 16-05-2003 @ 08:27:
7 uur s'ochtends???

nou ik ben tot iets van 6 uur doorgegaan ofzo 's ochtends ja! en ja ik ben laat begonnen. ken boek a en boek b1 wel ok. en boek b2 niet zo goed... maar ja shit happens!!!!

ik kon niet slapen vanochtend dus heb wallen als de @#$@# maar ja!!! bio stress ik niet meer voor. een 3.2 is zo gehaald

natuurlijk wil ik hoger cijfer. maar ja...
Oud 16-05-2003, 10:40
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Luminance schreef op 16-05-2003 @ 10:57:
hehe, ik wist dat dit antwoord zou komen...

Het leven heeft soms (bij sommige mensen vaak) tegenslagen. Dit is zo een (grote) tegenslag voor jou. Niet iedereen is 100% happy en het lukt niet iedereen om alles 100% goed te doen...

wedden dat het jou dit keer wel lukt! (maar dan moet je niet op je luie reet blijven zitten hé! )

Anywayzz, het examen gaat om je prestatie en niet hoe goed je geleerd heb. Leren is wat anders dan Studeren. Bij je schoolonderzoeken heb je moeten leren... nu moet je studeren (dus begrijpen wat je geleerd heb).

En ja, slapen is ook heeeeeeeeel belangrijk! Je kan beter vroeg naar bed gaan dan om 12 uur s'nachts nog ff leren (70% vergeet je toch weer).

Good luck peoplezz!
Ach misschien is dit idd wel wat ik nodig heb.... Sta er wel redelijk voor, maar ik ben zoo zenuwachtig.... Niet normaal meer...
Misschien komt het ook allemaal nog wel goed met mij...
IK KAN HET!!!!!!! JAAAAAA TJAAAKKKAAAAAAAAAAAA.....

nee, sorry het helpt niet
Oud 21-05-2003, 18:35
Ða kiwi
Ða kiwi is offline
TJAKAAAAAAAAAAAAAaaa
Oud 21-05-2003, 18:47
Braakdraak
Braakdraak is offline
Hallo. Neuken?
Advertentie

Regels voor berichten