Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 22:03
Verwijderd
Ik weet dat er al een paar topics over oogcontact zijn geweest, maar die gingen meestal over oogcontact met iemand die je nog niet echt kent.

Wat ik me eigenlijk afvraag, hoe het zit met oogcontact met iemand waar je wel vaker contact mee hebt en die je leuk vindt/waar je verliefd op bent.
Is er uit oogcontact een beetje op te maken wat iemand van je vindt?
Zelf ben ik verliefd op een jongen en als we zitten te praten kijken we elkaar best wel vaak aan, maar nooit zo heel lang, omdat dan altijd wel één van ons wel even een andere kant op gaat kijken (ik heb er zelf ook altijd best veel moeite mee om mensen aan te kijken als ik met ze sta te praten). Maar aan de andere kant maakt hij best wel vaak van die opmerkingen dat ik hem wel even aan moet kijken.
Ik snap er gewoon even niets van.
Weet iemand hier iets meer van?

(Ik kom wel een beetje wanhopig over zo , maar ik wil gewoon even weten hoe het zit)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 22:14
never mind
never mind is offline
ik denk dat áls je al naar iemand kijkt, je hem in ieder geval interessant vind, anders zou je natuurlijk niet kijken

Kijk je naar zijn of haar ogen wil je de aandacht van het desbetreffende persoon, als iemand merkt dat hij aangestaart wordt en even terugkijkt en hij ziet meteen ogen gaat de aangekekene ook terugkijken (lijkt me) hij merkt in ieder geval dat het om "aankijken" gaat en niet over "perongelijk in de verkeerde richting kijken"...

Snapje me nog?

Ik denk dus dat oogcontact wel dergelijk iets betekend als 'ik vind je best leuk' (of meer, of gewoon interessant)

ok vaag verhaal
Oud 22-05-2003, 22:18
Verwijderd
Ja ok, ik snap je , maar het is me wel meer opgevallen dat jongens je wel vaker aankijken als je met ze praat, ook al vinden ze je dan niet interessant.
Verder heb ik weleens gehoord dat als je iemand langer dan 3 seconden aankijkt het alleen iets betekent (weet niet of het klopt hoor). Maar ja, ik durf dus eigenlijk nooit mensen lang aan te kijken, dus kijk automatisch na een seconde of 2 even een andere kant op, ook al ben ik verliefd op die jongen en als ik wat langer kijk, kijkt hij weleens heel even een andere kant op.
Daarom dat ik dit topic heb geopend.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 08:31
xearo
xearo is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 22-05-2003 @ 23:03:
als we zitten te praten kijken we elkaar best wel vaak aan
kijk je normaal dan naar het plafond dan als je tegen iemand praat ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:35
Verwijderd
Mja, als ik verliefd ben op iemand, of hem iig erg leuk vind, dan krijg ik zo'n buzz als ik hem aankijk en hij kijkt terug... en dan denk ik, half onbewust, dat hij dat ook heeft. Dat is natuurlijk niet zo, maar je wilt het zo graag dat je het bijna zou lijken.
Ik staar constant naar hem als ik verliefd ben, dus waarschijnlijk hebben ze dat wel door
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:45
poesiefox
poesiefox is offline
Elkaar langer dan een paar seconden recht aankijken wordt in de dierenwereld als bijzonder onbeleefd en uitdagend gevonden. Een niet dominant roedellid kijkt de dominante niet aan. De dominante mag wel iedereen streng en vorsend bestuderen.

Probeer het maar eens met je eigen hond, die vindt het geen probleem, maar een wat dominante vreemde hond gaat grommen. Poezen, ook je eigen kat, staan op van je schoot en gaan weg, als solitair beest is aankijken voor een kat echt vreselijk. Goeiige uitzonderingen daargelaten. Maar meestal willen ze dat je knipoogt. Zelf doen ze dat ook, het is agressie-vermijdend gedrag. Twee vechtende katers blijven elkaar steeds aankijken. Degene die wegkijkt en wegloopt heeft trouwens gewonnen, want die laat zien dat hij erop vertrouwt dat de ander hem niet in de rug zal aanvallen.

Zo is het met mensen ook, in jappenkampen mochten de gevangenen de bewakers niet aankijken, dat was onbeleefd. In veel islamitisce samenlevingen kijken de vrouwen naar de grond, want aankijken is uitdagend gedrag.

Dus als iemand je langer aankijkt dan volgens de beleefdheidsconventies toegestaan is, dan is hij in je geinteresseerd. Alleen de mensen waar je een liefdesrelatie mee hebt, mogen verdrinken in je ogen.
Oud 23-05-2003, 13:44
Stepsje
Stepsje is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-05-2003 @ 13:45:

Probeer het maar eens met je eigen hond, die vindt het geen probleem, maar een wat dominante vreemde hond gaat grommen. Poezen, ook je eigen kat, staan op van je schoot en gaan weg, als solitair beest is aankijken voor een kat echt vreselijk. Goeiige uitzonderingen daargelaten. Maar meestal willen ze dat je knipoogt. Zelf doen ze dat ook, het is agressie-vermijdend gedrag. Twee vechtende katers blijven elkaar steeds aankijken. Degene die wegkijkt en wegloopt heeft trouwens gewonnen, want die laat zien dat hij erop vertrouwt dat de ander hem niet in de rug zal aanvallen.
Bij katten is t dacht ik juist dat diegene die het kijken als langste volhoud wint!

Maar effe ontopic: zelf kijk ik als ik iemand leuk vind wel erg vaak naar diegene, maar als hij dan terug kijkt kijk ik de andere kant op.
Als je met iemand praat lijkt t me wel logisch dat je elkaar aankijkt.
Volgens mij vind je elkaar vaak wel interessant als je elkaar langer dan bijv. 3 sec aankijkt.
Oud 23-05-2003, 17:02
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vertrouw niet (meer) op oogcontact. Ik vond ooit een jongen leuk waar ik ontzettend veel oogcontact mee had, maar eerst had hij een vriendin en later bleek ie meer op mn vriendin te vallen.
Oud 23-05-2003, 22:57
king112
king112 is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 22-05-2003 @ 23:03:
(Ik kom wel een beetje wanhopig over zo , maar ik wil gewoon even weten hoe het zit)
Komt me bekend voor!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 21:57
l00k At Me
l00k At Me is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 23-05-2003 @ 18:02:
Ik vertrouw niet (meer) op oogcontact. Ik vond ooit een jongen leuk waar ik ontzettend veel oogcontact mee had, maar eerst had hij een vriendin en later bleek ie meer op mn vriendin te vallen.
Ja, wat moet je met oogcontact, moet je dat altijd vertrouwen dan.
Het valt me op dat er best wel eens meisjes naar mij kijken.
Maar misschien is dat bij iedere jongen wel zo of kijken ze om een andere rede.
Oogcontact is volgens mij ook helemaal niet te vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 22:17
murcielago
murcielago is offline
Ik denk dat oogcontact wel een rol speelt maar dan wel een hele kleine.
Als je met elkaar praat kun je toch niet echt peil trekken op die drie seconden regel want ja je bent met elkaar aan het praten en je mag elkaar dus aankijken.
Ik denk dat je pas kan constateren dat hij/zij je leuk vindt als je zonder dat je een gesprek hebt merkt dat hij/zij naar je kijkt.
Oud 26-05-2003, 16:30
Verwijderd
Citaat:
murcielago schreef op 25-05-2003 @ 23:17:
Ik denk dat je pas kan constateren dat hij/zij je leuk vindt als je zonder dat je een gesprek hebt merkt dat hij/zij naar je kijkt.
Als hij langsloopt kijkt hij even, kijk ik even en kijken we meteen allebei weer een andere kant op
Eerst keek hij nooit als hij langsliep, nu wel, maar ja, op grond daarvan kun je toch ook niet zeggen of hij me wel of niet leuk vindt, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten