Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2003, 21:08
hajo
hajo is offline
is seks verslavend?
Oud 08-06-2003, 21:09
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
tja, voor velen wel
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:14
kastdeur
kastdeur is offline
ik denk als je één keer seks hebt gehad, je het wel vaker wil. maar of je er nu helemaal afhankelijk van wordt, dat weet ik niet.

[wijzig]ja misschien ook wel, hangt er misschien ook van af wat je onder verslaving verstaat. hmm en misschien dán nog...

naja

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:16
Verwijderd
Ik denk dat het wel mogelijk is hoor.
Maar wat de symptonen er voor zijn moet je mij niet vragen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:23
marlies
marlies is offline
Ik denk dat het wel mogelijk is. De mensen kan aan veel dingen verslaafd raken dus vast ook aan seks
Oud 08-06-2003, 21:29
AngelLena
AngelLena is offline
Zou best kunnen maar heb ik geen last van. Als ik een half jaar of langer zonder moet doen, geen probleem. Ik zie het als een leuke bijkomstigheid van het hebben van een goede relatie. Niet als een belangrijk ding wat echt moet.
Oud 08-06-2003, 21:34
Verwijderd
ja heel erg, bij de goede personen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:43
horsepills
horsepills is offline
tja, eigenlijk wel, doch: ik kan me meestal nog wel redelijk cool houden als het echt niet zou kunnen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:43
Stuartje
Stuartje is offline
Wetenschappelijk gezien is seks verslavend: er komen endorfines vrij die je een euforisch gevoel geven. Endorfine is een morfinederivaat ( of hoe ze het ook noemen ) en is dus bijgevolg verslavend.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:44
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
vanaf z'n 12 tot z'n 70'st is elke man er aan verslaafd
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:45
Günther
Günther is offline
als t goede seks is wel
Oud 08-06-2003, 22:57
AngelLena
AngelLena is offline
Ja oke, maar als de endorfine toevoer ophoud krijg je ook geen vervanging meer, of je moet aan de morfine gaan... Men doet dat over het algemeen niet als gevolg van gebrek aan seks, dus zelf neem ik genoegen met geen seks als ik geen vriend heb. Nou, laat dat eens een jaar duren... Kunnen we er daarna weer stevig tegenaan. Ik zie het niet als een verslavend middel, maar lekker en bijkomstig als gevolg van liefde.
Oud 08-06-2003, 22:58
Qimm
Qimm is offline
Ja, vooral door de stof die wordt vrijgemaakt in je hersenen. Ik denk endorfine ofzo... weenie zeker. En adrenaline ook natuurlijk
Oud 08-06-2003, 23:08
AngelLena
AngelLena is offline
Je kan altijd meer willen... Maar als het niet kan dan kan het niet. Simpel zat en dan gaat die drang vanzelf over... Je hebt natuurlijk je uitzonderingen.... Jongen in de klas van m'n vriend: getrouwd, vrouw zwanger hebben nog steeds elke dag sex. Eerste wat ie zegt als ie de klas binneloopt: ik zou alles over hebben voor een lekkere natte gleuf nu en hier.
En dat elke dag... Sjonge... Het is niet alsof hij tekort komt ofzow... Die is geobsedeerd...
Oud 09-06-2003, 00:12
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
als je nog maagd bent weetje natuulijk niet wat je mist maarre.. nu vind ik het egt te erg dak al 2 maanden droog sta
Oud 09-06-2003, 02:16
Ilsje
Ilsje is offline
geestelijk zeker wel... vorig jaar bij nederlands een spreekbeurt gehouden over seksverslaving. zijn zelfs speciale therapien voor etc kzal die spreekbeurt wel keertje opzoeken
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 09:24
Verwijderd
ja best wel.
alleen niet dat je er afhankelijk van wordt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 09:25
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
ja.....

je wilt steeds meer en meer en meer en meeeeeeeeeeeeer
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 10:24
Verwijderd
www.sexwoordenboek.nl:

Seksverslaving wil zeggen dat je meer met seks bezig bent dan je zelf prettig vindt.
· Seksverslaving begint vaak in de puberteit. Vaak zijn het jongens en meiden die moeite hebben normaal contact te maken, zonder seks.
· Net als elke andere verslaving, kan het een vlucht zijn. Vaak komt het voort uit een gebrek aan zelfvertrouwen en een onvermogen alleen te zijn. Je probeert negatieve gevoelens kwijt te raken door seks, maar dit eindigt steeds weer in teleurstelling. Zodra je bent klaargekomen, word je weer geconfronteerd met jezelf. De emotionele bevrediging blijft uit. Om dit te ontvluchten begint de zoektocht naar het volgende seksuele avontuur. Het gevoel van onvrede neemt toe, maar je blijft in de ban van seks. Je hebt er zelf geen controle meer over: de drang is sterker dan jijzelf.
· Seksverslaving heeft dus niet te maken met hoe vaak je masturbeert (zoals jongens en meiden vaak ten onrechte denken) of vrijt, of hoeveel partners je hebt. Het is meer dat je iets in seks zoekt en blijft zoeken wat daar niet te vinden is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 10:29
gizmo
gizmo is offline
Ik zelf ben niet verslaafd maar denk sommigen wel.
En goed van je sarahbressers dat je het ff hebt gepost, want ik denk dat idd veel mensen eerder denken een sexverslaving te hebben dan wanneer er eigenlijk echt pas sprake van is!
Oud 09-06-2003, 10:58
Thomas
Thomas is offline
Nee, voor mij helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 13:31
mathfreak
mathfreak is offline
Het kan verslavend zijn, maar dat is normaal gesproken niet het geval. Zie voor meer info http://www.seksverslaving.nl/overz.html#
Oud 09-06-2003, 14:37
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 08-06-2003 @ 22:34:
ja heel erg, bij de goede personen
Heeft helemaal geen zak met verslaving te maken. Seks verslaafd is een aandoening. Dat krijg je niet, dat heb je en het is niet prettig, maar dat had je al kunnen lezen.
Oud 09-06-2003, 17:11
**(())**
**(())** is offline
ik denk het wel ja..
wat denk jij zelf "hajo"?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 07:19
Verwijderd
Ik denk wel veelste veel aan/over sex. En het liefst neuk ik er elke dag op los.
Maar of ik nou verslaafd ben..? Verslaafd is weer zo`n groot woord
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten