Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2003, 20:01
ranonkel
ranonkel is offline
Hoe is het met jullie levensvreugde? Zien jullie het leven als een bijzonder iets of ben je het leven moe?
Waar haal je levensvreugde uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2003, 20:08
Riconoscente
Riconoscente is offline
Ik geloof wel in humor, en in het leuke en positieve van dingen inzien,
maar of ik het leven leuk genoeg vind, voor werkelijke levensvreugde, ik denk het niet. Ik zie het leven zeker als een bijzonder iets, maar ik heb ook wel iets van 'laat maar gebeuren wat moet gebeuren, dan is dat ook weer voorbij'...maar goed, zo leert men zijn lessen niet, vermoed ik.

Anyways,
ik doe ook nog niet wat ik moet doen,
dwz,
ik ben nog niet met de dingen bezig waarmee ik bezig wil zijn,
misschien dat de vreugde dan wel zou komen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:11
faith666
faith666 is offline
Beetje vage vraag eigenlijk......

Het is niet zo dat ik elke minuut van het leven geniet...en het is niet zo dat ik het leven moe ben.
Ik probeer wel zo veel mogelijk te genieten, ik bedoel de tijd gaat toch voorbij.,..liever genieten als treuren.

Waar ik het vandaan haal? Kleine dingetjes.....mooi weer. lekker zonnetje dus, gezellig kletsen met vriendinnen, me vriend zien of spreken, een leuk kaartje of mailtje krijgen, iemand die ik allang niet meer gezien heb tegen komen, naar het strand gaan en op blote voetjes daaor het zand lopen, een knuffel krijgen.....een lekker warm bad met een tijdschrift en chocoladekoekjes en een beker warme thee...leuke herinneringen ophalen..

Ik denk dat ik maar stop , hoop dat je zo een antwoord hebt...
Oud 13-06-2003, 20:11
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 13-06-2003 @ 21:08:
Ik geloof wel in humor, en in het leuke en positieve van dingen inzien,
maar of ik het leven leuk genoeg vind, voor werkelijke levensvreugde, ik denk het niet. Ik zie het leven zeker als een bijzonder iets, maar ik heb ook wel iets van 'laat maar gebeuren wat moet gebeuren, dan is dat ook weer voorbij'...maar goed, zo leert men zijn lessen niet, vermoed ik.

Anyways,
ik doe ook nog niet wat ik moet doen,
dwz,
ik ben nog niet met de dingen bezig waarmee ik bezig wil zijn,
misschien dat de vreugde dan wel zou komen
Ja, maar je hebt wel de weg gevonden en dat zou je heel veel levensvreugde kunnen en mogen geven.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:14
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
faith666 schreef op 13-06-2003 @ 21:11:
Beetje vage vraag eigenlijk......

Het is niet zo dat ik elke minuut van het leven geniet...en het is niet zo dat ik het leven moe ben.
Ik probeer wel zo veel mogelijk te genieten, ik bedoel de tijd gaat toch voorbij.,..liever genieten als treuren.

Waar ik het vandaan haal? Kleine dingetjes.....mooi weer. lekker zonnetje dus, gezellig kletsen met vriendinnen, me vriend zien of spreken, een leuk kaartje of mailtje krijgen, iemand die ik allang niet meer gezien heb tegen komen, naar het strand gaan en op blote voetjes daaor het zand lopen, een knuffel krijgen.....een lekker warm bad met een tijdschrift en chocoladekoekjes en een beker warme thee...leuke herinneringen ophalen..

Ik denk dat ik maar stop , hoop dat je zo een antwoord hebt...

Juist de kleine dingen in het leven zijn belangrijk. Ben blij dat je daar levensvreugde uit haalt. Zoveel mensen zien die kleine dingen niet meer.
Het is ook niet mogelijk elke minuut van het leven te genieten,er zijn ook veel lessen te leren.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:14
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:11:
Ja, maar je hebt wel de weg gevonden en dat zou je heel veel levensvreugde kunnen en mogen geven.
Ik denk dankbaar,
maar maakt mij dat ook blij...? Niet altijd...

maar soms wel,
als ik mijn ogen dichtdoe, en zie.
Als ik dichter bij `zijn` kom...dan krijg ik soms tranen van het liefdevolle gevoel, en dan moet ik soms lachen om dit perfecte maar ironische leven
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:15
Riconoscente
Riconoscente is offline
Maar treuren doe ik ook zeer weinig hoor. Ik ben wel altijd opgewekt, maar ook weer niet vol vreugde. Maar goed, wel op een goede manier opgewekt...lastig uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:16
faith666
faith666 is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:14:
Juist de kleine dingen in het leven zijn belangrijk. Ben blij dat je daar levensvreugde uit haalt. Zoveel mensen zien die kleine dingen niet meer.
Het is ook niet mogelijk elke minuut van het leven te genieten,er zijn ook veel lessen te leren.
Die kleine dingen leren je inzien door meegemaakt te hebben dat het ook anders kan denk ik......maar het is mooi als je ze idd in kan zien (ben er ook blij mee hoor )
Oud 13-06-2003, 20:18
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 13-06-2003 @ 21:14:
Ik denk dankbaar,
maar maakt mij dat ook blij...? Niet altijd...

maar soms wel,
als ik mijn ogen dichtdoe, en zie.
Als ik dichter bij `zijn` kom...dan krijg ik soms tranen van het liefdevolle gevoel, en dan moet ik soms lachen om dit perfecte maar ironische leven
Dankbaarheid is ook een vorm van vreugde?

Dat liefdevolle gevoel ervaren is... waar het om gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:19
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 13-06-2003 @ 21:15:
Maar treuren doe ik ook zeer weinig hoor. Ik ben wel altijd opgewekt, maar ook weer niet vol vreugde. Maar goed, wel op een goede manier opgewekt...lastig uit te leggen
Ik begrijp je...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:20
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:18:
Dankbaarheid is ook een vorm van vreugde?

Dat liefdevolle gevoel ervaren is... waar het om gaat.
Als je het zo bedoelt; ik heb de laatste tijd meer en meer momenten waarop ik me realiseer hoe dankbaar ik mag zijn, en momenten waarop ik die liefde ervaar. Het is vreugde op een andere manier, innerlijke vreugde, ja.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:20
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:19:
Ik begrijp je...
Dat vermoedde ik stiekem al wel
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:21
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
faith666 schreef op 13-06-2003 @ 21:16:
Die kleine dingen leren je inzien door meegemaakt te hebben dat het ook anders kan denk ik......maar het is mooi als je ze idd in kan zien (ben er ook blij mee hoor )
ja,maar er zijn veel mensen die dat meemaken maar er geen vreugde bij voelen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:22
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 13-06-2003 @ 21:20:
Als je het zo bedoelt; ik heb de laatste tijd meer en meer momenten waarop ik me realiseer hoe dankbaar ik mag zijn, en momenten waarop ik die liefde ervaar. Het is vreugde op een andere manier, innerlijke vreugde, ja.

Juist,je bent niet meer afhankelijk van dingen buiten jou,het is innerlijke vreugde.Dat kan niemand van je afnemen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:23
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:22:
Juist,je bent niet meer afhankelijk van dingen buiten jou,het is innerlijke vreugde.Dat kan niemand van je afnemen.
Het is zo mooi dat als je de wil hebt en doorzet je verlangens zich op andere dingen gaan richten en je minder afhankelijk wordt van de onzekere dingen, en je op de zekere dingen richt, wat in jezelf (en anderen) zit.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:25
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 13-06-2003 @ 21:23:
Het is zo mooi dat als je de wil hebt en doorzet je verlangens zich op andere dingen gaan richten en je minder afhankelijk wordt van de onzekere dingen, en je op de zekere dingen richt, wat in jezelf (en anderen) zit.
Wat in jezelf zit ,is de kern van het bestaan. Als je daar je levensvreugde uit kan putten ,ben je waar je moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:27
faith666
faith666 is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:21:
ja,maar er zijn veel mensen die dat meemaken maar er geen vreugde bij voelen.
Tja.......das jammer......
Maare hoe zit t bij jou dan? geniet jij van alles of wat?
Oud 13-06-2003, 20:32
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
faith666 schreef op 13-06-2003 @ 21:27:
Tja.......das jammer......
Maare hoe zit t bij jou dan? geniet jij van alles of wat?
Ik voel me intens verbonden met mijn eigen wezen wat voor mij het Goddelijke is. Daardoor heb ik echt het gevoel dat ik deel ben van het kosmisch geheel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:39
faith666
faith666 is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:32:
Ik voel me intens verbonden met mijn eigen wezen wat voor mij het Goddelijke is. Daardoor heb ik echt het gevoel dat ik deel ben van het kosmisch geheel.
Hmmz mijn nederland en mijn woordenschat zijn niet denderend....maare wat ik widle vragen is o dat je nu dus intens geniet van het leven......en of dat je misschien alles nu doordat je je een deel van het kkosmische geheel voelt ( ) misschien dingen anders meemaakt.....
Ik ben neiuwsgieirg sorry.....
Oud 13-06-2003, 20:46
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
faith666 schreef op 13-06-2003 @ 21:39:
Hmmz mijn nederland en mijn woordenschat zijn niet denderend....maare wat ik widle vragen is o dat je nu dus intens geniet van het leven......en of dat je misschien alles nu doordat je je een deel van het kkosmische geheel voelt ( ) misschien dingen anders meemaakt.....
Ik ben neiuwsgieirg sorry.....
Doordat je je een deel voelt, is al het andere om je heen een deel van jou. Dat schept een bepaalde band. Daardoor ga je veel dingen anders ervaren,ja.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 00:16
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:01:
Hoe is het met jullie levensvreugde? Zien jullie het leven als een bijzonder iets of ben je het leven moe?
Waar haal je levensvreugde uit?
Ik zie het zelf leven als een bijzonder iets. We zijn toch maar mooi uit de oersoep komen wandelen. De bouw van het lichaam, hoe de natuur geregeld is zo simpel en tegelijk zo complex, ik vind dat iets prachtigs.

Levensvreugde zit in de kleine dingen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 00:51
Verwijderd
Levensvreugde kan overal in gelegen zijn. Het leven zelf zorgt er al voor.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 10:44
lovetear
lovetear is offline
Over het algemeen geniet ik met volle teugen van praktisch ieder aspect van het leven. Ik zie mezelf dan ook als een behoorlijk gelukkig mens(helemaal nu ik geslaagd ben voor mijn havo). Er zijn wel dingen die het gelukkig blijven soms moeilijk maken, maar zolang ik die dingen als uitdaging zie, krijgt het leven mij niet klein.

Levensvreugde is overal uit te halen, gelukkiger worden vind ik niet moeilijk.
Oud 14-06-2003, 15:33
Rosiehessie
Rosiehessie is offline
Ik heb geluksmomenten. Momenten die soms maar heeeeeel kort duren, maar dan voel ik mijn hele lichaam overkoken van energie en dan heb ik ook een heeeeeele grote smile op mijn face. Ik kan die momenten door de vremeste dingen krijgen: een mooi liedje van acda en de munnik, de zon die smorgens op mijn huid straalt, las iemand iets lueks tegen me zegt, ALS ik heb hardgelopen en het ging heel lekker. Dan kan ik me echt heeeeel gelukkig voelen. Maar ik ben absoluut niet standaard gelukkig ofzo. (ook nie ongelukkig trouwens)

R
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 15:55
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Eest zorg ik voor vrede in mijzelf. Een gevoel van complete vrede, een staat waarin je in harmonie bent met je omgeving en met jezelf. Uit deze vrede komt vreugde voort. Een vreugde waarvoor geen exterene invloeden nodig voor zijn.

Een hele kalme volmaakte vrede die je vult in elke atoom van je lichaam. Dit probeer ik omhoog te houden, wat lastig is als je dingen "moet"

Zo is onze maatschappij gebouwd. Het draait om tijd en geld. Het moet zo snel mogelijk en zo veel mogelijk. Er is een constante druk en een constant gevoel van "Ik moet nu dit en dat doen"

Dit ben ik nu aan het doorbreken, totdat er een staat komt waardoor de "veil" van deze Densiteit doorbroken wordt en de achterliggende matrix/opbouw en lightcodes van dit universum zichtbaar worden. Totdat ik reconnect met de energien van het universum en als dit gelukt is, kan ik mijzelf onderhouden met pure energie. Hiervoor is echter wel een groot proces aan verbonden, het verhogen van mijn frequentie, van de vibratie van mijn physical body en lightbodies.

Daarna verkeer je in een staat van ultieme bliss en vrede, een vrede van complete harmonie met het universum.
Wees Puur jezelf, Creer je een vrede injezelf en je zult meer gaan begrijpen wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2003, 18:09
faith666
faith666 is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:46:
Doordat je je een deel voelt, is al het andere om je heen een deel van jou. Dat schept een bepaalde band. Daardoor ga je veel dingen anders ervaren,ja.
Aja, ik snap het! Op zich wel cool als je dat kan!
Oud 15-06-2003, 20:51
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 14-06-2003 @ 16:55:
Eest zorg ik voor vrede in mijzelf. Een gevoel van complete vrede, een staat waarin je in harmonie bent met je omgeving en met jezelf. Uit deze vrede komt vreugde voort. Een vreugde waarvoor geen exterene invloeden nodig voor zijn.

Een hele kalme volmaakte vrede die je vult in elke atoom van je lichaam. Dit probeer ik omhoog te houden, wat lastig is als je dingen "moet"

Zo is onze maatschappij gebouwd. Het draait om tijd en geld. Het moet zo snel mogelijk en zo veel mogelijk. Er is een constante druk en een constant gevoel van "Ik moet nu dit en dat doen"

Dit ben ik nu aan het doorbreken, totdat er een staat komt waardoor de "veil" van deze Densiteit doorbroken wordt en de achterliggende matrix/opbouw en lightcodes van dit universum zichtbaar worden. Totdat ik reconnect met de energien van het universum en als dit gelukt is, kan ik mijzelf onderhouden met pure energie. Hiervoor is echter wel een groot proces aan verbonden, het verhogen van mijn frequentie, van de vibratie van mijn physical body en lightbodies.

Daarna verkeer je in een staat van ultieme bliss en vrede, een vrede van complete harmonie met het universum.
Wees Puur jezelf, Creer je een vrede injezelf en je zult meer gaan begrijpen wat ik bedoel.

Ja,vreugde zit in jezelf waardoor je geen externe factoren nodig hebt om je vreugdevol te voelen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:52
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
faith666 schreef op 15-06-2003 @ 19:09:
Aja, ik snap het! Op zich wel cool als je dat kan!
Ja,het voelt heel goed.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 22:19
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 15-06-2003 @ 21:51:
Ja,vreugde zit in jezelf waardoor je geen externe factoren nodig hebt om je vreugdevol te voelen.

Vreugde zit in jezelf ja. De omstandigheden maken wel wat uit, maar niet alles. Hoe ieder mens op bepaalde gebeurtenissen reageert verschilt. De een is gelukkig onder omstandigheden waar een ander zich doodongelukkig zou voelen.

Hetzelfde geldt voor ongeluk. Veel mensen gaan weg, op letterlijke of overdrachtelijke wijze, en proberen zo te ontsnappen aan hun bestaan, aan henzelf. Maar dat heeft geen zin, want waar je ook naar toe gaat, je neemt toch altijd weer jezelf mee.

Levensvreugde zit voor een heel groot gedeelte in het accepteren van je beperkingen, en vreugde putten uit wat je wel hebt en kunt. Count your blessings, every day.
Oud 16-06-2003, 10:23
Isa
Isa is offline
meneer shoarma zullen wij msn uitwisselen?

( Joerivanderschans1@hotmail.com )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten