Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
uhm, telefoonnummers kan ik ook wel goed onthouden na um een paar keer opgedreund te hebben... Ik kan zo ff niet iets bedenken wat ik verder niet of juist wel kan onthouden...
|
![]() |
In principe alles wat in een rijtje te leren is of wat uit nummers bestaat. In de praktijk kan ik goed onthouden: Telefoonnummers, verjaardagen, nummercodes, prijzen, wiskundige zaken, namen en adressen als ik wil, woorden wat minder maar nog steeds heel goed, songteksten, muziekstukken, gezichten, etc.
Slecht: Geschiedkundige gebeurtenissen. Eigenlijk gewoon alles wat ik saai vind. |
![]() |
|
Verwijderd
|
'k heb al jaren een reeks van 17 getallen in m'n hoofd, kan ik zo opdreunen, gewoon echt uit m'n hoofd geleerd.
Verder kan ik goed telefoonnummers en data onthouden. Dus getallen lukken me wel goed ![]() Met namen en gezichten heb ik ook geen moeite, tenzij het ineens heel veel mensen zijn. |
![]() |
|
Getallen gaan mij zeer makkelijk af. Even concentreren en het desbetreffende getal een keer of drie voor mezelf opzeggen en ik weet 'em voor een paar jaar iig. Ligt er natuurlijk aan hoe lang het getal is, dit geldt voor telefoonnummers. Ik ken het getal pi tot honderd cijfers achter de komma... Echt erg. Ik was ooit van plan om 'm tot iets van vier- of vijfhonderd cijfers te gaan leren, maar daar ben ik toch maar van afgestapt. Het staat zo... nerderig.
![]() ![]() Teveel dus. Moeilijk onthoudbare dingen zijn voor mij namen van personen en namen en teksten van muziekstukken. (En waar ik ook alweer dat papiertje had gelaten... ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Wat ik goed onthoud: muziek(en dan vooral de melodieen, of een apart stukje erin), gezichten en eventueel hun namen(ook van vreemden), herrineringen, ruzie's, dingen van school als ik het leuk vind of moet leren.
Wat ik niet goed onthoud: telefoonnummers, afspraken, waar k iets heb gelaten, dingen inleveren. |
![]() |
|
als ik een heel lang verhaal hoor kan ik meestal de grote lijnen en de belangrijke details wel onthouden
grafische dingen zoals plaatjes onthoud ik ook goed (ben aan het trainen voor een fotografisch geheugen, lijkt me geil ![]() data,namen,telefoonnummers,e-mail adressen,straatnamen gaan voor geen meter maar ik heb een huisgenoot die alles waar getallen in voorkomen feiloos kan onthouden, dus we vullen elkaar mooi aan ![]()
Laatst gewijzigd op 06-08-2003 om 16:19. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik goed kan onthouden :
schoolroosters,telefoonnummers,belanrijke afspraken,alle noten uit de notenbalk en muziek termen, songteksten, pincodes en wachtwoorden wat ik absoluut vergeet : huishoudelijke belangrijke taken (servies naar beneden brnegen en opruimen..) en alle dingen dieik niet wil weten vergeet ik eigenlijk altijd weer meteen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En neen, dat is niet mijn grootste prestatie, ik noemde het alleen even als voorbeeld. |
![]() |
|
wel:
telefoonnummers... als ik t zie, onthou ik t gezichten namen data (afspraken, verjaardagen, etc.) orientatie, richtingsgevoel een rij met woordjes die k moet leren niet: ik vergeet eigk niet zo heel veel dingen, behalve van die pietluttige dingetjes, die me gezegd worden als ik ergens mee bezig ben ofzo...
|
Veel oppervlakkige dingen zoals:
Naam Leeftijd Woonplaats Favo voetbalclub van iemand ![]() Verjaardagen En dingen van vroeger kan ik wel goed onthouden ![]() En ouwe voetbalfragmenten... nou ja oud... van de laatste 10 jaar of zo ![]()
|
aanvulling
Niet: feestdagen (weet nooit welke datum bv Kerstmis is), nummerborden, voetbaluitslagen Wel: Nummers icm namen van spelers van Vitesse, verjaardagen
|
goed:
ik weet altijd precies wat iemand gezegd heeft en wat ik gezegd heb tegen mensen telefoonnummers rijtje van woordjes, voor een dag mit nach bei seit von zu aus ![]() slecht: straatnamen
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Het verhaal van de hulpsinterklaas en de witte Tim Verwijderd | 4 | 22-12-2006 23:10 | |
Seksualiteit |
onthouding anders denkendt | 21 | 06-02-2006 23:09 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic! #2 Miracle | 499 | 23-04-2004 16:32 | |
Verhalen & Gedichten |
donker en licht niña | 7 | 23-08-2003 16:05 | |
Liefde & Relatie |
Onzekerheden door scbeiding ouders Verwijderd | 15 | 12-06-2002 19:17 |