Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 09:02
Audrey
Audrey is offline
Ik vroeg me af of het zo is. Kun je voor altijd verliefd blijven in een relatie. Ik hoor altijd van niet en dat het dan in vlagen terugkomt wanneer je samen wat speciaals doet en dat had ik zelf ook. Als hij me uit eten nam of we samen gingen zwemmen in de nacht
Nou heeft hij het uitgemaakt omdat het niet meer voelt als ''eerst'' . Hij denkt dat de verliefdheid altijd zo heftig blijft. Hij twijfelt nou nog steeds. Voor de rest ging alles perfect. Vandaar.
Hij heeft het nu dus goed uitgelegd en dit kwam eruit. Ik vind het niet raar dat je na een jaar niet meer zoveel kriebels hebt als in de eerste weken. of is het dat wel?

Straks ga ik naar hem toe om wat spullen te halen. Dat praten we nog wat en dan ga ik waarschijnlijk afscheid nemen voor een tijdje. Ik hou nog veel van hm. Liefde is eigenlijk maar stom. Je hebt er niks aan. Het gaat met vallen en opstaan tot je je droomprins gevonden hebt. Als je die ooit vindt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2003, 09:09
Verwijderd
ik snap je verhaal niet helemaal, maar als je elke relatie die je hebt uitmaakt omdat de gevoelens minder zijn geworden, dan zal je nooit verder komen. Op een gegeven moment word het gevoel zowieso minder, of andes. Ik denk als je voorbij dat punt bent dat je kan zeggen dat je van iemand kan houden, of houdt.

wilde je dat weten?

groetjes suusjuhh
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:38
marlies
marlies is offline
Na een jaar zijn de meeste kriebels wel weg. Jouw vriend zal nooit een lange relatie krijgen als hij iedere keer als de kriebels weg zijn het uitmaakt.
Ik denk niet dat die kriebels er altijd zullen blijven.
Je vriend zal en zelf wel achter komen dat die kriebels niet blijven,waarschijnlijk als het bij een 2de vriendinnetje ook weggaat
Oud 22-08-2003, 13:01
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
verliefdheid is biologisch gezien een proces wat alleen de eerste periode voorkomt. Doordat je je verliefd voelt, 'protesteer' (ik kan even niet uit mijn woorden komen) je minder om te paren.
Na een tijdje gaat deze verliefdheid dus weg en blijft er alleen de opgebouwde band tussen mensen over (het houden van). Het verliefde gevoel wat je soms later in de relatie terugkrijgt is meer een herinnering aan het verliefde gevoel van in het begin.

Aldus iets dat ik ooit gelezen heb.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 13:59
Verwijderd
Die hevige verliefdheid die je in het begin hebt die blijft niet heel je relatie. In het begin is alles nog nieuw en voel je je alleen maar springerig, het is logisch dat dat gevoel verdwijnt, je went aan elkaar. En natuurlijk soms heb je momenten waarop de echte verliefdheid weer terug komt, maar ik denk dat het toch nooit zo is als in het begin.

Je kan het er nog wel eens met je (ex)vriend over hebben, het is namelijk toch logisch dat dingen tijdens een relatie veranderen. Van de andere kant, je hoort het toch wel vaker als mensen jong zijn, dat de relatie stuk loopt omdat het gevoel er niet meer zo is als hoe het in het begin was. Ik snap het soms zelfs ook wel...

Toevallig had ik het er vandaag nog met mijn vriend over, dat zoenen in het begin echt iets spannends heeft, terwijl nu na een jaar verkering die spanningen bijna altijd voor een heel groot deel weg is... Het is natuurlijk niet zo dat heel het zoenen dan nergens meer op slaat, maar het is toch heel anders dan in het begin.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:20
Verwijderd
ik had na een jaar met mijn vorige vriend meer kriebels dan toen we net begonnen,t werdt steeds erger juist, alleen als je net begint is t spannender omdat je weinig van de ander kent en alles moet ontdekken.

Maar over t algemeen gezien is t wel zo dat de kriebels in de loop van de tijd verdwijnt, ik had t met mijn ex ervoor wel dat de kriebels er snel vanaf was.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:50
Loezzel
Loezzel is offline
Je kunt het gevoel van je vriend van twee kanten bekijken.
Kant één is dat hij niet meer verliefd is en dat er niet genoeg ander gevoel bij komt dat hij de relatie in stand wil houden.
Kant twee is dat hij wel van je houdt, maar nog niet precies die gevoelens kent, en omdat houden van niet zo'n heftig gevoel is als verliefdheid, interpreteert hij dit gevoel als dat hij niet meer verliefd is en hij dus het beste een eind kan maken aan jullie relatie.
Het is normaal dat je na een tijdje gaat twijfelen aan de relatie als je verliefdheid begint weg te ebben. Praat dus goed met je vriend hierover en hopelijk houdt hij echt van je en komt het weer goed tussen jullie...
Oud 22-08-2003, 17:55
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik vind het een beetje "eng" als ik dit zo lees...omdat ik het maar al te goed ken ik wil helemaal niet dat die verliefdheid minder wordt, omdat het juist zo fijn is! Ik heb nu ook een jaar met mn vriend en ben echt van hem gaan houden..en nog steeds verliefd. Maar soms twijfel ik daar dan weer aan, omdat een relatie na een tijdje (had ik bij mn ex) zo "gewoon" wordt.
Je bent idd niet meer spannend voor elkaar. Ik hoop echt dat ik dat niet bij mn huidige vriend krijg, ofzo.
Oud 22-08-2003, 17:59
Audrey
Audrey is offline
Hij is dus nog wel verliefd! Het was zo fijn om hem weer te zien. Onze kus was heerlijk en de vlammen vlogen er vanaf. Het is gewoon alles eromheen. Hij woont nou 2uur reizen van mij vandaan met het openbaar vervoer en ik zou ook nadenken over alles met zo'n grote stap als studeren denk ik. We zien wel weer over 2 maanden. Hij belt me als hij alles op een rijtje gezet heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:34
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nou mijn ervaring is dat de verliefdheid niet eeuwig blijft hoor... ik ben in elk geval nie meer verliefd op mijn vriend.. maar t voelt ook nie alsof ie zomaar iemand is off course... er zijn wel van die momenten als ie iets liefs zegt of doet dak denk, wat heb ik t getroffen met jou en vlinders heb maar nie die verliefdheid van in begin nee...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:35
Firefly182
Firefly182 is offline
verliefdheid is in de eerste paar weken, maanden misschien. Daarna slaat het over in liefde, het bekende houden van. Helaas..... Want er is niets beters dan het verliefdgevoel.
Oud 24-08-2003, 18:06
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 23-08-2003 @ 19:35:
verliefdheid is in de eerste paar weken, maanden misschien. Daarna slaat het over in liefde, het bekende houden van. Helaas..... Want er is niets beters dan het verliefdgevoel.
inderdaad.. verliefd zijn is veel leuker en spannender maar ja je kunt moeilijk je hele leven van de een naar de ander hoppen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 18:42
Firefly182
Firefly182 is offline
inderdaad ja, dat is ook geen optie. Maar je kunt ook plotseling een opgelaten gevoel in je buik krijgen als hij iets heel liefs doet.

*kent dat gevoel niet meer*. Hij werkt alleen maar en ik zit me thuis een beetje eenzaam te voelen.
Reageren

Regels voor berichten