Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2003, 14:07
Verwijderd
Kijk mensen denken dat omdat ik vechtsport kan en een beetje een macho gedrag heb, dat ik niet voor veel dingen bang ben. Maar kheb echt een fucking wespen fobie. Als er een wesp kom begin ik helemaal te flippen en weg te rennen. Is echt zo fucking vaag. Kben zelf wel een paar keer door een wesp geprikt maar zon pijn deed dat ook weer niet. Vroeger had ik er nooit last van. Maar pas echt de laatste jaren heb ik er zoveel last van. Toenet ook erg kwam een wesp in mijn kamer. Kbegon zo te schreeuwen gooide zon deken over mijn hoofd en rende gillende de kamer uit . Mijn ouders dachten dat er iets heel ergs was gebeurt. Maar toen ze hoorde dat het om een wesp ging verklaarde ze me voor gek. Hoe kan ik van die fobie af? Neej kga niet naar zon fucking psycholoog of pyschiater of wat dan ook. Maar kwil gewoon tips enzo, en misschien mensen die dit ook hebben /hadden. Enne niet denken dat ik een of andere gestoorde psychopaat ben Kben just an average guy.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2003, 14:11
Verwijderd


gewoon een keer een wesp doodmeppen...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
StayBeautiful schreef op 07-09-2003 @ 15:11:


gewoon een keer een wesp doodmeppen...
Dat is zielig

neej geintje

Neej man dat helpt niet. Heb ik nooit gedurft. Die beesten vallen mij echt gewoon aan. Ze vliegen op mij af. Echt alleen op mij. Hoe kan ik dan dat beest afmaken?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:17
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Vroeger zat er een meisje in m'n klas, die ontzettend
bang was voor wespen. Helemaal in tranen, benauwd,
rende dan ook altijd de klas uit als er één binnen kwam.

Hoe meer je erop let, hoe erger (en enger) het wordt.
Als je helemaal in paniek om je heen gaat lopen slaan,
wordt de wesp óók bang, en gaat prikken. (doet poging tot)
Probeer zo rustig mogelijk te blijven, en bedenk je
dat als jij rustig blijft, die wesp dat (meestal?) ook doet..

Of laat een ander hem doodmeppen.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:19
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
bekend verhaal, heb dr zelf ook last van..
maar weet geen oplossing of wat.. helaas
mjaa, je bent dus nie de enige
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 07-09-2003 @ 15:17:

Probeer zo rustig mogelijk te blijven, en bedenk je
dat als jij rustig blijft, die wesp dat (meestal?) ook doet..

Of laat een ander hem doodmeppen.
Kijk dat is nou het probleem. Die wespen vallen altijd mij aan. Geen grap. Ze vliegen altijd op mij af om mij te prikken. Dus hoe rustig ik ook ben. Dat beest valt me aan . En als er een wesp komt heb ik niet het gedult dat een ander hem voor me doodmept. Dan ben ik allang 20 km verder .

Btw tis echt vaag. En jullie zullen ook wel denken dat ik een grapje maak, maar wat ik nu zeg is echt zo. Elk vliegende insect moet mij hebben. Ik geef je enkele voorbeelden. Eerst sliepen mijn broertje en ik in een kamer. De volgende dag was ik door de muggen helemaal lek geprikt. Overal muggen bulten. En mijn broertje had helemaal nix.

Een keer zat ik ook zo in mijn kamer. Viel een vlinder mij aan .

Maarja voor wespen ben ik dus het bangst van die zijn veelste agressief
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:39
Verwijderd
voor die muggen kan je een klamboe over je bed hangen (die je overdag gewoon onder je bed gooit ofzo... is niet 'stoer' natuurlijk) maar verder.. ik kan wel begrijpen dat je denkt dat ze jouw moeten hebben.. maar het is bewezen dat ze alleen maar aanvallen als ze zich bedreigt voelen.. dus niet wild in de rondte slaan ofzo.. maar (in jouw geval) rustig de kamer uit lopen (of gewoon weglopen) en een ander het beest laten vermoorden..
Je kunt ook een keer blijven zitten als je wordt 'aangevallen' en dan zul je (waarschijnlijk) zien dat het beest gewoon doorvliegt.. en als ie toch prikt.. dan heb je pech.. (ik neem niet aan dat je allergisch bent.. want dan zou ik gillen en wegrennen)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 07-09-2003 @ 15:39:
(ik neem niet aan dat je allergisch bent.. want dan zou ik gillen en wegrennen)

Kben niet allergisch voor wespen. Mijn neefje wel die was er bijna aan gestorven.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 15:12
Musk
Musk is offline
ik heb hetzelfde, en eerlijk gezegd ben ik ook bang voor lieveheersbeestjes. Ik hou gewoon niet van dingen die achter me aan kunnen vliegen en die je niet kunt inschatten. bah,
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 18:23
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik kan er echt niet tegen als ik in me kamer een spin zie zitten.. Ik ben ook als de doods voor sprinkhanen (brr die springen straks tegen je aan ).. Ook slakken en kikker vindt ik alles behalve prettig..

Hmm ben eigenlijk best raar

Het is vindt ik niet zo erg als je ergens bang voor bent, iedereen heeft zo z'n angsten.. Zo lang het je leven maar niet beheerst.. Bovendien kom je ook niet elke dag van het jaar in aanraking met wespen...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 19:52
Soron
Avatar van Soron
Soron is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 07-09-2003 @ 15:07:
Kijk mensen denken dat omdat ik vechtsport kan en een beetje een macho gedrag heb, dat ik niet voor veel dingen bang ben. Maar kheb echt een fucking wespen fobie. Als er een wesp kom begin ik helemaal te flippen en weg te rennen. Is echt zo fucking vaag. Kben zelf wel een paar keer door een wesp geprikt maar zon pijn deed dat ook weer niet. Vroeger had ik er nooit last van. Maar pas echt de laatste jaren heb ik er zoveel last van. Toenet ook erg kwam een wesp in mijn kamer. Kbegon zo te schreeuwen gooide zon deken over mijn hoofd en rende gillende de kamer uit . Mijn ouders dachten dat er iets heel ergs was gebeurt. Maar toen ze hoorde dat het om een wesp ging verklaarde ze me voor gek. Hoe kan ik van die fobie af? Neej kga niet naar zon fucking psycholoog of pyschiater of wat dan ook. Maar kwil gewoon tips enzo, en misschien mensen die dit ook hebben /hadden. Enne niet denken dat ik een of andere gestoorde psychopaat ben Kben just an average guy.
heb ik ook..... zit ik buiten te eten, vliegt er een wesp voorbij en dan gooi ik bijna de hele tafel om. Ik ben nog nooit gestoken door zn best. Dat vind ik helemaal raar. Bij andere beesten zoals bijen enz heb ik het... maar wespen?... ik ren nou al weg.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Misschien is het gewoon een evolutionair iets. Mensen die in de oertijd (toen wespen nog heel groot en gevaarlijk waren) wegrenden voor insecten werden minder snel gestoken en overleefden eerder. Survival of the fittest. Maar dat is maar een speculatie.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:13
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 07-09-2003 @ 21:02:
Misschien is het gewoon een evolutionair iets. Mensen die in de oertijd (toen wespen nog heel groot en gevaarlijk waren) wegrenden voor insecten werden minder snel gestoken en overleefden eerder. Survival of the fittest. Maar dat is maar een speculatie.
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:32
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 07-09-2003 @ 15:07:
Kbegon zo te schreeuwen gooide zon deken over mijn hoofd en rende gillende de kamer uit .
Ja, zo doe ik als ik een mug hoor. Heel stom. Ben niet bang voor spinnen of wespen ofzo, maar muggen vins ik zoooo eng!
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 07-09-2003 @ 15:14:
Dat is zielig

neej geintje

Neej man dat helpt niet. Heb ik nooit gedurft. Die beesten vallen mij echt gewoon aan. Ze vliegen op mij af. Echt alleen op mij. Hoe kan ik dan dat beest afmaken?
niet das zielig en dat is geen geintje.

ikzelf heb een vaag idee in mijn kop dat insecten soms weleens mensen aanvallen omdat ze rechters zijn en de geur van leugens en zondes ofzo kunnen ruiken enzo.

of juist de goede mensen aanvallen .
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 11-09-2003 @ 18:47:
niet das zielig en dat is geen geintje.

ikzelf heb een vaag idee in mijn kop dat insecten soms weleens mensen aanvallen omdat ze rechters zijn en de geur van leugens en zondes ofzo kunnen ruiken enzo.

of juist de goede mensen aanvallen .
Interresante gedachte, maarja misschien is het ook wel zo
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 07-09-2003 @ 15:43:
Kben niet allergisch voor wespen. Mijn neefje wel die was er bijna aan gestorven.
is misschien daardoor je fobie voor wespen er?

liefs en sterkte, hanne

ps: dat die wespen gelijk op je afkomen kan ook met geur/warmte te maken hebben, ze komen niet op je af om te steken, maar voor voeding. Als je ze naar je toe komen gewoon diep in en uit ademen en niet in paniek proberen te raken
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 22:59
Verwijderd
Ik zal het proberen

Of het lukt....

khoop het

oww

nu zijne r geen wespen meer

volgend jaar

Thanks voor jullie reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat vind jij nou echt weerzinwekkend?
Cherry Springs
109 28-04-2008 17:57
Lifestyle Fobielifestyle
Jimmy Who?
179 15-12-2006 18:11
Psychologie Extreme fobie voor insekten?
Love_Fulfilled
42 16-08-2004 22:23
Psychologie Fobie voor insecten
TefnachT
31 21-06-2002 21:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.