![]() |
|
wat is hypermobiliteit
kenmerken... en het is dus niet als je iets heel snel doet, maar dat je gewrichten alle kanten op kunt bewegen.. hand helemaal rond draain, duim tegen pols, vingers meer dan 90 graden naar achteren buigen.... enzo
|
mijn broer heeft en ik in zeer lichte mate. ik kan mijn benen overstrekken (wat ontzettend slecht is voor je knie), mijn armen en mijn vingers. Ik kan ze niet totaal buigen hoor, slechts een klein beetje (de kant op die je normaal niet op kan buigen).
bij m'n broer is 't wel heel erg. hij kan bijvoorbeeld zijn linker elleboog op z'n rechter schouder leggen (achter z'n nek). Probeer dat maar eens! ![]() en het ligt dan nog lekker ook, volgens hem. verder gingen m'n ouders vroeger altijd bij m'n broer langs als ie lag te slapen, om z'n benen recht te leggen. hij had ze namelijk stevast de verkeerde kant op gebogen.
||
Citaat:
![]() ontopic: ik heb het niet srry dit is zon nutteloze reactie
|
Ik kan mijn duimen tegen mijn polsen duwen en nog verder
Ik kan met 2 handen op de grond voorovergebogen staan Ik kan mijn pink 90 graden naar achteren buigen Ik kan mijn benen in mijn nek leggen Ik kan mijn vingers 'opvouwen' en dan op elkaar stapelen,mensen die het niet kunnen doen dan meestal pink over wijsvinger,wijsvinger overmiddelvinger enzo,maar ik leg ze er opgevouwen op. ![]() Dus ik zal het ook wel hebben.
||
Citaat:
![]() maar de rest wat je zegt kan ik allemaal niet hoor! je schijnt het trouwens te kunnen trainen, wanneer je hypermobiliteit hebt, om een echt slangenmens te worden. (zoals die gast uit de videoclip van brainpower bijvoorbeeld)
||
Citaat:
Ik kan ook in een heel rare kleermakerszit gaan zitten enzo. En met 2 handen op de grond voel ik ook wel pittig in mijn bovenbeenspieren hoor,maar ik kán het wel ![]()
||
Citaat:
het eerste wat ik overigens geleerd heb bij fysiotherapie is om nooit je benen te overstrekken. dat schijnt echt super slecht te zijn ![]()
|
Volgens mij kun je soms inderdaad bijna reumatische klachten krijgen van hypermobiliteit. Ik heb er wel wat over gehoord op school. Maar de meesten zullen er dus inderdaad geen last van hebben.
|
![]() |
Bij mij is afgelopen jaar ook hypermobiliteit vastgesteld. Ik heb het alleen in m'n voeten, rug/heupen, polsen en vingers. Ik kan idd mijn beiden handen staand op de grond leggen, m'n vingers meer dan 90 graden naar achter buigen, m'n duimen tegen m'n pols houden, volgens veel vriendinnen zitten mijn vingers ook veel losser dan die van hen en ik kan m'n tenen onder m'n voeten buigen (tegen m'n voetzool aan). Ik heb er heel erg veel last van gehad, maar de laatste tijd gaat het wel veel beter. Tot begin deze zomer kon ik nog geen 10 minuten lopen of ik had al weer pijn in m'n voeten. Als je dus denkt dat je hypermobiel bent moet je echt naar de dokter gaan. Hij kan er wel niets aan doen, maar je kunt wel gaan trainen om te leren hoe je pijn kunt voorkomen enz.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat een beetje helpt tegen hypermobiliteid is trainen. Zorg dat je spieren de te lossen banden kunnen compenseren. Je gebruikt meer kracht om te zorgen dat je gewrichten op hum plaats blijven, dus zorgen dat je spieren beter ontwikkelt zijn is goed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
euhm nou bijna alles kan ik overstrekken, armen, knieen, vingers zitten losser, kan alles kantn op bewegen die veel andere niet kunnen. en als ik lang loop begint vaak al bij een uurtje dan krijg ik pijn in mn onderrug, loop ik dan gewoon door zoals ik naar de stad ga en een paar uur loop, heb ik pijn in mn onderrug, en benen. kom ik thuis en een paar uur later heb ik hele erge steken in mn gewrichten veel gelopen heb ik 't vaak in mn benen veel getilt in mn armen, soms zijn ze zo erg dat ik er niet van kan slapen... maar tenen kan ik weer niet onder mn voet buigen, weel mn ellebogen aan de achterkant tegen elkaar. Ik kan ook mn heup zelf in en uit de kom doen, gaat vanzelf als ik op een bepaalde manier staat, voel dat ie eruit schit en ga ik weer anders staan en schiet ie weer terug, doet totaal geen pijn van die dingetjes
|
![]() ![]() zou ik maar niet te vaak doen straks blijft ie uit de kom of tast je je spieren en dergelijke gigantisch aan.. (heeft zelf 2 knieschijven die t leuk vinden van de plek te schieten of op slot te gaan en mn kniebanden en kraakbeen zijn dus daardoor vet beschadigt.. en yep dat doet fucking pijn soms) |
![]() |
|
Het is beter om maar niet teveel van die rare standen te proberen. Je kan daardoor de boel makkelijk beschadigen en zo goed is het zoizo al niet. Meer slijtage, waar je als je ouder bent goed last van kan hebben.
Pas ermee op dus.
|
![]() |
Bij mij is een paar jaar gelede vastgesteld dat ik hypermobiel ben. Ik merkte het dat ik zelf mijn schouder uit de kom kon doen, en steeds vaker pijn kreeg tijdens het dansen. Dat is alsmaar erger geworden en nu schiet mijn schouder zo ongeveer bij elke beweging uit de kom, ook ben ik overlenig, mjn kaken schieten uit de kom, mijn heup "knakt"....alles knakt zo een beetje. Veder breek ik sneller botten........
Tis geen pretje...want ik heb elke morgen pijn vanwege mijn kaken... ![]() Bye bye Aboe |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Door heup/knie heen zakken Rivka | 9 | 03-09-2011 12:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hypermobiliteit Verwijderd | 29 | 07-10-2008 10:29 | |