Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2003, 18:48
Zippo38
Zippo38 is offline
Hoi,
Ik zit nu in 6 VWO en ik zit er over te denken op Engels op de universiteit te gaan studeren als ik klaar ben.
Ik heb de afgelopen 5 jaar niet onder de 9.6 gehaald voor Engels en ik geef ookal 2 jaar les aan de bovenbouw op mijn school (speciale regeling omdat ik meer weet dan m'n docenten). Ik ben dus wel redelijk goed in Engels, alleen heb ik nou het probleem dat ik bang ben dat het niveau op de uni een beetje tegen valt. De kennis van de Engels docenten die bij mij op school rondlopen is extreem laag (en die hebben dus Engels gestudeerd!). Veel docenten hebben nooit echte moeilijke boeken gelezen (Orwell's 1984 wordt gezien als een moeilijk boek! ) en hebben een zeer beperkte woordenschat.
Dus ga ik mij dood vervelen als ik Engels ga studeren of niet? Ik vond de eerste 3 1/2 jaar op school, toen ik nog geen lessen gaf, extreem saai en vervelend.

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Zippo38 schreef op 13-10-2003 @ 19:48:
(en die hebben dus Engels gestudeerd!)
Hebben ze echt Engels gestudeerd aan een universiteit of hebben ze de lerarenopleiding Engels gedaan? Dat is nogal een verschil. Misschien zou je ze dat eens kunnen vragen. En ook eens kunnen informeren bij een universiteit. (Of je gaat Engels studeren in Engeland. )
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 18:56
Zippo38
Zippo38 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-10-2003 @ 19:52:
Hebben ze echt Engels gestudeerd aan een universiteit of hebben ze de lerarenopleiding Engels gedaan? Dat is nogal een verschil. Misschien zou je ze dat eens kunnen vragen. En ook eens kunnen informeren bij een universiteit. (Of je gaat Engels studeren in Engeland. )
Verschillend. Er lopen er hier een stuk of 10 rond dus er is van alles wat.. Ik ga binnenkort ook naar opendagen enzo, maar de mening van leerling is natuurlijk veel objectiever, dus daarom mijn post .
En ik overweeg om in Engeland te gaan wonen .
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 18:58
desiree1986
desiree1986 is offline
Puur interesse en harstikke off topic, maar hoe komt het dan eigenlijk dat je niveau van engels zo hoog ligt?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 19:07
Zippo38
Zippo38 is offline
Citaat:
desiree1986 schreef op 13-10-2003 @ 19:58:
Puur interesse en harstikke off topic, maar hoe komt het dan eigenlijk dat je niveau van engels zo hoog ligt?
Werk . Ik ben op m'n 11e begonnen met artikelen (in het Nederlands) te schrijven voor magazines. Omdat ik veel onderzoek moest doen kwam ik snel te recht bij Engelse artikelen/mensen. Door veel te lezen en schrijven heb ik het mezelf aangeleerd. Vanaf m'n 13e ben ik alleen nog maar in het Engels gaan lezen. Ik heb ook nog 2 maanden in Engeland gewoond.
En nu heb ik er veel vrienden die ik regelmatig spreek waardoor ik het nog enigsinds op peil hou.

Sorry voor dit niet boeiende verhaal .
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 19:17
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Zippo38 schreef op 13-10-2003 @ 19:48:
Hoi,
ik geef ookal 2 jaar les aan de bovenbouw op mijn school (speciale regeling omdat ik meer weet dan m'n docenten).
Wat is dat dan voor een regeling? Als de inspectie langskomt... olala
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 19:30
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Dat gaat juist geweldig zijn voor jou, die universitaire opleiding! Je kunt dan de accenten op de leuke kanten van je studie leggen, de wat meer basis-dingen gaan dan wel vanzelf. Maak je niet druk.

Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 19:34
desiree1986
desiree1986 is offline
Citaat:
Zippo38 schreef op 13-10-2003 @ 20:07:
Sorry voor dit niet boeiende verhaal .
Nou ik vind dit wel boeiend hoor!! Ik denk dat ik niet de enige ben die het zich afvraagt, en ik denk inderdaad dat je er zeker mee verder moet gaan, met Engels dan.. en op een universiteit dus.. als je denkt dat het in Nederland te makkelijk is, probeer t eerst en ga anders daarna naar Engeland/Amerika/ ander land...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 19:48
Balance
Balance is offline
ik denk dat jij zelf voornamelijk bepaalt hoe boeiend je opleiding wordt. Je mag voor een groot deel, neem ik aan, zelf kiezen welke boeken je leest en dus kan jij een hoger niveau kiezen.
Ik heb twee Engelse docenten gehad, waarvan er één ontzettend slecht was en de ander ontzettend goed. Beiden hebben ze Engels gestudeerd, dus dat zegt allemaal niet zo veel.
Oud 13-10-2003, 19:54
Zippo38
Zippo38 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 13-10-2003 @ 20:48:
ik denk dat jij zelf voornamelijk bepaalt hoe boeiend je opleiding wordt. Je mag voor een groot deel, neem ik aan, zelf kiezen welke boeken je leest en dus kan jij een hoger niveau kiezen.
Ik heb twee Engelse docenten gehad, waarvan er één ontzettend slecht was en de ander ontzettend goed. Beiden hebben ze Engels gestudeerd, dus dat zegt allemaal niet zo veel.
Maar mijn vraag is dus ook in hoeverre je gestimuleerd wordt om boven gemiddeld goed te worden. Ik ken meerdere mensen die ook overwegen Engels te gaan studeren maar hun kennis is gewoon (veel) beperkter dan die van mij. Sorry dat ik het zo arrogant zeg maar het is gewoon zo. Ik ben gewoon bang dat ik erg basic dingen moet gaan doen die ik al weet, omdat er ook mensen met een laag niveau Engels gaan studeren...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 20:39
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik zou me er niet op verheugen dat je op de universiteit erg hard gestimuleerd wordt. Wat je wel kunt doen is de stimulatie opzoeken, maar dan moet je op andere gebieden zijn (tot je kan gaan promoveren... als je Engels echt zo goed is kun je een normale studie vast vrij snel afronden). Maar zoek de uitdaging in het combineren van andere dingen. Pak er een andere studie bij, word lid van een studentenvereniging, ga een jaar in het bestuur van een uitwisselingsclub voor studenten (zoals AIESEC), doe iets met je intelligentie.

Nederland is er het land niet voor om erg te stimuleren, maar er zijn genoeg kansen om jezelf uit te dagen.
Oud 13-10-2003, 20:55
Another Way
Another Way is offline
Nederlanders kunnen erg goed engels (ook al klink het echt voor geen meter) in vergelijking met andere landen

Ik sprak toen ik 4 was vloeiend engels, dat heb ik toen af geleerd. Later moest in het in het buitenland weer leren, nu spreek ik het erg goed Alleen zal je me het nooit horen spreken buiten school (zit op een internationale school)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 21:48
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik kan niet voor jou bepalen of je je gaat vervelen. Ik weet wel dat het mij nog niet verveelt (ik studeer Engels). Maar bij mij op de middelbare school had onze docent Engels nog best wel veel kennis, maar hij deed er niks mee. Ook kon ie geen orde houden, dus ik heb op de middelbare school niet zoveel geleerd als misschien had gekund. Ook was ik niet zo goed als jij, ik had gemiddeld iets van een 7,5-8.

Ze houden je in ieder geval wel bezig op de uni en het niveau ligt ook wel hoger. Ik weet niet precies hoe het op andere uni´s zit (ik zit op de UU), maar dit moeten wij op dit moment doen:

Academic Reading: gedichten en verhalen kunnen begrijpen en interpreteren.
Vocabulary: 400 woorden in je hoofd stampen, en ook kunnen toepassen in de juiste context.
Argumentation: Leren hoe je een essay moet schrijven.
Writing: Allerlei oefeneningen met Style, Syntagmatics, Punctuation en Spelling, plus leuke essays schrijven.
Speaking: Teksten lezen en dan in groepjes discussiëren over de vragen die bij de tekst staan, en een spreekbeurtje houden.
Grammar: Spreekt voor zich, ik ken het meeste nog wel van de middelbare school uit de onderbouw, maar toch handig als je kennis even opgefrist wordt

Ga anders eens naar een meeloopdag, heb ik ook gedaan
Oud 13-10-2003, 21:55
Zippo38
Zippo38 is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 13-10-2003 @ 22:48:
Bla
Ga anders eens naar een meeloopdag, heb ik ook gedaan
Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen!
Kan je misschien een voorbeeld geven van wat voor niveau het is? Wat voor teksten jullie moeten schrijven/lezen enzo .
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:02
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Euh, die teksten en gedichten...

Hemingway, Shakespeare, Thomas Hardy, Oscar Wilde, D.H. Lawrence, Nadine Gordimer, Harold Pinter, T.S. Eliot, Virginia Woolf, John Keats, Christopher Marlowe.... en dan heb ik er nu alleen nog de schrijvers uitgepikt die het bekendst zijn. Ik denk dat de andere die op ´t lijstje staan middelbare school- scholieren nog niet zoveel zeggen.

En die essays: ze pikken er een bepaald onderwerp uit waar wij dan over moeten doorzagen, in ongeveer 600 woorden.
Oud 14-10-2003, 11:09
Another Way
Another Way is offline
600 woorden maar?

Ik moet op school minimaal 1000 woorden schrijven voor diezelfde boeken

Laatst gewijzigd op 14-10-2003 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:28
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Ik denk dat je studie misschien wel helemaal interessant wordt als je deze in Engeland gaat doen en proberen bij een hoogstaande universiteit in te schrijven. Tuurlijk, kost allemaal wat meer geld, maar ik denk dat het niveau daar gemiddeld ietsje hoger ligt dan in Nederland (DENK ik, weet ik dus niet zeker), en aangezien je toch in Engeland wil gaan wonen....
Oud 14-10-2003, 11:32
Verwijderd
Mijn zus studeert nu Engels, eerstejaars. In het begin vond ze het niveau nog wat laag liggen, maar nu wordt het wel omhoog gegooid. Ze moet véél lezen en spreken, en 't moeilijkste boek gaat zéker niet Orwell met 1984 zijn.
Als je het echt wat lijkt, ga dan eens naar een open dag en doe een meeloopdag!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:02
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
Another Way schreef op 14-10-2003 @ 12:09:
600 woorden maar?

Ik moet op school minimaal 1000 woorden schrijven voor diezelfde boeken
Ja, het aantal woorden viel mij ook nog mee. Je zit al snel aan de 600
Oud 14-10-2003, 23:37
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
1. Studie is zo moeilijk en interessant als je het zelf maakt.

2. Ik haalde zelf alleen maar 8+ voor engels en een vriend van me studeert het nu en ik schrok me rot toen ik eens een tekst van hem te lezen kreeg. Het niveau was flink hoog ;-).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 22:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zat er ook aan te denken om engels te studeren. Ik ben er vrij goed in. ik kijk namelijk sinds m'n 3e al voornamelijk naar britse programma's/zenders en begon er later zelfs een beetje een obsessie voor te krijgen.Nou ja, zeg maar een behoorlijke obsessie, ik hou me nergens ander meer mee bezig.
Maar mijn probleem is dat ik vooral straat engels kan. Als ik een tekst voor m'n neus krijg met van dat academische gedoe dan vind ik het meestal nogal lastig. Maar dat heb ik ook met nederlandse teksten.

@Zippo: Ik ben het heel erg met je eens dat het engels van de leraren op de middelbare school echt verdomd slecht is. En waar ik me het meest aan erger zijn dan die gemaakte bekakte britse accenten erbij. Alsof zo'n accentje betekend dat ze het heel goed kunnen
En als er een zin in het werkboek staat die ZO ontzettend truttig is (maw, alleen rond 1800 praatten ze zo) en je verbeterd 'm op je eigen, maar juiste manier, keuren ze het af omdat zij dat niet zo uit hun boekje hebben geleerd. Maar ja, ik erger me aan veel dingen.
Oud 19-10-2003, 15:12
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik zal er is over nadenken om engels als een 2e studie bij een andere studie te doen. Als je er toch al heel goed in bent en veel en graag leest. Kun je dat misschien overwegen.
Oud 19-10-2003, 16:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik vraag me wel iets af.

Je bent dan wel erg goed in Engels als gespreks- en schrijftaal, maar ken je ook de wat lastiger woorden?

Met andere woorden, een goede grammaticale kennis staat niet gelijk aan een grote woordenschat.

Mijn Engelse woordenschat is juist behoorlijk groot, terwijl m'n grammaticale kennis wat minder is.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:30
Apomes
Apomes is offline
ik zeg altijd als je het BBC journaal, Newsweek en Harry potter int engels verstaat, dat je genoeg weet om perfect engels te spreken/schrijven .
Oud 19-10-2003, 23:22
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Zippo38 schreef op 13-10-2003 @ 20:07:
En nu heb ik er veel vrienden die ik regelmatig spreek waardoor ik het nog enigsinds op peil hou.
Mooi, dat Engels. Maar nu nog je Nederlands.

Oud 24-10-2003, 18:09
Zippo38
Zippo38 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 19-10-2003 @ 17:19:
Ik vraag me wel iets af.

Je bent dan wel erg goed in Engels als gespreks- en schrijftaal, maar ken je ook de wat lastiger woorden?

Met andere woorden, een goede grammaticale kennis staat niet gelijk aan een grote woordenschat.

Mijn Engelse woordenschat is juist behoorlijk groot, terwijl m'n grammaticale kennis wat minder is.
Sorry voor m'n late reply, ik was op vakantie .

Mijn Engelse woordenschat komt redelijk dicht in de buurt van m'n Nederlandse.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:19
Poesket
Poesket is offline
Ik denk dat Engels op een universiteit van Engeland een goede voor jou is.
Maar ik kan natuurlijk bniet voor jou beoordelen, Dus kijk gewoon even in nederland rond, ga naar open dagen en vraag de leerlingen daar ook om advies.

Maar ja succes in ieder geval...

Enne ik kan wel wat bijles gebruiken in Engels!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:47
Mother Earth
Mother Earth is offline
Had je niet beter tvwo kunnen doen (tweetalig vwo, meer dan 50% van de vakken in het engels ). Dat doe ik ook en ik vind het niveau best hoog liggen.
We moesten in de tweede christmas carol van charles dickens lezen, en nu in de derde Frankenstein van Mary Shelley. (Vind ik best hoog niveau voor 14 jarige kindjes...)
Maar dat is voor jou nou al te laat om tweetalig te doen
Oud 24-10-2003, 21:30
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 20-10-2003 @ 00:22:
Mooi, dat Engels. Maar nu nog je Nederlands.

Ach, iedereen maakt toch wel eens een foutje?

Een docent van mij schreef laatst impeachment nog als impeacement.... (en die is docent Engels aan een universiteit en komt oorspronkelijk uit Engeland!)
Reageren

Regels voor berichten