Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En ik overweeg om in Engeland te gaan wonen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En nu heb ik er veel vrienden die ik regelmatig spreek waardoor ik het nog enigsinds op peil hou. Sorry voor dit niet boeiende verhaal ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk dat jij zelf voornamelijk bepaalt hoe boeiend je opleiding wordt. Je mag voor een groot deel, neem ik aan, zelf kiezen welke boeken je leest en dus kan jij een hoger niveau kiezen.
Ik heb twee Engelse docenten gehad, waarvan er één ontzettend slecht was en de ander ontzettend goed. Beiden hebben ze Engels gestudeerd, dus dat zegt allemaal niet zo veel.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou me er niet op verheugen dat je op de universiteit erg hard gestimuleerd wordt. Wat je wel kunt doen is de stimulatie opzoeken, maar dan moet je op andere gebieden zijn (tot je kan gaan promoveren... als je Engels echt zo goed is kun je een normale studie vast vrij snel afronden). Maar zoek de uitdaging in het combineren van andere dingen. Pak er een andere studie bij, word lid van een studentenvereniging, ga een jaar in het bestuur van een uitwisselingsclub voor studenten (zoals AIESEC), doe iets met je intelligentie.
Nederland is er het land niet voor om erg te stimuleren, maar er zijn genoeg kansen om jezelf uit te dagen.
|
Nederlanders kunnen erg goed engels (ook al klink het echt voor geen meter) in vergelijking met andere landen
Ik sprak toen ik 4 was vloeiend engels, dat heb ik toen af geleerd. Later moest in het in het buitenland weer leren, nu spreek ik het erg goed ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik kan niet voor jou bepalen of je je gaat vervelen. Ik weet wel dat het mij nog niet verveelt (ik studeer Engels). Maar bij mij op de middelbare school had onze docent Engels nog best wel veel kennis, maar hij deed er niks mee. Ook kon ie geen orde houden, dus ik heb op de middelbare school niet zoveel geleerd als misschien had gekund. Ook was ik niet zo goed als jij, ik had gemiddeld iets van een 7,5-8.
Ze houden je in ieder geval wel bezig op de uni en het niveau ligt ook wel hoger. Ik weet niet precies hoe het op andere uni´s zit (ik zit op de UU), maar dit moeten wij op dit moment doen: Academic Reading: gedichten en verhalen kunnen begrijpen en interpreteren. Vocabulary: 400 woorden in je hoofd stampen, en ook kunnen toepassen in de juiste context. Argumentation: Leren hoe je een essay moet schrijven. Writing: Allerlei oefeneningen met Style, Syntagmatics, Punctuation en Spelling, plus leuke essays schrijven. Speaking: Teksten lezen en dan in groepjes discussiëren over de vragen die bij de tekst staan, en een spreekbeurtje houden. Grammar: Spreekt voor zich, ik ken het meeste nog wel van de middelbare school uit de onderbouw, maar toch handig als je kennis even opgefrist wordt ![]() Ga anders eens naar een meeloopdag, heb ik ook gedaan ![]()
|
Euh, die teksten en gedichten...
Hemingway, Shakespeare, Thomas Hardy, Oscar Wilde, D.H. Lawrence, Nadine Gordimer, Harold Pinter, T.S. Eliot, Virginia Woolf, John Keats, Christopher Marlowe.... en dan heb ik er nu alleen nog de schrijvers uitgepikt die het bekendst zijn. Ik denk dat de andere die op ´t lijstje staan middelbare school- scholieren nog niet zoveel zeggen. En die essays: ze pikken er een bepaald onderwerp uit waar wij dan over moeten doorzagen, in ongeveer 600 woorden.
|
![]() |
Ik denk dat je studie misschien wel helemaal interessant wordt als je deze in Engeland gaat doen en proberen bij een hoogstaande universiteit in te schrijven. Tuurlijk, kost allemaal wat meer geld, maar ik denk dat het niveau daar gemiddeld ietsje hoger ligt dan in Nederland (DENK ik, weet ik dus niet zeker), en aangezien je toch in Engeland wil gaan wonen....
![]()
|
Verwijderd
|
Mijn zus studeert nu Engels, eerstejaars. In het begin vond ze het niveau nog wat laag liggen, maar nu wordt het wel omhoog gegooid. Ze moet véél lezen en spreken, en 't moeilijkste boek gaat zéker niet Orwell met 1984 zijn.
Als je het echt wat lijkt, ga dan eens naar een open dag en doe een meeloopdag! |
![]() |
|
Ik zat er ook aan te denken om engels te studeren. Ik ben er vrij goed in. ik kijk namelijk sinds m'n 3e al voornamelijk naar britse programma's/zenders en begon er later zelfs een beetje een obsessie voor te krijgen.Nou ja, zeg maar een behoorlijke obsessie, ik hou me nergens ander meer mee bezig.
Maar mijn probleem is dat ik vooral straat engels kan. Als ik een tekst voor m'n neus krijg met van dat academische gedoe dan vind ik het meestal nogal lastig. Maar dat heb ik ook met nederlandse teksten. @Zippo: Ik ben het heel erg met je eens dat het engels van de leraren op de middelbare school echt verdomd slecht is. En waar ik me het meest aan erger zijn dan die gemaakte bekakte britse accenten erbij. Alsof zo'n accentje betekend dat ze het heel goed kunnen ![]() En als er een zin in het werkboek staat die ZO ontzettend truttig is (maw, alleen rond 1800 praatten ze zo) en je verbeterd 'm op je eigen, maar juiste manier, keuren ze het af omdat zij dat niet zo uit hun boekje hebben geleerd. Maar ja, ik erger me aan veel dingen.
|
![]() |
Ik vraag me wel iets af.
Je bent dan wel erg goed in Engels als gespreks- en schrijftaal, maar ken je ook de wat lastiger woorden? Met andere woorden, een goede grammaticale kennis staat niet gelijk aan een grote woordenschat. Mijn Engelse woordenschat is juist behoorlijk groot, terwijl m'n grammaticale kennis wat minder is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mijn Engelse woordenschat komt redelijk dicht in de buurt van m'n Nederlandse. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat Engels op een universiteit van Engeland een goede voor jou is.
Maar ik kan natuurlijk bniet voor jou beoordelen, Dus kijk gewoon even in nederland rond, ga naar open dagen en vraag de leerlingen daar ook om advies. Maar ja succes in ieder geval... Enne ik kan wel wat bijles gebruiken in Engels! |
![]() |
|
Had je niet beter tvwo kunnen doen (tweetalig vwo, meer dan 50% van de vakken in het engels
![]() We moesten in de tweede christmas carol van charles dickens lezen, en nu in de derde Frankenstein van Mary Shelley. (Vind ik best hoog niveau voor 14 jarige kindjes...) Maar dat is voor jou nou al te laat om tweetalig te doen ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Een docent van mij schreef laatst impeachment nog als impeacement.... (en die is docent Engels aan een universiteit en komt oorspronkelijk uit Engeland!)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Staatsexamen Engels vwo Verwijderd | 2 | 16-10-2012 16:57 | |
Studeren |
Opleiding Medewerker beheer ict mbo niveau 3 hansvankampen | 2 | 21-11-2011 18:55 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Welke talen beheers je? BrunetJuh | 373 | 13-07-2007 19:05 | |
Algemene schoolzaken |
cambridge examen. Estar | 15 | 17-09-2006 19:13 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[EN] Brief controleren sjefke | 11 | 07-07-2005 08:48 | |
Algemene schoolzaken |
Engels op Middelbare scholen als voertaal? Cynnie | 98 | 18-11-2004 17:42 |